Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 7830
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
Hasj er bare marijuana, plante, 100% naturlig.
Vis hele sitatet...
er ikke helt enig der, har lest om mange som har finni mye dritt i hasjen sin, og folk som buffer hasj med masse rart.
hektisk tankeaktivitet om de store spørsmålene her i livet.
Vis hele sitatet...
Er det en bad ting? For jeg tenker ganske ofte på de store spørsmålene her i livet. Røyka fast hver dag i 4.5 år, nå kun i helgene, noen ganger ikke det en gang.
Neida, det trenger så absolutt ikke å være en bad thing som du sier!
-Men når disse spørsmålene kverner rundt i hodet konstant når jeg ikke er sammen med andre mennesker, da begynner det å bli et problem.

Det er mye annet som er fornuftig å ofre litt tankeaktivitet på, og jeg har etterhvert funnet ut ganske så mye om "disse store spørsmålene her i livet"
Så man lærer helt klart en del når man går gjennom en slags depresjon, det er det ingen tvil om!!

Og forøvrig; om et stoff er naturlig eller ikke har selvfølgelig ingen betydning for om stoffet er "trygt og bra" eller ei! Kjemi er kjemi, om det er naturlig eller ei spiller ingen rolle...
Sist endret av Eclipse; 27. september 2011 kl. 20:07.
Men må man være deprimert fordi man tenker mye på disse store spørsmålene? f.eks hva er meningen med livet og alt dette her, det kan lett ta mye av livs gnisten ifra deg hvis man tenker mye på det, gjorde det med meg. Tenkte mye på hvorfor er samfunnet vi lever i som det er nå, hvorfor er det sånn at mann er født inn i en kalender med mange gjøremål man absolutt må gjøre osv.
Jeg tenker veldig mye på det hver dag, selvom jeg er alene eller ikke. Snakker veldig mye med kompiser om livet generelt når jeg er med de også Går faktisk nesten bare i det, istedenfor å snakke om hva alle andre har gjort/gjør og hva man vil ha/ikke har, som folk flest snakker om vil jeg tro.
Jeg vet ikke om dette kommer av at jeg har røyket, tatt sopp osv (antageligvis er det derfor?) For jeg vet ikke hvordan tankegangen min hadde vært hvis jeg ikke hadde rørt noen stoffer i det hele tatt, kanskje jeg hadde vært et overfladisk menneske? Vet hvertfall at mange av disse tankene begynte å komme etter min første tripp, men jeg ser ingenting negativt med det, men kan være skremmende i blandt når tankene går langt langt ut.
Sist endret av fth; 27. september 2011 kl. 20:18.
Kjenner meg igjen i mye av det du skriver!
Vi som bruker droger i kompisgjengen min pleier ofte å prate om disse temaene vi også Denne tankegangen er noe som gradvis former mennesker etter en del alternative opplevelser, - det er nå min erfaring.

På mange måter er jeg veldig glad for at jeg er skrudd sammen slik da jeg ofte virkelig nyter det å være et levende menneske,- født i et av verdens desidert beste land. Jeg lever helt klart i nuet, med de fordeler og ulemper det medfører. Historien om hvordan vi mennesker har blitt som vi har blitt er virkelig fascinerende, og livet her på jorden er uten tvil en fantastisk gave!

