Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  161 16518
Heisann

Jeg lurte på om dere vet om noen klipp hvor man kan se hvordan man kommer best ut av en slåsskamp på gata, bare tenkte tja, at det er kjekt å kunne

Vet at det alle lureste er å gå på karate, bokse kurs ell no, men gjør ikke det da.

På forhånd takk
Best ut av en slosskamp på gata? Løp for pokker.
Lureste er å trene, så blir det ikke noe slåsskamp, untatt hvis du starter den selv.
Bumfights? Hehe...
Men se om du klarer å få tak i en sånn bok som jeg har arvet etter min pappa;p
http://img295.imageshack.us/img295/7826/hpim0334large9rm.th.jpg

http://img273.imageshack.us/img273/2010/hpim0335large4rx.th.jpg

http://img365.imageshack.us/img365/1640/hpim0337large2ou.th.jpg
Dette er vel det viktigste, men det er vel ganske åpenlyst og logisk?

Men lureste er vel bare å unngå slåsskamper? Hold deg unna de som er større enn deg selv, og ikke ypp til bråk. Del dine meninger om de 'stygge/idiotene/freakene/bitchene' med andre, bak ryggen og ikke høylytt på gata... Ellers gjeder vel sunn fornuft?

Edit: Fikk PM, han lurte på forlag og utgiver av boka. Her er det:
Utgiver: I.E Kristiansen & Co
Trykk: EKHO-trykkeri
Sist endret av ZyPreXa; 15. mai 2006 kl. 21:57.
Sitat av cricket8
Heisann

Jeg lurte på om dere vet om noen klipp hvor man kan se hvordan man kommer best ut av en slåsskamp på gata, bare tenkte tja, at det er kjekt å kunne

Vet at det alle lureste er å gå på karate, bokse kurs ell no, men gjør ikke det da.

På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Karate er en streng sport! Du kan bare bruke det du lærer til å beskytte deg, ikke skade motstander. Samme med boksing, slåss du utenfor ringen så blir du kicka(har jeg hørt, er ikke sikker på det med boksing)

Det smarteste er vel å prøve å unngå kampen, ellers så kan du gjøre som onkl sa.
Hvis du ikke vil miste respekt på gata ved å løpe fra en kamp så tren deg opp og få deg god stamina,hurtighet og litt styrke. prøv deg på ett par småtriks alene.

Forresten, Streetfight heter det på engelsk men der er det bare dårlige slag, noen harde slag å sånn. Ikke no å se på
Sitat av cricket8
Heisann

Jeg lurte på om dere vet om noen klipp hvor man kan se hvordan man kommer best ut av en slåsskamp på gata, bare tenkte tja, at det er kjekt å kunne

Vet at det alle lureste er å gå på karate, bokse kurs ell no, men gjør ikke det da.

På forhånd takk
Vis hele sitatet...
Se 'Bas Ruttens Lethal Street Fighting', tren helvetes mye så du får litt muskler og tøy ut så du blir myk nok til å kunne gjøre noe som helst.

Finnes ingen knep du kan bruke uten noe teknikk, styrke eller smidighet.
Selv kniver er ubrukelig om du ikke vet hva du driver på med.
lære seg Drunken Boxing, siden man mest sannsynlig havner i slåsskamp i fylla ;D
http://www.geocities.com/kungfu_gala...n/Drunken.html :*
Når det første skuddet blir avfyrt (gjerne løsskudd) pleier jo de fleste å stoppe med det de gjør.. Og rette oppmerksomheten på deg elelr løpe..
Er du en ekte mann står du og ser på mens han slår deg, og spør om han er ferdig snart slik at du kan gå inn til kameratene dine.
Run, flee or hide.. 3 grunnregla i streetfights..
Ehm, kanskje bare la være å komme i slosskamp? Det er ikke så vanskelig om du ikke skal være "den karen som ingen kan ta". Med det mener jeg at du trenger ikke presse ut brystkassa som om den skulle til å sprekke. Er så teit med de som alltid skal yppe med noen. Er du først ute, prøv å ha det morsomt! Trenger ikke komme hjem med blåøye...
Kom deg inn på youtube.com eller video.google.com.
Søk deg frem noen video'er ved å søke etter enkle begrep som fight eller noe.

Se hva vinneren gjør..
Klin til i magen til morraknulleren med knyttneven så tårene renner.
Gi han et velplassert kne i trynet og anta at kampen er over.
Nytter i å slå i trynet, det kan ende med skader værre en et brukket ribbein.

