Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1689
Hvorfor tar en torrentfil lang tid når opplastingshastigheten er høy...
Får jeg igjen noe for å bidra med høy opplasting...
Puplic tracker nei, private tracker, ja.

Public = sider som ikke krever registrering. (Det er snillt av deg å seede, men du må ikke)

Private = sider som krever registrering og i de fleste tilfeller må laste opp like mye som du laster ned (Du er nødt til å seede for ikke å få ban... sharing is caring)

Dersom du bruker uTorrent kan du avgrense opplastningshastigheten til den hastigheten du vil.
Sist endret av Pheromone; 11. desember 2007 kl. 20:07.
hvis du er på en privat tracker får du en god ratio, som er bra. Tipper du ikke er på en privat tracker, så du får ikke noe igjen. Du gjør det med andre ard fordi du er snill og høfflig, akkurat som de du laster ned fra også er snille og høfflige.
Det er ikke bare uTorrent man kan stille opplastningshastighet (og ned) hvis jeg ikke husker feil..!
Sitat av chb
Det er ikke bare uTorrent man kan stille opplastningshastighet (og ned) hvis jeg ikke husker feil..!
Vis hele sitatet...
Man kan også bruke netlikiter, hvor en kan bestemme hvor mye internett hvert program som kjører på pc'en din skal få (og for en definisjon!)
Er ganske sikker på at du kan sette en grense på opplastingshastigheten i bortimot alle torrent klienter.
Takk. Vet dere om en bra privat tracker, der jeg kan registrere meg... På de trackerne jeg har prøvd å registrere meg hos, aksepterer bare kun inviterte.
De fleste gode trackere godtar ikke at hvem som helst skal kunne komme å registrere seg. noen må i de fleste saker gå god for deg og gi deg invite.

[MEN, det er ganske lett å komme seg inn på bitsoup, prøv å kom deg inn der]
Sist endret av Elemental; 11. desember 2007 kl. 20:33.
Uhm.. Så, på en privat en, der får du altså ikke lastet ned noe før du har lastet opp en fil?
Eller kan du laste ned en, men du må fortsette å dele den? *forvirret* Tenk om man ikke har noe å laste opp da! xD Fks. bare en støgg lydfil man laget på fylla, eller no! HaHa!
Bruker bare public jeg...
Sitat av GothQueen
Uhm.. Så, på en privat en, der får du altså ikke lastet ned noe før du har lastet opp en fil?
Eller kan du laste ned en, men du må fortsette å dele den? *forvirret* Tenk om man ikke har noe å laste opp da! xD Fks. bare en støgg lydfil man laget på fylla, eller no! HaHa!
Bruker bare public jeg...
Vis hele sitatet...
Err, okej.

Saken er ikke verre enn at på en privat tracker så er du nødt til å opprettholde en akseptabel ratio. Dette bestemmes individuelt av den spesifikke tracker. Som regel er dette rundt 0.45-0.6.
En del slike ratio-grenser settes først etter man har lastet ned en gitt mengde data, og på den måten har du fint muligheten til å gi deg selv et grunnlag for å bygge ratio uten tilgang til f.eks. topsites (skal sies at scene-releaser på torrent-trackere desverre kan være repacked og re-encodet etter de har blitt pre'd).
Sist endret av John B; 12. desember 2007 kl. 01:31.
Skulle noen lure: "Ratio" vil da si nedlastet kontra opplastet.

1GB opp og 2GB ned gir 0.5
2GB opp og 1GB ned gir 2.0

elns.
Sitat av John B
Err, okej.

Saken er ikke verre enn at på en privat tracker så er du nødt til å opprettholde en akseptabel ratio. Dette bestemmes individuelt av den spesifikke tracker. Som regel er dette rundt 0.45-0.6.
En del slike ratio-grenser settes først etter man har lastet ned en gitt mengde data, og på den måten har du fint muligheten til å gi deg selv et grunnlag for å bygge ratio uten tilgang til f.eks. topsites (skal sies at scene-releaser på torrent-trackere desverre kan være repacked og re-encodet etter de har blitt pre'd).
Vis hele sitatet...
Jaha?
Ikke vet jeg hvilken torrent sider du prater om. Men dette skjer ikke på TorrentBytes, SceneTorrents eller andre respektable private trackere. Om det finnes noen bedre private trackere der ute, please si ifra

Og det med trackere som ikke har open registration har stabilisert seg på x-antall usere og gir invites til brukerne i ny og ne, og til de som fortjener dem.
På TB blir accounter "proonet" hele tiden, dvs inactive accounter. Så er bare å prøve og regge seg.
På private trackere finner man kanskje mye, men det er noe søppel, og treig speed. Noen tilfeller tar det 2 dager å laste ned en dvdr...

