Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1034
heisann. jeg har ett trådløst nettverk hjemme hos meg som har begynt å gå litt små tregt i det siste. finnes det et program der jeg kan se om det er noen som sitter på linja me?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sett på kryptering på aksesspunktet, helst WPA eller WPA2 så er det ingen som kommer seg inn uansett.
languard...
Logg deg inn på den trådløse routeren din og se på DHCP clients. Dersom du ikke kjører DHCP, se litt rundt eller les i manualen. Det står uansett der hvem som er pålogga routeren og ikke.
Sjekk alle IPene som er delt ut på routeren og hvilken mac-adresse de har, kjenner du ikke igjen mac adressen, er det sansynlig vis noen andre en deg som også bruker linja.
er litt n00b se så, hvordan "logger" jeg meg inn på routeren? tilkoble med usb el..?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. start -> kjør -> cmd
2. skriv "ipconfig"
3. les "standard gateway"
4. skriv http://"standard gateway" i internett explorer
5. logg inn med passord og brukernavn du har satt eller referer til manualen for å finne default.
6. Gå på wireless
7. velg security
8. sett på minimum WPA
9. sett passord


eller bare les manualen din for det står _JÆVLI_ godt forklart med bilder der, så klarer du ikke det kan du igrunn bare koble ned akesspunktet.
skriv CMD i kjør på pcen din
derreter skriv inn ipconfig -all
skriv deretter inn getwayen i netleseren din:

antaglelig er adressen 192.168.1.1

og logg inn med
user: admin
passwd: admin
hvis det ikke er byttet

edit: Jeg var for treg...
Sist endret av BlueWolf; 18. januar 2008 kl. 17:09.
takker for svar.
husker jeg satte ett passord pån men ser ikke ut til at det fungerer å logge inn med. kan det ha blitt resettet hvis jeg har koblet strømmen ut av routeren lenge nok?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nei. Passordet ligger lagret så lenge du ikke resetter routeren med en knapp \ funksjon.

Sjekk manual for hvordan du resetter.
ok. da har jeg nok glemt passordet. skulle nok ha skrevet det opp et sted gitt:P
takker igjen for svar
Evt prøv
brukernavn: blankt (ikke skriv noe her)
passord: admin
Standard på noen linksys routere
der fikk jeg det til gett. ser ikke ut til at det er noen snyltere her nei. flotters
er veldig ofte bare routern som har hengt seg, hvis du har glemt password så søk på forumet etter : hack router.

hvis du har wrt54gl så kan du legge inn dd-wrt og bruk rflow da kan du se alle trafikk som går mellom den.
Trenger ikke å være noen som snylter. Kan like så godt være noe spam dritt du har på pc'n
Freak Trooper
Joey's Avatar
Ønske jeg hadde noen å snylte på så jeg slapp å sitte på jobben en fredags kveld for å gjøre skoleoppgaver =(