Trening er det eneste som nytter, bli vandt til slag og bygg opp teknikk og kropp.
Nytter ikke at du har kols etter et minutt.
Sitat av raz
Klin til i magen til morraknulleren med knyttneven så tårene renner.
Gi han et velplassert kne i trynet og anta at kampen er over.
Nytter i å slå i trynet, det kan ende med skader værre en et brukket ribbein.
Vis hele sitatet...
Slå i leveren er mye mer effektivt og gjør en million ganger så vondt, tro meg.
Aldri slå noen uten å teipe hendene, ender stort sett bare med at du knekker hånden om du ikke har rå slagteknikk (treffer med 90% kraft på langfingerknoken ca.), eller treffer i tennene og får infeksjon i hånden.
Litt offtopic, men har noen av dere spilt dead or alive 3? så den drukenboxingsaka og tenkte på han ene fyren med en gang..
Kan jo være litt upraktis da.. "nei du bare ro ned ett sekk.. må bare teipe henda!"

I gateslosskamper er det som regel mye albuer og knyttnever og knær alle steder, så jeg tror du får litt liten nytte av å lese "kung fu" boka eller andre bøker. Det beste er såklart trening.
Kom deg i militæret å lær nærkamp Er kanskje litt feige knep, men de funker fett. Krav maga er vel en videreutvikling av israeliske militærnærkamp om jeg ikke tar feil. Funker nok bedre på gata med krav maga enn boksing, karate osv.
hmm , er du streetsmart å ser du hvor manga fyren har bak seg, har han mange løper du bort og smekker ned han du har "beef" med så løper du som faen bort .

:EDIT: Hit`N`RUN taktikk funker som regel:P

er det 1 mot 1 så slåss du til du svartner^^
Sitat av mariush
Kan jo være litt upraktis da.. "nei du bare ro ned ett sekk.. må bare teipe henda!"
Vis hele sitatet...
Det funker, folk pleier å løpe når du drar opp wraps fra lommene (eneste gang jeg har vært i bråk, heldigvis).

Rizzla, en som har drevet med Muay Thai en stund vil ~drepe en som kun kan Krav Maga...

Selvforsvarssystemene funker ikke i det hele tatt mot noen som trener SKIKKELIG fullkontakt kampsport. Begynner å bli en del av de nå om dagen også, så greit å holde seg unna sånt tull.
mange snakker om streetfight og sånt her, men man kan ikke forutse hva som skjer. Er det streetfight eller selvforsvar du vil lære deg? Streefight foregår ved at to personer stiller seg foran hverandre og skal sloss. Selvforsvar er siste utvei, og brukes om vedkommende ikke fatter at du ikke vil sloss med han/henne(?).

Huskeregler:

1. Hold avstand, da leser du bevegelsene fortere
2. Beste selvforsvar er holdning, snakk deg ut av situasjoner
3. Spark i skrittet ffs, da holder han kjeft, og er nok ikke like tøff neste gang.

Sitat av Goophy

Rizzla, en som har drevet med Muay Thai en stund vil ~drepe en som kun kan Krav Maga...

Selvforsvarssystemene funker ikke i det hele tatt mot noen som trener SKIKKELIG fullkontakt kampsport. Begynner å bli en del av de nå om dagen også, så greit å holde seg unna sånt tull.
Vis hele sitatet...
Har du trent Krav Maga? Og på hvilket grunnlag kan du si at en Thai-utøver vil drepe han?
Jeg vil holde meg til Krav Maga-utøveren, da de på samme måte som oss (Ju Jitsu) trener for selvforsvar, ikke opplinede kamper som de gjør på Karate, TKD, boxing osv. En streetfight er ikke det samme som selvforsvar, det er bare å lære seg.

Siste to setningene blir for dumme til å svare på.

Det ser ut til at folk blander litt her. Det er så og si ingen likheter mellom en streetfight, konkurranse og en selvforsvarssituasjon.
Sist endret av Keyser Söze; 15. mai 2006 kl. 22:34.
Sitat av Mushy
Har du trent Krav Maga? Og på hvilket grunnlag kan du si at en Thai-utøver vil drepe han?

Siste to setningene blir for dumme til å svare på.
Vis hele sitatet...
Har du hørt om noe som heter MMA? Hva trener folk som driver på med det på elitenivå?
Krav Maga? Kung Fu? Karate? TaekWonDo?

