Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5257
Hei.
Tenkte bare å sjekke om det er noen andre som har det likedan som meg!
Jeg fikk Stilnoct som innsovningsmiddel (angst) for rundt ett og et halvt år siden, og da husker jeg at jeg hallusinerte noe voldsomt rett før jeg sovnet. Noen ganger kunne alt i hele rommet være i bevegelse, f. eks kunne ting som stikkontakter, datamus og andre ting gå rundt på gulvet/skrivebord og "være i live". Madrassen og dyna pleide også å være i bevegelse, ofte var det veldig behagelig å bli "vugget til søvne" av senga. Jeg er kjent med at det er ganske vanlig å hallusinere av Stilnoct, men det som er rart er at jeg nå i løpet av det siste året som jeg ikke har brukt det fortsatt hallisunerer litt. Jeg ble satt på Seroquel som sovemedisin i stedet, og det har jeg brukt hver kveld i ett år nå. Når jeg skal sove hender det fortsatt at madrassen beveger seg svakt under meg, og jeg kan selv "fremkalle" hallusinasjonen så godt som på kommando om den ikke allerede gjør det fra før.
Tror dere at Seroquelen kan bidra bittelitt til at jeg fortsatt hallisunerer litt? Hallusinerte forresten hver kveld mellom byttet fra Stilnoct til Seroquel (altså da jeg ikke brukte noen medisin i det hele tatt).
Kanskje Stilnocten sparket i gang et eller annet, hva vet jeg, hehe.
Det er i allefall ikke skummelt, nå er jeg jo vandt til det, men er litt nysgjerrig på om det er noen andre som har noen liknende erfaringer eller en teori!

Dette ble en litt rotete post, men jeg håper det går bra
Jeg går ikke på noen medisiner, men det skjer ofte. Når du skal til å sovne, skjer det ofte at du drømmer men er bevist på det.
Sitat av Apu Vis innlegg
Jeg går ikke på noen medisiner, men det skjer ofte. Når du skal til å sovne, skjer det ofte at du drømmer men er bevist på det.
Vis hele sitatet...

Aka Lucid Dreaming / Bevisst drømming
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Riktig, husket ikke navnet.
Digital nomade
trippy's Avatar
Når jeg er stein eller har røyka cannabis føles det som senga mi snurrer rundt og detter jævla rask nedover, men ofte kan jeg bestemme hvilken vei senga skal snurre. Ofte når jeg småsover og detter nedover vokner jævla raskt og det er som et jævla høyt smell som går av! Skummle saker.
Slik han beskriver det er det helt klart ikke lucid dreaming. Han er i våken tilstand.
Tja, du har spist et antipsykotika i et år hver kveld, klart det kan gjøre snåle ting med deg. Stilnoct, altså zolpidem, er noe sære greier, har selv spist det og røykt en joint og vært våken i et par timer, og det er skikkelig snålt rett og slett. Definitivt "psykedelisk"...

Det blir litt for dumt å spørre om dette her, fordi du er på medikamenter som kan ha dette som bivirkninger, gjerne også lengre enn virkningen, og derfor blir ikke hele situasjonen så ekstraordinær allikevel.

Det eneste som vekker oppmerksomheten min er at du fremdeles hallusinerte mens du holdt på å bytte, men det kan rett og slett være fordi du assosierer det å gå og legge deg i sengen med å ture baller på innsovningspiller...
Sitat av trippy Vis innlegg
Når jeg er stein eller har røyka cannabis føles det som senga mi snurrer rundt og detter jævla rask nedover, men ofte kan jeg bestemme hvilken vei senga skal snurre.
Vis hele sitatet...
Elsker denne følelsen!

Til trådstarter:

Jeg har selv fått i meg en del lignende medikamenter ved et uhell en gang.
Husker at jeg våknet om natten og følte at det var akkurat som om senga mi lå i midt ute på havet i 10 meter høye bølger!
Jeg lå bare der og tviholdt i sengerammen for å ikke velte ut på gulvet.

Selvsagt var dette bare innbilning og drømmer, men det føles veldig ekte.
Kan nevne at jeg er veldig følsom ovenfor alt av "apedop" ettersom jeg er en meget aktiv søvngjenger.
Legen prøvde å skrive ut noen medisiner for å dempe søvngjengeriet, men dette forverret det hele.
Resultatet ble 9 dager på rad med søvngjengeri!

Hvordan er det med deg, har du lignende problemer?
Sitat av trippy Vis innlegg
Når jeg er stein eller har røyka cannabis føles det som senga mi snurrer rundt og detter jævla rask nedover, men ofte kan jeg bestemme hvilken vei senga skal snurre. Ofte når jeg småsover og detter nedover vokner jævla raskt og det er som et jævla høyt smell som går av! Skummle saker.
Vis hele sitatet...
Har det akuratt slik jeg også!
Kult når man sitter i bilen og det føles ut som om bilen kjører.
Når jeg prøvde speed fikk jeg masse halliser når jeg lå i senga og ville sove.