Men, med mye røyking så forsvinner mye av denne gleden. Det er nokså negativt synes jeg! Jeg vet relativt godt hvorfor det blir slik, og det har en del å gjøre med "muting" av følelser. At man daglig går rundt og ikke føler hverken fugl eller fisk. Dette er ikke normalt og blir fort kjedelig som igjen påvirker livslysten i et lengre tidsperspektiv. -Men, dette er vel egentlig en annen diskusjon...
Tror vi to er ganske like Sikkert fler av "oss" også..
Yup, er det jeg har lurt litt på, om jeg hadde vært den personen jeg er i dag UTEN noen form for rus annet enn alkohol. Er sinnsykt glad for at jeg er sånn jeg er i dag, for all del Og ja, hasjen får deg til å glemme følelser og andre stressende ting, men kun til man ikke er ruset lenger. Jeg merket hvertfall at det hadde bygget seg opp et kraftig trykk innvendig etter at jeg sluttet, var da alt dette jeg hadde "glemt" kom tilbake, følelser, tanker osv. Fikk veldig mye tanker og følelser på en gang og slet veldig mye med det i et halvt års tid men kom meg igjennom det uten hjelp og vil si at jeg er en sterkere person psykisk enn jeg var før.
Litt off topic ja, men hvorfor ikke? ;P
Istedenfor å snakke med en venn anbefaler jeg deg å snakke med psykolog for å få luftet tanker og hvordan du føler deg. BUP er helt gratis og psykologene har 100% taushetsplikt om du er 16 år gammel. Psykologer er veldig flinke til å lese personer som åpen bok ved få spørsmål. Snakker du med en kompis vet du ikke hvilken input du får av han, du får kanskje en klapp på skuldern og han ber deg om å skjerpe deg.
Poster her fordi jeg skal dele noe ganske nice med deg seinere, men har ikke tid til å rigge det opp akkurat nuh. (slik at jeg ikke glemmer tråden, geez, er det i det hele tatt lov;p)
Sitat av nemo90 Vis innlegg
er ikke helt enig der, har lest om mange som har finni mye dritt i hasjen sin, og folk som buffer hasj med masse rart.
Vis hele sitatet...
Helt enig der, røyker man pot er det noe helt annet. Men fyfaen hvor mye dritt hasjen inneholder. Kommer helt ann på dealern, men de "fleste" som holder på med amf i tillegg, driter i kvaliteten på det de tar inn og som regel er det meget mye bøff, gummi og annet dritt. Er det rart folk blir dårlig i både kropp og sinn..
utifra det lille jeg har lest er det en del fellestrekk med deprisjon.... mengel på motivasjon, sliten heletiden, mangel på følelser, finner mindre glede i ting du gjorde før og helt kald. Deprisjon er ikke nødvendigvis at du er lei deg. Det er fult mulig at du har vært deprimert men at weeden har undergravd den og at den ikke kommer frem før du slutter. Weed i store mengder kan vist føre til deprisjon.

just say'n
Har ikke røyka på.. lenge nå. kom i ca samme tilstand som deg. følelsesløs og ga rett og slett faen, var bare til stede ingenting som ga "glede"
Har fortsatt samme holdning / tilstand enda jeg husker ikke sist jeg tok et trekk.
Vet ikke om det kan ha noe og gjøre med at jeg slutta for seint eller noe i den duren, men anbefaler deg og kutte ut med en gang og finn på noe med venner og se om det hjelper
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Zhyph Vis innlegg
Hallo, jeg har røket weed og kif en god stund nå. Jeg vet selv at jeg gjør det altfor mye, men er ikke bekymret når det er snakk om å gå over til andre stoffer, har testa det jeg tør å prøve. Amf å cola et par ganger på fest bare. Men det er noe som skaper stor uro i meg, det er at jeg føler det som jeg ikke er glad i noen lenger, dagene bare flyr uten at jeg greier å få gjort noe som helst fornuftig. Jeg skjønner selv at dette kun har med mitt hasj forbruk å gjøre. Men jeg vil høre andres meninger om dette. Så det jeg vil ha svar på:

Er det normalt for noen som røyker 3-4 "Dager" i uke at:

-Man mister venner fordi man ikke gidder å ta kontakt konstant / at jeg har glemt hvordan jeg beholder venner

-At jeg ikke vil ha dame lenger fordi jeg ikke føler noen sexsuell trang, eller kjerlighet. Jeg pleide å bli veldig glad i jenter jeg ble kjent med før, men dette er ikke tilfellet legner. Har nesten blitt litt tom når det kommer til å føle noe som helst.

- Humøret er som følger: Mesteparten av tiden føler jeg som at jeg bare lever. Ellers er det Nedtur. Noen ganger opptur, men godfølesen varer ikke mer enn i 15 min. Nedturen derimot varer helt til jeg får adrenalin i kroppen, ellers går den bare sigende bort og forsvinner.

