Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 463
Jeg har ett problem med hovedkortet mitt(tror jeg).

Kom hjem i kveld og da ville ikke maskinen min starte Jeg forlot den stående i windows, da jeg kom hjem var den skrudd av. Når jeg prøver å slå den på, starter den, alle viftene går, men så tar det ca 3 sekunder, så slår den seg av igjenn

Dette skjer hver gang jeg prøver å starte den.

Noen som veit hva det kan være? Hadde satt kjempe stor pris på hjelp!

takk!
starter prosessor vifta med de andre viftene? før de skrur seg av igjen.
Sist endret av Irulan; 1. mars 2009 kl. 01:32.
Ja, alle viftene starter og stopper likt. Til vanlig når jeg starter maskinen pleier det å komme et lite pipp fra biosen, også kommer skjermbildet opp, men nå gjør det ikke det en heller. Ikke noe respons på noe annet en at den starter og stopper
Femmer på at det er relatert til skjermkortet. Har du sjekket at alt står skikkelig i? For slike problemer så pleier jeg å ta fra hverandre alt og sette det sammen igjen, eventuelt ta PCen med på en biltur. Somregel bare noe som må ristes litt på plass.
Okai, høres jo fornuftig ut egentlig, hehe skal prøve nå:P

Ingen forandring, skjer akkuratt det samme

Tok ut og satte inn rammen igjen, etter det har hovedkortet begynt å pipe også, tre pip etter hverandre, to korte og ett litt lengre..
Sist endret av BBoogieman; 1. mars 2009 kl. 02:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tipper på CPU jeg.

Prøv å re-seat den, hvis ikke det fungerer får du prøve å få tak i noen lånedeler, eventuelt flytte deler fram og tilbake mellom maskiner for å se hva som fungerer.
hmm skal prøve å kryssbytte hovedkort og sånt i morra.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Kryssbytte hovedkort er veldig mye arbeid kontra å kryssbytte minnebrikker\skjermkort\CPU siden du uansett må ta av alle komponentene for å kryssbytte.

Start med enkle komponenter, gå så videre.
sant sant, men har tatt ut det meste og det er fortsatt det samme, så da antar jeg at de delene ikke er skadet, men men, får bare sjekke alt som er mulig å sjekke, også se hva jeg finner ut. Nesten til å håpe at det er hovedkortet, for det er det billigste av alt å erstatte:P hehe
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hovedkort billig kontra RAM ? Ikke helt

Og så finnes det jo også hovedkort i flertallstusenklassen.

Men dersom du har tatt ut det meste og prøvd å bytte plasser på minnebrikkene er det vel stor sjans for at problemet er :

- Hovedkort
- CPU
- Skjermkort

Jeg legger en finger på CPU og Deezire legger en finger på skjermkort.
jo jo, finnes jo dyre utgaver av alt. men et greit hovedkort til en rimelig pris er ganske vanlgi for tiden, ramen er ustabil hele tiden. en dag billeg dagen etter dyr:S

Men skal holde dere oppdatert på hva som skjer, så kan vi se hvem som har rett
Har hatt et par sånne feil oppigjennom jeg og, da har det vært ram som har vært problemet.