Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2931
Tjohei alle sammen! Jeg skal nå lage en film som handler om en gjeng med ungdommer som har inntatt diverse rusmidler og hvordan de reagerer på det.
Det er ingen dialog eller monolog i denne filmen - alt er basert på bilder, effekter og skuespill.

I filmen har jeg fem ungdommer som alle opplever forskjellige ruser:
  • Ungdom 1 har en veldig bad trip, er stressa, paranoid, og ser skumle ting på badet og utenfor.
  • Ungdom 2 ser alt på en ny måte, at ting beveger seg - spesielt hånda hans blir veldig intressant. Han smaker også på hånda si.
  • Ungdom 3 er veldig fornøyd og syns alt er bra, mens hun samtidig er veldig slapp.
  • Ungdom 4 ser og føler ting veldig detaljert. Han tar på Ungdom 3, som ikke har noe i mot det.
  • Ungdom 5 er utrolig fornøyd og vrikker og vrir seg på gulvet og koser og tar på alt hun kommer over. Som en katt, i grunn.

Det som skal gjøre filmen mer forståelig er effektene jeg skal legge til, med farger, slowmotion, at bildet henger etter, vrenger seg o.l.

Den eneste formen for lyd jeg skal bruke i denne filmen er musikk - som inspirasjon tenkte jeg Pink Floyd (med Marooned, Breathe in the air, comfortably numb, shine on you crazy diamond). Men sjangsen for at jeg får bruke disse sangene kostnadsfritt er relativt liten, og dette skal ikke koste penger. Skandinaviske artister derimot, kan jeg bruke musikk fra uten problemer (noe de har bestemt i Amandus).

Det jeg lurer på er om det er noen erfarne trippere her som har noen forslag til hva de forskjellige ungdommene kan oppleve? Hva de ser, hvordan ting beveger seg o.l.
Jeg lurer også på om det er noen her som veit om noen skandinaviske artister med musikk i samme dur som de sangene jeg nevte av Pink Floyd - helst uten vokal.

Jeg setter pris på all kritikk og diverse forslag. Jo flere forslag du kan bidra med, jo bedre blir filmen. Det skal tross alt virke realistisk, og siden jeg hittil ikke har noen erfaringer med noen av de rusmidlene som blir representert er det greit med hjelp så det blir best mulig
Hva skal de være trippa på? Altå hva slaks rusmiddel?
Sist endret av Dr.Feelgood; 27. november 2009 kl. 11:12.
vel, kommer jo litt ann på hva de har intatt kanskje?:P
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Nå vet jeg ikke helt hvilket nivå du er på sånn studie-/erfaringsmessig, men når du nevner at du skal bruke effekter vil jeg bare gi deg det samme tipset jeg gir til mange amatør-photoshoppere: IKKE overdriv det. Det er ikke lett å holde tellinga på antall slike ungdomsproduksjoner som har blitt ødelagt av alt for ivrig bruk av effekter. Bruk det med moderasjon, og tommelfingerregelen jeg alltid pleier å bringe opp: Hvis man ikke umiddelbart kan peke ut hvilken effekt som er blitt brukt, så er det OK!

Hvis du vil vite mer om hvilke effekter forskjellige rusmidler kan ha på folk som del av researchen din råder jeg deg til å sjekk ut Erowid. Her finner du meget utdypende informasjon for mange forskjellige rusmidler.
Sist endret av ticks; 27. november 2009 kl. 11:32.
Hvilke rusmidler de skal ta er ikke fast bestemt, det er derfor jeg er åpen til forslag
Som jeg skreiv så er det en som har en veldig bad trip, på noe psykoaktivt. Det er to som blir veldig glade og liker å ta på ting (ecstasy?), og det er to som ser og føler ting veldig anderledes og detaljert.

Hvis dere har noen forslag til hvilke rusmidler som bør være med er det bare å komme med det. Blanding av rusmidler også en veldig god mulighet.

