Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4887
Helvetes natten.
(Jeg var ikke påvirket av noe stoff når dette skjedde)

Jeg lå i senga igår. Skikkelig trøtt, og dårlig i form grunnet lørdag. Ante fred og ingen fare.
Plutselig ser jeg et lysglimt inni øyekroken, og tenkte. Hmm, det var rart. Så åpner øyene. Ser rett på veggen(rommet var helt mørkt), plutselig kommer det et lite lys, så flere små lysprikker. Det ble dannet et rutenett.

Og jeg tenkte "nå er det faen med på'an igjen".
Rutenettet begynner å bevege seg med roterende bevegelser. Roterer i sirkler. Jeg tenkte "dette her skal ikke skje nå!". Greit nok at jeg har hatt svarte prikker som flyr over øyenemine i en liten stund, greit nok at det er sjenerende. Men det er uansett ikke farlig, ifg lommelegen. Så de bekymrer jeg meg ikke for, er bare å ikke prøve å tenke på de.

Men anyways, det som begynte med små lysglimt utviklet seg raskt til noe mer, større og verre en noe jeg har vært borti.
Uansett hvor jeg så i rommet kom det skygger, former og lys. Lysene som man ser har en virkelig snål, men utrolig fin grønnfarge. Nesten slik som i en grønn laser, bare et annet type lys.
Fra mer sporadiske skygger, til mer menneskelige former. Jeg prøvde å tenke vekk, blomster eller lignende. Ingenting fungerte, tankene var låst.

Jeg ser opp i taket. Lysglimt følger fine mønstre i form av lyslinjer, jeg ser litt lengre vekk. Så får jeg øye på en menneskekropp som hang litt under taket. med armene og beina rett ut. Detaljene popper opp, det er den mest detaljerte hallisen jeg har hatt. Var så menneskelig, og så så ekte ut at det var helt sykt. Ser ut som han faller fritt, som han har hoppet eller lignende. Han kommer nærmere og nærmere. Rett før han nærmer meg, flyr han litt vekk, jeg prøver å følge denne gutten med øynene. 0,3 sek etter han forsvant kom han opp fra undermeg, helt opp i trynet mitt. Er det jævligste fjeset jeg har sett. Helt ødelagt, og han stirrer meg rett i øynene. Jeg hiver meg til helvete under dyna. Hjertet hopper så sinnsykt. Har sett mye rart før. Men dette her tok kaka. Hver gang jeg åpner øynene og ser, kommer det opp menneskelige skikkelser, ser ikke døde ut, men nokså messed up og skada. Jeg ser henover gulvet, skygger kommer opp fra gulvet, jeg føler meg omringet.
Ser rutenett, firkanter og lysskyer som beveger seg. Mange merkelig ting.

Jeg viste hele tiden at dette ikke var sant, men hallusinasjonene var så ekte at det var skremmende. Har hatt min dose med halliser for ca et år siden av ettereffektene av x, det var 8 gøye timer.
Men dette kunne jeg ikke kontrollere. De god tankene ble fortrengt. Jeg var rett og slett ikke klar for dette.

Føler jeg hører lyder, men klarte ikke å bestemme hvor de kommer fra, så jeg prøvde så godt jeg kunne å ignorere de.
Lyset er så langt unna, tørr så vidt å bevege meg. Veien opp den mørke trappa opp til badet var ille. Ansikter som kom farende inn i meg, skikkelser hvor enn jeg så hen. Hjertet mitt dundret hardt. Jeg slo på hvert lys jeg gikk forbi.

Jeg måtte sette en stopper for denne galskapen.
Fant en imovane og satt på badet til jeg følte meg trøtt. Gikk ned til rommet, skrudde av lyset og sovnet.

Dette har jeg ikke vært henni før. Har fundert litt, og søkt litt på internett.
Så, jeg har to mulige forklaringer på dette.

1) Ettervirkninger av x'n som jeg tok for et år siden. Håper ikke dette er tilfellet.

2) Hypnagoge hallusinasjoner som følger av lite søvn og altformye festing.

Jeg håper dette var et engangstilfelle, uansett hva som forårsaket det.
Har ikke lyst til å hive i meg imovane hver kveld, selv om det er godt å sovne på.. hehe
Men vi får se i natt, om det kommer tilbake eller ikke.