De er ikke så dumme skjønner du.
Sitat av Goophy
Har du hørt om noe som heter MMA? Hva trener folk som driver på med det på elitenivå?
Krav Maga? Kung Fu? Karate? TaekWonDo?

De er ikke så dumme skjønner du.
Vis hele sitatet...
De er ikke dumme nei. Hvorfor tror du de trener Thai, Brazilian Ju Jitsu, TKD og karate (jo, de trener all slags konkurransesport). Dette er fordi de trener på konkurranse, som MMA er, ikke selvforsvar.

Les hva jeg skriver for faen, eller så blir det bare tullprat og dårlige sitater.
Jeg leste hva du skrev, jeg sier at selvforsvarssystemene ikke hjelper mot ting som Muay Thai.
Og du forstår visst ikke, MMA er som et gateslosskamp minus biting, sparke i skrittet og slikt
Edit: Og ingen som holder på med det trener selvforsvarssystemene til den bruken.
Sist endret av Goophy; 15. mai 2006 kl. 22:40.
Sitat av Mushy
Det ser ut til at folk blander litt her. Det er så og si ingen likheter mellom en streetfight, konkurranse og en selvforsvarssituasjon.
Vis hele sitatet...
Siden du ikke vil utdype det selv så gjorde jeg det.

Streetfight- 2 eller flere folk som vil slåss på gata.
Konkurranse - 2 eller flere folk som utøver en kampsport og har en arrangert kamp.
Selvforsvarssituasjon- 1 som vil sloss mot en annen som ikke vil å bare slår for ikke å bli slått selv.

Det er min forståelse av de forskjellige ordene.

Muay Thai er forresten verdens farligste kampsport. Der fokuseres det på bruk av albuer og knær.(harde punkter)
Sist endret av Rejolo; 15. mai 2006 kl. 22:44. Grunn: feil ord.
Goophy vennen. Hvorfor i helvete vil ikke selvforvarssystemer fungere mot (ting som?) Thai?
Og jeg forstår klinkende klart. Jeg skrev (lese mellom linjene) at MMA var streetfight, puttet inn i konkurranseform.

En som trener judo, vil selvsagt være bedre i bakkekamp enn en karateutøver. Du kan ikke sammenligne. En konkurranseutøver vil også være overlegen en som trener selvforsvar. Selvforsvar handler ikke om hvor hardt du slår, hvor mange knep du kan, eller hvor sterk du er. Holdning, teknikk og oversikt er alt dette overlegent.

Og hva gjør Muay Thai til verdens dødeligste kampsport? Fordi de bruker albuer og knær mot harde flater? (ansiktet, skjelettet generelt)

Streetfight: Angriper(e)-> angriper(e). Arrangert fight hvor du har luksus som oversikt
Konkurranse: Angriper-> angriper. Arrangert fight med oversikt og regler
Selvforsvarssituasjon: Består av angriper(e) og en forsvarer. Her er oversikten borte, og den som klarer å skape et bilde av situasjonen, vil vinne. Det er ingenting som sier at det bare er 1 angriper.

Det ser ut som deres respekt for sporten er helt stedsfraværende. Alle har noe å lære av hverandre, og å si at noe er bedre enn noe annet er tullprat. Jeg vil gjerne vite hva dere trener, eller om dere er selvlærte, og hvor lenge dere har trent.
Sitat av Mushy
Og hva gjør Muay Thai til verdens dødeligste kampsport? Fordi de bruker albuer og knær mot harde flater? (ansiktet, skjelettet generelt)

Streetfight: Angriper(e)-> angriper(e). Arrangert fight hvor du har luksus som oversikt
Konkurranse: Angriper-> angriper. Arrangert fight med oversikt og regler
Selvforsvarssituasjon: Består av angriper(e) og en forsvarer. Her er oversikten borte, og den som klarer å skape et bilde av situasjonen, vil vinne. Det er ingenting som sier at det bare er 1 angriper.

