Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 2625
Jeg har lite og gjøre så jeg tenkte og kjøpe meg world of warcraft.. Men Jeg synes det er så mange ulike versjoner ogsån.. Jeg har ikke spillt wow før og har ikke noen tidligere spill Hvilken Versjon bør jeg kjøpe? Jeg så den World of WarCraft: Wrath of the Lich King den så jo rå ut :P Jeg veit ikke helt hva som er forskjellen osv så vis noen her ville forklart meg det hadde det vært fint Takk
For å spille lich king trenger du "vanlig" wow og burning crusade. Forskjellen er nytt innhold. Starter med orginale -> burning crusade -> Lichking.

Anbefaler deg å kjøpe vanlig først og så heller kjøpe BC og WotLK når du trenger det. Evnetuelt kjøre på med en trialversjon.
https://signup.worldofwarcraft.com/trial/index.html (10 dagers gratis versjon)
Sist endret av RayMonk; 3. mars 2009 kl. 12:35.
Du trenger TBC for å komme deg til level 70, og WoTLK fra 70 til 80.
Kjøp Først vanlig versjon først. levl til 58 kjøp deg The Burning Crusade OG vis du har lyst til og spille DEATH KNIGHT kjøper du Wrath of the Lich king også. vis du skal lage death knight må du ha 1 Character over 55 tror jeg. vis du driter i death knight så levler du til 68 så kjøper du Wrath of the Lich king.
Okei Da bare kjøper jeg vanlig world of warcraft.. Men hvordan er det med månedsavgiften hvordan er betalingsmåten liksom?, Så jeg ikke driter meg ut
Du betaler en viss summ i måneden for å spille.
Du kan betale med visa/paypal ol
Eller du kan kjøpe gamecard på elkjøp.
du kan ikke betale med paypal såvidt jeg vet
Å kjøpe The burning Crusade med en gang kan også være en ide hvis du vil spille Dranei eller Blood elf, to klasser som du kan få ved å ha TBC innstalert
om du vet du skal spille activt eller har planer om å bli maxlevel, så kjøper du alle 3 pakkene med engang.
å installerer spillet med wotlk dvden.

så lager du deg en trial account fra wow-europe sine sider.
den oppdaterer du til en ordentlig account med engang ( med cdkey som er i den første pakken ), da activerer du også en gratis månede spilling, uten å trenge came card. ( uten trial acount, må du bruke game card for å activere free-month )

da har du account + installert spill,
du kan ikke lage Blood Elf eller draenei class uten TBC cdkey activated. så det kan du også gjøre med engang.
( om du vil ofc )

da kan du bare begynne å spille...
når du kommer til level 66-70 activerer du wotlk cdkey, om du ikke gjør det med engang også ; )

du betaler med visa kort, eller game card som du kjøper i butikken ; )
er ca 100 kroner i måneden.

for the Horde! : )
Vil bare legge til at du kan betale gametime til World of Warcraft med følgende bank kort:

Visa
Electron - Visa
JCB
Mastercard
American Express

Dette gjøres ved å logge inn på ''Account Management'' og velge Setup Subscription.
Sist endret av Clr; 3. mars 2009 kl. 13:57.
Sjekker de at bruker og kontonummer stemmer overens?
Isåfall er det tight sjekking på kontoen? :P
de sjekker ikke om brukeren og kortet stemmer. De passer på at infoen du skriver inn om selve kortet er riktig.
Mange som bruker andre sine kort (les foreldre?) til å betale med. Funker helt fint.
Kult, Jeg veit om Visa generator Gratis spilling da

Er det noen erfarne spillere her som kan gi meg litt tips om hvilken character jeg burde velge? Siden jeg tenker det er viktig
Sist endret av Antrax-Vtec; 4. mars 2009 kl. 02:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Antrax-Vtec Vis innlegg
Kult, Jeg veit om Visa generator Gratis spilling da

