Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 7828
Hallo, jeg har røket weed og kif en god stund nå. Jeg vet selv at jeg gjør det altfor mye, men er ikke bekymret når det er snakk om å gå over til andre stoffer, har testa det jeg tør å prøve. Amf å cola et par ganger på fest bare. Men det er noe som skaper stor uro i meg, det er at jeg føler det som jeg ikke er glad i noen lenger, dagene bare flyr uten at jeg greier å få gjort noe som helst fornuftig. Jeg skjønner selv at dette kun har med mitt hasj forbruk å gjøre. Men jeg vil høre andres meninger om dette. Så det jeg vil ha svar på:

Er det normalt for noen som røyker 3-4 "Dager" i uke at:

-Man mister venner fordi man ikke gidder å ta kontakt konstant / at jeg har glemt hvordan jeg beholder venner

-At jeg ikke vil ha dame lenger fordi jeg ikke føler noen sexsuell trang, eller kjerlighet. Jeg pleide å bli veldig glad i jenter jeg ble kjent med før, men dette er ikke tilfellet legner. Har nesten blitt litt tom når det kommer til å føle noe som helst.

- Humøret er som følger: Mesteparten av tiden føler jeg som at jeg bare lever. Ellers er det Nedtur. Noen ganger opptur, men godfølesen varer ikke mer enn i 15 min. Nedturen derimot varer helt til jeg får adrenalin i kroppen, ellers går den bare sigende bort og forsvinner.

Jeg vil også legge til at jeg heller ikke blir sur på ting jeg ville blitt det på før, blir mer forvirra.
Høres ut som du burde ta en pause eller i alle fall kutte ned på røykingen. Det du beskriver er typisk for folk som røyker mer en de har godt av.
De fleste merker forskjell på initiativlyst og følelser når de røyker daglig eller flere ganger i uka.
Når hasjbruken gjør deg apatisk, deprimert og tiltaksløs: Røyk sjeldnere eller slutt.
Jeg hadde det sånn i 4 år. Ga faen i familie, var kun med folk som røyka for å få røyket. Ble veldig følelsesløs av meg, du burde slutte i det sporet før det er "forsent". Røyke mye sjeldnere, eller kutte ut helt er det beste
Trådstarter
10 6
Okei, men når det kommer til å slutte helt. Jeg har selfølgelig lyst til å bli helt ferdig med det. Jeg har ikke noe problem med å se på noen andre røyke forran meg, jeg har bestemt meg for og slutte mange ganger, men det er alltid de samme tinga som kommer i veien. Når det har tatt 4-5 dager siden jeg røyka sist svetter jeg i henda, får feber hvis det er om vinteren, kjeder meg som faen uansett hva som skjer, blir mye mer slapp, mer demotivert.... Men værst av alt er at de fleste av mine venner røyker selv, som gjør at da jeg skal slutte, har jeg lite med selskap. Jeg har ikke lyst til å gå til lege for å få noe jeg kan ruse meg på i mens jeg blir rusfri. Hvis jeg prøver meg på aktiviteter som "trening, fotball osv" Blir jeg mer og mer sliten for hver gang å orker ikke mer til slutt. Det er virkelig en ond sirkel rundt meg som jeg har veldig lyst til å komme meg ut av ALENE, Uten at folk skal komme med trøstende ord å fortelle meg hvor flink jeg har vært osv, sannheten er at jeg egentlig ikke har noen som kunne gjort dette, men om jeg hadde, ville jeg holdt det sjult uansett om det ser ut som at jeg ikke har sovi etter å vært clean i 2 uker.. Dette er meget frustrerende. Har 10000 tanker rundt alt dette, men er tenkinga ødelegger alt til slutt også....
Hvor lenge holdt du på før du kom inn i ''tilstanden'' du er i nå?
Har det nesten sånn normalt. Røyker jeg blir jeg mer sosial av meg, og vil gjøre ting. (røyker ikke ofte)
Du må nesten finne på NOE istedenfor hvis du vil slutte å røyke.. Det med svetting skjer med alle som slutter, da kan du f.eks sette deg i en badstu og svette ut alt, funker ganske så bra Men vil faktisk anbefale deg å gjøre noe i form av fysisk aktivitet, da blir man sliten og sovner enklere om kvelden istedenfor å ligge i senga i 2-3 timer å prøve å sovne. Og det hjelper veldig mye på psyken din i tillegg. Du burde hvertfall finne på noe, en hobby eller ett eller annet som tar opp litt tid, blir du sittende å stirre inn i tv'en eller noe sånt får du bare mer lyst til å røyke deg en feit en, hvertfall sånn jeg har erfart det.
Nå røyker jeg bestemt en helg i månden, og jeg kjenner at den kritiske sansen i meg har forsvunnet veldig. Tidligere har jeg feks, når jeg har hat besøk blitt veldig stresset. Hva om det blir kjedelig? Er rommet ryddet? Møte mamma og pappa etc.. Etter jeg startet å røyke har disse unødvendige følelsene forsvunnet, derimot er jeg blitt mer følsom når det kommer til tanker om ting, få meg dame, hvor glad jeg egentlig er i de gode vennene mine og familien osv.. Men, jeg skriveferdighetene mine har dabbet utrolig av! Føler jeg kanskje er blitt litt mer rotete i hodet..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg vil påstå at dette er et valg du selv gjør, og det er bare deg selv som kan fikse det.
Klart, et rusmiddel som cannabis kan påvirke væremåten din, men det er du selv som bestemmer hva du gjør med dagen: Kom deg ut og sosialisèr!

Dette problemet ditt er så såre enkelt å fikse at det nesten ikke kan kalles et problem, det jeg heller stusser på er at du ikke ser ut til å verdsette menneskelig kontakt som før.

