Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  107 12524
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg tror vi kan konkludere med at sålenge du liker aktiviteten alerede, gjør røykingsen det bare enda bedre
Vis hele sitatet...
Nja, jeg vet ikke.. jeg går skjeldent tur overhodet, og aldri alene, men med en ljå går jeg lett som en fjær nedover
"Når får du mest utbytte av røyke hasj"

Når jeg hører på Pink Floyd, vangelis eller Ulrich Schnauss.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg nyter det best hjemme for meg selv etter en lang hard dag/natt på jobb, med en god komedieserie og noen utrolig utagerende sandwitcher skreddersydd for munchies.

Kan også være hyggelig med en joint ute i naturen med noen gode kompiser, spesiellt om man er å bader.

Og så bare et par irritasjonspunkt for meg:

Sitat av goofy6980 Vis innlegg
det er vitenskapelig bevisst at hasj dreper hjerneceller.
Vis hele sitatet...
Det der er direkte løgn, jeg vil oppfordre deg til å henvise til en hvilkensomhelst medisinsk journal som skriver dette, for det eksisterer ikke.

Trippy: Din påstand er også en grov missforståelse av neurologi og farmakologi.

Jeg henviser dere begge til denne posten.
Enhver annledning hvor jeg har noen timer til overs og det passer seg, er en god annledning til å røyke og slappe av synes jeg. Det være seg morran, midt på dagen eller kvelden, bare jeg har god tid. Jeg liker også variasjon godt, og er mye her og der og finner nye spot's og nye mennesker å røyke med.
Sitat av Ehapuz Vis innlegg
Når det er snø ute. Så digg når myk snø faller rundt deg.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Nydelig følese å gå i snøen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
[COLOR="Red"]HOLD DERE PÅ TEMA![/COLOR]

Dette er IKKE enda en legaliseringstråd eller sammenlign-skadevirkningene-av-alkohol-med-cannabis tråden,
poster blir slettet fortløpende.
I posten som du linket til var det et par ting som jeg stusset litt på, og noe jeg kunne utdype:

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dette er en overforenklet forklaring, en veldig grov en sådan. Akkurat hvordan THC fungerer når det binder seg er et mye dypere tema som jeg ikke helt har forståelsen for enda
Vis hele sitatet...
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dette igjen via en funksjon vi ikke helt forstår enda, produserer endocannabinoider i samme område (post synaptic cleft), altså fremdeles før selve synapsen.
Vis hele sitatet...
THC binder seg til reseptrorene CB1(og CB2). Disse er metabotrope reseptorer(dvs. at de er koblet til et G-protein). G-proteinene(navnet kommer av at de kan binde GTP og GDP) er heterotrime(delt opp i tre subenheter, α, β og γ). β- og γ-subenhetene er vanligvis fast bundet til hverandre, og som regel indentiske. Det er α-subenheten som har bindindssetet for GDP og GTP, og det er α-subenheten som nesten alltid bestemmer G-proteinets funksjon og spesifisitet. Når et G-protein aktiveres, fører det først til at α-subenheten frigjør GDP og binder GTP, og deretter til at α-subenheten dissosierer fra β-γ-subenhetene. Det frigjorte og aktiverte α-subenheten virker ved å
-aktivere eller hemme bestemte enzymer i cellemembranen
-åpne eller lukke ionekanaler
I de fleste tilfellene aktiverer G-proteinet et enzym som øker eller reduserer danningen av intracellulære rebulatormolekyler, som kalles sekundære budbringere. Det typiske er at de sekundære budbringerne regulerer aktiviteten til enzymer(proteinkinaser) som forforylerer cellulære proteiner ved å overføre en fosfatgruppe fra ATP til proteinet. Det aktiverte G-proteinet har GTPase-aktivitet, og spaler det bundne GTP. G-proteinet vender da tilbake til sin inaktive form, som har bundet GDP.
Ved binding til G-proteinkoblede reseptorer som virker på adenylsyklase, dannes syklisk adenosinmonofosfat(cAMP). Dette igjen påvirker mange forskjellige typer proteinkinaser. Alt dette må til for å gi en biologisk respons(i dette tilfellet).
Og omtrent sånn produseres endacannabinoidene.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Glutamat forårsaker at kalsium ioner blir sprutet inn i en kløft rett før synapsen.
Vis hele sitatet...
Glutamat blir ikke sprutet inn i en kløft før synapsen, men selve synapsespalten. Glutamat er en eksitatorisk transmitter som åpner Ca2+ -kanaler i det post-synaptiske nevronet(altså etter synapsen).