Er det noen erfarne spillere her som kan gi meg litt tips om hvilken character jeg burde velge? Siden jeg tenker det er viktig
Vis hele sitatet...
Jeg stiller meg strekt i tvil om at en eller annen "Visa generator" vil fungere da du må oppgi:

* Fullt navn som er registrert på kortet du bruker
* Kortnummer
* Utgående dato (mnd/år)
* CSV nummer

I tilegg så kan kortinhaveren ha aktivert "Verified by Visa" som er en hemmelig spørsmål/svar funksjon ved bruk av Visa på nett.
Sitat av Clr Vis innlegg
I tillegg så kan kortinhaveren ha aktivert "Verified by Visa" som er en hemmelig spørsmål/svar funksjon ved bruk av Visa på nett.
Vis hele sitatet...
"Verified by Visa" popper ikke opp når du skal betale.

* Fullt navn som er registrert på kortet du bruker
Vis hele sitatet...
- Navnet sjekkes ikke

Ellers fungerer ikke en "Visa Generator" så godt, siden alle de kinesiske tullingene ville brukt det istedenfor.

Sitat av Antrax-Vtec Vis innlegg
Er det noen erfarne spillere her som kan gi meg litt tips om hvilken character jeg burde velge? Siden jeg tenker det er viktig
Vis hele sitatet...
Det må du finne ut selv, men jeg ville gått for en av hybrid klassene. Om du går lei er det bare å skifte talents.
Sist endret av esl; 4. mars 2009 kl. 07:45.
Sitat av Antrax-Vtec Vis innlegg
Kult, Jeg veit om Visa generator Gratis spilling da

Er det noen erfarne spillere her som kan gi meg litt tips om hvilken character jeg burde velge? Siden jeg tenker det er viktig
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro at du finner Druid morsomt å spille. Jeg spilte selv det frem mot lvl 55 for så å lage Death Knight. For grinding anbefaler jeg deg å specce feral
Når det gjelder character-valg, så vil jeg anbefale å velge en class etter din spillestil, e.g. hvis du vil heale og buffe andre chars, går du healer (priest, druid, shaman). Hvis du vil tanke og være den som holder aggro til mobs, går du tank class (warrior, druid, death knight). Ellers enn det har du classene som gjør skade (rogue, warlock, mage osv.), og når det gjelder skade classene, bør du velge etter egen spillestil igjen, altså vil du gå melee eller magic dmg? prøv deg litt rundt med classene, man finner fort ut hva man liker best.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Hunter regnes for å være en enkel class å spille.
Litt for enkel etter manges mening, så mange ser ned på de som spiller hunter.
Hunter er riktignok en lett class og spille, men du får mye ansvar som hunter i høyere lvl, som med aggro-deling til tank og passe på din egen aggro. Stats på hunter er og noe man må passe godt på, for å få ut max dmg.
http://www.wow-europe.com/en/info/classes/index.html
Her finner du info om de forskjellige klassene

Etter selv å ha spillt alle klassene (noen i mindre grad enn andre) er det fortsatt druiden min jeg spiller mest. Er ikke helt sikker på om det er den beste introduksjonen til spillet siden du er ganske avhengig av talentpoeng for at man skal kunne utnytte klassen noe særlig. Dvs at de første levelene kan oppleves som noe kjedelig og/eller trått. Hvis du uansett skulle klare å holde ut disse første levelene så har du tonnevis med muligheter og mange timer med morro foran deg

Ps: Nå vet jeg ikke hvilken server du ender opp med men hvis du ender opp på "Tarren Mill" kan jeg være behjelpelig med å svare på spørsmål samt en og annen instance

Må legge til at det gjelder Horde siden
Sist endret av laksen; 4. mars 2009 kl. 13:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan også legge til at du finner meg på zenedar på alliance siden jeg kan hjelpe med spørsmål om de fleste classer, og nærmest alt som har med lvling å gjøre. (kun alliance lvling )
En kompis av meg har hacket PayPal så han har tilgang til alle kundene som bruker kort der.. Den viser kredittkort og alt: Jeg personlig har aldri prøvd noen av kortnummerene derifra.
Men hvordan han gjør det veit jeg ikke, Han bare viste meg det endag og lurte på om jeg ville være med på no gøy!

