Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 7272
Noen som driver og knekker seg inn i biler her?

Fann en fin sak her

http://www.smartstep.se/spyshop/prod...3710&visible=2

http://www.smartstep.se/shopimages/33668/f.jpg
har mine tvil om at den tingen der funker så bra på "nyere" biler
Det er sikkert en fin liten tingest, men jeg tror "proffe" tyver som knekker seg inn eller stjeler biler bruker bedre verktøy enn dette!
Den passer sikkert fint for "noobs" innen bilbrekking.
Opprinnelig postet av mongob0ffel
har mine tvil om at den tingen der funker så bra på "nyere" biler
Vis hele sitatet...
en del opelmodeller nekter jo å starte hvis man har åpnet bilen med låsen og ikke med remote på nøkkelen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Alle biltyver fortjener uansett å brenne i helvette!
Hvis noen bryter seg inn eller stjeler min bil skal jeg personlig oppsøke dem og vri knærne dems 360 grader rundt.........

dø.....
Tror alle bilverksteder får (om de vil) en manual fra fabrikken om en work-around metode for å åpne alle biler fra merket. Det er vel ikke værre en å cracke et dataprogram for de som driver med det.
Altså, man trenger ikke å være for innbrudd for å være på dette forumet. Hvis du noen gang har hatt innbrudd så vet du hvor jævla irriterende det er når ett eller annet dophue bryter seg inn for å stjele et par solbriller til 10 spenn fra rema, og i samme slengen knuser ruta, herper både låsen og tenninga.

Det er faktisk ikke så veldig gøy.
Kjekt å ha hvis du mister nøklene da

Jeg mista moped nøklene i vår, 1800 ut av vinduet til ny lås...
Da tjuv kobler du heller mopeden :P spes hvis det er en Suzuki av nyere sort. Røsk ut ledningene til tenninga, og det er bare å starte.
"Slimjim" er verktøyet man skal ha.
Funker bra!
De som selger detta produktet oppforderer egentlig til innbrudd i bil..
gamle goldfer og masdar er det enkleste
(og mopeder)
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av Defekt
Altså, man trenger ikke å være for innbrudd for å være på dette forumet. Hvis du noen gang har hatt innbrudd så vet du hvor jævla irriterende det er når ett eller annet dophue bryter seg inn for å stjele et par solbriller til 10 spenn fra rema, og i samme slengen knuser ruta, herper både låsen og tenninga.
Vis hele sitatet...
Da er det nok bare en ting å gjøre...
Neimen heisann, Knær! Hils på onkel Balltre!
Opprinnelig postet av andy_cap
De som selger detta produktet oppforderer egentlig til innbrudd i bil..
Vis hele sitatet...
Man KAN vel tolke det slik, men slik jeg, og haugevis av andre, ser på saken, så er en lås som en "puzzle". Noen liker kryssord, noen like iq-shit, noen liker låser

Når det gjelder try-out keys'a øverst, så er ikke dette bare bare. Man må ofte bruke flere, og samtidig holde perfekt mengde med tension. Det krever litt skillz, og er ikke lært på 1-2-3. Men det er lettere enn å dirke låsen "manuelt" med en hook eller rake.
Må nesten bare nevne det. Siden mange biler har så sofistikerte sikkerhetssystemer velger noen fåtalls biltyver å jacke bilen mens du sitter i den. Skal man absolutt ha en bil er dette egentlig smart, da man slipper alt mulig knot med dirker og alarmer. For ikke å snakke om at man slipper tjuvkobling. Strafferammen er høyere, men man regner vel ikke med å bli tatt? Man trenger forsåvidt ikke mer enn en kniv, pistol foretrekkes da den kan rettes mot ruta. Lyskryss er også stedet man bør lete.
For å hindre for mye oppsikt kan man også bare sette seg i baksetet og true føreren til nærmeste parkeringsplass, droppe han av, og kjøre avgårde.

For educational purposes only
Det var to karer i Stavanger for en tid tilbake som gjorde dette.
Han ene gikk over en fotgjengerovergang, slik at en bilist måtte stoppe. Så lukket han andre opp pasasjerside-døra, og satte seg helt rolig inn med en pistol eller noe, og bad føreren pent om å frigi plassen sin til kameraten.

