Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2699
jeg leter etter dop filmer som fear and loating in las vegas.
det fins mange filmer som handler om dop som blow, nordcraft og half baked men jeg leter etter sånne som fear and loating in las vegas der man kan se hvordan rusen er osv.

requim of a dream, trainspotting og nordcraft er jo også brae dop filmer men fear and loating er jo best !
så bring it on!
Sitat av nordavind
jeg leter etter dop filmer som fear and loating in las vegas.
det fins mange filmer som handler om dop som blow, nordcraft og half baked men jeg leter etter sånne som fear and loating in las vegas der man kan se hvordan rusen er osv.

requim of a dream, trainspotting og nordcraft er jo også brae dop filmer men fear and loating er jo best !
så bring it on!
Vis hele sitatet...
Where the buffalo roams? Har ikke sett hele, men den er også basert på en bok av Hunter S. Thompson (alias: Raoul duke, skrev boka frykt og avsky i las vegas).

Edit:

Kommer forresten ny film som er basert på Hunter S. Thompsons bøker (Rum Diaries), Ryktene sier at Johnny depp og Benicio del Toro skal spille Hunter og Dr. Gonzo.

Enda en EDIT: List of drug movies
Sist endret av Pagliacci; 5. november 2007 kl. 21:23.
Pulp Fiction
Sikkert ikke hva du leter etter, men filmen inneholder en god del narkotika.
Uansett en elskbar film!
Har ikke så mange erfaringer med slike filmer, men her er en liste over "dop-filmer".

Kan uansett ikke tenke meg at det å ta dop er som vist i Fear and Loathing. Det har vel litt andre og mer alvorlige konsekvenser enn bare hyppige hallusinasjoner

Edit: For sent ute med listen, men her er en ny. Denne er ikke bare en hvilken som helst oppramsing men noe så fancy som en "Topp 10" liste.
Sist endret av Gjøk; 5. november 2007 kl. 21:31.
Scarface og Requiem for a Dream...

http://www.briandepalma.net/images/jaded3.jpg
Sist endret av Turbolego; 5. november 2007 kl. 21:31. Grunn: glemte linker...
Trubadur
Skull kid's Avatar
Trådstarter
takker for svar. den drug listen var fin men det var masse drit der å. noen som kan anbefale noen filmer fra den ??

Sitat av Scr0tum
Edit:

Kommer forresten ny film som er basert på Hunter S. Thompsons bøker (Rum Diaries), Ryktene sier at Johnny depp og Benicio del Toro skal spille Hunter og Dr. Gonzo.

Enda en EDIT: List of drug movies
Vis hele sitatet...
vet du når den kommer ??

edit : den siste drug listen var jo god. takker
Sist endret av nordavind; 5. november 2007 kl. 21:57.
Sitat av nordavind
takker for svar. den drug listen var fin men det var masse drit der å. noen som kan anbefale noen filmer fra den ??



vet du når den kommer ??
Vis hele sitatet...

I følge IMDB så kommer den ut 2009 en gang så det tar nok en stund.


Sitat av IMDB
Begun in 1959 by a then-twenty-two-year-old Hunter S. Thompson, The Rum Diary details the life and events of Paul Kemp, a freelance journalist who finds himself at a critical turning point in his life while writing for a run-down newspaper in the Caribbean. Paul is challenged on many levels as he tries to carve out a more secure niche for himself amidst a group of lost souls all bent on self-destruction. Thompson delivers a potent story that pushes the sometimes brutal truth of human relations into your face in such a way that it would be absurd to not laugh.
Vis hele sitatet...
Johnny Depp spiller Paul Kemp, som sikkert er en av Thompsons aliaser.
Sist endret av Pagliacci; 5. november 2007 kl. 22:50.
Ultimate drug filmen er Cocain Cowboys, det er dog ikke en spillefilm.

Forklarer litt om de ville tilstandene som fant sted i Miami på 70-80 tallet - rett og slett en må se film.

edit: http://www.youtube.com/watch?v=8WtNQyk7E-0 trailer
Sist endret av voktern; 5. november 2007 kl. 23:46.
Progidy - Smack my bitch up musikkvideoen :P
Sitat av GordonFreeman
Kan uansett ikke tenke meg at det å ta dop er som vist i Fear and Loathing. Det har vel litt andre og mer alvorlige konsekvenser enn bare hyppige hallusinasjoner
Vis hele sitatet...
Du kan ikke tenke deg at det utelukkende avhenger av hvilke stoffer en tar, da?
du har jo selvfølgelig:

- Blow
- Basketball diaries
Party Monster tror jeg kanskje du ville likt.
human traffic vil du/dere garantert elske
Himmel og Helvete (drit i den lave ratingen, dette er godsaker!) fra '69 er en klassiker. Nyt Lillebjørn Nilsen som går fra å være en søkende, forsiktig hasjrøyker via syrehode til heroinist på en ukes tid. En fantastisk latterlig opplevelse som ikke etterlater noen tvil om at de som lagde filmen ikke hadde den fjerneste kunnskap om emnet de tok for seg.

"Psykodeliske stoffer", noen? Oh yeah.
Sist endret av xtapolapocetl; 6. november 2007 kl. 01:46. Grunn: Nilsen, ikke Nielsen
blow er den ultimate drugs filmen da elsker den
Steike nå blei jeg nesten skuffa her.
Her har man en diskusjon om dop filmer og så er det ingen som nevner Cheech & Chong filmene...
Still smokin filmen om når de er i amsterdam får noen og enhver til å daue :P
Bullet er en klasikker
Drugstore Cowboy er jo en gøy film
Candy (2006) er veldig bra!
Ellers, så viser Natural Born Killers litt om halliser og sånt, samtidig som det er en råbra film!!
Blueberry er noe så sjeldent som en skikkelig trippa western: http://imdb.com/title/tt0276830/
Den har lav rating, men er slett ikke verst altså. Sjamanisme og kraftige naturlige hallusinogener spiller en viktig rolle i denne.
Traispotting.

Gir i hvert fall en god innsikt i heroinmiljøet i Storbritannia på 90'tallet.