Men det enkle er ofte det beste.. Jeg bare skreiv inn kortet til muttern jeg

Jeg skal ta og prøve meg litt fram med characters ogsån. Jeg har bare spillt Warcraft3 og characters har forandret seg endel siden den tid ser jeg! Grunnet masse stress har jeg ikke fått prøvd og spillt det enda! Jeg tok og kjøpte mer RAM til pc'n min og litt sånt!

Så nå ikveld satt jeg meg her rundt klokka 10, Skikkelig gira på og få spillt liksom.. Satt egentlig av natta for og spille selvom det er skole imorgen! Etter at jeg hadde fiksa accounten ogsån så det var i orden. Så må jeg ha denne patch'n: "WoW-2.4.2-enGB-patch.exe". Og da starter helvete! Patch'n er bare på 1.1Gb og jeg starta nedlastninga klokka 10! Nå har jeg sitti her og venta i 6timer!! På den jævla patch'n og den er bare 60% ferdig!

Så får jeg bare la den jævla dritten stå og jobbe til den blir ferdig... Kjipt! Jeg er så skikkelig gira på og spille nå!! Men må nok på skolen før den tid kommer tror jeg!!

Men den burde ha klart og blitt ferdig på 6timer!!? Jeg har jo lasta ned filer som er større en 1Gb i mellomtiden liksom og det har gått fort.. Jeg har 2 pc'r: En stasjonær og en bærbar som er koblet på trådløstnett.. Det er en helt ekstremt stor forskjell mellom internett hastighetene på disse to data'ne. Nettet på den bærbare pc'n funker fint og har veldig bra signal. Mens på den stasjonære (som jeg da laster ned wow på) Er nettet skikkelig ustabilt med dårlig signal, det kan jeg ikke skjønne når modemet står 2meter vedsiden av her! Når nettet klikker så står det "problemer med et eller flere nettverkskort på denne pcen" .. Og det skjer hele tida! Jeg har et D-Link nettverkskort som LED'n lyser på og ser forsåvidt aktivt ut. Men det kommer ikke opp på ->Enhetsbehandling -> Dxdiag. Eller noe sted! Den funka før, men da hadde jeg Windows Xp og nå har jeg Vista... Veit ikke helt hva som har skjedd Når jeg søker etter hardware i pc'n finner jeg bare: Atheros Wireless Network.
Det var bare noe som følgte med hoverkortet tror jeg. Det kortet er det jo bare og hive! Drittlei av at nettet hopper av og på ass! Er det noen som har noen smarte løsninger om hva jeg burde gjøre for og få orden på nettet på den stasjonære data'n?


Jeg har etpar spørsmål..
* Hvordan internett hastighet må jeg ha for og kjøre WoW no lag?

* Hvorfor tar den patch'n så lang tid?, Er dette normalt?

* Hva er minstekravene på wow? (hardware)

Tusen takk for all hjelp!
Hacket Paypal? Og har tilgang til alle kundenes kontoer der og kan bruke de villt? Tviler jeg jævli sterkt på, haha.


Anyway.. Du sitter enten bak firewall som senker nedlastningshastigheten eller så er det stor pågang på nedlastinga. Den er ikke akuratt kjent for å være super-fast. Mest sannsynlig er firewall problemet.

Du trenger ikke noe særlig bra pc for å kjøre wow, med mindre du vil ha bra grafikk og høy oppløsning. Her går det bare på hva du ønsker selv å få ut av spillet.
Jeg kan ta og høre med kompisen min angående det Paypal greiene, så skal jeg poste det vis det virkelig funker


Ok.. Jeg har skrudd av alt: Brannmur,Windows Defender, Sikkerhetssenter og alt det.. Jeg har ikke en annen Brannmur i tilegg til Windows beskyttelsen så det er vel ikkeno annent som sperrer da?