Det ser ut som deres respekt for sporten er helt stedsfraværende. Alle har noe å lære av hverandre, og å si at noe er bedre enn noe annet er tullprat. Jeg vil gjerne vite hva dere trener, eller om dere er selvlærte, og hvor lenge dere har trent.
Vis hele sitatet...
1. Edita det til den farligste kampsport, den er forresten regnet som den farligste kampsporten(leste det ett sted)

2. Slurvefeil fra min side.

3. Har trent karate, men er mest selvlært etter en hard tid på skolen. Treningstiden blir vel 2 år, men ikke no hardtrening. Bare ett par joggeturer og liten tur på treningsstudioet ca. 1-2 ganger i uka.
Vel, hvis du vil vinne, går rett på pungen hans. Noen mener det er feigt, andre ikke.
Hvis ikke, strupen er alltid et sårbart sted, ett slag hardt nok og man kan faktisk dø, men da skal du kunne sakene dine, eller være veldig veldig uheldig.
Jeg fikk noen selvforsvar filmer av en kar på et lan. Av en wrestler som heter Bass Rutten, ihvertfall mange røffe knep der.
Default gutte slosskamp blir utført i liggende tilstand, etter en god stund blir de stoppet. Hvis du _vet_ det blir en fight, kan du alltids suckerpunche han!?
Slå han det hardeste du kan i en vital kroppsdel, f.eks. nesa eller kjeven ellernosånt. Så går han rett ned.

Joa det er feigt, men det er bedre enn at du ender opp med knekt nese du også. I streetfight virker det som det er den mest brutale som vinner. Det kan like godt være David som vinner over Goliat.

Som oftest holder jeg meg langt unna problemer, men hadde en lei episode av en kar som angrep meg. Mulig det var min egen skyld ettersom jeg var litt frekk og sånn, men i hvertfall han angrep meg ved å løpe rett frem og på en eller annen måte dytte meg. Han var jo selvsagt blind av sinne. Jeg trakk meg til høyre og slo han i kjeven.
Aldri om jeg ville ha slått så hardt at han hadde knekt kjeven ellernoesånt, men han angreå ikke igjen, for å si det sånn.
Mushy, hvor lenge har du trent kampsport og hvor mange forskjellige?

Det virker ikke som du har snøring på hva du skriver om i det hele tatt. Selvforsvarssystemer vil ikke fungere mo Muay Thai fordi de ikke trener på blokkeringer av slag og motslag, men heller leddmanipulasjon og kast etc.

Treffer du en som kan slå hardt og koordinere slagene kommer du til å ligge på bakken før du vet ordet av det, uansett hvor mange belter du har i selvforvarstull. Har du ikke riktig teknikk er du hjelpesløst. Kan du bakkekamp nytter det ikke mot en som kan slå og har kan mininalt sprawl.

Jeg har trene TaekWonDo og Shotokan da jeg var liten og Muay Thai og BJJ nå, så vil si jeg har litt greie på hva jeg snakker om...

Edit: Hørt historien om Bas Rutten og dørvaktene i sverige?
Sitat av Mushy
Huskeregler:

1. Hold avstand, da leser du bevegelsene fortere
2. Beste selvforsvar er holdning, snakk deg ut av situasjoner
3. Spark i skrittet ffs, da holder han kjeft, og er nok ikke like tøff neste gang.
Vis hele sitatet...
Likte de her. Holde seg litt unna, prøve å snakke han bort fra det og hvis worst-case scenario treffer inn så er det ett hardt spark i skrittet og ett par kvartaler løping (ikke nødvendig med løping hvis fyren er aleine) så er det problemet ute av verden.
Mine erfaringer med "gateslosskamper" som ofte oppstår på sene lørdagskvelder er egentlig at, d spiller stort sett ingen rolle om du har gått på noen for kamp sport. Selvfølgelig til en viss grad, men de som har så mye skills at de banker deg grønnsak på 3 trekk ikke akkurat er de som slår først. Men vi har jo de typene også, å da vel det beste forsvaret ditt, spring som faen!

Men som jeg sa, så har ikke det så mye å si om du har gått på f.eks tae kwon-do i noen måneder. Det en gjør der og i en reel slåsskamp kan rett å slett ikke sammenlignes. Viss du er så uheldig å virkelig havne i en skikkelig grisete situasjon der du inser at en brutal nevekamp er siste utvei, er det med mine erfaringer best og forsøke å opptre på en sykest mulig måte. Ditt beste forsvar er angrep!