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dette igjen via en funksjon vi ikke helt forstår enda, produserer endocannabinoider i samme område (post synaptic cleft), altså fremdeles før selve synapsen.
Vis hele sitatet...
Nei, det skjer ikke i samme område - mens glutamatet blir frigjort i synapsespalten, produseres endocannabinoidene i den post-synaptiske nervecellen. De blir da frigjort fra samme nervecelle tilbake til synapsen, hvor de påvirker det pre-synaptiske nevronet.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Nå skal ikke jeg si så veldig mye, jeg har tidligere i livet mitt røkt noe hasj.
Og jeg kan med hånda på hjertet si at Morningsen er kanskje det mest idiotiske jeg har gjort.
Det ødelegger nesten hele dagen.
Sitte hjemme å ikke gjøre noen ting. Like produktivt som.. en murstein.
Vis hele sitatet...
det kommer annpå hvor mye du røyker om morningsen, jeg har vært ute og gjort masse mens jeg er litt borte vel og merke, men hatt det gøy ^^
sex om morningen etter ett godt trekk nam nam nam
nattings! har ikke mer å si
Det må nok bli mornings til meg også, når en har en dag en vet en ikke skal gjøre noe..

Men den morsomste formen er når jeg fyrer på nedtur på amf. Vanskelig å beskrive fomen, men jeg kaller den for "gullfisk" form.
Husker bare det som skjer 10 sek siden, og om jeg får med meg noe som blir sagt, så forstår jeg det først ca 5-20 etter at spørsmålet ble stilt.. hehe. type lost.. Og så rå flire av seg selv når det går opp for en hvor på gjorde en er..
Har ikke snøring på noe, men GØY!!
Sitat av glance- Vis innlegg
nattings! har ikke mer å si
Vis hele sitatet...
Om du synes det å ta en ljå, for å så legge seg å sove vekk følelsen av det, DA er nattingsen god...og totalt waste of money spør du meg. Den er fin, nattingsen funker den, men ikke noe annet nytelse med den for meg enn det å sove godt....men det gjør jeg jo ellers også
Sitat av tafsern Vis innlegg
Om du synes det å ta en ljå, for å så legge seg å sove vekk følelsen av det, DA er nattingsen god...og totalt waste of money spør du meg. Den er fin, nattingsen funker den, men ikke noe annet nytelse med den for meg enn det å sove godt....men det gjør jeg jo ellers også
Vis hele sitatet...
faktisk så har jeg hørt at du får sjuk kule drømmer av å røyke nattings Det virker litt rart siden hjernen din vil kanskje helst hvile?
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
faktisk så har jeg hørt at du får sjuk kule drømmer av å røyke nattings Det virker litt rart siden hjernen din vil kanskje helst hvile?
Vis hele sitatet...
Hjernen er svært aktiv under søvn, dessuten drømmer du hver natt. Så jeg skjønner ikke helt hva du mener?
Man husker ikke en dritt av drømmene sine hvis man røyker en feit nattings....

Å røyke nattings hver dag i et år, og så IKKE røyke nattings, DA får du sjuke drømmer..
Sist endret av fetter; 22. august 2009 kl. 17:36.
Fetter, jah.. helt sykt det der.
Røyka straigth 2-3år nå, åsså har jeg hatt enkelte dager jeg ikke har røyket, å fått SINNSYKE drømmer.
Skal sies at de dagene jeg ikke har røkya har jeg hevet innpå 1-2 thremadol ( noe som jeg nesten aldri gjør)

Drømte at drømmen gikk over tre dager, å at byen vår var infisert med et virus som fucka opp alt og alle:P
Mulig jeg hadde spilt for mye Prototype:P
Veit hva du mener ass! Drømmene får helt nye muligheter!