Okei men det er kult at det er valgfritt da! Joda jeg kommer til og kjøre på ganske høye grafikk instillinger
OT: Lag deg en warlock, lettest og lvle med og gøy å spille.
Hvilke fordeler og ulemper har warlock da?
Sitat av Antrax-Vtec Vis innlegg
Hvilke fordeler og ulemper har warlock da?
Vis hele sitatet...
At de er nerfa og vanskeligere å meste enn endel andre klasser pga de har så masse forskjellige spells.
Dessuten krever det litt å holde styr på dots under raid spesielt hvis man spiller affliction.

Jeg har warlock som main, angrer ikke, men er ofte litt vrient til tider.
Ellers er lock en kul klasse å spille syns jeg, spesielt under lvling siden man får nye pets man kan utforske.
Sitat av Raymond Vis innlegg
At de er nerfa og vanskeligere å meste enn endel andre klasser pga de har så masse forskjellige spells.
Dessuten krever det litt å holde styr på dots under raid spesielt hvis man spiller affliction.

Jeg har warlock som main, angrer ikke, men er ofte litt vrient til tider.
Ellers er lock en kul klasse å spille syns jeg, spesielt under lvling siden man får nye pets man kan utforske.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke keen på og velge en character med masse magi ogsån
Warlock var rå Men hva mener du med at du har warlock som " main " ?
Kan man velge fler
Ja, man kan velge flere..

Du kan ha flere chars på hver server.. =)
last ned LightHeaded og Carbonite da har du hjelp til å levle i massevis : )

ang class, anbefaler jeg rogue se her så skal jeg love deg du driter på dæ : )
( det er fra level 60 men fortsatt pwn
Noen som vet om en plass hvor man kan kjøpe game card online?

Altså ikke via wow-europe.com.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Hva er vitsen med å kjøpe gamecard online? Er like greit å betale subscription på wow-europe.
Gamecard er for de som ikke har visa og må kjøpe i butikk.
Fordi jeg tastet CRV kode feil 3 ganger, og må vente 24 timer på å skrive inn den riktige. Og det er søndag
Man får kjøpt Game Card på spaceworld
Tror du kan kjøpe en egen pakke med alle 3 spillene + 1 måneds spilletid.

Forresten, lag en mage. Enkelt og greit.
Sist endret av Mexxy; 9. mars 2009 kl. 19:07.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Tror du kan kjøpe en egen pakke med alle 3 spillene + 1 måneds spilletid.

Forresten, lag en mage. Enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
foreløpg er det vel ikke en pakke med alle spillene så vit jeg vet. Men TBC og classic wow kan du få i en såkalt battle-chest som de selger diverse steder. derfår du også med en måned gratis, som du alltid gjør når du aktiverer key
stormscale Horde og undead da kan jeg evt stille til disp om du trenger hjelp til lvling osv

har warr og mage på 70 og en Death Knigth på 80 deathknigth er veldig morro og spille da den har litt av hvert
jeg har nå spelt wow i 4 år! har levla mange forskjellige classes.. er forskjellig hvor gøy de forskjellige clasene ermen jeg kan vel dele opp litt..

det er 2 classes jeg aldrig har klart å levle over lvl 30 det er warlock å palladin.. warlock var utrolig ensformig årett å slett dritt kjedelig.. vet ikke hva jeg wskal si om denne classen men anbeefaler IKKE å starte med det!
palladin vet jeg blir morro i høy lvl men det er en class som du må lese nøye å spille endel før du klarer å mestre men i gjenn er det en veldig sterk klasse om du klarer å mestre den!

mage er vel en av classene som er best å starte med de har høy dmg fra gnske tidlig av men et minus er lite variasjon

pries er også kjedelig i starten men blir bedre litt opp i lvl.. ville nok ikke anbefale å starte med det heller!