Det var en flokk med små kameler som gikk i taket. Litt senere så jeg at det kom 5 jenter og la seg i den andre senga der duden jeg delte rom med lå. Det var helt vanvittig. Hadde ikke sovet på mange netter og jeg hadde aldri hatt halliser før. ca 5 år siden nå.
Sist endret av Cyberblack; 20. november 2009 kl. 03:08.
Tror nok det var det at du var våken så lenge som var årsaken ja, Cyberblack.
Sitat av Apu Vis innlegg
Jeg går ikke på noen medisiner, men det skjer ofte. Når du skal til å sovne, skjer det ofte at du drømmer men er bevist på det.
Vis hele sitatet...
Som zEUN også skriver er jeg fullstendig våken når jeg hallusinerer, så det er ikke snakk om "lucid dreaming".

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Elsker denne følelsen!

Til trådstarter:

Jeg har selv fått i meg en del lignende medikamenter ved et uhell en gang.
Husker at jeg våknet om natten og følte at det var akkurat som om senga mi lå i midt ute på havet i 10 meter høye bølger!
Jeg lå bare der og tviholdt i sengerammen for å ikke velte ut på gulvet.

Selvsagt var dette bare innbilning og drømmer, men det føles veldig ekte.
Kan nevne at jeg er veldig følsom ovenfor alt av "apedop" ettersom jeg er en meget aktiv søvngjenger.
Legen prøvde å skrive ut noen medisiner for å dempe søvngjengeriet, men dette forverret det hele.
Resultatet ble 9 dager på rad med søvngjengeri!

Hvordan er det med deg, har du lignende problemer?
Vis hele sitatet...
Oi! Nei, har aldri gått i søvne så vidt jeg vet. Men ellers så hørtes det jo veldig likt ut som sånn jeg opplevde det da jeg brukte Stilnoct!

Sitat av Rottegift Vis innlegg
Det eneste som vekker oppmerksomheten min er at du fremdeles hallusinerte mens du holdt på å bytte, men det kan rett og slett være fordi du assosierer det å gå og legge deg i sengen med å ture baller på innsovningspiller...
Vis hele sitatet...
Synes det var veldig rart selv, for jeg regnet jo tvert i mot med at jeg ikke skulle hallusinere da jeg ikke brukte noen ting. Hvis jeg konsentrerer meg hender det faktisk at jeg kan få sofaen jeg sitter i til å bølge litt, og det kan skje midt på dagen. Rare greier.
Jeg ville prøvd ut andre metoder å få sove på og se om det blir en forandring, med mindre du synes det bare er behagelig å hallusinere da (men det virker jo ikke helt sånn). En anne metode ville f.eks være å endre kostholdet og livsstilen din. Jeg tror du kan finne ut av grunnen til at du ikke kan falle i søvn. Oppsøk alternative leger og behandlingsmetoder. Lær deg og meditere. Hva med en lang ferie?

Hallusinasjonene dine hørtes forøvrig veldig interessante og rare ut. Ønsker deg en God natt!
Skjer hver gang jeg legger meg. prøv å legg deg og fokuser på et punkt, da blir alt mørkere. Ellers så danser farger og diverse ting som ser kjent ut, men ikke er det popper frem og "flyter" i rommet.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Tror nok det var det at du var våken så lenge som var årsaken ja, Cyberblack.
Vis hele sitatet...
Jeg vet veldig godt hva som var årsaken, jeg bare sier at det var skikkelig sprøtt :P
Sitat av Stockman Vis innlegg
Jeg ville prøvd ut andre metoder å få sove på og se om det blir en forandring, med mindre du synes det bare er behagelig å hallusinere da (men det virker jo ikke helt sånn). En anne metode ville f.eks være å endre kostholdet og livsstilen din. Jeg tror du kan finne ut av grunnen til at du ikke kan falle i søvn. Oppsøk alternative leger og behandlingsmetoder. Lær deg og meditere. Hva med en lang ferie?

Hallusinasjonene dine hørtes forøvrig veldig interessante og rare ut. Ønsker deg en God natt!
Vis hele sitatet...
Oi, må ærlig innrømme at jeg ble litt forundret over at du har fått med deg hva posten dreier seg om! Misforstå meg rett, jeg verdsetter synsvinkler, hjelp og forslag, men jeg har skrevet grunnen til at jeg ikke får sove (angst) og faktisk antydet jeg også at det ikke er noen ubehagelig opplevelse å hallusinere. Jeg synes bare det er veldig rart at jeg gjør det og lurer på om det er andre som er i samme situasjon! Gjorde noen drastiske livsstilforandringer for et par mnd siden, og kostholdet mitt er bra! Jeg tror jeg kommer til å bruke Seroquel en veldig god stund til siden det hjelper meg veldig til å få sove godt.
God natt til deg også!
etter 200-220mg diazepam 5mg apodorm 10mg stilnoct 5mg zypexa kvarting meth og 0,2 speed 15mg zopliklone så snakka jeg under insovning fasen men sovna faen aldri

meth og stilnoct = hallis tror jeg og kanskje også med annet enn meth
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har selv gått endel på Stilnoct, men aldri fått halliser av de, men vet av mange som får det, så syns d er rart jeg ikke fikk det. Når jeg prøvde seroquel derimot, eller den første gangen jeg prøvde det hallisunerte jeg noe fryktelig. Hadde 7 venninder i senga som jeg snakka med, trodde jeg.