1. Nei, jeg vet av flere som røyker daglig og har gjort det lenge som har hele dagen fyllt med gjøremål og sosiale hendelser.

2. Mer vanlig, men ikke pga de ikke føler noe. Heller at de ikke tør ta kontakt på samme måten som før, man blir litt sky og flau. Jeg kjenner dog flere som har vært heldig og funnet seg ei jente med samme nivå av rusinteresse samt evnen til å fungere i arbeidslivet.

3. Tror dette endrer seg om du kommer deg ut blandt folk og er mer sammen med venner.
Trådstarter
10 6
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hvor lenge holdt du på før du kom inn i ''tilstanden'' du er i nå?
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen aning. Jeg starta å røyke smått da jeg var 16 år. i dag er jeg 19. jeg føler en viss kontroll over det, som at jeg kan la være. Men når det kommer til å slutte helt blir det vansklig på psyken. Tilbake til poenget: når dette begynte vet jeg helt ærlig ikke. Jeg ville si at det starta etter jeg ble 18år, da jeg begynte å miste alle venna som jeg ikke kunne røyke med.. Men det kom ikke brått på, det vet jeg. Da hadde familie kommet inn på banen, nå lever jeg mer mitt eget liv der jeg ikke har lange samtaler med mor og far om hvordan det går. Å fortelle dem at jeg har røyka hele denne tiden og at jeg vil slutte, vet jeg at hadde vært en så stor skuffelse at jeg ikke har hjerte til å si noe. Vil komme meg ut av dette alene. Det vet jeg at jeg klarer. Å skaffe en hobby eller lignende er helt avgjørende. Men når det kommer til å være tom før føleser, så gjelder det også motivasjon. Men som jeg tenker i dette øyeblikk, at jeg skal finne en hobby, der jeg kan være sosial og i aktivitet. Få meg nye venner også videre.
jeg føler en viss kontroll over det, som at jeg kan la være. Men når det kommer til å slutte helt blir det vansklig på psyken
Vis hele sitatet...
Hva er det som blir vanskelig? Er det at du føler at du må røyke? Isåfall så går det over etter 3-4 dager uten røyking og da er men omtrent tilbake til normalen, sånn psyke messig. Kan hende man svetter og er litt rastløs av seg, men det er da man burde ha noe å gjøre som holder deg opptatt og tankene borte. Eller så burde du ha såpass kontroll på det at du klarer å holde det til 1-2 helger i mnd.
Sist endret av fth; 22. september 2011 kl. 19:46.
Du er deprimert. Gå til psykolog, ro ned på forbruket og sosialiser deg!
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Du er deprimert. Gå til psykolog, ro ned på forbruket og sosialiser deg!
Vis hele sitatet...
Unnskyld, men er du lege?
Nei?
Tenkte meg det. Da lar du vær med å "diagnotisere" folk..

Sist jeg skjekket spurte han ikke om han var deprimert eller ikke.
Ville absolutt ikke gått til noe psykolog, da er det bedre å snakke med en god venn som du stoler på
Trådstarter
10 6
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg vil påstå at dette er et valg du selv gjør, og det er bare deg selv som kan fikse det.
Klart, et rusmiddel som cannabis kan påvirke væremåten din, men det er du selv som bestemmer hva du gjør med dagen: Kom deg ut og sosialisèr!

Dette problemet ditt er så såre enkelt å fikse at det nesten ikke kan kalles et problem, det jeg heller stusser på er at du ikke ser ut til å verdsette menneskelig kontakt som før.

1. Nei, jeg vet av flere som røyker daglig og har gjort det lenge som har hele dagen fyllt med gjøremål og sosiale hendelser.

2. Mer vanlig, men ikke pga de ikke føler noe. Heller at de ikke tør ta kontakt på samme måten som før, man blir litt sky og flau. Jeg kjenner dog flere som har vært heldig og funnet seg ei jente med samme nivå av rusinteresse samt evnen til å fungere i arbeidslivet.

3. Tror dette endrer seg om du kommer deg ut blandt folk og er mer sammen med venner.
Vis hele sitatet...
Hvis du ville si at å kvitte seg med: En vane, et rusproblem, de gjenværende venna mine å ikke minst funke i hverdagen mens dette pågår. Hvis du seriøst sier det er mindre enn et problem, kan jeg med trygghet, hånda på hjertet og en god del irritasjon på din manglende empati, si at du ikke har noen anelse om hva du prater om. Hvis det er så lett å slutte at det er mindre enn et problem, hadde stonere ikke eksistert, Ja noen takler det bedre enn andre å funker i hverdagen, andre blir sittende for seg selv og fungerer ikke i det heletatt, dette har jeg sett selv. jeg er mer midt i mellom. Men. Ja jeg har rota det til for meg selv på mange områder. Men jeg funker i hverdagen, jeg er ikke et surt menneske, jeg vil alle bare bra å alt det der, men hvis du greier å se dette fra min vinkel, er det en ganske stor bagatell og mindfuck i hverdagen. Si til en spilloman at "Dette er helt latterlig, bare slutt å spill bort penga dine" Hadde være like mye hjelp som å si til en stoner som prøver å slutte at "Du selv som bestemmer hva du gjør med dagen: Kom deg ut og sosialisèr!" Dette er ganske enkel tankegang. Først slutter jeg"Som er det værste delen av det" Så kan jeg komme meg ut å være sosial, jeg kan ikke bare hoppe tilbake i det hodet jeg hadde for 2 år siden å alt er bra igjen, jeg er blitt VELDIG forandra et eller annet sted nedover stein veien. Jeg er helt ute av gamet.. Jeg er også ganske sikker på at de fleste som har blitt litt for glad i cannabis og innser selv At det er negativt, har lyst til å slutte. Man kan gjerne si at å slutte kanskje ikke er verdens største problem. Men jeg har en jobb og en leilighet jeg gjerne vil behode mer enn i to uker etter jeg slutter å røyke... Kanskje jeg la frem dette litt feil fra starten av utifra hvordan det utvikler seg. Men Jeg er bare helt ærlig med hvordan dette er for meg. Jeg er for glad i det til å slutte, derfor tenkte jeg på om det var noe jeg kunne lære ved og spørre om hva cannabis gjør med psyken. Fordi det er helt klar bare psyken som spiller inn hos meg, hvertfall
hvis du er for glad i det til å slutte, så må du ha kontroll på det. Hold det til 1 helg eller 2 i mnd, ikke noe i ukedagene. Også finner du ut en dag kanskje at du vil slutte helt og klarer det. Men hvis du blir såpass mind fucked av å røyke så vil jeg sterkt anbefale deg å kutte det ut, siden cannabis virker på psyken, har du ikke god psyke så er det ikke så ideelt å røyke for deg da du kan få ganske heftig angst osv..
[quote=Zhyph;2266338] Jeg er også ganske sikker på at de fleste som har blitt litt for glad i cannabis og innser selv At det er negativt[/QUOTE

