Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 658
Er en veldig entustiast for 24. ser på det vær mandag, men nå må e vente må season 8 eller day 8.

HVA synes dere er den beste sesongen eller dagen av 24.

Jeg liker veldig godt day 6 men å synes dere?
Jeg synes sesong 2 og 3 av de beste. Etter 5 episoder i season 5 sluttet jeg å se på serien da det ble "oppbrukt" og ikke klarte å fange meg lenger. Går en grense på hvor langt de kan drage det... føler jeg.
Har sett alle sesongene, og personlig så er sesong 1 den beste, med sesong to rett i ryggen ^^
Husker jeg så på det i mine tidligere dager. Av det jeg har sett har sesong 1-2 og muligens 3 hvert de beste.
Nå blir det litt merkelig å sammenligne for dere som ikke har sett noen av dem, ettersom sesong én er ganske utdatert nå, og det virker litt surrealistisk nå; ettersom alt av datamaskiner o.l. som var brukt i den serien er skrap nå.
24 har vært en milepæl i TV historien og mange faste fjernsyns seere har fulgt med på serien i årenes løp. Den filmatiske kvaliteten over sesongene som flere av dere nevnte har blitt bedre etter som nyere sesonger har kommet ut. Og det finnes veldig lite teknisk sett å sette fingeren på.

Temaet i 24 er mange for å nevne noen av dem; konspirasjoner, utpressing, terrorister, aksoner og et klimaks mot det store og forferdelige som blir avslørt. Kan enten være et attentat, atombombe, virusinfeksjon, serie med terroristaksjoner. Mye av dette er dog temaer som har vært preget gjennom tidligere sesonger. For etter hver ny sesong er det noe større, flere folk innblandet, mer action, mer drama, karakterer, aksjoner og større fall for hovedkarakteren.

Jeg føler at mye av spenningen i 24 kommer av at det er noe som har skjedd, plutselig for vi se ting fra en annen vinkel. Vi får se framspringet og planleggingen til terroristene og blir sjokkert i hva de er i ferd med å gjøre. Dette skaper en uhyggelig stemning men er er veldig underholdende å se på. Et annet eksempel på å øke spenningen er at vi ser toppen av folkene bak en konspirasjon, for eksempel et par sesonger tilbake da Charles Logan var på toppen av treet med drapet på David Palmer og noen av Jack Bauer's nærmeste kjente. Vi fikk da se presidenten helt i slutten av episoden, vi visste ikke at det var han som snakket men kamera snudde seg mot han og alle seerne ble overrasket over at han var en brikke i konspirasjonsspillet. Dette er for å nevne noe av det som skaper spenning / underholdning i programmet.

Når det går på karakteroppbygginger i serier som går over flere sesonger blir det lettere etter hvert som man forteller å plotte inn en historie her og der. Hvor Jack, Tony, Bill Buchanan, har vært tidligere, hva de har holdt på med av oppdrag. Uten at vi får se dette, men servert det gjennom replikker. Dette er med på å gi seeren solide karakterer som man er med å "heier" på.

Vold er sevlfølgelig og et gjennomgangstema. Og som den personen Jack Bauer har blitt til. I de første sesongene var det veldig preget av det du ikke fikk vite, det fikk du kanskje vite med utpressing av mistenkte. Dette var i få anledninger utført "lovlig" i og med at medisin ble brukt. I dagens sesonger tar dette for lang tid, historien skal fortelles kjapt og det er alt for liten tid til å fortelle for meget. Derfor har Jack Bauer stått frem som den personen som gjør "whatever it takes".

Dette setter virkelige prikker i hodet ditt. I tidligere sesonger da slike metoder ofte ikke ble brukt har temaet nå blitt redefinert. Hvor langt er du villig til å gå for å finne ut av det du vil vite? Hvor mange skyldige kan bli drept for å redde tusenvis av andre liv? Hvorfor burde det ikke vært straff mot dette? Jeg har ingen problemer med å tenke slik, selv om det skulle høres uetisk ut eller mot menneskets regler.

Litt av det jeg føler om 24. Jeg liker serien på grunn av orginalitet, karakterene, historien, bygging av historie og karakterer, overraskelsesmomentene og den følelsen av å ikke vite hva som foregår til enhver tid.

La oss håpe dette ikke ble for langt.
Jeg synes 24 er en vellaget og velspilt serie, som tidvis er riktig spennende. Problemet er at fyren som trekker i trådene etter eget utsagn er en "right wing nutjob", og hele serien er gjennomsyret av hans ultra-høyrevridde republikanerideologi - noe som særlig speiler seg i seriens lettvinte omgang med bruken av tortur for å skaffe informasjon om terroristenes gjøren og laden. Det menneskesynet serien bygger på, er det samme som ligger under de avhørsmetodene Rumsfeld & co. åpnet for i kjølvannet av terrorangrepene i 2001 - et syn jeg finner så anstøtelig at jeg etterhvert sluttet å følge med på serien. The New Yorker har en meget god artikkel om serien og dens politiske agenda (for de som interesserer seg for slikt): http://www.newyorker.com/reporting/2...9fa_fact_mayer