Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  165 59240
Nå er det lenge siden jeg har hatt spritfyll, faktisk over 1 år.. Så tenkte kanskje helga er fin for det..! Anyway.. Hva er best å blande med sprit? Er ikke så altfor begeistret for selve spritsmaken...
Hørt at battery duger...
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Bare ikke bland med ting du drikker til vanlig, cola, appelsinjuice osv. Som du sier: battery er god knall. Ellers er div. drinkmix hendig. Oppskrifter og sånt finner du overalt på nettet. Google etter "virtual bartender" "drink recipies" og lignende.
Red Bull hvis du har tilgang på det. Russain Water er nice oxo.

Er enig med deg at spritsmaken ikke er noe tess
Tonic water er digg, mye "frisk" brus er også bra.
Bland med schwepes eller noe i den duren, det blir bra kombinasjon

Edit: redigert pga indirekte request fra r33l
Sist endret av Polmen; 25. november 2004 kl. 01:02.
eller no? Satan jeg begynner å mislike det ordet

Du blander spriten din med Urge og Fanta, søt og god smak. Du kan også blande det med kaffe, men det hører vell med på nachspiel...
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Kaffe.

Ikkeno som en karsk.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Vodka Citron med sprite. Det som er litt lurt er å ha litt vann i drammen siden du ikke har hatt sprit fylla på ett år
Dette funker (for meg ihvertfall)

Fyll opp glasset med ønsket mengde sprit - fyll nesten opp med Peach iste - fyll opp resten med battery.
åååhh...Husker en gang jeg drakk iste med sprit, det ble en tidlig kveld på meg

Karsk er nice på nachspiel. Spriter i allefall meg opp
Kaffe, Fanta Apple og Schweppes Lemon liker jeg
Opprinnelig postet av r33l
åååhh...Husker en gang jeg drakk iste med sprit, det ble en tidlig kveld på meg

Karsk er nice på nachspiel. Spriter i allefall meg opp
Vis hele sitatet...
Jeg husker en gang jeg drakk øl, da ble det en tidlig kveld på meg også.

Trenger ikke å bety at det er ølla det er noe galt med - er vel helst personen som drikker :P

Det jeg vil frem til er: iste funker det

<3 øl
Is-te peach og battery
Prøv med Is-Te (peach), sitron-brus, battery, 96% druesprit og topp det hele med litt snø (som vi har en meter av her oppe i NORD, muahahaha), det er knallgodt!!
1/5 sprit (helst vodka. bacardi lemon duge max)
2/5 schweppes lemon
3/10 sitron iste
1/10 rein sitronkonsentrat

= nam nam nam
http://www.schweppes.com/

Ellers finner du som regel sider til sprit og/blandevann produsenter =) Bare google it
Opprinnelig postet av Croyfer
Jeg husker en gang jeg drakk øl, da ble det en tidlig kveld på meg også.

Trenger ikke å bety at det er ølla det er noe galt med - er vel helst personen som drikker :P

Det jeg vil frem til er: iste funker det

<3 øl
Vis hele sitatet...
hehe....ja det er vell kanskje det ja, men jeg har ikke prøvd kombinasjonen sprit og iste siden og det har heller ikke vært noen tidlige kvelder på meg
Well, skal du absolutt blande med noe så er jeg enig i hva afen sier. Ikkeno som en god, stram karsk. Men sprit smaken er jo noe av det beste med å drikke sprit!

<offtopic> Det er drit kult å drikke om sommeren, men for en eller annen grunn er d drit digg å drikke om vinteren. Bare en herlig følelse</offtopic>

-normal
Sist endret av fEsk; 25. november 2004 kl. 03:44.
les: snøballkrig i snørrfylla ! :P<3
Sprit + fersken-iste = elsk
Sprit + Sprite = elsk
Sprit + Battery = elsk
kjøp deg lime ekstrakt på butikken.. så kan du drikke spriten med bare det uten å kjenne spritsmaken
eller noe malibu eller no som får bort verste smaken
Ingenting er bedre enn hjemmebrent og battery. Billig og godt.
1. hvis du drikker skikkelig sprit er jo smaken rimelig borte uansett, smirre, eller finlandia er best, vil du ha billig polsprit funker dworek bra, trur det koster 199 for ei flaske.

2. Bland med iste, men bland suppa tildlig på dagen og la den stå kaldt til kvelden, kan garantere at det blir som å drikke saft
har en mugge som tar 1,5l, bruker ei havflaske sprit i denne, 2 pakker iste, og fyller opp med vann.

3. Drikk slammers, sprit med en skvett scweppers eller lignende i et stødig shotglass, hold handa på glasset og smell det i bordet(en håndduk under er anbefalt, ellers ser ikke bordet ut dagen etter), sup i deg asap, blir bare skum som går rett i fletta.
Er du kul drikker du orginalen, tequila og champagne istede for brus

enjoy
Til vodka syntes jeg "Fanta Lemon", og "Sansao" smaker bra sammen.
1. karsk
2. bland 50% sprit med 25% indian water og 25% tonic water. ha en sitron skive oppi. fant på det selv..
3. appelsinjuice/fuktjuice
4. gele 50%vann + 50% sprit la stå. det er digg det'
'

ps: ikke hør på [Th33dge]. enhver som kommer derifra drikker seg så skita at de snart driker det bart uansett =p
Sist endret av Psych|Com; 25. november 2004 kl. 09:18.
Må bare innrømme jeg drikker mye sprit, kanskje litt for mye fyll i helgene, men det beste jeg blander med ialefall er:

- Sprite
- Fanta Green Aple
- Batery
- Pepsi Twist
- Saft (bland saft slik du bruker, med vann og saft, og tilsett til slutt spriten)
Sprit og sydhavsnektar funker fint! Men hugs at nektaren må vera kald! Isbitar er heller ikkje å forakta. Utan så funker det med is-te og, slik som andre har vore inne på her.