for og være helt ærlig virker det for meg at du sutrer. du må bare få deg noen baller og gjøre noe med situasjonen din! det er ikke så vanskelig og sosialisere seg, bare hør med en kompis om han vil ta en pils eller noe. greier du ikke det går du til fastlegen din og snakker med han og spør om råd og hjelp.kanskje snakke med en venn? hjelper ikke å si at ting ikke fungerer sånn. har vært der du er, men det er gjerne en dag jeg har det kjipt og tenker på hvordan ting har vært eller er.men da ser jeg heller fremover!
Trådstarter
10 6
Sitat av fth Vis innlegg
hvis du er for glad i det til å slutte, så må du ha kontroll på det. Hold det til 1 helg eller 2 i mnd, ikke noe i ukedagene. Også finner du ut en dag kanskje at du vil slutte helt og klarer det. Men hvis du blir såpass mind fucked av å røyke så vil jeg sterkt anbefale deg å kutte det ut, siden cannabis virker på psyken, har du ikke god psyke så er det ikke så ideelt å røyke for deg da du kan få ganske heftig angst osv..
Vis hele sitatet...
Psyken min er helt grei egentlig, stresser lite å takler de utfordringene min hverdag har. Angst tviler jeg på at jeg får når jeg slutter. Jeg har og har alltid hatt et ganske fritt forhold til min egen hverdag. Når det kommer til å slutte med cannabis derimot, så har jeg møtt min overmann, som sagt, jeg har røyka i 3 år, derav 2 av dem har vært ukentlig. Det jeg prøvde å finne ut av da jeg lagden denne posten, var hvordan skal jeg kvitte meg med denne vanen å alt den bringer med seg, som jeg kommer til å gå rundt med i ryggsekken, UTEN å få problemer med å fokusere i hverdagen. Jeg går jo ikke rundt med negative tanker i hodet å føler meg misslykka, men dette har mer med å gjøre at det er en vane. Etter å ha røyka så lenge har jeg selfølgelig hatt pauser på 2-3 uker, fler ganger. Men de gangene har det skjedd veldig mye i mellomtiden, å da jeg starter opp med den spliffen etter jobb igjen er det som jeg får energien og motivasjonen til å fortsette dagen, våkner opp dagen etterpå med et smil å drar på jobb... Snodige greier..

[quote=nemo90;2266401]
Sitat av Zhyph Vis innlegg
Jeg er også ganske sikker på at de fleste som har blitt litt for glad i cannabis og innser selv At det er negativt[/QUOTE

for og være helt ærlig virker det for meg at du sutrer. du må bare få deg noen baller og gjøre noe med situasjonen din! det er ikke så vanskelig og sosialisere seg, bare hør med en kompis om han vil ta en pils eller noe. greier du ikke det går du til fastlegen din og snakker med han og spør om råd og hjelp.kanskje snakke med en venn? hjelper ikke å si at ting ikke fungerer sånn. har vært der du er, men det er gjerne en dag jeg har det kjipt og tenker på hvordan ting har vært eller er.men da ser jeg heller fremover!
Vis hele sitatet...
Jeg vil finne ut hvordan jeg kan slutte.. Jeg sutrer ikke her å bruker tid på det for morro skyld. Ikke poenget i det heletatt. Men dette har blitt en for stor del av hverdagen min til at jeg bare kan legge det fra meg. Jeg vil finne ut om det er noe som gjør dette lettere jeg er jo ikke usosial, jeg er på byen i helgene å alt det der. Det eneste sosiale problemet mitt er at jeg mister vbenner. Tenkte kanskje i beste fall om noen hadde noen KREATIVE løsninger som jeg ikke har tenkt på.. Jeg ser ikke på alt dette som noe BIG DEAL, bortsett fra at det er et rusproblem"Som jeg kan å lever med". Som på sin egen måte er en ganske big deal.. Men takk for hjelpen alle sammen, tror ikke det kommer noe serlig bra ut av dette. Om noen som har stått i samme sitvasjon selv og kommet seg ut av det har lyst til å fortelle og inspirere litt. Fortelle sin historie eller noe, en link eller ett eller annet, hadde jeg satt stor pris på det!
Jeg har fortalt deg hvordan du kan slutte flere ganger: trening, hobby, dame osv. Alt som holder deg i aktivitet og i andre tanker