Jeg vil også legge til at jeg heller ikke blir sur på ting jeg ville blitt det på før, blir mer forvirra.
Vis hele sitatet...
Opplevde det samme bivirkningene bortsett fra at jeg brukte cannabis oftere enn deg, men det er individuelt. Det er normalt å bli følelseflat og få nedsatt sexuell lyst etter regelmessig høy bruk av cannabis. Anbefaler deg å ta en pause ei god stund, opptil flere måneder, for å vurdere om bruken er verdt bivirkningene. Hvis du forsetter bruken vil det situasjonen sannsynligvis forverres og kan resultere i angst/depresjon.

Samme problemet her; har ikke røyka på 3-4 måneder og er fortsatt slapp og følelseflat.
Merker litt forbedring for hver dag som går, men det går sakte.
Tror det kan ha noe med at jeg fortsatte bruken i et par år etter jeg kom i denne "tilstanden".
Har ikke lest gjennom hele tråden, men kan prøve å komme med noe konstruktivt for trådstarter og andre i samme bås.

Mennesker er forskjellige, og det går i grunn for det samme for psyken våres. Det er ingen fasit svar på hva som gjør oss apatiske til tider. Det er normalt å oppleve slik perioder i livet, og det er i bunn og grunn egentlig "sunt" for oss som mennesker å oppleve nedturer, for det hjelper oss til å utvikle oss som mennesker videre framover i livet. Det man kan starte med er at det er veldig viktig å ikke krisemaksimere denne tilstanden man er i, og prøve å se litt fram over, og ta tak i sine egne problemer. Har man selv innsett at det er noe som ikke stemmer, så er du frisk som et menneske, fordi du er klar over ditt problem.
Har selv vært i liten boble nå i det siste hvor alt bare har vært nedtur, og ikke hatt noe å se fram til i hver dagen. Det hjelper veldig å snakke ut om det du har inne i deg, eller så kan du fort havne på en smell. Man må aldri tro at man er et super-menneske! Jeg har alltid vært den personen som har snakket med folk om sine problemer, men jeg har aldri brettet ut om mine egne, siden jeg tenkte jeg klarer det på egenhånd..men det snudde seg fort. Er veldig takknemlig over å ha venner og familie som fungerer nesten som en ryggrad for meg!

Forøvrig så trenger ikke en psykolog nødvendigvis være løsningen, jeg har en god kompis som går regelmessig til en sosionom, og dette har fungert veldig bra for han! En sosionom fokuserer heller på deg som en person, dine tanker, hva du kan gjøre og oppnå ved hjelp av tanker. En slags veileder kan man si.

Røyk med måte, og ha stor respekt for rusmidler og din psyke, for veien er kort til at det kan gå galt. Aktiviser deg først ved hjelp av enkle grep som trening, gå turer, ett eller annet! Og ta alt skritt for skritt. En annen ting som er vesentlig: ALDRI mist kontakt med de nære vennene dine som ikke røyker, for de er faktisk den eneste inngangen til et funksjonelt liv i vårt samfunn. Man trenger ikke å brette ut om røykinga (gidd det stoner pratet om at hvis de ikke respekterer dine valg så gidder ikke du å henge med dem, det er barneskolemateriale). Virkeligheten er anderledes.

Håper dette var nyttig!
Sist endret av Denzel; 2. november 2011 kl. 17:36.
Fine ord.. Har lært vanvittig mye på i etterkant av denne episoden.
Samtidlig vil jeg ikke anbefale cannabismisbruk for noen - da dette setter personlighetsutviklingen på vent, og kan gi deg en baksmell når du åpner øynene.

Itillegg kan daglig høy bruk gi langvarige forandringer i kjemien i hjernen, men de er stort sett reverserbare :-)

Sjekk: Kognitive effekter av kronisk cannabisbruk: Nyere forskning og kliniske implikasjoner
Det er godt å høre! Man blir klokere på livet av sånne ting.