Men litt ontopic igjen så kan du søke på google etter en kar som kaller seg for KIMBO. Han er en kjent streetfighter i USA.
Sist endret av sibbeee; 15. mai 2006 kl. 23:20.
Sitat av Goophy
Selvforsvarssystemer vil ikke fungere mo Muay Thai fordi de ikke trener på blokkeringer av slag og motslag, men heller leddmanipulasjon og kast etc.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv minimalt med peiling på kampsport, men hva i helvete er det du lærer på selvforsvarskurs om det ikke nettopp er blokkeringer av slag? Det meste av det jeg "kan" plukka jeg opp i Garden, der det i hovedsak gikk på enkle ting som faktisk fungerer. Ett spark i ballene eller i leggen med et påfølgende slag, albue eller kne i magen eller tryne vil i de fleste situasjoner være tilstrekkelig.
usertitle import
bleh's Avatar
Eneste måten å bli "god" i å sloss, er å sloss. Sloss mye. Da spiller det liten rolle om du er liten, høy, feit, muskelbunt eller dverg. Sloss du mye vet du fort hvordan du skal håndtere sitausjoner. De som sloss mye får mye juling, men de blir bare bedre og bedre og tåler mer og mer. Så mitt råd hvis du vil bli "god" i å sloss: Sloss mye. Gjerne hver helg. Vær forberedt på å få mye juling, men du lærer med årene.
Sitat av Mr Anders
Jeg har selv minimalt med peiling på kampsport, men hva i helvete er det du lærer på selvforsvarskurs om det ikke nettopp er blokkeringer av slag?
Vis hele sitatet...
Gjøre en person motstandsudyktig, med som sagt leddmanipulasjon for så å sparke/slå vitale steder. Det fungerer sjelden mot en trent person, er bare det jeg vil frem til.
Sitat av Goophy
Mushy, hvor lenge har du trent kampsport og hvor mange forskjellige?

Det virker ikke som du har snøring på hva du skriver om i det hele tatt. Selvforsvarssystemer vil ikke fungere mo Muay Thai fordi de ikke trener på blokkeringer av slag og motslag, men heller leddmanipulasjon og kast etc.

Treffer du en som kan slå hardt og koordinere slagene kommer du til å ligge på bakken før du vet ordet av det, uansett hvor mange belter du har i selvforvarstull. Har du ikke riktig teknikk er du hjelpesløst. Kan du bakkekamp nytter det ikke mot en som kan slå og har kan mininalt sprawl.

Jeg har trene TaekWonDo og Shotokan da jeg var liten og Muay Thai og BJJ nå, så vil si jeg har litt greie på hva jeg snakker om...

Edit: Hørt historien om Bas Rutten og dørvaktene i sverige?
Vis hele sitatet...
Jeg instruerer, trener, og har trent Ju Jitsu i 9 år nå. Jeg kan si at jeg har snøring, fordi jeg ikke påstår at noe er bedre enn noe annet. Og du som ikke har trent selvforsvar, ikke kom hit og si til meg, som har trent det i 9 år, at vi ikke trener på blokkeringer. Det er det som er greit med selvforsvarssporter, det går gjennom alt. I Ju Jitsu har vi slag/spark, bakkekamp, kast/fellinger, selvforsvarsteknikker, pressurepoints, holdegreper.

Kast og leddmanipulasjon, som du skriver at vi trener, er en DEL av den store teknikken (og du må for faen ikke glemme at BJJ kommer fra Ju Jitsu, og at vi har samme bakke/kast-teknikker som dere). Først er det oversikt. Deretter er det observasjon, så kommer første forsvar, som gjerne er en blokk mot et slag/spark. Så kommer f.eks et oppmerksomhetshemmende slag mot nesen (tårekanalene åpnes, og du blir midlertidlig blind). Deretter kan det komme et kast, eller en felling av typen leddmanipulasjon, hvor angriperen går i bakken. Deretter er det holdegrep, og igjen avstand, slik at du kan lese neste bevegelse, fra han eller andre angripere.

Så igjen vises det at du snakker om ting du ikke har peiling på. Ikke snakk om selvforsvar, når du tydelig vis ikke vet noe som helst om det.

"Har du ikke riktig teknikk er du hjelpesløst" - her er vi for en gangs skyld enige. Dette er det viktigste i alle sporter.

"selvforvarstull" - dette er et typisk sitat fra en BJJ-utøver, for vi har de i Ålesund vi også. Holdningen til andre kampsporter som styrer unna "slå så hard du kan og bol til du steiner"-teknikken er totalt fraværende, og akkurat som Gracie gjorde, tror at de er bedre enn alle andre. Få litt respekt, din dritt.
Jiu Jitsu er ikke Krav Maga. Her snakker jeg om alle de nyere formene for spesialisert selvforsvar som det ikke konkurreres i engang. Jiu Jitsu er ikke en del av dette.