Fint det, vel?
Jævla greit om vinteren, så får du en god å oppvarmet bil, istedenfor en kald og jævlig som har stått ute i mange timer
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Innbrudd i bil? Hvem gidder å pese med dirker og faenskap da? Skal du stjele noe fra en bil, så knus ruta, ta det du skal ha, og stikk. Skal du stjele hele bilen, finn en som ikke har alarm eller andre sikkerhetsgreier, knus ruta, tjuvkoble den, og kjør vekk.

Skal du bedrive bestillingstyveri av eksotiske biler er vel kanskje saken en litt annen, men uansett.
▼ ... over et år senere ... ▼
Eer vel ikke noen som ganske enkelt kunne forklart meg hvordan man tjuvkobler en moped??

Jeg har mista nøklene og jeg skulle gjerne ha fått brukt mitt ikke så altfor gamle kjøp
Jeg har motorspania ryz
ikke sikker, men en Suzuki RMX trenger du bare å nappe ut den ene kabeln fra tenningslåsen.. faktisk uten å bruke verktøy
Jeg vet at du på Suzuki TSX-ene kan du nappe ut en ledning fra under styret og pakke en ledning bøyd 180 grader inni tenningslåsen.
For og tjuvkoble en moped må du bare dra ut ledningene fra tenningslåsen Jeg har ikke prøvd på en RYZ men kan tenke meg hvis du tar av lyktekåpen så ser du en bunt med ledninger som går inn i en hvit liten dritt som du kan dele del den og prøv og kick i vei =)
Blir min bil stjelt. Så er jeg redd tyven våkner med ett par dudes fra Hell's Angels på sengekanten. Og med seg har dem vinkelsliper og sveise-apparat

Men ja, det nøkkel-klippet kunne gjerne vært idèelt!
Du tar svart og svart, eller var det rød og svart husker ikke helt, men bare å klippe å lime(not), hvis det går feil. Skal du stjele en moped så tar jeg ingen ansvar for opplysningene!

MoA
Sist endret av MoA; 25. juni 2005 kl. 14:57.
Skal vel ha god tålmodighet med det nøkkelknippet der..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har de nøklene der og de funker på noe "nyere" biler men selfølgelig ikke på de nyeste de gar startsperre og koder i selve nøkkelen. Men har kommet inn i noen biler kaskje opp til 98 model.

Er en del bedre en å knuse ruta, både fordi det koster mye penger for en rute og fordi det bråker mye mer

edit: på nye mopeder er det et sjøtestykke rett over sylinderen med ca 4 ledninger i, hvis man trekker ut denne er det bare å trille igang mopeden. Funker på Derbi, og susuki ihvertfall. Men det blir ikke noe lys på mopeden da.
Sist endret av Lasse; 22. juli 2005 kl. 19:34.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Da jeg tok en moped for noen år siden var det bare å slå et flatt skrujern ned i låsen og vri om.
enkelt og greit det der med moped.. ta vnlig tang, klipp av hele den svære greia med alle ledningene inni som går opp til speedo, tenning osv... og da starter den som oftest aldri vært borti at den ikke gjlør det iallefall, husk at er det f.eks tzr der det er digitalt speedo kan jeg ikke garantere for elektronikken i hverken speedo eller resten nedigjennom som måler fart.. Men det funker!!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nyere biler 2002+ er umulig å stjele uten orginalnøkkelen som eier har.

Hva er vitsen med å stjele en gammel mazda ?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg kunne gjerne tenkt meg det knipe der;D Kjekt å ha for å bare ta ting som er inne i bilen. Mindre sjans for å bli tatt hvis du pent og enkelt låser opp, tar det du vil ha, og låser igjen. Hvis du da ikke raserer hele bilen, men tar det du finner av verdisaker. Tror jeg ikke det er mange som gidder å melde dette til politiet. Hvis de i så fall skulle gjort det, er det ikke så stor sjans for å bli tatt hvis du ikke har blitt sett da.
hmm.. har sett på de nye VW modellene, så ganske avanserte ut!

