Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1584
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Heisann,
Skal ha meg en tablet, men står mellom iPad og Eee Pad Transformer. Klarer ikke helt å bestemme meg. Noen input?

I utgangspunktet så var jeg klar for å skaffe meg en iPad men jeg liker konseptet med dockingen m/tastatur etc på Transformeren.

Noen pros/cons jeg bør ha i bakhodet? Virker som jeg kan gjøre det meste med Transformeren som jeg kan med iPaden. Ville i utgangspunktet hatt 3g støtte, men regner med at hotspot funker fint med Transformeren også.

FYI - jeg har alltid likt Apple, har hatt x antall iPhones, så jeg er "litt" fanboy. Men ikke så farga at jeg ikke ser det positive i Droid..

Input?
-t
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Du kan ha tastatur på iPad også vil vel påstå at en iPad med root (jailbreak) er bedre, men hvorfor ikke ta en kikk på lenovo sitt tablet, og bytte til ssd http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=640683 til gjengjeld får du i7 8gb ram
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Du kan ha tastatur på iPad også vil vel påstå at en iPad med root (jailbreak) er bedre, men hvorfor ikke ta en kikk på lenovo sitt tablet, og bytte til ssd http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=640683 til gjengjeld får du i7 8gb ram
Vis hele sitatet...
Jeg betaler ikke såpass for en tablet, og det tror jeg ikke andre her på forumet gjør heller.

Anbefaler iPad 2, veldig enkel å ta med seg, og fikk bedre tilbakemelding enn EEE Pad.
Jeg har Ipad2, og er veldig fornøyd med den.
Den er lett å holde, tynn, men ligger fortsatt godt i hånda.
Man kan bruke Ipaden til det mest utrolige, og den er ekstremt lett å jailbreake nå.
om du er ute å reiser så laster du ned Navigon GPS. Den er helt UTROLIG!
Eneste som er negativt på Ipad er kameraet. Det suger med mindre du har bra med lys.
Ellers er den veldig bra, og jeg bruker den til å spille på (sitter ofte flere å spiller ludo på den), bruker den som musikkspiller til bilen, internett, facebook.
Egentlig så er det en genial liten sak
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Jeg betaler ikke såpass for en tablet, og det tror jeg ikke andre her på forumet gjør heller.

Anbefaler iPad 2, veldig enkel å ta med seg, og fikk bedre tilbakemelding enn EEE Pad.
Vis hele sitatet...
Bare dro fram som et eksempel siden Han likte løsning med doc med tastatur, og lenovown har tastatur 3g modem, men jeg anbefalte også at Han skulle kjøpe iPad og roote den

Sitat av Lunatique Vis innlegg
Jeg har Ipad2, og er veldig fornøyd med den.
Den er lett å holde, tynn, men ligger fortsatt godt i hånda.
Man kan bruke Ipaden til det mest utrolige, og den er ekstremt lett å jailbreake nå.
om du er ute å reiser så laster du ned Navigon GPS. Den er helt UTROLIG!
Eneste som er negativt på Ipad er kameraet. Det suger med mindre du har bra med lys.
Ellers er den veldig bra, og jeg bruker den til å spille på (sitter ofte flere å spiller ludo på den), bruker den som musikkspiller til bilen, internett, facebook.
Egentlig så er det en genial liten sak
Vis hele sitatet...
Hvis du mener med lett og jailbreake jaibreakme.com er det lite vits i og roote, men er blitt lettere med tiden og roote, bruk redsn0w eller Greenp0ison.
Om du skal ha noe, så for all del ikke kjøp deg ipad. eller asus ee transformer.
Jeg har kjøpte for en måneds tid siden en Galaxy Tab 10.1.
Dette er sannsynligvis et av de bedre kjøpene jeg har gjort på kjempelenge =)
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Bare dro fram som et eksempel siden Han likte løsning med doc med tastatur, og lenovown har tastatur 3g modem, men jeg anbefalte også at Han skulle kjøpe iPad og roote den