Btw, så mente jeg ikke angst etter du har sluttet å røyke. Du kan utvikle det når du røyker
Trådstarter
10 6
Okei, at jeg skal slutte er det ikke tvil om. Nå er min karriere som stoner over. Hvordan jeg får det til vet jeg ikke, men kanskje jeg skriver på dette forumet igjen når jeg føler meg goodie igjen. Hobby eller trening funker ikke for meg, har aldri hatt en hobby i mer enn en måned, hvis du ser bort fra fotball, som jeg hater å spille, men elsker å se på. Jeg visste egentlig at dette kom til å bli en diskusjon som ikke kom til å gå noen vei om jeg begynte å forklare, men måtte prøve:P
Takk for deres bidrag! Om dette går bra skal jeg vurdere å skrive om hvordan jeg fikk det til. Over og ut folkens!
Lykke til da skriv hvordan det gikk og om du klarte det en gang i fremtiden
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Zhyph Vis innlegg
Hvis du ville si at å kvitte seg med: En vane, et rusproblem, de gjenværende venna mine å ikke minst funke i hverdagen mens dette pågår. Hvis du seriøst sier det er mindre enn et problem, kan jeg med trygghet, hånda på hjertet og en god del irritasjon på din manglende empati, si at du ikke har noen anelse om hva du prater om. Hvis det er så lett å slutte at det er mindre enn et problem, hadde stonere ikke eksistert, Ja noen takler det bedre enn andre å funker i hverdagen, andre blir sittende for seg selv og fungerer ikke i det heletatt, dette har jeg sett selv. jeg er mer midt i mellom. Men. Ja jeg har rota det til for meg selv på mange områder. Men jeg funker i hverdagen, jeg er ikke et surt menneske, jeg vil alle bare bra å alt det der, men hvis du greier å se dette fra min vinkel, er det en ganske stor bagatell og mindfuck i hverdagen. Si til en spilloman at "Dette er helt latterlig, bare slutt å spill bort penga dine" Hadde være like mye hjelp som å si til en stoner som prøver å slutte at "Du selv som bestemmer hva du gjør med dagen: Kom deg ut og sosialisèr!" Dette er ganske enkel tankegang. Først slutter jeg"Som er det værste delen av det" Så kan jeg komme meg ut å være sosial, jeg kan ikke bare hoppe tilbake i det hodet jeg hadde for 2 år siden å alt er bra igjen, jeg er blitt VELDIG forandra et eller annet sted nedover stein veien. Jeg er helt ute av gamet.. Jeg er også ganske sikker på at de fleste som har blitt litt for glad i cannabis og innser selv At det er negativt, har lyst til å slutte. Man kan gjerne si at å slutte kanskje ikke er verdens største problem. Men jeg har en jobb og en leilighet jeg gjerne vil behode mer enn i to uker etter jeg slutter å røyke... Kanskje jeg la frem dette litt feil fra starten av utifra hvordan det utvikler seg. Men Jeg er bare helt ærlig med hvordan dette er for meg. Jeg er for glad i det til å slutte, derfor tenkte jeg på om det var noe jeg kunne lære ved og spørre om hva cannabis gjør med psyken. Fordi det er helt klar bare psyken som spiller inn hos meg, hvertfall
Vis hele sitatet...
Jeg vet akkurat hva jeg snakker om, jeg har selv vært foreldresnylter som tok min søte tid til jeg kom meg ut fra redet, fikk ting i orden og ble et menneske som bidrar til felleskapet.
Min manglende empati, stammer fra erfaring: Det nytter ikke å godsnakke med deg eller andre som er i denne kjipe situasjonen, enten så blir du pisket i gang av andre (engasjerte venner/familie) eller så får du realiteten smekket i trynet: Du må tjene penger, du må ha et yrkesliv. Det siste alternativet, å leve på NAV mens man fortsetter et usunt forhold til rusmidler akter jeg ikke å diskutere.

Ja, omstillingen er vanskelig, men skal vi sitte her å sy puter under armene på folk, eller skal vi behandle de som voksne og fortelle dem at viljestyrke er alfa omega, den kan du ikke få av andre, den må du selv ta ansvar for.
Følelsen av å mestre noe selv kan ikke undervurderes, men de første stegene er alltid vanskelige og det vil ta tid å omstille seg.

Om mine ord er for kvasse, så gjerne ignorèr meg, jeg bare kommer med de kalde fakta.
Dette er jo klassiske symptomer på depresjon folkens! Det er ikke noe å diskutere her:

1. Ro ned røykinga
2. Gå ut og opplev ting
Er en tråd som heter til til tenåringene-ta det rolig http://freak.no/forum/showthread.php?t=127177

Les litt der. Synes ts på den tråden beskriver godt hva som [COLOR="Red"]kan[/COLOR] skje om du bruker narkotika i ung alder.
Sist endret av stagg; 22. september 2011 kl. 22:34.
Trådstarter
10 6
Sitat av fetter Vis innlegg
Dette er jo klassiske symptomer på depresjon folkens! Det er ikke noe å diskutere her:

1. Ro ned røykinga
2. Gå ut og opplev ting
Vis hele sitatet...
okei, ble nysjerrig på dette. Den tilstanden jeg er i i dag, som jeg har forklart, har vært den samme i minst et år. Ikke bedre eller værre, men den samme. Er det fortsatt depresjon da? Ville ikke depresjonen forværra seg om det hadde noe med hasjen å gjøre, det kan jo selfølgelig bare være et spørsmål om tid. Men Tror ærlig talt ikke at jeg er deprimert, altså.. Jeg er liksom ikke happy, eller føler at livet er kjipt. er mer en følesesløs tilstand der tiden bare flyr. Men nå må du nesten forklare!
Sist endret av Zhyph; 23. september 2011 kl. 03:46.
Føler TS ganske mye jeg .. Er litt i samme båt. Men jeg flytta vekk fra alle venna (eller var det rusmiljø mon tro?) og alle kontaktene for å studere. Så er ganske clean nå .. Det var virkelig hardt de første to ukene, etter en mnd blir det mye bedre, tro meg! Det kommer ikke av seg selv, men etter en mnd så følte jeg at jeg slutta å tenke på weed hele tiden osv.