Angående effektene jeg skal bruke: Jeg har lagd filmer om ditt og datt i 3-4 år nå, og syns selv at jeg har god kontroll over hva som er for mye og hva som er for lite. Det jeg hovedsakelig skal endre på er farger (svart/hvitt), hvitbalanse, skarphet/uskarphet. Less is more
Det du kan gjøre er å gå i rusrapport-seksjonen å lese om ulike erfaringer der.
Chemical brothers - Lost In A K Hole

Tror jeg vil fungere veldig bra en slags opptimalisering av russeffekten og bedre forståelse av hvor twisted det noen ganger kan bli


Og når det gjelder hvilken russmiddel du skal ta for deg ville jeg valgt LSD sikkert mye gøy du kan surre rundt med der.
Sist endret av Rest1Peace; 27. november 2009 kl. 11:42.
Sitat av Chassen Vis innlegg
Det du kan gjøre er å gå i rusrapport-seksjonen å lese om ulike erfaringer der.
Vis hele sitatet...
Jeg har det, og gjør det nå også Har finni mye bra jeg har gått ut ifra, men jo mere jo bedre
Person 1 - Methamfetamin (hører stemmer, ser ting som ikke er der, stressa)
Person 2 - Fleinsopp (Fascinert av det meste, filosofisk, til tider litt skremt)
Person 3 - Heroin (Slapp, driter i alt, fjern, veldig fornøyd)
Person 4 - LSD (Litt som sopp, ser ting veldig detaljert -såkalt lupesyn)
Person 5 - MDMA (Slapp eller gira, lykkerus, elsker alt og alle, litt små-surrete til tider ved stort inntak)
Sitat av nilsern Vis innlegg
Person 1 - Methamfetamin (hører stemmer, ser ting som ikke er der, stressa)
Person 2 - Fleinsopp (Fascinert av det meste, filosofisk, til tider litt skremt)
Person 3 - Heroin (Slapp, driter i alt, fjern, veldig fornøyd)
Person 4 - LSD (Litt som sopp, ser ting veldig detaljert -såkalt lupesyn)
Person 5 - MDMA (Slapp eller gira, lykkerus, elsker alt og alle, litt små-surrete til tider ved stort inntak)
Vis hele sitatet...
Tusen takk for forslaga!
Siden du var så snill og ramsa opp alle, blir det til at det er det de forskjellige folka har tatt.

Er det noen som har forslag til hva slags opplevesler de kan ha innenfor de forskjellige rusmidlene?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hvorfor skal de ta forskjellige stoffer? Det henger ikke helt på greip i en vanlig situasjon der man er flere å turer sammen. Jeg har heller aldri vært med på en tur der folk reagerer likt på stoffet, alle kunne ha tatt LSD og likevel ha de forskjellige reaksjonene du er ute etter.

Det jeg ville likt å sett er at du konsentrerer deg like mye på det indre, det finnes alt for mange fatale forsøk på å fremstille tripping i media. Prøv å få med at den ene som tripper bra virkelig føler en kontakt med en glad verden at han/hun føler en personlig kontakt med jorda, verdenen etc og ikke bare bruk visuelle virkemidler.
Det er ikke enkelt, men det hadde vært interessant å sett noen prøve på det.
Sist endret av Dodecha; 27. november 2009 kl. 13:00.
Syntes du må linke til filmen når du er ferdig med den
Jeg tror visuelle effekter, samt bra dialoger vil gjøre filmen bra. Regner med at du vil dra alt sammen litt langt: Han på sopp/LSD burde definitivt prøve å spille på et keyboard med funky lyder.. Så kan han kanskje se lydene, og prøve å få dem inn i munnen så han kan smake på dem? Et relativt vanlig fenomen ved stort inntak av LSD er at man kan høre farger, se og smake lyd, altså at sansene mikses.

Hun som ligger på gulvet kan bevege seg i takt med musikken og lydene som kommer ut av keyboardet?

Han på Meth kan få noia av lydene.. Tro det er sirene eller whatever..?

Han som klår kan bounce titsa hennes i takt med lydene/musikken.

Hun på heroin kan du fremstille som at hun løftes opp og svever oppover, til slutt blandt skyene. Så blir kroppen tåkete og forsvinner, og det viser seg at hun har dødd av overdose eller noe, mens en ekstremt melankolsk melodi strømmer ut fra keyboardet..

Mye keyboard her gitt.. Håper hvertfall det kan hjelpe tankeprosessen din videre
Personlig synes jeg du burde velge ''kjente'' stoffer, sånn at de som skal se filmen også skjønner hva det er og ikke sitter og lurer på hva MDMA er osv.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Personlig synes jeg du burde velge ''kjente'' stoffer, sånn at de som skal se filmen også skjønner hva det er og ikke sitter og lurer på hva MDMA er osv.
Vis hele sitatet...
Ecstacy er så vidt jeg vet ganske kjent?
Viss du først skal lage en film om tripping må du nesten ha prøvd et hallusinogen for å forstå noe av det, det blir helt umulig å forstå hvordan det er utifra hva vi sier.
Veldig mange gode ideer her

Er litt mer begresa enn at jeg kan få en til å sveve og spise lyden, dessverre. Det jeg skal vise er hvordan de oppfører seg, ikke nødvendigvis hva de ser. Fargene på bildet vise hvordan de føler seg så vi får et inntrykk av hvordan de har det.