Hvis du mener med lett og jailbreake jaibreakme.com er det lite vits i og roote, men er blitt lettere med tiden og roote, bruk redsn0w eller Greenp0ison.
Vis hele sitatet...
Jeg brukte jailbreakme.com. Det holdt lenge nok for meg iallefall Free apps er det jeg er ute etter så :P
Vil anbefale iPad. Transformern er jo bare en vanlig tablet med docking, så kjører den jo android. Siden du allerede har iPhone så er det jo must å ha iPad. Gratis apps ( de du har kjøpt fra før ) pluss nå som ios5 er rett rundt hjørnet så blir jo alt konge med icloud. Skriver forøvrig på iPaden som jeg har hatt i to uker og den har erstattet min bærbar helt, dvs jeg ikke har brukt den siden jeg fikk iPad. heller ikke kjøp Samsung galaxy tab. Alt for liten skjerm. Er jo nesten bare et for stor mobiltelefon.
Panisk depressiv
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Om du skal ha noe, så for all del ikke kjøp deg ipad. eller asus ee transformer.
Jeg har kjøpte for en måneds tid siden en Galaxy Tab 10.1.
Dette er sannsynligvis et av de bedre kjøpene jeg har gjort på kjempelenge =)
Vis hele sitatet...
Jeg mente det samme til jeg begynte å lese alle de positive testene av Eee Pad Transformer. Dokkingstasjonen til Eee Pad er faktisk ganske genial. Du får tastatur til Tab 10.1, men ikke med pekeplate og tilpasset Android som gir deg musemarkør. Du får også ekstra batteri, porter og SD-slot i dokkingstasjonen.

Test av Eee Pad:
PCWorld.no
DinSide
Anandtech
Amobil

iPad 2 vs Eee Pad:
Trusted Reviews

Her er konklusjonen:

You should buy an Eee Pad Transformer -
  • To write extended documents
  • If being locked into iTunes sounds like a nightmare
  • To replace a netbook or ultra-portable laptop
  • To do any sort of remotely serious work
You should buy an iPad -
  • If you're a relative technophobe
  • To play games
  • If you're already an iSubscriber
  • If accessories are your 'thang
Google finner flere tester og sammenligninger. Noen har testet med Android 3.0, men det er lenge siden det kom en oppdatering til 3.1.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Takk folkens!

vel, mange som sier kjøp "ipad". Men jeg ser ikke hva som gjør iPaden bedre enn Transformeren. Skulle gjerne hørt fra noen som har prøvd begge to en del. Galaxy Tab 10" og Transformer virker som to veldig like enheter, men Tab'en koster jo en del mer. Noen som kan si meg HVORFOR de mener iPad er bedre enn Transformer? Begge kan jo rootes og "lekes" med...

Får google litt mer, i mellomtiden så bare kom med innspill..
Sitat av totto Vis innlegg
Takk folkens!

vel, mange som sier kjøp "ipad". Men jeg ser ikke hva som gjør iPaden bedre enn Transformeren. Skulle gjerne hørt fra noen som har prøvd begge to en del. Galaxy Tab 10" og Transformer virker som to veldig like enheter, men Tab'en koster jo en del mer. Noen som kan si meg HVORFOR de mener iPad er bedre enn Transformer? Begge kan jo rootes og "lekes" med...

Får google litt mer, i mellomtiden så bare kom med innspill..
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner en med både iPad 1 og Transformern. Han sa at "Er du vant med iOS og liker det, kjøp iPad". Man ser på tester at iPad er tingen når det gjelder nettbrett. Står fortsatt fast på at ipad er best om du allerede har andre epleprodukter, så vell som ikke.
Har kompiser som har både iPad 1 og 2, og har testet begge delene.

Overaskende nok, så har jeg ikke blitt fristet til å kjøpe noen av de. De er litt kjedelige synes jeg, og at de ikke har flash er helt på trynet.

Personlig ville jeg helt klart kjøpt Eee med tastatur. Har siklet på den lenge, og hadde jeg hatt cash å bruke hadde den vært min.

Hvor viktig er det for deg med 3G? Har du mulighet til å bruke mobilen som ruter?

Hvis du liker iPhone er jo iPad et logisk valg. Det er ikke annet enn en forvokst iPhone.
Sist endret av Mr. Flash; 18. juli 2011 kl. 19:30.