Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2023
Hei hei!!

Før dere begynner å kommentere at jeg må søke, så har jeg kikket å sett meg rundt, men er bare "old updates"

Lurte på om noen hadde noen anbefalinger av webhotell?
Trenger et webhotell på kanskje 500-1000mb, min 3gb traffic transfer, billigst mulig, grei nok oppetid, PHP/SQL støtte. At de er norske er også en fordel.

Prisklasse: hmm.. 0 - 50kr /mnd.

- drm



edit: noen som har erfaringer med www.surftown.nu, www.b-one.net eller www.web10.nu ? Var skremmende billig, og lurer på om det var noe kvalitet.

Skal brukte webhotellet til å hoste bilde-galleri, som skal egentlig bare deles med venner.
Sist endret av DrMatrix; 21. mars 2006 kl. 03:23.
jeg har b-one, og jeg har ingen ting å utsette på dem.
www.b-one.net er jeg meget fornøyd med, men som det har blitt sagt før at fri båndbredde bør tas med klype salt, iallefall når det er snakk om min 3gb trans. i mnd

send dem en mail og spør bare for å ve sikker
Jeg har også B-one, og er veldig fornøyd.
Det er norskt, men hovedbasen er vel i dannmark..
Jeg har brukt Surftown og det gikk glatt i den tiden jeg hadde det!
Har surftown jeg, funker smertefritt.
Kan anbefale det.
http://servemyweb.no/
54,- i mnd for 500 mb webhotellet demmes, vi bytta servere fra awebhotel som er den største svindeln jeg noen gang har vært borti og nå er jeg strålende fornøyd med hostinga, de er kjappe på suport, vi har ikke hadd ett eneste minutt nedetid og alt er egentlig bare lykken..

De er norske og har såvidt jeg vet serverne sine i norge (de leier vist hos servetheworld som jeg bare har hørt gode ting om)
www.tjc.no har greie prise og er norske. har selv brukt dem og kan anbefale dem. de har og støtte for php og sql som du var på jakt etter.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av ztaale
De er norske og har såvidt jeg vet serverne sine i norge (de leier vist hos servetheworld som jeg bare har hørt gode ting om)
Vis hele sitatet...
Funy. Men når jeg ser på registreringsdatoen så ser jeg jo at du har vært så heldig at du ikke fikk med deg den perioden i nFFs liv.
jeg har servetheworld, hatt de i 3 år og kjempefornøyd
500mb, 5gb transfere men til 79kr mnd... ellers kjempe fornøyd
Bruker selv SurfTown og har hatt litt problemer med mailen. Innimellom svarer ikke pop3 serveren, men så har jeg på automatisk sjekking av mailen hvert andre minutt. Jeg la merke til en host som reklamerte på QXL og lurer på om denne er seriøs. spillslottet/web-shop-pro heter den. Det er jo utrolig billig, og det faktum at de ikke har ubegrenset trafikk gjør jo at de virker litt mer seriøse.

edit: Surftown kan anbefales om du bare skal hoste et galleri!
Sist endret av Nimrad; 21. mars 2006 kl. 09:46.
B-one er utmerket!

Billig, raskt, 24/7 Suppert med Chat! Har bare positive erfaringer med B-one.
jeg var veldig fornøyd med domeneshop..1000mb osv..husket ikke akkurat prisen no men..hadde det et år..var aldri noe problem
Jeg foreslår http://clichehosting.com/no/
Her får du velge mellom PHP/MySQL eller ASP/Access..
Feks 2000 mb serverplass, ubegrenset trafikk, 100 mail-kontoer og daglig backup, til 20 kr/mnd. (:
Såvidt jeg forsto det når jeg leste rundt på siden får du (i dette eksempelet) 2gb server, 2gb til database og 2gb til mail. Det hørtes jo supert ut til den prisen spør du meg.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Jeg har lest og postet i en drøss slike tråder på forumet, og i alle de har jeg lest mye positivt om b-one og har selv b-one. Det er riktignok andre som går igjen, men b-one har vel mest poster og mest anbefalinger. De hadde noen problemer for noen år siden men det er fikset og jeg har aldri hatt noen problem på 3 år (jeg har 3 forskjellige domener på b-one)
Epleplukker
Har hatt opptil 4domener og webhotell hos servetheworld. Ingen problemer for meg. Men å handle hos servetheworld er jo som å tippe på lotto, 1 av 1000 som er heldige
Jeg har subsys, og kan ikke klage på de, kanskje litt lite muligheter i instillingene på siden, men ellers bra...

http://www.subsys.no/webhotell.html
Støtter inlegget med www.servetheworld.no her har du ubegrenset med epost, mulighet for subdomene gratis + + + skjekk selv
For min del bruker jeg SirCon, og er utrolig fornoeyd med dem. Etter min mening er det bedre aa betale noen ekstra slanter og faa god, skikkelig kvalitet...
Har selv hos www.tjc.no og er godt fornøyd med di 1gb plass og 10gb transfer 49kr mnd
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
hva med arrogan.se ?
jeg bruker selv b-one.net, har ikke noe og utsette på dem
har tidligere hatt web10.nu for et par år siden, men var egentlig litt misfornøyd med dem da jeg hadde dem. hadde litt over 300.000 hits pr/mnd, og hadde da mellom 5-10% nedetid, og det er litt dårlig syntes jeg. lurte egentlig bare på om feks web10 var blitt bedre.

veldig mange som anbefaler b-one, og enkelte av folk også fra norsk webforum sier man får hva man betaler for!

- drm
Sitat av KjeXz
Jeg foreslår http://clichehosting.com/no/
Her får du velge mellom PHP/MySQL eller ASP/Access..
Feks 2000 mb serverplass, ubegrenset trafikk, 100 mail-kontoer og daglig backup, til 20 kr/mnd. (:
Såvidt jeg forsto det når jeg leste rundt på siden får du (i dette eksempelet) 2gb server, 2gb til database og 2gb til mail. Det hørtes jo supert ut til den prisen spør du meg.
Vis hele sitatet...
Tidligere ville jeg også ha foreslått cliche, men nå er PHP på den serveren jeg bruker nede på ... 6 døgnet, serveren er full, så jeg får ikke lastet opp nye filer, selv om jeg sletter noen... fordelen var at de glemte å sende meg regning 3-4 år på rad, og når jeg spurte etter det sente de meg regning på domene, ikke hosting.

aphex: Flytter sakte men sikkert alle funksjoner jeg har via web over til subsys. Mankan til god kundeservice har jeg sjelden støtt på.
jeg bruker både b-one og web10 (flere forskjellige domener) og må egentlig si meg ganske fornøyd med begge to. liker nok b-one best pga supporten og jeg føler at jeg får mer enn det jeg betaler for egentlig. har hatt disse to selskapene i litt over 2 år nå
▼ ... noen uker senere ... ▼
Regga meg hos web10.nu for noen dager siden... Nå er web10.nu nede, ganske frustrerende!!
Noen som vet grunnen, eller om det skal være vedlikehold eller noe akkurat nå?
www.trianglestudio.net bruker b-one.net iallfall. Er fornøyd så langt (litt treg server av og til). Kanskje det er bare nettet her.