Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 701
Jeg tilhører rusmiljøet i Oslo.
For tiden ser jeg mange brukte sprøyter på mine røykespots i sentrum, for eksempel P-huset til Gunerius.
Har lyst til å skaffe en beholder for brukte sprøyter, og plassere den der jeg ser brukte sprøyter ofte. Jeg gir faen i om det er greit å plassere en sånn på offentlig sted uten å avklare med noen, det er bedre enn at sprøytene flyter rundt og stikker meg i rumpa når jeg vil røyke hasj i fred.

Noen som vet hvor jeg får tak i slike, evt gratis? Dette er altså av ren dugnadsvilje. Jeg rydder bort sprøytene og kaster dem hver gang jeg finner dem, men risikerer jo å stikke meg.
Sist endret av Tysteren; 1 uke siden kl. 10:57.
Ser man får https://www.apotekhjem.no/klinion-ea...BoCsN8QAvD_BwE til ok penge bare å tømme den når full av gratis vet jeg ikke, flere med samme beholder til div priser. Kanskje man kan plage div legekontor om de har noen men uansett godt initiativ!.
Trådstarter
Jaja, men 39 hele kroner skal jeg gjerne avse for et bidrag til samfunnet! Da blir det et par sprøytebokser rundt her og der i rusmiljøet i løpet av sommeren.
Muligens kan du få tak i sånne "cut resistant" hansker som har ganske lav profil. NB vet ikke om det funker mot stikk.

Eller så blir det jo et par heftige hage hansker
Godt tiltak.
På brukerutstyr.no får du gratis brukerutstyr tilsendt. Denne siden drives av Pro-Lar.

Mulig de har tilgang på sånne gule bøtter

Evt kan du også støtte på Prindsen da det ligger jo rett der. Er veldig sannsynlig at de har det. Men kanskje ikke så sannsynlig at de synes ideen din er lur
Her i byen tror jeg man kan få dem av kirkens bymisjon / t5 og så kan man levere den inn når den er full så får man ny og nytt utstyr men det blir vel ikke nødvendig kanskje hvis du skal sette den ut. Vet ikke hvordan det er om man kan få flere enn én osv da
Sist endret av Bluesky_; 1 uke siden kl. 02:33.
De kommer til å forsvinne før en eneste blir full kan jeg garantere deg.

Eneste måten du kan hjelpe på med de boksene er å selv plukke sprøyter og levere til utleveringssteder. Da må du sikkert levere inn hele boksen også...

Ellers applauderer jeg tiltaket.

Kanskje skrue strips funker og skru den fast til plastikk søppelkasser eller annet passende..
Sist endret av Naturgrønn; 1 uke siden kl. 03:22.