Tror vi egentlig bare misforstår hverandre.

Edit: Gracie hadde all rett til å være overlegne den tiden, får se om Royce fortsatt klarer seg om to uker.
Sist endret av Goophy; 15. mai 2006 kl. 23:36.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
slå med flat hånd.. altså, ikke slå med håndflata, men "enden" lissom.. det gjør dobbelt så vondt som når du slår med knytteneven.
Det tror ikke jeg. Krav Maga er veldig likt Ju Jitsu, da grunnleggeren (Lichtenfeld eller noe sånt) var interessert i budo-sporter. Jeg har selv trent Krav Maga på en mengde leirer, og teknikkprinsippene er akkurat de somme som i Ju Jitsu. Krav Maga trener på akkurat det samme som Ju Jitsu, minus bakkekamp (selv om dette blir brukt i trening) Men still deg kritisk til "spesialiserte" selvforsvarssystemer, da de kanskje bare trener på det ene, og ikke det andre: Det viktigste med selvforsvar er mangfoldighet, og at du vet hva du skal gjøre i alle situasjoner. Det finnes et forsvar mot alt. Og når det kommer til konkurranse, så har det lite å si i selvforsvar, som sibbeee påpeker. Ju Jitsu Norge-systemet trener heller ikke konkurranse, og få ju jitsusystemer gjør det.

Det er nok ikke en misforståelse her, du har bare en ekstrem farlig holdning til kampsport, og bør trene allsidig før du uttaler deg.
Er da vitterlig en god del med Jiu Jitsu-bakgrunn som er med i ACDD, er ikke det konkurranse?
De har nok Ju Jitsu-bakgrunn, da dette kommer til nytte. Men det betyr da for faen ikke at det trenes konkurranse i Ju Jitsu, på samme måte som det gjøres i Karate. Du finner ikke Ju Jitsu-stevner i Norge, på samme måte som du gjør det med Karate og TKD.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
kommer du på gata og skal slåss med noen kommer det ikke til å oppstå fancy "roundhouse" kicks eller lignende som du har sett i Chuck Norris filmer.. det kommer mest sannsynlig til å bli slik:

http://video.google.com/videoplay?do...treet+fighting

Begynn og tren allsidig og få en god allsidighet om kroppen din. Ta deg gjerne en økt med god tøying etter treningen. Bøy leddene til det ytterste og få god bevegelighet. Du kommer ingen vei med 2 måneders karate på gata. Slik er det bare

Edit1: Fant enda en. Her ser du hvordan det gjøres:

http://video.google.com/videoplay?do...treet+fighting

Hold avstand. Når du skal slå, gå nært, og trekk vekk igjen
Sist endret av thomasf; 15. mai 2006 kl. 23:52.
Sitat av Mushy
De har nok Ju Jitsu-bakgrunn, da dette kommer til nytte. Men det betyr da for faen ikke at det trenes konkurranse i Ju Jitsu, på samme måte som det gjøres i Karate. Du finner ikke Ju Jitsu-stevner i Norge, på samme måte som du gjør det med Karate og TKD.
Vis hele sitatet...
Ok, men jeg vil tro at man trene for konkurranse om man skal være med i det.
Det miljøet i Norge har jeg ingen kjennskap til og beklager mine feilaktige antakelser.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Sitat av sibbeee
Viss du er så uheldig å virkelig havne i en skikkelig grisete situasjon der du inser at en brutal nevekamp er siste utvei, er det med mine erfaringer best og forsøke å opptre på en sykest mulig måte. Ditt beste forsvar er angrep!
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i dette her. Har vert i noen situasjoner selv hvor nevekamp har vert utveien, og det og oppføre seg litt gal har funket.
Gjør litt rare ting som å ta noen dansesteg før du slenger en neve eller fot mot motstanderen osv. Det har funket i mine situasjoner. Motstanderen blir for avledet av de merkelige tingene du gjør at han ikke ser slaget eller sparket komme.
Generelt: gjør deg selv uforutsigbar.

De rådene om å enten løpe eller gi et realt spark i skrittet funker det og, om mulig bedre enn noe annet.