I og med at detta er et prosjekt utført av ungdommer i 18 års alderen, kommer ikke detta til å bli en perfekt gjenskapelse av forskjellige tripper med dritbra effekter som får deg til å tro at det er deg detta skjer med. Men derimot et forsøk til å gi andre folk en formening om at alt som er narkotika ikke bare er dritt og negativt.

Derfor de fleste effektene og henvisningene til hvordan de føler seg (bra eller dårlig) gjennom farger og hvitbalanse. Det blir på en måte utrolig forenkla, men likevel et tappert forsøk i å få fram et budskap.

Det jeg er ute etter hovedsaklig er ideer til hva de forskjellige folka skal gjøre. Krabbe på gulvet, studere en kost som at det var en dame, prøve å gjemme seg bak/under ting som en edru person ikke hadde tenkt på o.l. Om noen kan dele av egne erfaringer hadde det vært dritkult
som twisted shroom sier, du burde finne en å samarbeide med som har en viss erfaring med psykedelisk for å få frem et mest mulig riktig bilde.
Det er noe som er nesten umulig å sette seg inn i uten egne erfaringer.
Sitat av nilsern Vis innlegg
Person 1 - Methamfetamin (hører stemmer, ser ting som ikke er der, stressa)
Person 2 - Fleinsopp (Fascinert av det meste, filosofisk, til tider litt skremt)
Person 3 - Heroin (Slapp, driter i alt, fjern, veldig fornøyd)
Person 4 - LSD (Litt som sopp, ser ting veldig detaljert -såkalt lupesyn)
Person 5 - MDMA (Slapp eller gira, lykkerus, elsker alt og alle, litt små-surrete til tider ved stort inntak)
Vis hele sitatet...
Wow haha, villeste gjengen har sett på lenge.

Virket veldig urealistisk.

Burde heller finne et stoff og få fram poenget at alle mennesker reagerer forskjellig selvom de tar det samme. (imo)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Om du skal vise hvordan ungdommer oppfører seg på tur på denne måten må scenen komme frem som troverdig
og da mener jeg at først og fremst har alle intatt samme stoff. Jeg har aldri hørt om noen som har kommet sammen for å innta helt forskjellige stoffer som kan ha helt forskjellige effekter: I scenarioet til nilsern ville
1. Personen på methamfetamin plage vettet og lage ekstremt dårlig steming for 2 og 4 (LSD og sopp)
2. Fleinsoppspiseren hadde trukket seg unna person 1, kanskje slått seg sammen med person 4 og 5 for å finne et bedre sted å ture.
3. Personen på heroin hadde, avhengig av dose, også synes person 1 er alt for stressa, men hadde hatt muligheten for å ignorere det pga heroinrusen.
4. LSD personen hadde kanskje tolerert person 1 en smule, men sakte trekt seg tilbake med person 2 og 5.

Ikke akkurat en koslig stemning, det kunne også ført til at noen hadde friket ut.

Men generellt sett på psykedeliske stoffer vil folk knise til tider, stirre endeløst på objekter, ta og føle på ting med voldsom interesse. De kan f.eks få for seg at deler av gulvet består av vann, og prøver å unngå disse områdene.
Synestesi, blanding av sansene er allerede nevnt. Pustingen kan til tider være intens, nesten som om man får små orgasmer til tider: effektene av stoffene kommer ofte i store bølger over brukeren. Man kan f,eks gå på en sti for å så måtte stoppe opp litt mens pusten øker tempo, så kommer man over en slags topp der rusen er på sitt mest intense for å så dappe av fort etterpå til det "vanlige" nivået i trippen og man kan fortsette å gå og puste lettet ut, disse toppene er det flere av i løpet av en tur.
Frukt smaker utrolig godt men det er veldig rart å spise ting når man er godt inn i en tur, det kjenner merkelig ut å ha ting i munnen og å tygge, svelge.
Folk som kan å utnytte turene går ofte ut på en liten oppdagelsesferd i natur e.l. i stedet for å bare sitte inne, natten er svært magisk på tur.