Noen som har opplevd noe liknende?
Sist endret av Jumbo; 28. april 2008 kl. 18:01.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Hehe, ja har faktisk opplevd liknende. Men kan desverre ikke svare deg på noe særlig mer enn det.
Jeg opplever tidvis lysglimt som kan dukke opp, uansett tid og sted. Jeg opplever også små halliser i form av mønstre som beveger seg 24/7 hvis jeg virkelig konsentrerer meg på det.
Jeg har også opplevd dette med skikkelser og da ogå menneskelige skikkelser. Dette har som oftest hendt rett før jeg skal sove, legge meg. Jeg har ansett grunnen til å være at jeg holder på til å sovne, noe som kan få øynene og hodet til å spille seg ett puss.

Jeg har heldigvis aldri blitt like skremt som deg av dette, men må si at det var litt snodig å lese en detaljert forklaring på noe jeg nesten selv har opplevd :P
Regner med at det er fritt lek med psykadelia som er årsaken til problemet. Har aldri giddet å sjekke opp med noe lege, da det ikke er et så stort problem for meg. Dog, det kan oppleves skremmende til tider.
Skjedde meg noe lignende en gang, jeg prøvde å få en lucid dream men duppa litt ut. Plutselig våkner jeg og føler den mest ekstreme energi gå gjennom hele kroppen, og jeg freaker ut og prøver å åpne øynene men klarer ikke røre meg.
Plutselig ser jeg rommet mitt laaangt borte, som en liten prikk og jeg blir SKUTT inn i rommet mitt. Så jeg sitter i senga og tenker "fyfaen, jeg klarte heldigvis å våkne". Så jeg sitter der ei stund, prøver å sove igjen men ser at lyset er på. Så jeg fant ut at jeg drømte, så klarte jeg ikke røre meg i drømmen. Jeg bare satt helt fast, helt til jeg våkna på ordentlig.

Kan det hende at du aldri var ute av rommet ditt? Kanskje du aldri tok en imovane engang, men bare drømte det?
hvilken type knips var det?
Sist endret av Dodecha; 20. januar 2009 kl. 14:51. Grunn: Vi ser ikke dårlig, bare et spørsmålstegn takk
har opplevd dette flere ganger med kombinasjoner av dop og forlite søvn.
at det er grønt (og rødt, som jeg har oppelvd) tror jeg har mye å si med hvordan synet fungerer. og jeg tror det er den delen av synet som oppfatter detaljer som tuller når dette skjer.
Trådstarter
det var grønne epler. eller de kalte de grønne epler, men de var mer hvitgule. var iallefall mac logo på de

nei. jeg var våken. Jeg sov ikke før jeg gikk opp på badet og tok en imovane. Først når jeg ble trøtt på den, og sikker på at jeg kom til å sovne nokså raskt slukket jeg lysene og gikk for å sove.
Sist endret av Jumbo; 28. april 2008 kl. 19:42.
Er du HELT sikker på at lysene ble slukket når du slukka de?
Jeg var også sikker på at jeg var våken når jeg satt i senga, men tok feil.
Trådstarter
dette var ikke noe drøm! for jeg satt på dass og dreit og leste villmarksliv til jeg kjente imovanen slo inn.
Dette var ikke en drøm!
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Det kalles flashbacks og er helt normalt.. Samt ufarlig under slike omstendigheter som du beskriver.

Man får disse av LSD og Ketamin generelt sett..Spiste du Ecstasy med LSD, eller Ketamin i, så har du svaret der.

Ingen ting å bekymre seg for, om du ikke er ute å kjører bil...Den kan være litt lei, ser veien går rett frem, og du ender med å kjøre utfor et stup eller rett i motgåendes kjøretøy.

Vi får si at dette er prisen vi må betale, og vi er vel alle et slag av "forsøkskaniner", da senvirkninger av stoffene vi stapper i oss ikke er dokumentert skikkelig enda.
Sist endret av ranman22; 28. april 2008 kl. 19:42.
jeg opplevde noe slikt for to sommere siden, etter jevn festing 4-5 dager i strekk, sterk sol og lite vann, formen og det meste var greit helt til jeg kom hjem og skulle slappe av på sofaen, la meg ned, og 2 sekund etterpå mens jeg lå å så i taket så begynte taket å smelte, veggene "rant " nedover, og jeg reiste meg opp og ble slengt ned i sofaen igjen, av et eller annet, ting smalt over alt, vare bare helt ubeskrivelig..

vet ikke helt hva som skjedde, jeg kan ikke skjønne at jeg sov heller, hadde jo akkurat lagt meg på sofaen, og var ikke spes. trøtt.. var så ille og virkelig at jeg gråt som juling etterpå.. jeg ringte mamma for å få trøst :P
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Edit: Svar var til post som ble sletta...