[Offtopic]
Jeg så litt på linken til drunken boxing. Jeg drev med noe lignende mens jeg trente tai chi. Det var ikke lange perioden jeg drev med det, men rakk og lære at en slik kampsportform gjør deg veldig uforutsigbar.
[/Offtopic]
Super-Freak
Tommen_'s Avatar
Hola

Har dessverre ingen klipp å adde her, men vil anbefale dere som skal slåss (er personlig imot vold, vært i mange "truende situasjoner" men aldri lagt hånd på noen.

Grunner:
1. Jeg går alltid med kniv. har trekt den 2 ganger, og begge gangene i min favør (en full bestevenn skulle banke meg fordi jeg sa det luktet fyll av han, og han skulle inn på en rusfri klubb vi hang på. skulle da banke meg fordi jeg var "stor i kjeften". Resulterte i at han tok tak i skjorta mi, men før han landet det første slaget hadde kan et knivblad på strupen, og hoppet bokstavelig talt unna.)

Jaja, kall kniv feigt, men jeg har trent med kniv siden jeg var 8 år (er nå 21) og har god kontroll.
Snakker fortsatt med han, men han er ikke like tøff i kjeften lenger

2. Last ned et dokument som heter "how to kill an enemy in 50 ways" eller noe i den duren.
Det kan være drastisk info, da dette går mere på å ta livet til fyren (alvorlig situasjon !!!)
Men kjekk info kan det være likevel (sånn som terroristene holder på nå, så er det vel ikke lenge til de kommer til Norge, og da vet en aldri hva en kan få bruk for)
Den gir dessuten god info om hvilke punkter som treffes, og hva som skjer.
Ryggen, armhulene (!), nese, kjeve etc.


MVH

Tommen



AMEN
Trakk du kniv mot din beste venn??
Sett en god del kampsport filmer, og vil si at i streetfighting så har ikke det så veldig mye å si om du har gult eller blått belte i karate(sier heller ikke at ikke hjelper).Det å bruke de "feigeste", mest effektive, triksa er det som får deg til seieren.Det å ta et sidespark i kneet, stappe fingra i øyene eller riva av han øret(sykt? Ja)..Det ørettrikset er nokså lett ser det ut som, aldri prøvd det før og har ikke tenkt til det heller..Du tar tak i øret med hele hånda, test på deg selv og se hvor fint det passer..Riv i vei.
Bas Rutten er så utfattelig kul, BADA BANG BANG BANG , DANGA DANGA DENG^^

http://www.youtube.com/watch?v=LiEsk...h=bas%20rutten
GUlt, blått, svart, hvitt belte.. Whatever! TKD Har INGENTING med streetfighting å gjøre! For dere som har vært på en TKD trening så skjønner dere det... Der står alle på rekke og når trener sier "ja" e.l. skal alle bevege seg fra en posisjon til neste.. Hva er vitsen med det??? Samme med karate! Boxing og kickboxing er noe annet.. I streetfight kan man få litt mer bruk for det med tanke på at på disse treningene er dem ute etter å banke hverandre... Akkurat som på gata.. På gata er det ikke om å gjøre at det skal se pent ut.. Alle som fighter ordentlig på gata er å knuse et eller annet på den andre personen..

Jeg vil anbefale dere alle å ta en kikk på alt dere finner om Jeet Kune Do (JKD).. Dette er en stilart Bruce Lee fant opp.. Hvis dere har sett filmer med Bruce Lee, Chuck Norris (?), Jackie Chan, Brandon Lee, Ted Wong osv osv så vil dere skjønne at dette er litt mer streetfight enn TKD. Filmene deres kan kanskje se litt ut som om det er mye stil ute og går, men hovedsakelig går JKD ut på å forsvare seg selv. Jeg går på det selv og det kalles også selvforsvar. Vi trener på å slå, sparke og andre ulike ting på treningene.. SJekk ut om dere finner en Jeet Kune Do klubb i nærheten der dere bor! Det vil være mye mer nyttig på gata hvis du skulle havne i bråk enn TKD er!
Jeg har hørt historien om sikkerhets vaktene og Bas rutten, snakker om å bli eid.Er dere fan av mma og alt annen i mma så sjekk ut www.sherdog.com bas rutten er ofte og skriver i tråder der.MMA er ikke streetfight lengre det er en utvikla og kanskje den beste sporten i værden.Sjekk ut ufc og pride.Krav Maga er det beste selvforsvaret du har Kampsport og slåssing på gata blir ikke det samme alt er lov på gata.Tren Krav Maga bjj og boxing så erru farlig.
bruke språket er vel det beste våpenet.