men angående Innbrudd i bil, så er ikke det noe artig i det hele tatt :/
en druggie brøt seg inn i bilen til fattern(som var på lån fra foreldrene hannes, altså besteforeldrene mine...), tjuvkobla den og KRÆSJA i en splitter ny Audi eller no sånt, så han gjorde skader for 40000-50000 Kr på audien...

ettersom at den andre bilen var registrert under besteforeldrene mine, så måtte de betale skadene til den nye audien som fikk heftige skader...selv om karen som stjal bilen meldte seg inn og innrømte det hele... de fikk bare beskjed om at de i ettertid måtte kreve penger av han(noe som ikke hjelper så mye, ettersom at han ikke eier ett rødt øre, og sansynligvis ikke kommer til å gjøre det heller).

Biltyveri sucks. imo da

menmen...
De kunne jo ha forsikra bilen også da...
Synes å huske at på lockpickshop selger de slim-jims til de fleste nye bilmerker. Selv skal jeg kjøpe meg en kwik-pick, fordi jeg ikke gidder å lære meg å dirke. Dette er en fjærdrevet rake som funker på hengelåser, bildører og dørlåser. Mulig jeg kjøper meg noen shims med det samme, bare fordi det er så pr0 h4x0r!
Alle bilprodusenter som har litt vett i huet lager jo biler uten manuelle låser nå for tiden. Kun et elektronisk nøkkelkort som låser opp bilen automatisk når du er noen meter unna.
Da kommer du ikke langt med verken Slimjim eller Jiggers, men for å se det fra en annen side, så er det jo de ferreste biltyvene som er så dumme at de går løs på slike biler og..
Sitat av Pope
Alle bilprodusenter som har litt vett i huet lager jo biler uten manuelle låser nå for tiden. Kun et elektronisk nøkkelkort som låser opp bilen automatisk når du er noen meter unna.
Da kommer du ikke langt med verken Slimjim eller Jiggers, men for å se det fra en annen side, så er det jo de ferreste biltyvene som er så dumme at de går løs på slike biler og..
Vis hele sitatet...
Men det må jo bestandig være en "plan B"?
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av Tracker54
hmm.. har sett på de nye VW modellene, så ganske avanserte ut!

men angående Innbrudd i bil, så er ikke det noe artig i det hele tatt :/
en druggie brøt seg inn i bilen til fattern(som var på lån fra foreldrene hannes, altså besteforeldrene mine...), tjuvkobla den og KRÆSJA i en splitter ny Audi eller no sånt, så han gjorde skader for 40000-50000 Kr på audien...

ettersom at den andre bilen var registrert under besteforeldrene mine, så måtte de betale skadene til den nye audien som fikk heftige skader...selv om karen som stjal bilen meldte seg inn og innrømte det hele... de fikk bare beskjed om at de i ettertid måtte kreve penger av han(noe som ikke hjelper så mye, ettersom at han ikke eier ett rødt øre, og sansynligvis ikke kommer til å gjøre det heller).

Biltyveri sucks. imo da

menmen...
Vis hele sitatet...
Eeeeh... Hvem kjører egentlig rundt i en splitter ny audi uten å forsikre den?
Jeg var i ei stygg bilulykke, og han som krasja med meg(var min feil da, brudd på vikeplikt) fikk skader for oppmot 60 000 på bilen sin(min bil måtte skrotes, hele drivakslingen var knekt og jeg fant ikke igjen clutchpedalen min )!
Jeg betalte ikke en dritt, jeg mista bare prosentene på min egen forsikring!
Sitat av P-Nut
Eer vel ikke noen som ganske enkelt kunne forklart meg hvordan man tjuvkobler en moped??

Jeg har mista nøklene og jeg skulle gjerne ha fått brukt mitt ikke så altfor gamle kjøp
Jeg har motorspania ryz
Vis hele sitatet...
piece of cake.. Følg plugg ledningen, så kommer du til en svart boks (coilen) i den så går det inn 4 ledninger fra motoren.. Bare napp ut den grønne! Står vel også STOP over der hvor ledningen sitter =o)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Lars
Alle biltyver fortjener uansett å brenne i helvette!
Hvis noen bryter seg inn eller stjeler min bil skal jeg personlig oppsøke dem og vri knærne dems 360 grader rundt.........

dø.....
Vis hele sitatet...