<syting>I den nye byen min har jeg ingen venner. Jeg vil virkelig ikke ut på byen og drikke meg drita som de andre studentene i fadderukene. Jeg kunne godt tenkt meg et par venner, men jeg liker ingen folk rundt meg? Jeg tror kanskje det har noe med at jeg kommer fra østkanten i Oslo, og her er det mest folk fra ut på landet. Men det er virkelig trist å tenke at jeg virkelig ikke synes de 10-20-30 menneskene jeg har snakket med er noe interessante, jeg ønsker ikke kontakt. Jeg er også sjenert og vanskelig for å bare starte å snakke med randoms.. </syting>

Så.. det beste rådet er å bare "komme seg ut og sosialisere seg!"?

Til TS, hvis du trener mer og mer, så blir det vel ikke mer slitsomt? Regner med at du får bedre kondisjon? Jeg har startet å jogge litt, med gode resultater. Dette anbefales!! Godt for sjela, og formen kommer ganske raskt (den er nok ganske dårlig etter så mye røyking). Dette er virkelig et must.
Sist endret av Chronic420; 23. september 2011 kl. 05:13.
Sitat av Zhyph Vis innlegg
Okei, men når det kommer til å slutte helt. Jeg har selfølgelig lyst til å bli helt ferdig med det. Jeg har ikke noe problem med å se på noen andre røyke forran meg, jeg har bestemt meg for og slutte mange ganger, men det er alltid de samme tinga som kommer i veien. Når det har tatt 4-5 dager siden jeg røyka sist svetter jeg i henda, får feber hvis det er om vinteren, kjeder meg som faen uansett hva som skjer, blir mye mer slapp, mer demotivert.... Men værst av alt er at de fleste av mine venner røyker selv, som gjør at da jeg skal slutte, har jeg lite med selskap. Jeg har ikke lyst til å gå til lege for å få noe jeg kan ruse meg på i mens jeg blir rusfri. Hvis jeg prøver meg på aktiviteter som "trening, fotball osv" Blir jeg mer og mer sliten for hver gang å orker ikke mer til slutt. Det er virkelig en ond sirkel rundt meg som jeg har veldig lyst til å komme meg ut av ALENE, Uten at folk skal komme med trøstende ord å fortelle meg hvor flink jeg har vært osv, sannheten er at jeg egentlig ikke har noen som kunne gjort dette, men om jeg hadde, ville jeg holdt det sjult uansett om det ser ut som at jeg ikke har sovi etter å vært clean i 2 uker.. Dette er meget frustrerende. Har 10000 tanker rundt alt dette, men er tenkinga ødelegger alt til slutt også....
Vis hele sitatet...
Har vært akkurat hvor du er - kanskje på en litt annerledes måte.. Men dog ikke en lettere situasjon, heller tvert imot! Mitt beste tips er å skaff deg en hobby som er givende. Trening + Kid Cudi med plata Man on the moon: The end of day har vært en utrolig terapi for meg iaffal

Nå, noen mnder etterpå, har jeg et veldig avslappet forhold til weed. Har gått fra å være nærmest suicidal til å ha en utrolig motivasjon til utdanning, jobb og livet generelt. Tror heller ikke jeg kommer til å røyke på veldig lenge, da jeg i min situasjon ble nærmest psykotisk da jeg først ble skev, og ikke til vanlig

Husk at det værste er ikke det å slutte - det skjer utrolig mye i hjernen din frem til et par mnder etter du først har startet å nykte. Du kommer til å merke mer livsgnist først etter 2-3 uker, mer og mer, dag for dag. Tro meg - har lest meg opp på temaet og var daglig røyker i rundt 3år!

Når det er sagt så må du huske på at dette nødvendigvis ikke trenger å være en negativ erfaring. Alt du opplever og gjør former deg til den du er. Men er folk er forskjellige - jeg f.eks mener selv at jeg har blitt mer reflektert og en veldig god menneskekjenner takket være den grønne planten som desverre har opptatt altfor mye tid av livet mitt
Sist endret av khalifa; 23. september 2011 kl. 05:32.
Sitat av khalifa Vis innlegg
Husk at det værste er ikke det å slutte - det skjer utrolig mye i hjernen din frem til et par mnder etter du først har startet å nykte. Du kommer til å merke mer livsgnist først etter 2-3 uker, mer og mer, dag for dag. Tro meg - har lest meg opp på temaet og var daglig røyker i rundt 3år!
Vis hele sitatet...
Hvis man "sprekker" og tar en j i mnd eller annenhver mnd, hvor mye sklir man egentlig ut? Det viktigste er vel å ha kontroll over bruken og ha et godt forhold til weed, eller er det det å være helt clean som gjør susen?
Du burde først bli helt clean. Er veldig tidlig på morgenen, men skal prøve å forklare! Hvis du røyker mer enn en gang i uken vil du aldri bli clean. Har du røyket lenge (regner med du er i typ samma situasjonen som jeg var i), kan det ta lengre tid enn en mnd å bli clean. Venter du i 3 uker med å røyke en joint nå, vil du havne tilbake på det stadiet du var på i utgangspunktet (en hjerne som er dekt med tilsvarende fettvev som man får etter å røyket i 3år)

Det går altså ikke an å "trappe ned" når du har røyket såppas mye, som mange mener. Håper du følger rådet mitt med å prøve å nykte først en mnds tid - da er du blitt langt bedre på den psykiske biten. Tror også at du ikke vil føle behov for å røyke igjen, da du kommer til å føle deg bedre enn du noen gang har gjort på de siste årene. Er selv som deg, bare venner som røyker. Men hvme bryr seg? Å skaffe seg andre venner er det minste problemet, tro meg!