I den tilstanden du beskriver ligger man "lammet"..Altså kroppen sover, men hodet er fortsatt våkent...Han skriver jo tydelig at han hoppet, samt at han vandret rundt i teksten, så det kan du utelukke.
Sist endret av ranman22; 28. april 2008 kl. 22:46.
At han har opplevd hypnagogia, som nevnt i emnetittelen er ikke usansynlig, og det forekommer ikke nødvendigvis i sammenheng med søvnparalyse selv om det ofte er tilfelle.

(Ordene hypnagogia og søvnparalyse blir gjerne blandet sammen fordi det svært ofte forekommer samtidig).

Men å påstå hardnakket at man vet hva som egentlig skjedde eller ikke skjedde blir uansett for dumt da ingen her har noe grunnlag for å kunne vite det.



Btw, ordet mareritt kommer av en forestilling om at en mare (en vette) sitter og rir deg på brystet. Dette har i hundrevis av år vært en velkjent skrekkopplevelse, og er et soleklart resultat av hypnagogia, ofte i kombinasjon med søvnparalyse. Maren satt altså på brystet ditt slik at du ikke kunne bevege deg, og plaget deg med stygge bilder og lyder.

Etter beskrivelsen til Jumbo så høres det jo sansynlig ut at han har hatt besøk av en mare, bare at den svevde i luften istedenfor å sitte på brystet hans og forårsake paralyse.


Men dette forblir dog gode spekulasjoner
Sist endret av mentalmelt; 29. april 2008 kl. 00:03.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
For omtrent et halvt år siden så lå jeg på sofaen og halv sov. Var ganske sliten på den tiden og det var slik dagene gikk hen. Jeg husker at jeg våkna av at jeg hørte noen lyder i gangen. Jeg prøvde å reise meg opp, for jeg ville jo ikke ligge rett ut i sofaen om det kom noen. Dette fikk jeg absolutt ikke til. Det var litt sånn som du sa at det føltes som noen satt på meg slik at jeg ikke klarte reise meg opp, men jeg vil nok heler beskrive følelsen som en blanding av å være totalt tappet for krefter på samme tid som alt går halvveis i "slow-motion" Etterhvert som det gikk opp for meg at jeg ikke kom til å klare å reise meg begynte også en helt sinnsyk frykt å legge seg over meg. Jeg ble desperat og begynte å prøve å få tak i et eller annet fast med venstre armen min. Den veide et tonn! Til slutt klarte jeg å få tak i stuebordet og bokstavelig dra meg selv ned på gulvet. Jeg var ganske ør, men kreftene kom fort tilbake. Det var heler aldri noen i gangen.

Jeg er åpen for at det kan ha vært en drøm, men synes det er rart at jeg aldri "våkna." Natten etter så opplevde jeg noe av det samme, som jeg tror bare var et mareritt av den første opplevelsen. Da våkna jeg i senga med helt samme følelsen, føltes som jeg lå der en time eller noe før jeg fikk hånda bort til lysbryteren. Den virka ikke litt engang. En time eller to seinere var jeg kommet meg på beina og begynte å gå mot trappa. Etter hva som føltes som en evighet hadde jeg nådd bunn, der snubla jeg og falt. Dette fallet føltes enda lenger, men husker ikke mer enn det. Våkna i senga dagen etter.
Hah! Minner veldig om da var ni eller ti eller deromkring, og spilte demoen til Rollercoaster Tycoon (den som du kan spille fritt i 20 minutt, åsså er det rett tilbake til menyen) i 14 timer istrekk, fordi jeg var ganske sjuk, hjemme fra skolen, og i besittelse av pappas gamle drittpc, som bare kunne kjøre _en_ demo som fulgte med _ett_ annet spill.
Uansett, samme kveld klarte jeg ikke å sove fordi jeg hørte introsangen til RCT i huet, av og til akkompagnert av lydfilen til en rollercoaster i fritt fall.
var jævlig, holdt på i flere timer, veggene bølga litt, og jeg kaldsvetta som satan.
Edit: Kan være greit å nevne at jeg hadde noe fusk med balansenerven =)
Sist endret av Sludge; 17. januar 2009 kl. 02:57.
For et par år siden, før jeg hadde benyttet meg av et eneste rusmiddel utenom alkohol, opplevde jeg noe lignende. Det var forskjellige stygge, fordreide, frådende ansikter som flashet som et lysbildeshow foran øynene mine, de var ekstremt detaljerte. Før denne natten hadde jeg vært ute 3 dager på rad med mye alkohol og lite søvn, og hadde generelt en periode med mye festing. Da jeg roet ned atferden forsvant ansiktene gradvis ved at detaljene ble færre og bildene mer uklare, til de til slutt forsvant helt.