Ein blandemåte med litt meir arbeid blir;
Ta isbitar, 4 cl sprit, 1 cl galliano i eit long drink glas, fylle på halvt om halvt med sydhavsnektar og grapesoda. Blir ein svært søt drikk, men smaker nammenamm!

Ha ei fin fylla!
Hmm, hvis du liker fun saft og sprite, så anbefaler jeg det. Da kjenner du ikke sprit smaken nesten !

og det smaker godt som fy !
Faen så uoriginalt å bruke sprite/fanta lemon og brus i samme kategori som blandevann. Gjør det litt mer spennende, eller i det minste bland med noe i tropisk nektar-kategorien.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
***Snowballs***
Blank sprit (her går alt, eneste kravet er at spriten er blank) + juice + sprite.
*shake shake shake*
served chilled
Men som sagt, det er så mye du kan blande med. Bruk fantasien
polle: snowball lages på en litt annen måte: Advocat (eggelikør) + sprit av eget ønske. helles i høyt langt glass, så fyller du på sprite til det skummer seg opp til toppen av glassset.

en annen god drink: sprit + eplenektar+sodavann+sitronkonsentrat.
Denne kjenner du ikke spritsmaken på!
Husker ikke hvor mye det skal være av hver men here goes!
Absolut Citron
Scweppes lemon(vet ikke hvordan det staves )
Roses lime
Det er grrrreat!
fyll ønsket mengde sprit i et glass, og fyll opp med sprite. så kommer den hammelige ingrediensen: frisk pastiller med mint/mentol. ta en sånn oppi og nyt blir enda bedre med isbiter!
Sprit og saftis!
Jeg har skumlest alle svarene, og undrer meg over, hvis jeg har sett etter godt nok da, at ingen har skrevet Ingerfærøl.

Dette er jo en av verdens mest kjente blandevann, og ingefærøl er TOPP å bruke, med en smak da selvfølgelig.

Noen skrev lime ekstrakt her, og det er topp. Man må gå ut ifra hvordan smaker man liker.
Liker du søte drinker bruker du :

Bananekstrakt, sprit og topper med ingerfærøl (og bittelitt cider)

Liker du litt mer syrlige bruker du lime i stedet for bananekstrakten.

Du kan også blande begge, og energi drikker passer også som et lite alternativ til ingerfærølen!
absolute citron med

Sprite+battery
Sprite
Battery
Fanta Apple
Sprite+ Artic Soda

mmmmm :P
Kaffe er tingen viss du skal drikke hjemmebrent!
karsk <3

Brus bruker du viss du skal blande i vodka.

enkelt å greit.
Sprit og Slush er nydelig Hvorfor bare ikke lage tyrkisk peber? Det er noe man blir full på!
jeg mener at sweppers grape fruit er best, eller bare ved å bruke all billigbrus, som f.eks de eldorado brusene, smaker dritt alene både sprit og brusen, men sammen gjær de susen
og forresten, skjær et lite hull i toppen på en melon, hell sprit neddi der, og la den ligge i kjøleskapet, en stund, ta den ut, SPIS! og bli dritings!
Funker jævli nice
Opprinnelig postet av RejecteD
og forresten, skjær et lite hull i toppen på en melon, hell sprit neddi der, og la den ligge i kjøleskapet, en stund, ta den ut, SPIS! og bli dritings!
Funker jævli nice
Vis hele sitatet...
Det har jeg faktisk hørt om, men har aldri smakt det Blir man dritings, eller bare full? Hvor mye sprit, og hvor lenge skal den ligge?
Det spørs helt hvor mye du vil ha, er vel vanlig med rundt 6-700 ml 40%, den trenger ikke ligge mer enn et døgn, bare så det trekker seg inn.
Jeg spiste en alene og ble ganske go og full, og man kjenner ikke spritsmaken så veldig heller, ser sikker litt dumt ut at du blir full av å spise melon, men det får man bare drite i
Det er hvertfall å anbefale.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
jeg eprsonlig er veldig glad i white russian (melk og kahlua).

et veldig funksjonelt tips for å bli kvitt spritsmaken er å blande søtt og surt blandevann sammen. ha en søt brus, litt grapesoda og en dæsj russian. russian bør alltid være for hånden som nøytralisator.
Fanta Lemon, ingen over, ingen ved siden...

Ellers hvis du vil ha lite sprit smak;
Sprit + litt Tom collins (finnes i de fleste daglivarer blant essenser osv) + Sprite
Altså, Smirrnof smaker jo nesten ikke sprit, ellers så har du jo salt+tequila+sitron

Kjenner ikke smaken av tequila etter sitronen, og du blir kanon
Takk for mange bra innslag!


ting man blir kanon på er morro! Skal på en fest da så altfor mye forskjellig blandevann er kanskje ikke så morro å ha med seg. Kommer med 10 forskjellige flasker med diverse blandevann!

Er hjemmebrent så er nettop derfor jeg prøver å fjerne spritsmaken!
Bruk shotte glass, eller bare drikk rett fra flaska, så har du et par sitronskiver ved siden av. Ta en skive etter hver slurk/shot så slipper du å bli dårlig av søtt og kulsyreholdig blande vann.

Funker fint som bare det...
ikke bland med øl, det er stygt
Øl skal ikke blandes med noenting.