Ja du er sikkert kjempe sterk, føler at deg burde jeg frykte ;S Nok en skummel mann du med mange farlige kontakter !
På eldre biler er det stor sjanse for at slike nøkler kan fungere. Låsen er så slitt

Om du har bil kan du skrue av ”dekselet” på døren og studere låsmekanismen.
Ut fra å studere bilen min laget jeg en dirk som knekte sentrallåsen på 2,5 sekund), 1 minutt på alarmen og 5 minutter på å starte bilen med skrujern. Alt er veldig enkelt om du studerer hvordan alt fungerer.
Hvordan funker disse jiggersene ? Prøve en og en nøkkel til døra går opp el ? hva må man gjøre lissom, enkelt forklart
Noen som har sett bumfights? Der er det en boms som dæljer bunnen av ei plastflaske inn sideruta, hekter opp låsen og åpner døra, tar med seg alt av verdi og går videre til neste bil.
Sitat av KjeXz
Noen som har sett bumfights? Der er det en boms som dæljer bunnen av ei plastflaske inn sideruta, hekter opp låsen og åpner døra, tar med seg alt av verdi og går videre til neste bil.
Vis hele sitatet...
Det er tusner av filmer som heter bumfight. Hørtes litt sykt ut, kunne tenkt meg å ta en titt! Linky linky.. 5 dollar!
[quote=Lars]Alle biltyver fortjener uansett å brenne i helvette!
Hvis noen bryter seg inn eller stjeler min bil skal jeg personlig oppsøke dem og vri knærne dems 360 grader rundt.........

dø.....[/QUOTE

Du.. jeg er ikke helt med bil tyver heller men dette forumet er ikke laget for å kritisere andre, jeg er heller ingen tilhenger av cannabis eller hacking etc. men jeg respekterer dem og holder minne meniger inne

EDIT: tror ikke the "quote" systement funker for meg.
så går ikke en persons hasj-røyking utover noen andre enn han selv.. og da er det jo hans problem..

derimot, hadde du brukt flesk på stereo i bilen din og det hadde blitt bøffa og du satt der med en fin egenandel så tror jeg du hadde forstått situasjonen bedre.. ja det har hendt meg, og hadde jeg visst hvem det var så "!#)=/¤

edit: og tillegg en knust rute og herpa dørlåser
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Klart det går utover dem. Synd på dem er det òg.
Men reglene på forumet sier at du ikke skal moralisere om det her!
Sitat av Lars
Alle biltyver fortjener uansett å brenne i helvette!
Hvis noen bryter seg inn eller stjeler min bil skal jeg personlig oppsøke dem og vri knærne dems 360 grader rundt.........

dø.....
Vis hele sitatet...


dæven døtte du er brutal altså
Sitat av soetnos@dANI
Blir min bil stjelt. Så er jeg redd tyven våkner med ett par dudes fra Hell's Angels på sengekanten. Og med seg har dem vinkelsliper og sveise-apparat
Vis hele sitatet...
Measuring E-penis size...

...

Unable to comply, object too big.

Bare tuller med deg. =P

Sitat av Mega_boom
Sitat av Lars
Alle biltyver fortjener uansett å brenne i helvette!
Hvis noen bryter seg inn eller stjeler min bil skal jeg personlig oppsøke dem og vri knærne dems 360 grader rundt.........

dø.....
Vis hele sitatet...
Du.. jeg er ikke helt med bil tyver heller men dette forumet er ikke laget for å kritisere andre, jeg er heller ingen tilhenger av cannabis eller hacking etc. men jeg respekterer dem og holder minne meniger inne

EDIT: tror ikke the "quote" systement funker for meg.
Vis hele sitatet...
Hele poenget med et forum er jo å diskutere. Men jeg må være litt enig med deg her, siden han ikke kom med noen argumenter.

PS: Du glemte den siste klammen ("]") etter "[/QUOTE", derfor gikk det ikke.
Sist endret av DryYouTear; 25. mai 2006 kl. 22:45.