Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 647
Har nå nylig reinstalert w2k helt fresh, Winampen hakker mens jeg er innpå msn. CPuen loader noe forferdelig, lurer på hva som kan være galt. Winxp loada noe sinnsykt og, rammen ble sugd opp. Må jeg oppgradere eller er det noe galt? I skrivende stund hakker winampen, bare fordi jeg skriver her inne.

Noen som har vært borti noe lignende?
eh, søkt etter virus, spyware eller adware? Kanskje du nylig har innstalert noen programmer som krangler? Har du prøvd å defragmetere harddisken?
Defragmenterte for 2 dager siden, alt av programvare er det som må være for at pcen skal leve. Hakker bare i 2k, ikke i XP. Men Xp er noe drit :P så.
specs på pc'n da? har vært borti noe lignende ja, men ikke rett etter formatering/reinstall...
Amd Xp 2500+ (kjøres på 1.8 GHZ)
Apache 512 ram 2700 (dritt ram, tror det er den som føkker)
asus N7vX ettellerannet hk
120 gb WD hd
ati radeon 9500 @9700
det er vel det som er relevant. Hakker HORe, goddamn :P plager skikkelig :P. Husker hvorfor jeg la inn xp

Det værste som er, er at det var ikke slik før, men plutselig en dag ble det sånn.
Det finnes to svar på ditt problem:

Windows XP

Linux
Ehh, Saklig det der =).
Hørtes veldig ut som skjermkortdrivere som trenger oppdatering
Prøv å reinstalere på ny, evt la vær og bruk 2000. Det kan kanskje være irq error? Gå på enhetsbehandling og sorter etter irq, sjekk om flere ting deler irq adresse. Dette samt dårlige drivere kan skape slikt.

Selv fikk jeg aldri høy cpu og rambruk men resten ser ut til å stemme med det jeg var borti
Ikke noen grunn til å gå vekk fra win2k hvis det er det du vil bruke. Hvilke prosesser bruker mes cpu? Eller bruker alt du starter mer enn det burde?
Installert chipsetdriverene til Nvidia? Sjekket at DMA til diskene er aktivert og i orden?