Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 6901
Hva er mulig, og effektivt?
Har prøvd tørrpipe, vannpiper, joint, og å spise det, men noen som har andre inntaksmetoder?

Såg noen brukte vannglass og sugerør? hvordan funker det? er det bra?
Og hva med å lage kakao eller bake det inn? Noen spesiell fremgangsmåte?

Og er det noe som er mer effektivt enn å røyke bøtte ?
Finnes masse om det allerede..
her blandt annet:
http://freak.no/forum/showthread.php...ht=hasj+litago
Vaporizer! Det er den mest effektive måten å innta det på, når det kommer til å få ut og bruke mest mulig virkestoff.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Vaporizer! Det er den mest effektive måten å innta det på, når det kommer til å få ut og bruke mest mulig virkestoff.
Vis hele sitatet...
Funker vaporizer bra med hasj altså? Trodde det var mest beregnet på grønt.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Vaporizer! Det er den mest effektive måten å innta det på, når det kommer til å få ut og bruke mest mulig virkestoff.
Vis hele sitatet...
4000kr inkludert moms fra everyonedoesit.
Trådstarter
9 0
det hadde kanskje ikke vert så dumt det. det er vel også den sunneste måten å inta det på? i alle fall i røyke-sammenheng?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av vishion Vis innlegg
det hadde kanskje ikke vert så dumt det. det er vel også den sunneste måten å inta det på? i alle fall i røyke-sammenheng?
Vis hele sitatet...
Vaporizer er bare "dampen" fra cannabis, ikke røyken som du inntar med joint/bong etc
Hvis du er ute etter eksotiske måter å få det ned på så går det jo an å lage enPineapple Pipe
Jeg har prøvd vaporizer et par ganger, men faller alltid tilbake på jointen. Mye fordi det ikke er jeg som eier vaporizeren, men jeg får liksom ikke "god" feelingen ved å sitte å presse en ballong oppi trynet. Helt ok noen ganger, spesielt dagen derpå når spy følern kiler som mest, men er liksom noe ved det å rulle en fattie, sette seg godt tilbake med askebegeret i den ene hånda og bare la seg forføre :-)

Men ontopic; hvis du har pollen bønne som lett løser seg opp kan man bare legge den i bunn av en tekopp, helle glo varmt vann nedi og duppe en tepose oppi og røre med litt sukker. For å unngå små hasjpartikler kan du jo lage hasjsmør først får så og lage te, men da ville jeg heller gått for kakao.
En annen ting er hasjvafler som er min kamerats spesialitet. Men i de fleste oppskrifter er det hasjsmør som blir brukt, så bare finn frem kokeboka og pass på å ikke lage bakevarer som må stekes på mer enn 180 grader da hasjen ikke tåler dette. Bon apetit!

Jeg oppfordrer ingen til å røyke hasj, da det ikke er lovlig i dette landet
Sitat av Bluish Vis innlegg
Hvis du er ute etter eksotiske måter å få det ned på så går det jo an å lage enPineapple Pipe
Vis hele sitatet...
den viser jo ikke hvordan han tømmer ananasen jo!
lag en fettklump med hasj og stikk den inn i ræva som stikkpiller.
Sitat av Loafer Vis innlegg
er liksom noe ved det å rulle en fattie, sette seg godt tilbake med askebegeret i den ene hånda og bare la seg forføre :-)

Jeg oppfordrer ingen til å røyke hasj, da det ikke er lovlig i dette landet
Vis hele sitatet...

en skal passe seg for poletiet

men ontop of the topic!
det er faktisk jointen jeg ender opp på selv... har prøvd gud vet hvor mange typer piper (untak fruktpiper ) bonger etc, spist en space brownie i amster og det er noe jeg lengter tilbake til, men får takke min egen lathet for det! men joint er det som er hjertebarnet mitt!
men du har ikke så "mange" muligheter for å inta det på noen merkverdig måte!
bong - heisen opp til toppetasjen (what goes up must come down!) og forsåvidt heisen ned igjen
joint - den har du vel prøvd?
piper - noen foretrekker det, men i mine øyne blir det en blanding av bong og joint
vaporizer - ingen erfaring, men vurdert å lage en hjemmelaget en ( http://www.youtube.com/watch?v=RhEGp7aD-qA )
så har du jo alle Macgyver pipene,bongene og bøttene ( http://www.youtube.com/watch?v=C8bV6-UdDqM ) som jeg liker å sammenligne med å gå fra snorting til å sette sprøyter,(OBS effektmessig sett! vil ikke høre noen kommentarer på avhengighet etc, med mindre det er for å opplyse andre) men det er om du er keen på sterkere marijuana rus og kortere (min erfaring) virketid
Mekka en pærebong en gang, burde testes.
Du kan jo prøve å kjøpe tomme gelatinkapsler på apoteket. Male opp hasjen og fylle gelatinkapslene med det.. Da slipper du i alle fall å bake noe hvis du skal spise det.. Aner ikke om dette fungerer dog.
Stikke en hasjklump på en nål, tenne på, blåse ut når den brenner, sette glass over og trekke inn ved hjelp av et sugerør. Eller sette en hasjklump på en gaffel, vente til den brenner, blås den ut og drop den nedi en tom flaske.
Sitat av MoFo Vis innlegg
4000kr inkludert moms fra everyonedoesit.
Vis hele sitatet...
eller en vapour-star til ca. 200 spenn fra samme side - annbefaler den på det sterkeste!
Det er forresten en måte til jeg veit noen av kameratene mine bruker en sjelden gang.
Den heter "hot knives", man tar en liten bønneflis på kanskje 0,1-0,2, setter fyr på en propan brenner, varmer to kniver i brenneren helt til de er gode og varme, tar de ut av flammen, legger flisa på den ene kniven og presser den andre oppå, så skal man ha munnen over knivene og innhalere når man presser de sammen, da kommer det en sterk konsentrert røyk opp som slår de fleste i bakken. Man burde ha en som står klar hvis du skulle falle.