Jeg har selv røyket en god stund, men har lagt det litt på hylla med tanke på at det ikke går så godt overens med hektiske skoledager og er i tillegg ute i praksis hvor det krever at jeg har et klart hode. Litt helgekos unner jeg jo meg.
Angrer derimot ikke på at jeg startet å røyke, fordi det har faktisk gitt meg så mye, jeg har sett ting, erfart og lært masse av forskjellige mennesker på både godt og vondt. Dette er livserfaringer som har gjort meg veldig voksen i hodet ganske tidlig, noe jeg får høre fra med-studenter (som ikke vet om min fortid) som er eldre enn meg.

Uansett, så ønsker jeg deg lykke til videre kompis! Du er oppegående nok til å ta tak i problemene dine, og det syntes jeg er en jævla fin start!
▼ ... over et år senere ... ▼
Trådstarter
10 6
Dette er da lenge siden nå.. Jeg er fortsatt i samme spor. kommer meg rett og slett ikke ut av dette, alle venner jeg har igjen røyker, og jeg har ingen aning hvordan jeg skal forholde meg til "normale" folk lenger, jeg sitter oppslukt i studiet mitt og fyrer dagen lang egentlig. Må si at det er leit å se seg selv falle slikt som dette, men det som "Ikke kom til å skje meg" skjedde så absolutt. Jeg fikk mange positive og motiverende tilbakemeldinger på denne tråden. Og takk skal alle som ga råd og tips ha. Men noen ting finner man desværre ut av om seg selv. Feks. Om en venn av meg røyker forran meg og jeg har holdt meg i 4måneder, klarer jeg ikke å si nei. Jeg klarer heller ikke å kvitte meg med de av venna mine jeg trenger å bli kvitt. Så dette er noe jeg må leve med til jeg ved RETT OG SLETT en tilfeldighet kommer meg bort fra det. Lær av mitt eksempel å ikke ta sjangsen på å ende opp som jeg gjorde!!!
Hei Zhyph. Det du forteller om er ganske så normalt igrunn. Du må nesten bare snakke med de rusfrie vennene dine om de har lyst til å hjelpe deg med å slutte ved å ta flere initiativ for å få deg med på ting. Fortell at du har det vanskelig og sliter med å droppe de kompisene dine som driver med det. Dette er noe du må fikse selv i grunn. Jeg kan love deg at om du er rusfri lenge nok, så blir du "normal" etter hvert. Tro meg, har vært der for å si det sånn.

Du må rett og slett bare klare å prioritere rusfrie venner ovenfor de som driver med rus. Mitt råd er å rett og slett kutte dem helt ut uansett hvor vanskelig det er. Jeg har gjort det samme selv og jeg vet at det er lettere sagt enn gjort, men du må nesten bare ta et valg. Hvis du ikke har mulighet til å "leke" med rusfrie venner, så finn deg noen nye. Uansett åssen, bare finn noen som er rusfri, finn deg en hobby som du synes er morsomt uansett tilstand. Liker du å spille? Hvis ja, så sett deg ned og spill når du får lyst til å dra ut for å røyke. Uansett hvor lyst du får, så hold deg unna. Gjerne snakk med en ruskonsulent om dette, så kan han/hun søke deg inn til avvenning, det er noe som kan fungere bra om du har motivasjonen til å slutte.

EDIT: Kan gjerne anbefale et sted, bare å sende PM
Sist endret av Glennissen; 4. november 2012 kl. 04:29.
Jeg og en kamerat hadde samme problem, vi hadde noya får telefonen å røykte med fly modus hver uke dag. Merket at vi begynte og miste kontakt med sammfunnet merket vi måtte begynne å gjøre noe

- Kombiner sosiale trivsler og heller avslutte dagen med røyking.
- Hold deg til helgene.
Har hatt noen av de samme problemene selv. Spesielt ved tanke på at dagene flyr forbi og at jeg ikke bryr meg eller kjenner igjen tiden lenger. Jeg har dame, og jeg er utrolig glad i henne. Så på det med følelser / sexualitet så har jeg ingen problemer.


Jeg vet ikke hvor lenge du har røykt, men jeg røyker 5 - 7 dager i uken. (Når jeg har tilgang på shitten selvfølgelig). Men Cannabis generelt gjør deg sløv, uoppmerksom og likegyldig. Dette er noe jeg har opplevd selv, og ikke noe som jeg har funnet på nettet.