Fortsatt er det slik at hvis jeg fester mye og sover lite i en periode, så ser jeg glimt av de iblant, men de er veldig uklare. Så det er ikke i nærheten av hva det var den gangen. Men at det hadde med mye alkohol og lite søvn å gjøre, det er jeg overbevist om.
Sitat av Evlogimenos Vis innlegg
For et par år siden, før jeg hadde benyttet meg av et eneste rusmiddel utenom alkohol, opplevde jeg noe lignende. Det var forskjellige stygge, fordreide, frådende ansikter som flashet som et lysbildeshow foran øynene mine, de var ekstremt detaljerte. Før denne natten hadde jeg vært ute 3 dager på rad med mye alkohol og lite søvn, og hadde generelt en periode med mye festing.
Vis hele sitatet...
Nøyaktig det samme skjedde med meg. Var på guttetur til Danmark og det ble drikking hver dag og lite søvn. Sikkert 20 forskjellige "junkie-fjes" ble skutt mot meg på kort tid en kveld jeg skulle legge meg. Sinnsykt realistiske og jævlige. Skummelt som fy, og har ikke peiling hva det kommer av. Ingen jeg har snakket med har opplevd noe lignende.
Syns det høres ut som god, gammeldags delirium.
Jeg var på Sensation Black i 2007, da spiste jeg 8 knips.
8 knips der inne er anderledes enn å spise de hjemme i sofaen for å si det sånn

Når jeg kom meg hjem til hotellet etter partyet klokken 10 om morgenen, fyrte jeg meg en joint for å legge meg.

Når jeg la meg i sengen så jeg de sykeste tingene jeg noensinne har sett, mye sykere enn sopp og ketamin trippene mine.
Rommet var dekket i grønne prikker, sprettballer spratt mellom veggene og opp og ned i taket, gule mønstre på veggene som formet seg til bl.a. springende elefanter på to ben etc. etc.
Når jeg lukket øynene så jeg også skumle fjes, og andre bisarre og groteske ting. Som f.eks svermer av fluer som spiste opp unger i en barnehage til det bare var skjelettet igjen.

Så jeg fant ut at jeg måtte bare ha øynene åpne og se på hallisene i rommet. For å lukke øynene, det orket jeg ikke.
Det var altfor jævlig å se på
Men det som skremte meg mest var når jeg lå på siden i sengen, med øynene lukket. og det kjentes ut som noen tok tak i armen min. (den armen som lå nede i madrassen)

Kan tenke meg at dette vart i rundt 4 timer etter jeg røykte jointen. Og jeg har aldri opplevd noe slikt igjen.
Sist endret av Dodecha; 19. januar 2009 kl. 20:45. Grunn: oversatt til norsk
faen da stemmer det da. DA hadde jeg riktig, etter jeg spise knips ser jeg mye mønster og "lys glimt" når jeg lukker øynene for å sove, når jeg titter på taket kan jeg liksom flyte det utover på en smeltende måte. er helt sprøtt, å det er irriterende å sove med det.
Drikker du kaffe kan det hende dette har skjedd med deg?
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2868685.ece
Sist endret av Kastrup; 20. januar 2009 kl. 16:13.
Skjer sånn med meg når jeg våkner på morran. Drømmene mine blir viklet inn i virkeligheten, og jeg tenker de sykeste ting. Slik som "Ja nå ringer vekkeklokka, jeg får komme meg opp og være en vedkubbe."
Word. Skjer noen ganger. Men jeg har ikke berørt noe "dop".

Husker det, at jeg lå i senga. Også helt plutselig ble jeg redd, og skulle skrike, men gikk ikke, jeg skreik, men kom ikke en lyd. Og det var litt pussig, for jeg visste at jeg sov, eller, "drømte. Og stressa noe inni helvete med å åpne øynene. Når jeg først klarte det våknet jeg med at jeg skreik som faen. Veldig ekkelt.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Jeg har iallefall siden min første 2C-B tripp hatt muligheten til å fremkalle visuals akkurat når jeg vil, og kan få disse til å danne nøyaktig de mønstrene jeg vil. Dette gjelder forsåvidt for flere jeg kjenner også, og visualene er som regel sterkest når man er trøtt/utmattet.
Sitat av gorion Vis innlegg
Men det som skremte meg mest var når jeg lå på siden i sengen, med øynene lukket. og det kjentes ut som noen tok tak i armen min. (den armen som lå nede i madrassen)
Vis hele sitatet...
Woha, har opplevd det samme selv.. armen ble rett og slett nappet inn i dyna. Lå stille i 5 sekunder før jeg kom til fattning og fikk bekreftet at det ikke var noe der.
Husker godt jeg å i senga og chilla en sommersdag, etter å ha røykt noe klassisk pot. Det var varmt denne dagen og jeg bare lå der - rommet var mørkt. Plutselig ser jeg et grønt "rutete" mønster som nesten momentant former seg til en håndball. Jeg tenker oh well.