Dagen etter første gang jeg spiste sopp, fikk jeg ikke fått på nattings.. DET var hel drøyt! Jeg Drømte at jeg sto opp og gikk ut, så ble jeg slått ned av en kar, og idet jeg traff bakken, våkna jeg opp i senga. Så sovna jeg igjen, og våkna opp i grøfta der jeg ble slått ned! Etter at lignende ting skjedde tre fire ganger, satt jeg bare i senga og lurte på hva som var ekte og hva som var drøm! Fikk helt noian!
Sist endret av fetter; 22. august 2009 kl. 17:58.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
exocytose: Du har tydeligvis studert farmakologien mer enn meg og det er bra at du korrigerer meg, lenge leve faktaen.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
lenge leve faktaen.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mer enig
Sist endret av exocytose; 22. august 2009 kl. 20:15.
Jeg får mest utbytte av å røyke ute i naturen. Ingen tvil om at å røyke tidlig om morran når sola står opp over åsen og man hører fuglene kvittre og kuene raute, ja da er man utendørs og det lover for en god tur ut i det fri. Dette kan gjerne kombineres med yoga/meditasjon og generell bevissthetstrening eller fleinsopp plukking. Rub my chakra baby. Early in the mornings. Hehe. Liker å ha litt sjamanistisk "vri" på røykinga, bruker det som ett av vanvittig mange triks jeg kan for "å få tingene til å falle på plass". Tar ett trekk og "brikkene faller på plass", smilet kryper oppover i munnviken og jeg klarer å distansere meg fra meg selv..

Liker å være våken under påvirkning ja, og syssle med totalt unyttige eller nyttige ting.
På kvelden, Høre på Opeth og/eller Insomnium. Skru av all lys og tenne alle stearinlysa. Etterfulgt med ronk og film. Jeg så The Shining her om dagen etter en høy dose Super Jack Haze. Fytti faen.......
Sitat av tafsern Vis innlegg
Om du synes det å ta en ljå, for å så legge seg å sove vekk følelsen av det, DA er nattingsen god...og totalt waste of money spør du meg. Den er fin, nattingsen funker den, men ikke noe annet nytelse med den for meg enn det å sove godt....men det gjør jeg jo ellers også
Vis hele sitatet...

Akkurat, sove godt. Det er godt det gitt. Men det er vel ikke det jeg får mest utbytte av. Eller på en måte, jeg blir uthvilt på jobb og føler meg tipp topp når morningsen er innabords.

Men seff en helg med kompiser, ps3, masse munch og nok hasj til å dekke alles behov er herligherlig!
Sist endret av glance-; 24. august 2009 kl. 01:56.
Alle kameratene samlet, uten tv/pc/musikk i røykering rundt et lite bord. Supermekk på bladet og stor glasbonge på gulvet. Munchemat i rimi-poser..

*sukk*
Sitat av glance- Vis innlegg
Akkurat, sove godt. Det er godt det gitt. Men det er vel ikke det jeg får mest utbytte av. Eller på en måte, jeg blir uthvilt på jobb og føler meg tipp topp når morningsen er innabords.

Men seff en helg med kompiser, ps3, masse munch og nok hasj til å dekke alles behov er herligherlig!
Vis hele sitatet...
Sant. Man våkner skikkelig ''tungt''
Får mest utbytte av rev etter et par dager"nykter"Da smeller det godt.
Men hva med når man er skikkelig deppa eller skikkelig Gla.?