Nå betyr ikke dette at du ikke kan nyte en joint i framtiden, men du må sette deg et mål at du skal nykte i 30dager fra og med idag av. Da er du et stykke på veien til å bli deg selv igjen (husket ikke selv hvordan jeg var før jeg begynte å røyke - dette er en prosess som gjerne tar 3-4 mnder) - det jeg kan love deg er at du kommer til å få mye mer motivasjon og livsglede! Kan legge ved noen nyttige linker seinere hvis du har lyst

edit: hvor gammel er du forresten? og hvor lenge har du røyket ofte?
Sist endret av khalifa; 23. september 2011 kl. 05:48.
Saaklart. Noen proklamerer for det, og noen klarer det veldig fint. Men det er generelt ikke sunt aa ruse seg hver dag, alkohol eller cannabis! Du er i gullalderen din naa, legg det paa hylla, kom deg ut, og gjoer noe Du vil angre saa faelt om flere aar hvis du lar livet ditt passere og utvikler angst pga manglende sosialliv og for mye tjall-royking
Veldig bra post, beskriver hvordan livet mitt var de 6 årene jeg røyket. Ble veldig apatisk og ubrukelig. Det er kult å slutte og ikke spesielt vanskelig som noen superstoners hevder
Sist endret av ali88; 23. september 2011 kl. 07:42.
Sitat av khalifa Vis innlegg
edit: hvor gammel er du forresten? og hvor lenge har du røyket ofte?
Vis hele sitatet...
19 år, akkurat flytta til Trondheim for å studere. Starta vel for 4-5 år siden, testa litt, hatt et års pause pga kjæreste -> slutt med kjæreste -> røyke mer og mer -> siste år på vgs = bare grå sky. Sist gang jeg røyket cannabis edru var vel en mnd siden, men sklei ut på fest her om dagen. Men føler det bare var godt å få det unnagjort. Tenkte så mye på at jeg hadde så lyst på en joint. Var så drita når jeg røyket sist og sovna med en gang, samt at det var ganske kjedelig fest. Nå føler jeg at jeg ikke har så lyst på det lenger Føles bedre! Tenker å holde meg nykter til neste tur til Amsterdam som blir etter jul eller til sommeren. Må virkelig lære meg å studere og lese osv, har ikke gjort det på årevis, bare loka meg ferdig med vgs (med gode resultater though).

So that's the story of my life, folks! Godt å høre at livet kan bedre uten cannabis, blir virkelig spennende! Skal ikke la muligheten gå forbi meg. Natta, freak <3
hør på khalifa, det er så sant som det går ann å få bli man føler seg bedre, mer livsglede, mer sosial, bedre liv generelt
Sitat av Zhyph Vis innlegg
okei, ble nysjerrig på dette. Den tilstanden jeg er i i dag, som jeg har forklart, har vært den samme i minst et år. Ikke bedre eller værre, men den samme. Er det fortsatt depresjon da? Ville ikke depresjonen forværra seg om det hadde noe med hasjen å gjøre, det kan jo selfølgelig bare være et spørsmål om tid. Men Tror ærlig talt ikke at jeg er deprimert, altså.. Jeg er liksom ikke happy, eller føler at livet er kjipt. er mer en følesesløs tilstand der tiden bare flyr. Men nå må du nesten forklare!
Vis hele sitatet...
Depresjon blir definert som "psykisk lidelse preget av et gjennomgripende, lavt stemningsleie samtidig med lav selvfølelse, og tapt interesse for aktiviteter som vanligvis gir glede." Du trenger ikke nødvendigvis være lei deg, har selvmordstanker, eller gå rundt å føle deg nedfor, men rett og slett bare ikke ha lyst til å gjøre noen ting.

Du finner ingen glede i å finne på noe eller forfølge en interesse, så du finner det enklere å la tiden passere ved å røyke, for da kjeder du deg ikke.

Det er så typisk som du får det, og det eneste som hjelper er å kutte ned røykinga og komme deg ut og gjøre ting, så vil du snart se lysten komme tilbake.
Er på samme sted som deg selv, bare at jeg har kommet litt lengere...
har røkt hasj hver eneste dag de 3 siste årene, kjører hjem i halv 10 og 12 pausen for å fyre..
sliter skikkelig med å slutte, går ikke - får det ikke til.. har levd i en boble i lang tid nå.. Og jeg er overraskende oppegående fortsatt.. nesten så folk ikke merker en dritt
Var å sjekka kroppen igår, EKG, Ultralyd og røntgen av lunger... Legen hakke spurt om jeg røyker en gang enda...!