Kan også nevne Torrent-Damage, den siden skal ikke være noe problem å regge seg på, til dere som gjerne vil få en fot inn på private trackere er nok den den enkleste.. Samt hamre på TB sin reg side.
Sist endret av Jumbo; 12. desember 2007 kl. 01:43.
Sitat av Jumbo
Kan også nevne Torrent-Damage, den siden skal ikke være noe problem å regge seg på, til dere som gjerne vil få en fot inn på private trackere er nok den den enkleste.. Samt hamre på TB sin reg side.
Vis hele sitatet...
Hehe, hadde reg-siden til TB som startside i Firefox i en måned før jeg kom meg inn..
Sitat av John B
Err, okej.

Saken er ikke verre enn at på en privat tracker så er du nødt til å opprettholde en akseptabel ratio. Dette bestemmes individuelt av den spesifikke tracker. Som regel er dette rundt 0.45-0.6.
En del slike ratio-grenser settes først etter man har lastet ned en gitt mengde data, og på den måten har du fint muligheten til å gi deg selv et grunnlag for å bygge ratio uten tilgang til f.eks. topsites (skal sies at scene-releaser på torrent-trackere desverre kan være repacked og re-encodet etter de har blitt pre'd).
Vis hele sitatet...
Ah, slipper man så billig unna?

Av registrerte trackere bruker jeg stort sett bare ThePirateBay, (som per i dag ikke har noen håndheving av begrensinger) men jeg blir alltid litt stressa viss ratioen min kommer ned mot 1.0. Er det ikke vanlig at man "ser ned" på folk som har < 1 i ratio?
På private trackere bør du vel helst holde deg over 1 i ratio, er selvfølgelig ikke nødvendig men alltid godt å ha. De fleste private trackere har regelen ala "Low ratios may result in severe consequences, including banning in extreme cases.", noe som ofte går utifra hvor mye du har lastet ned. Når du har vært medlem der en stund bør du prøve å opprettholde ratioen på 0,5> for å være 100% sikker på å unngå ban.

Torrentsider er vel såpass mye brukt nå at du bare kan spørre et par kamerater eller folk du kjenner online etter invites. http://www.torrent-damage.net skal det ikke være så hard å få invite til ettersom man får en del invites ved hver "promotion".
bruker bare public jeg og, har en ratio på 2.6 akkurat nå^^ over 100gb lastet ned
Sitat av Cikey
Ah, slipper man så billig unna?

Av registrerte trackere bruker jeg stort sett bare ThePirateBay, (som per i dag ikke har noen håndheving av begrensinger) men jeg blir alltid litt stressa viss ratioen min kommer ned mot 1.0. Er det ikke vanlig at man "ser ned" på folk som har < 1 i ratio?
Vis hele sitatet...
Man slipper enda billigere unna på norges herligste private tracker, der er det 0,3 og det funker fjell det.

TPB er enormt dårlig, du har tydeligvis ikke prøvd så mange flere. Men du er jo for opptatt til å bry deg om folk ser ned på deg eller ikke.
Det er korrekt at man må holde seg over 0.4~0.6 (varierer fra side til side) i ratio for å slippe unna utasting.

Men dess høyere ratio, dess mer respektert er man.

Ps! man får tross alt en advarsel og 2~4 uker på å bearbeide ratio hvis man har < 0.4~0.6


edit: TPB kan sammenlignes med en butikk som sier de er best på alle måter, men som igjen ikke har alle varene som de alikavell har hatt i registeret sitt til all tid. Dette fordi leverandøren av produktet bare sa at de selger det, men de leverer det ikke.
Sist endret av dosky; 12. desember 2007 kl. 08:08.
Sitat av skolms
Man slipper enda billigere unna på norges herligste private tracker, der er det 0,3 og det funker fjell det.

TPB er enormt dårlig, du har tydeligvis ikke prøvd så mange flere. Men du er jo for opptatt til å bry deg om folk ser ned på deg eller ikke.
Vis hele sitatet...
Ah, misstype; Ikke ThePirateBay, men ThePokerBay, og der er det svært viktig at de ikke ser ned på meg (ikke så mye at de kaster meg ut i alle fall)! I NEED MY FIX!
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Finnes mange av de private sidene som åpner opp for nye i ny og ned. Så du må bare holde øynene åpne for når de tar i mot nye registrerte uten en såkalt invite.

sjekket noen, en jeg fant var nordicbits.com . Det skal sies att det er en dårlig side med lite nytt. Men der er jo hyggelige folk og av og til noe som er brukbart. Hyggelige folk også.

Anbefaler uansett å sjekke innom av og til. Eller snakk med venner på skolen om noen kan invitere deg. Lykke til