Jeg selv roter meg opp av senga om morgen og drar på jobb.
Kommer hjem og skrur på feks. Cunninlynguists og fyrer en fin blanding på isbongen.
Utover kvelden kan det hende jeg fyrer opp litt på vannpipa.
Nå for tida sliter jeg litt på grunn av brudd med samboeren.
Så å sitte å drømme litt i musikk er bare det som for meg ut av hodet.

Men håper å finne meg en ny en som røyker denne gangen.
Da er jeg redd det blir heavy.

Føler litt for å fortelle historien min nå.
Men lar være...

Noja!!

Peace
Stonear

Hva med å røyke seg drita folkens?
Sist endret av Stonear; 25. august 2009 kl. 20:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Syca Vis innlegg
Alle kameratene samlet, uten tv/pc/musikk i røykering rundt et lite bord. Supermekk på bladet og stor glasbonge på gulvet. Munchemat i rimi-poser..

*sukk*
Vis hele sitatet...
Enig! Når en av kompisene ringer og sier at gjengen kommer hit i kveld, alle gleder seg til å chille etter en hard dag, og vi røyker bong, bøtte eller joint, hører på Pink Floyd, Porcupine Tree eller whatever svakt i bakgrunnen til langt på natt og muncher. Dessuten er rommet mitt mørkt og litt 70-tall-ish, og stemningen er på plass. Da koser jeg meg skikkelig.
Sitat av Stonear Vis innlegg
Føler litt for å fortelle historien min nå.
Men lar være...
Vis hele sitatet...
I would've listened.

Sitat av Egoist Vis innlegg
Enig! Når en av kompisene ringer og sier at gjengen kommer hit i kveld, alle gleder seg til å chille etter en hard dag, og vi røyker bong, bøtte eller joint, hører på Pink Floyd, Porcupine Tree eller whatever svakt i bakgrunnen til langt på natt og muncher. Dessuten er rommet mitt mørkt og litt 70-tall-ish, og stemningen er på plass. Da koser jeg meg skikkelig.
Vis hele sitatet...
Ja, musikken hører hjemme, men bare så lenge folk ikke bryr seg for mye om den. Kveldene blir ikke det samme når alle skal "vise deg en sang", "om du gidder å gå på youtube litt kjapt, må bare høre en sang" etc..

Men nå er det nattatrekk, akkurat hjem fra jobb.. Til evigheten og forbi!
En halvfeit pipe og deretter daffe i sofaen med en iskald pils og noe progressiv musikk med skikkelig god lyd må være det ultimate

Begynner dog å bli veldig lenge siden jeg har røyket nå... Her jeg bor er det så godt som umulig å få tak i noe annet enn gall, som etter min mening passer mye bedre til vinter enn sommer
Ingenting er som en god spliff på kvelden etter en stressende dag. Liker også å se på South Park når jeg er skakk, eller bare nyte den gode musikken som spilles! Herlig.
Sitat av Likegyldig Vis innlegg
Ingenting er som en god spliff på kvelden etter en stressende dag. Liker også å se på South Park når jeg er skakk, eller bare nyte den gode musikken som spilles! Herlig.
Vis hele sitatet...
South Park og ljå er jo sjef. Det programmet der når nye høyder hver eneste episode!
Får mest utbytte av cannabis når jeg fyrer opp sammen med gode venner på nye plasser. Synes vanerøyking blir litt for repetivt og kjedelig og prøver derfor å oppfordre til å mekke noen feite spliffer å gå en tur i naturen eller lignende. Mye artigere å være fjern ute, med sol, vind, og masse rart å hvile øynene på.
Bare så synd at denne tankegangen passer dårlig overens med mange cannabisbrukere som heller vi slacke inne med musikk og film. (Som jo også er alright)
Jeg er enig det å være ute...
er ofte på et fjell i nærheten og har utsikt utover hele...
Er utrolig deilig å få frisk luft nå man er fjern...
Føler seg mye høyere..