MEN: Vil tru dette er helt normalt når man misbruker stoffet slik som dette..
det vil nok gå over sakte men sikkert etter hvert som kroppen tilpasser seg virkeligheten..
Vil anbefale dere å kutte det ut! Jeg gikk sånn fra jeg var 16 til jeg ble 20, prøvde å slutte første gang da som gikk greit den første uka, men sprakk og gikk inn på samme spor igjen. Ble tatt av politiet flere ganger under denne perioden og var skikkelig deppa hele tiden. Bestemte meg for å slutte en helt random lørdag på fylla, sletta alle nr til dealerene jeg kjente og røyke kompiser. Ringte de sa jeg bare at jeg har slutta og de respekterte det. Følte meg som ett helt nytt menneske etter 2-3 uker. Som om jeg var født på ny omtrent, bare det å ta bussen til og fra jobb syns jeg plutselig var skikkelig morsomt av en eller annen merkelig grunn, alt jeg syntes var kjedelig ble morsomt, ville ikke sitte inne, hadde ett indre krav om å være ute hele tiden som når du er en liten unge. Men det har blitt en del fylle kuler i helgene, nesten hver helg, kom noe godt ut av det også med tanke på nye venner og ikke minst jenter Verden går ikke under når man skal slutte, selvom det kan virke sånn en liten periode, er da man må se fremover og tenkte positivt Du trengte ikke noe cannabis før du starta med det, så hvorfor skal man ikke da kunne kvitte seg med den også, er som på en måte ett kjærlighetsforhold.
Det mange tydeligvis ikke forstår er at folk reagerer forskjellig på cannabis. Jeg kjenner folk som sier at psyken deres faktisk er bedre når de røyker fast, enn når de går uten. For meg selv er det helt omvendt. Føler meg mer følsom på det området enn folk flest. Kjenner meg veldig godt igjen i det TS snakker om. Har gått uten røyking i snart 1 og en halv måned sånn ca. Et helt år i strekk før det satt jeg og røykte hele tiden, spiste usunt, hadde usunn døgnrytme og generelt gjorde ingenting meningsfullt. 2 år før det igjen var det bare røyking i ny og ne. Kunne bli veldig deprimert til tider når jeg røykte fast. Jeg så på livet som ganske meningsløst, og begynte å drite mer og mer i alt. Ble rett og slett ganske likegyldig til alt og følte også at følelser forsvant mer og mer sånn som TS snakker om. I tillegg til dette har jeg hatt tvangstanker helt siden jeg var liten. Som kjent kan man fort få angst og noia av røyking, og dette forverrer tvangstanker noe helt sinnsykt. Jeg stresset også mye mer enn før jeg begynte å røyke, og kunne begynne å rødme helt uten videre(nå skal det sies at jeg også er sjenert fra før av, noe jeg tror røyking kan forverre). Ble helt løk sosialt.

Nå har jeg som sagt gått uten å røyke ca 6 uker, og har begynt å trene MMA og styrke 5-6 dager i uka. Jeg kan LOVE deg at trening hjelper! Tror det hjelper mye mer enn selve sluttingen, men sluttingen gjør det lettere å komme i gang med sånt så klart. Har også begynt med sunnere spisevaner, bedre døgnrytme og generelt bedre livsstil. Nå gjør jeg endelig noe meningsfullt til en forandring(studerer). Jeg kjente ikke så mye forskjell på psyken og livet helt i starten, og jeg har fortsatt mye og jobbe med, men nå har hver ENESTE dag begynt å bli bedre og bedre! Klarer å overse tvangstankene mer når de prøver å trenge seg på, har blitt kjent med flere folk de siste ukene enn jeg har de siste 3 årene, føler meg friskere til sinns og har mer livsglede enn på lenge. Selvtilliten øker hele tiden. Jeg kan ikke love at jeg aldri kommer til å røyke igjen, men jeg skal la hodet hvile litt til jeg har fått livet mer på rett vei, så kan jeg etterhvert belønne meg selv med en liten joint på lørdager i ny og ne etter en uke fylt med trening og studering.
Lev som en dass, og du vil til slutt ende opp som en dass. Var sånn det begynte å bli for meg. Man må rett og slett bare ta et tak i livet sitt. Kan være hardt, men da tar du det bare gradvis.

Beklager hvis innlegget mitt ble litt langt, men kjente meg sånn igjen og vet hvor ødeleggende det kan være, så ville bare fortelle hvordan det har vært for meg i tilfelle det kan hjelpe noen andre
Så lenge jeg holder meg til en helg annenhver måned eller to så går det helt fint for meg. Til lengre jeg røyker i strekk til mindre bryr jeg meg. Etter noen måneders sammenhengende røyking gikk karakterer nedover, vennene sklidde bort, tok ikke kontakt med familie. Nå er dette meg og min kropp, så jeg skal ikke gå ut og gi deg noen fasit på det, men for meg fungerer det i alle fall å moderere inntaket. Passer på å ha bra med venner utenfor rusmiljøet og ikke sitte for mye inne og gjøre ingenting.
Tror dette med å bli likegyldig, livet virker meningsløst, asosial osv gjelder de aller fleste som røyker seg skækk ofte. Konkluderer med dette fordi jeg selv, ts, BenjiWW, connubialis, og en hel haug av kompiser av meg har hatt det samme problemet. Men hvordan cannabsis virker på psyken din, og rusen i seg selv er vel forskjellig fra person til person.
“They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do, just as well. You just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference.” - Bill Hicks -

Håper disse eplene smaker=D
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
“They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do, just as well. You just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference.” - Bill Hicks -

Håper disse eplene smaker=D
Vis hele sitatet...
Bill Hicks var en genial profet, men akkurat her er jeg ikke helt enig. Det kommer til et punkt hvor selv ting du egentlig interesserer deg for blir kjedelige. Da er det på tide å roe ned misbruket.
Sitat av fetter Vis innlegg
Bill Hicks var en genial profet, men akkurat her er jeg ikke helt enig. Det kommer til et punkt hvor selv ting du egentlig interesserer deg for blir kjedelige. Da er det på tide å roe ned misbruket.
Vis hele sitatet...
Men det funker som bare det, hvis du røyker en sjelden gang. Da merker hvertfall jeg at kreativiteten sprenger alle mål. Røyker jeg mye over lengre tid, blir denne brukt opp rett og slett og man bare sitter og er fjern
Sitat av fth Vis innlegg
Men det funker som bare det, hvis du røyker en sjelden gang. Da merker hvertfall jeg at kreativiteten sprenger alle mål. Røyker jeg mye over lengre tid, blir denne brukt opp rett og slett og man bare sitter og er fjern
Vis hele sitatet...
Det er jo det jeg sier. Det er overdreven bruk frem til depresjon som er temaet.
Sitat av Zhyph Vis innlegg
Hallo, jeg har røket weed og kif en god stund nå. Jeg vet selv at jeg gjør det altfor mye, men er ikke bekymret når det er snakk om å gå over til andre stoffer, har testa det jeg tør å prøve. Amf å cola et par ganger på fest bare. Men det er noe som skaper stor uro i meg, det er at jeg føler det som jeg ikke er glad i noen lenger, dagene bare flyr uten at jeg greier å få gjort noe som helst fornuftig. Jeg skjønner selv at dette kun har med mitt hasj forbruk å gjøre. Men jeg vil høre andres meninger om dette. Så det jeg vil ha svar på:

Er det normalt for noen som røyker 3-4 "Dager" i uke at:

-Man mister venner fordi man ikke gidder å ta kontakt konstant / at jeg har glemt hvordan jeg beholder venner

-At jeg ikke vil ha dame lenger fordi jeg ikke føler noen sexsuell trang, eller kjerlighet. Jeg pleide å bli veldig glad i jenter jeg ble kjent med før, men dette er ikke tilfellet legner. Har nesten blitt litt tom når det kommer til å føle noe som helst.

- Humøret er som følger: Mesteparten av tiden føler jeg som at jeg bare lever. Ellers er det Nedtur. Noen ganger opptur, men godfølesen varer ikke mer enn i 15 min. Nedturen derimot varer helt til jeg får adrenalin i kroppen, ellers går den bare sigende bort og forsvinner.

Jeg vil også legge til at jeg heller ikke blir sur på ting jeg ville blitt det på før, blir mer forvirra.
Vis hele sitatet...
Jeg er 43 og har røyka ca 0.5 daglig en god stund. Alt er så klart individuellt, men jeg kjenner meg overhode ikke igjen i beskrivelsen du gir, heller tvert imot. Jeg har et sosialt liv og jeg får ting gjort som skal bli gjort typ husarbeid og avtaler (er trygdet, jobber derfor ikke).

Etter 2 års ekteskap er jeg like forelsket i min ektefelle som jeg var da vi datet. Sexlivet er normalt.

Jeg føler ting som før, vil ikke si jeg er mer nede, heller tvert imot. Jeg vil våge påstanden at jeg har fått mer energi og et mer nyansert syn på ting av å røyke.

Må vel tillegge at jeg har kronisk kreft og jeg er veldig glad jeg hadde weed da jeg var kvalm etter cellegift, kvalmen ble kurert etter 5 trekk. Men DET er en annen diskusjon.

Håper du kommer deg tilbake til normalen igjen, kanskje du skal prøve en røykepause for å se om ting forandrer seg? Weed skal jo bidra til noe positivt, ikke negativitet. Ønsker deg lykke til!
Slutt å røyk, bare stopp. Skaff deg dame og mange venner. Når du skal på fest så drikk, ikke røyk.

Røyker endel selv men for å holde venner og jenter nære kan du ikke røyke spesielt mye.. Etter min erfaring iallefall.
du tenker for mye. altså jeg pleide å røyke å jobbe vær dag uten problemer.. ikke alle som tåler det..
Hasj er bare marijuana, plante, 100% naturlig. Det vil ikke gjøre deg apatisk eller følelsesløs.
Du burde ikke miste noen venner fordi du røyker, og heller ikke miste evnen til å beholde dem, hvorfor skulle du det?
Det med damer, kan hende du har blitt eldre og ikke er like gal etter damer... altså de er tiltrekkende, men du veit jo det ikke blir no pulings med mindre du går den lange veien kalt forhold/stress.
Humøret forklares lett, du er for glad i å være stein. Weed er en døråpner, og eskpanderer sinnet ditt, kan ha noe med at du ikke blir sint over småting lengre. Går man inn i weed verden og blir der en måneds tid... er det litt kjipt å gå tilbake igjen ja hehe
Det vil ikke gjøre deg apatisk eller følelsesløs.
Vis hele sitatet...
Man kan bli følelsesløs jo, man kan også gi langt faen i alle rundt deg som ikke røyker. Likegyldig kan man også bli, alt dette blir man som regel over lengre missbruk.
Dagdriver har virkelig ikke snøring på hva han snakker om.
Du dagdrømmer og opphever et stoff som faktisk har en del negative konsekvenser for mennesker om en misbruker stoffet!

Har selv slitt med depresjoner, manglende livslyst, lite overskudd, følelsesløs og hektisk tankeaktivitet om de store spørsmålene her i livet.

-Alle disse symptomene kommer av av jeg har røyket for mye! Det er cannabis'en som forårsaker disse endringene i hodet mitt, som igjen påvirker hvordan jeg lever livet mitt. That's a fact!

Har flere ganger tatt en pause når livet begynner å bli mer slit enn hva godt er, og da har livsgleden kommet tilbake for fullt etter ca. litt over en ukes tid. Omtrent for hver dag så kommer jeg meg både psykisk og fysisk, og jeg må si meg enig i at det kan føles "som å bli født på ny"

-Å komme ut av tåken gir meg virkelig en tankevekker på hvor bra livet egentlig er, samt hvordan jeg hele tiden gjør dårlige valg som påvirker livet mitt når jeg er inne i tåka.

Jeg er på ingen måte noen cannabis motstander av den grunn! Jeg har bare innsett at cannabis kan være et virkelig sterkt stoff som kan fucke opp ganske mye om man ikke er forsiktig! Lærer man seg å se symptomene på når bieffektene gjør seg synlig, så unngår man de værste problemene.
Nyter den dag i dag en spliff i blandt, og kommer ikke til å stumpe den med det første