hunter er en god class å starte med... dritt kjedeig opp til lvl 10 for du får ikke hovedtingen til hunter før den lvl'n.. da lærer du å temme dyr å få de til å sloss med deg (når du har temmet et dyr så må du passe på dyret ditt sørge for at det får mat den liker å at det får bra med mosjon) så hunter er en god class å starte med men kan bli ensformig

rogue er vel den beste mele classen å starte med den kan gjøre seg usynlig å snike seg inpå findene...

er jo mange andre clasess å men jeg synes disse er de du burde starte med ( eller IKKE starte med)

håper dette hjelper litt! beklager for rotete post å mye skrivefeil..
Ok takk for informasjonen anmarix
Jeg har valgt Horde Orc, jeg har nå level 2 å driver og stuker rundt
Hva er det beste og gjøre for og få litt XP, jeg får jo ikke drept annent en små slanger enda

Hvordan gjør jeg en quest?
Folk har prøvd og forklare meg det men forstår ikke helt hva jeg skal gjøre
Hadde vært fint visst noen kunne forklart meg det litt mer spesifik en: "prat med folka der du starter"
se på minimappet ditt, alle folk som har " ! " over huet sitt gir deg quests, derfor tar du å henter alle de mens du er i startbyen, derfra gjør du questsa og når du har kommet deg tilbake da så har " ! " skifta til " ? " det betyr at du er ferdig med queste og kan hente en reward.
Den består oftest av copper istarten men rewardsa blir ganske fort bedre.

du sier bare at du er Horde orc? vilken klasse valgte du ? jeg ville anbefalt deg å starta en warrior det er en veldig enkel klasse å mestre i starten hvis du går DPS veien altså at du velger å ta damage.
Senere når du har levla deg høyere opp har denne klassen masse annet godt å by på, som å Tanke, dette krever litt mere av deg som også gjør det mer morsomt å spille ettersom du sikkert går lei av å Dps'e hele tiden.
Anyway GLHF
Sitat av lollern Vis innlegg
se på minimappet ditt, alle folk som har " ! " over huet sitt gir deg quests, derfor tar du å henter alle de mens du er i startbyen, derfra gjør du questsa og når du har kommet deg tilbake da så har " ! " skifta til " ? " det betyr at du er ferdig med queste og kan hente en reward.
Den består oftest av copper istarten men rewardsa blir ganske fort bedre.

du sier bare at du er Horde orc? vilken klasse valgte du ? jeg ville anbefalt deg å starta en warrior det er en veldig enkel klasse å mestre i starten hvis du går DPS veien altså at du velger å ta damage.
Senere når du har levla deg høyere opp har denne klassen masse annet godt å by på, som å Tanke, dette krever litt mere av deg som også gjør det mer morsomt å spille ettersom du sikkert går lei av å Dps'e hele tiden.
Anyway GLHF
Vis hele sitatet...
Obs.. Sorry, ja jeg valgte warrior Jeg trykker på folk med " ! " over hodet men skjer jo ingenting! Hvordan gjør jeg så quest'n kommer opp?
når du snakker med dem trykker du " accept " der du kan gjøre det, deretter trykker du " L " for å få opp quest loggen din og sjekke hva queste går ut på.

Men stikk in på curse.com og last ned noe som heter " Questhelper " dette vil gjøre wow hverdagen din betydelig lettere, og mer effektiv

Dette er da et Addon som du må lagre i Addons mappa de som du igjen finner i Wow mappa de under Interface.
Sist endret av lollern; 9. mars 2009 kl. 21:18.
om du sier server å in game navn kan jeg logge på å hjelpe deg i gang om du vill
Sitat av anmarix Vis innlegg
om du sier server å in game navn kan jeg logge på å hjelpe deg i gang om du vill
Vis hele sitatet...
Takk for tilbudet Men en kompis av meg kom akkurat innom og viser meg litt nå