Peace..
Vel. Jeg er ikke spesielt glad i å røyke hasj ofte. Og selvfølgelig ikke når jeg er deprimert. Røyker jeg hasj for ofte (flere ganger i løpet av en måned) blir jeg sur, trist og lettirritabel. Jeg setter mest pris på en joint etter middag, når jeg har vondt et sted, eller rett før leggetid. Men på grunn av de negative effektene rusmidlet har på meg, tyr jeg ikke til det særlig ofte lenger.
Når jeg vandrer gatelangs alene på en tørr høstkveld. Elsker å se hvordan gatelysene lager skygger og lager en slags kald, samtidig varm stemning. Ubeskrivelig. På grunn av disse turene mine har jeg fått nesten et religiøst forhold til gatelys på mørke høstkvelder. Alt er bare OK. Musikk er ikke viktig akkurat da. Det meste av musikk ødelegger denne stemningen jeg ikke greier å sette ord på.

For meg er omgivelser like viktig som røykinga. Røyking i feile omgivelser blir det samme som rette omgivelser uten røyking.

Sofarøyking er forøvrig det verste jeg vet. Må sitte ute. I det minste ute på en balkong.
Sitat av sofa Vis innlegg
På grunn av disse turene mine har jeg fått nesten et religiøst forhold til gatelys på mørke høstkvelder.
Vis hele sitatet...
Enig!

Det er noe helt spesielt med gatelykter på disse høstkveldene...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg synes de beste er når man tar seg en lang gåtur. Gjerne steder man ikke har vært før. Disse oppdagelsesreisene er alltid spennende, og det er mye morsomt å se på.
Når jeg sitter i båten på vannet og gynger fram og tilbake mens jeg studerer naturen rundt.
Gå en tur opp på fjellet og se utover hele byen, gjerne etter det er mørkt
Etter man har spist sjokolade! Fyyy flate feite, da er det sykt deilig å trekke.

Utenom det så er det jo kvelden som er best for meg... får ikke gjort noenting hele dagen hvis jeg tar en på morran
Jeg og en kammerat pleier å dra ut på bmx. Absolutt det diggeste som går. Vi har en liten halvøy med skog, ca 20 min rulling fra hvor jeg bor. Noen av de beste opplevelsene mine har gått bort der.

Sykle ut. Opp på en topp. Mekke. Se utover vannet. Trekke. Snakke. Rulle inn i byen igjen og ta av =P

Ellers liker jeg turer generelt. Ut i skogen, ned i byen, på stranda, hvorsomhelst bare det er ute. Gjerne med sykkel =)

Hvis vi snakker om når man blir fjernest må jeg si at et digg vannbongtrekk etter trening er kos.
Sist endret av Liquid Crystal; 9. september 2009 kl. 10:01.
Sitat av Lonely Robot Vis innlegg
Etter man har spist sjokolade! Fyyy flate feite, da er det sykt deilig å trekke.

Utenom det så er det jo kvelden som er best for meg... får ikke gjort noenting hele dagen hvis jeg tar en på morran
Vis hele sitatet...
Ikke omvendt? For meg er det sykt digg å spise sjokolade etter jeg har fått på
http://www.binders.no/images/5/362091_h1_5_e_01.jpg gjør en hver fyr pensjonist
Sist endret av pee on you; 11. september 2009 kl. 06:17.
Legge fra seg alt hjemme(mobil,lommebok osv), ta på seg en joggebukse,legge nøkkern i skoen og så dra til en park og fyre opp.
Pleier ofte å sovne i parken, derfor liker jeg å ha tomme lommer :P.
med en venn eller to så blir det mer koselig, men funker greit alene også hvis du ikke orker prat og shit.