Med det samme jeg tenker oh well, begynner ballen å komme nærmere, og inn i magen min. Med det samme ballen har entret magen, kommer det en ny ball frem - på samme stedet jeg merket meg den første.


Ballen var som den første på vei mot meg, deretter inn i magen.


Jeg tenkte "stopp en halv". Ballen stopper.


Jeg tenker "Hm.. Jeg undrer meg på..". Ballen beveger seg sakte, stopper.


-"Go!". Ballen på vei ned i magen. Ballen vekke.



Dette foregikk i minst en time. Merkelige greier.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Dette kan høres litt sprøtt ut men anyways. For en liten stund siden var jeg en tur i oslo, skulle møte en kamerat og hente med meg et opplegg på 200g pot. Brått hadde den ene kameraten min tenkt å kjøpe seg noe brunt for vi hadde ca et gram sorting hjemme og vi tenkte trollmiks hadde passet fint når vi kom hjem. Da vi kom hjem bestemte vi oss for å teste det brune før alt det andre ettersom vi hadde teste både sortingen og poten før. Han dro opp en lysebrun klump fra lomma (20g) og la den i handa mi. jeg satt og studerte den nøye, da merket jeg at det var noe hvitt pulver som satt fast på overflaten av hasjen. Som om noen hadde strødd det utover liksom, jeg brøt klumpen i to og så pulveret inni også. Da blei jeg først litt skeptisk men dreit til slutt i det. Fyrte opp en bong først og merket ingenting, fyrte opp enda en og der kom det, jeg hadde aldri følt meg så fjern i hele mitt liv, etter 20 min tid fyrte jeg opp to til og lå der og hadde lættiss i ca et kvarter. Da jeg reiste meg opp føltes det ut som om jeg veide 2 tonn men alikevel var sterk nok til og holde meg oppe, ikke behagelig akkuratt men fortsatt ikke ubehagelig. Plutselig da de to andre kameratene mine sto forran meg og snakket til meg skjønte jeg ingenting av hva de sa, alt var bare rart, og da ble sakte men sikkert ca 30 eller 40 procent av syns feltet mitt dekket av lysende farge flekker, som om jeg stirret lenge på et lys og etterpå så de flekkene etter å ha blitt blendet, hele kroppen min ble nummen og jeg så kraftig visuell snø, jeg la meg på senga og alt ble borte alt var stille,behagelig og rolig. brått ser jeg noen røde lysende prikker med størrelse av brus korker komme opp på veggene. jeg var stein som faen så jeg klarte ikke reise meg. Til slutt da jeg kom meg til stua med syk lættis ser jeg brått kompisen min kollapse over sofaen mens han lå på gulvet å snakket med seg selv, han andre hadde sovna, brått kom jeg i en lykkerus hvor alt var perfekt. Det jeg synes var rart med dette er at kun 4 bong trekk ga disse effektene og holdt resten av dagen, og effektene har jeg aldri opplevd av hasj. kan hasj gi sånne effekter eller kan dette komme av det pulveraktige som var på hasjen, hva kan det ha vært for noe som var i hasjen som ga slik rus. Noen Svar ?
Til siste innlegg:

For meg høres det ut som det var blandet smack/heroin i hasjen. Har hørt flere rykter om at man kan få hasj som er blandet med smack i parken, dessverre. Har selv aldri kommet utenfor dette, tror jeg ihvertfall. For meg høres jo det ut som kompisene dine var like mye ute som deg? Og med 4 bongetrekk, så ja man skal ikke bli så ute som du forklarer. Isåfall må det være en jævlig god hasj!

Men nå er jeg heller ingen ekspert innenfor dop, sånn det er sakt. :P
Sist endret av Bergensgutt16; 12. april 2009 kl. 10:44.
▼ ... flere år senere ... ▼
Har hørt flere plasser at disse " grønne eplene " normalt inneholder syre. Sikkert bare en etterheng av E'en du spiste! Ro ned festingen til du kommer på bakken igjen! ;D