Jeg har ikke prøvd det da dette blir vel "junkie" for meg, og anbefaler det ikke heller. Men hvis du spør, svarer jeg.
Trådstarter
9 0
Hehe =) mangen artige svar her =)
Jeg må prøve litt forskjellige metoder =) Jeg er egentlig ute etter mest mulig (og lengst mulig) virkning på minst mulig hasj. Det med de varme knivene hørtes faktisk spennende ut, men ser at det kan dukke opp noen problemer når man er rusa og leker med varme gjenstander og åpen flamme... Får se om jeg får prøvd det en gang vi er ute=)

Jeg skal prøve å lage skakkolade i morra =) tar en sjokoladeplate og blander inn en 4'er fra marokko, og satser på at det gjør susen (vi er to stk som skal dele). Burde vel holde det? Har lest at folk kan holde rusen på det i opptil to dager. Er det i hele tatt realistisk, eller er det opp som en hjort og ned som en lort ?
Skakkoladen din kommer til å bli meget potent visst du doserer 2g. med tjall per pers. Går ut fra at kvaliteten på sakene dine er god...

Noen kamerater og meg lagde en gang i tiden en kake med 1,5g god weed per pers. Alle ble så enormt fjerne at det rett og slett ble for mye av det gode!

Ellers så er det som folk her sier at du trenger en vaporizer visst du skal bruke minst mulig tjall/grønt for å bli fjern.
Kjøpte nylig en Volcano vaporizer fra everyonedoesit, og jeg kan anbefale denne på det sterkeste visst du har nok penger. Kom på ca. 4000kr.

Kan liste opp noen gode argumenter for en vaporizer:

* Effektiv, bruker mye mindre tjall enn en joint/bong.
* Smaken, i og med at man ikke brenner plantemateriale så får man en mye mer naturlig og herlig kryddersmak.
*Man kan regulere om man ønsker å bli lett høy, eller kakefjern.
*Man slipper røyk i rommet, og lukt blir et mye mindre problem
*Man opplever en mye sterkere hode fjernhet på en måte, blir mye mere høy enn stein.
*Kommer smoothere ned etterpå, og mindre bakfjern dagen derpå.


Og den største fordelen av alle er jo selvsagt at man sparer helsen sin for alle de skumle stoffene som frigjøres ved forbrenning. Virkelig herlig synes jeg, som hadde litt dårlig samvittighet for lungene mine...

EDIT: Og nei, du blir ikke fjern i to dager selv om man spiser tjallen. Varer mere rundt 6-7timer.
Sist endret av Eclipse; 4. februar 2010 kl. 21:59.
Trådstarter
9 0
takker for herlig svar=) kanskje jeg skal justere ned dosen litt da, sånn at jeg slipper å ligge i fosterstilling på gulvet, og holde meg fast i bordbeina.. Det er ikke noe jeg ar kjempelyst til egentlig. Jeg pleier å bli sinnsykt tørr i brød-saksa når jeg røyker, og jo mer jeg røyker, jo verre blir det.

Jeg tar heller 1 g pr pers jeg da, og så ser jeg =)
Men er det meningen at jeg skal blande ut godt, eller bare lage en munnfull av det?
2 g = en hel sjokoladeplate? eller holder det med 4-5 ruter av en god stratos ? =)
Sitat av Eclipse Vis innlegg
EDIT: Og nei, du blir ikke fjern i to dager selv om man spiser tjallen. Varer mere rundt 6-7timer.
Vis hele sitatet...
Dette er hvis man tilbereder den ordentlig. Jeg holder ennå rekorden min på ca. 20 timer stein etter å ha spist hasj rent, til og med etter å ha tygget det til pulver.
Trådstarter
9 0
jeg skal prøve å lage til noe godt i dag skal holde dere oppdatert =)
▼ ... over et år senere ... ▼
Hotknives. Du varmer et par kniver på stekeplata (eller på en annen måte). Når de er glovarme presser du en liten hasjklump mellom dem og suger opp røyken med sugerør. Prøvde det bare en gang, følte jeg ikke klarte å fange opp alt med sugerøret og det ble sløsing med god hasj. Men er du ute etter en litt annerledes metode er det vel verdt å prøve. Ble fjern i hvertfall!
Sitat av Bonziamo Vis innlegg
Hotknives. Du varmer et par kniver på stekeplata (eller på en annen måte). Når de er glovarme presser du en liten hasjklump mellom dem og suger opp røyken med sugerør. Prøvde det bare en gang, følte jeg ikke klarte å fange opp alt med sugerøret og det ble sløsing med god hasj. Men er du ute etter en litt annerledes metode er det vel verdt å prøve. Ble fjern i hvertfall!
Vis hele sitatet...
funker bedre med ei flaske med hul i bunn, så fanges røyken opp i flaska og deretter direkte ned i lungene :P