ellers hater jeg mornings også.(medmindre jeg står opp med hodepine.)
nattings seff, sykt digg å ta en dusj, ta på seg chille klær og gå ut nydusja og fresh med noe chill musikk på en plass med utsikt eller noe.. kose seg med en feit en og subbe inn igjen og se på en komedie til man paser ut
enig med alle som mener i naturen! Bor nærme schkauen, så det å ta noe saftige trekk forså å gå ut i skogen med kamerater er epedimien av hasjis! gjerne litt seint på dagen(Men ikke når det er mørkt.. Drit skummelt!)
eller på kvelden hos en kamerat med musikk dans og lavalampe!1!
Jeg liker å ta meg en kjøretur til en øde landevei, parkere bilen, mekke opp et respektabelt mekk, sette på en artig TV-serie (har Alpine skjerm og dvdspiller i kjerra) og ta et par feite trekk med pipe og bong. Mekker opp nytt når jeg går tom, så sant jeg har tid. Kan fort gå et par timer
Uten tvil etter jeg har vært på ettermiddag og har fri dagen etter og typen har allerede rullet en joint/fikset en pipe, og godteriet og chipsen er allerede på plass. Å med en god norsk film (f.eks. den siste revejakta), da kan ikke jeg ha det bedre Hvis du i tillegg er litt sliten og føler for å slappe av er det ingenting som er bedre!

Sofakos <3

Men har lest litt å gå tur i skogen ser ut som å vær det "alle" liker, veldig lyst å prøve det, men når jeg røyker så orker jeg så vidt å gå fra sofaen til kjøkken å hente drikke.. røyker da mest sannsynlig litt for mye, noen forslag?
Sist endret av cracky; 13. september 2009 kl. 16:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av cracky Vis innlegg
Uten tvil etter jeg har vært på ettermiddag og har fri dagen etter og typen har allerede rullet en joint/fikset en pipe, og godteriet og chipsen er allerede på plass. Å med en god norsk film (f.eks. den siste revejakta), da kan ikke jeg ha det bedre Hvis du i tillegg er litt sliten og føler for å slappe av er det ingenting som er bedre!

Sofakos <3

Men har lest litt å gå tur i skogen ser ut som å vær det "alle" liker, veldig lyst å prøve det, men når jeg røyker så orker jeg så vidt å gå fra sofaen til kjøkken å hente drikke.. røyker da mest sannsynlig litt for mye, noen forslag?
Vis hele sitatet...
Røyk mindre og over lengre periode, å røyke mest mulig på en kort tid er egentlig ikke så god ide. Eller det er tøft når du blir psykadelisk men, for meg i går for ex så røkte jeg 3 piper klokka 12 3 piper klokka 2 og 2 piper til klokka 3. Det ga meg en drit deilig følelse. Jeg var psykadelisk samtidig jeg var god form.

Røyking er aldri en konkuranse, mange som omfatter det å røyke mest mulig til å være den tøffeste og sterkeste i gjengen, dt er slettes ikke sånn.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av cracky Vis innlegg
Uten tvil etter jeg har vært på ettermiddag og har fri dagen etter og typen har allerede rullet en joint/fikset en pipe, og godteriet og chipsen er allerede på plass. Å med en god norsk film (f.eks. den siste revejakta), da kan ikke jeg ha det bedre Hvis du i tillegg er litt sliten og føler for å slappe av er det ingenting som er bedre!

Sofakos <3

Men har lest litt å gå tur i skogen ser ut som å vær det "alle" liker, veldig lyst å prøve det, men når jeg røyker så orker jeg så vidt å gå fra sofaen til kjøkken å hente drikke.. røyker da mest sannsynlig litt for mye, noen forslag?
Vis hele sitatet...
Det er bare til å komme seg ut og biunne og gå det
Hasjen forsterker på en måte alt. Så nor du sitter samme plassen hele tida, blir du mega sleten! Men nor du først kommer deg opp er det sjukt herligt og gå! Liker sjøl å gå turer i skogen nor jeg er skev Veldig glad for at jeg bur rett over en LANG gå veg langs sjøen, i en skog, kan ikke bli bedre!
Er ikke det at jeg skal være tøff å røyke mest mulig, men det er på en måte det samme med alkohol, at du vil jo bli mer å mer rusa for det blir jo bedre og bedre til det ikke blir det lengre ;p hvis dere forstår. Men vi har tenkt oss på en hyttetur, så å gå opp på en fjelltopp å røyke seg en må jo da være helt fantastisk!