Vel, det var det jeg kom på i skrivende stund, ser klart begrensningene i effekter o.l. til dette prosjektet, men om dere konsentrerer dere på skuespillet kan det jo bli en smule bra.
Hei

Vil anbefale deg å se "Requiem for a Dream"

http://www.imdb.com/title/tt0180093/
En kompis av meg satt på dass med et håndkle over fanget og mumlet tull mens han var på sopp. En annen tura heftig på 2-c-b og snakket i regnestykker og ligninger. Jeg selv ble lurt til å tro at det var 17. mai og at jeg hadde stjålet kronen til krompen, på alt for mye MDMA. En bekjent rota rundt i en busk på 1x1 meter i over en time på jakt etter ett eller annet i sopp-rus. Har opplevd å se at trær hadde sex, på LSD. På mange hallusinogener gir tid ingen mening.. Du ser på klokka og sekundvisern hopper bare frem og tilbake. Har gått rundt i et naturreservat og fått for meg at gikk rundt i en sump i amasonas med vann opp til livet.

Jeg vet ikke helt.. Du burde dra det ekstra langt og vinkle det litt morsomt. Rusa folk er sjeldent gøy å se på i nykter tilstand. De sitter som regel bare der, eller gjør dumme ting som virker tilbakestående og totalt uforståelig for en utenforstående.

Må si jeg likte idéen til Dodecha. Hadde neppe gitt et positivt syn på dop, men det kunne blitt rimlig morsomt.. Et realityshow med deltagere on drugs i ulike situasjoner, med ulike mennesker og rusmidler innabords..
Sist endret av nilsern; 27. november 2009 kl. 17:21.
Ser for meg at det kan bli problemer med å lage en "syre" tripp med farger og div på film..Har tenkt dette selv, men om du legger mye arbeid i det kan det bli fett, men forbred deg på mye jobb.
Lagde denne filmen en gang, prøvde å gjøre noe av det samme som deg:
http://www.youtube.com/watch?v=mh1jDX80jcM

Kanskje du kan finne litt inspirasjon der?
Sitat av Defqon Vis innlegg
Lagde denne filmen en gang, prøvde å gjøre noe av det samme som deg:
http://www.youtube.com/watch?v=mh1jDX80jcM

Kanskje du kan finne litt inspirasjon der?
Vis hele sitatet...
Artig film, noen av effektene som er i den filmen er sånne jeg har tenkt til å bruke selv

Og til Dodecha: Det var akkurat et sånt svar jeg håpa å få, tusen takk! Kommer til å hjelpe betydelig mye på hele filmen det der
Hva med den norske filmen "Himmel og helvete"?
Norsk skremselspropaganda fra 1969. En 17-åring prøver hasj og to uker senere hopper han fra ett hustak i København i sterk heroinrus. Fornøyelig.
Sist endret av Reply_to; 29. november 2009 kl. 23:10.
I "Blueberry", en westernfilm fra noen år tilbake er det gjort en ypperlig animasjonsjobb hvor de viser hallusinasjonenene en fyr får på ayahuasca( DMT). Ble veldig imponert, det er vanskelig å få fram slike ting på film.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
http://www.youtube.com/watch?v=7jsZav1TF44

Dette er slik filmen ble. Formatet er fucka, siden det egentlig er 16:4, men noe galt skjedde i det jeg lastet den opp.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Så litt klinisk og at folk var veldig anspent i starten, men det kan jo folk ofte bli når de har intatt et psykedelisk stoff og ikke helt vet hva som venter dem.
Resultatet var ganske bra i det hele, dovregubbens hall passet jo.

Kritikk: Ikke noe særlig, kanskje folk kunne bevegd seg mer, igjen er dette individuellt, noen vil utforske omgivelsene på tur, mens andre vil legge seg under et pledd og ha en introspektiv opplevelse.
Synts det var bra jeg, lo godt av hun med puffen over seg akende i masse dasspapir hehe, surrialistisk og morsomt
Sitat av nilsern Vis innlegg
Et realityshow med deltagere on drugs i ulike situasjoner, med ulike mennesker og rusmidler innabords..
Vis hele sitatet...
Det finnes en film som heter "National Lampoon`s Lost Reality" som handler om diverse reality shows som ble kanselert bl.a pga de var for ekstreme for TV.

En av de programmene het, "Take that drug" hvor det var en masse ungdommer som inntok diverse forskjellige stoffer og så måtte gjøre crazy oppgaver som f.eks ringe til foreldra sine og be om penger.

http://www.imdb.com/title/tt0418933/
http://www.youtube.com/watch?v=traxtYiwW4g