Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1293
Hei jeg har en dvd plate her som ikke funker på pc men på dvd?
Må jeg ha noen spesielle programmer? Det som skjer er at det ikke skjer noe men når jeg går inn på min datamaskin og på dvd rw så kan jeg åpne den men det er tomt.
Kjører windows xp.
Får du sett noe annet enn for eksempel en DvD? En vanlig CD for eksempel?
Sitat av Krisku Vis innlegg
Får du sett noe annet enn for eksempel en DvD? En vanlig CD for eksempel?
Vis hele sitatet...
Jeg får alltså hørt på musikk og sånnt fra cd på pc.

Btw det er en dvd rw skive.
Du kan alltids ta en liten sjekk i registeret om det ligger noen filtere under CD/DVD rom devices.
Skriv regedit i Kjør på Windows maskina di. Naviger deg fremover [HKEY local machine] --> [System] --> [Current Control Set] --> [Control] -- > [Class]
Og så skal du klikke på denne mappen 4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318

Denne skal du ikke åpne. Men du skal se om du finner to filer; "Upperfilters" og "Lowerfilters". Hvis en av de (eller begge to ligger her) slett dem. Og se om du finner innholdet på DVD plata etter en omstart.
Sitat av Krisku Vis innlegg
Du kan alltids ta en liten sjekk i registeret om det ligger noen filtere under CD/DVD rom devices.
Skriv regedit i Kjør på Windows maskina di. Naviger deg fremover [HKEY local machine] --> [System] --> [Current Control Set] --> [Control] -- > [Class]
Og så skal du klikke på denne mappen 4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318

Denne skal du ikke åpne. Men du skal se om du finner to filer; "Upperfilters" og "Lowerfilters". Hvis en av de (eller begge to ligger her) slett dem. Og se om du finner innholdet på DVD plata etter en omstart.
Vis hele sitatet...
Tusen takk, begge ligger der, men det kan ikke skje noe om jeg sletter de? burde jeg ta backup eller noe først?
Du kan gjerne ta backup av de filene om du vil. Jeg har fjernet dem to ganger fra min Windows, og 10 ganger fra andre maskiner som er i et domene. Opp til deg om du tar backup...

Prøv deg frem...
Sist endret av Krisku; 5. desember 2008 kl. 22:42. Grunn: The idea of learning is trying and fail...
Sitat av Krisku Vis innlegg
Du kan gjerne ta backup av de filene om du vil. Jeg har fjernet dem to ganger fra min Windows, og 10 ganger fra andre maskiner som er i et domene. Opp til deg om du tar backup...

Prøv deg frem...
Vis hele sitatet...
Tok backup, sletta men det funka ikke
Nei, men det pleier å virke hvis man ikke får opp noe innhold i det hele tatt. Eller når CD/DVD rom ikke dukker opp i det hele tatt. Som er en litt mer kinkig situasjon.

Har du prøvd andre typer DVDer? Eventuelt prøvd et annet brenneprogram? Tror det har lite med hardware å gjøre. Men du kan alltids ta å kjøre Firmware og chipset upgrade når du først er i gang.
Sitat av Krisku Vis innlegg
Nei, men det pleier å virke hvis man ikke får opp noe innhold i det hele tatt. Eller når CD/DVD rom ikke dukker opp i det hele tatt. Som er en litt mer kinkig situasjon.

Har du prøvd andre typer DVDer? Eventuelt prøvd et annet brenneprogram? Tror det har lite med hardware å gjøre. Men du kan alltids ta å kjøre Firmware og chipset upgrade når du først er i gang.
Vis hele sitatet...
Detaljer
Prøv først med et annet brenneprogram, evt annen type DVD format. Her er det bare å prøve å feile. Så lærer du.

Jeg sitter med 100 saker i måneden om folk som skriker om hvert for sitt. Så er litt begrenset hva jeg gidder å besvare på fritiden
Sitat av Krisku Vis innlegg
Prøv først med et annet brenneprogram, evt annen type DVD format. Her er det bare å prøve å feile. Så lærer du.

Jeg sitter med 100 saker i måneden om folk som skriker om hvert for sitt. Så er litt begrenset hva jeg gidder å besvare på fritiden
Vis hele sitatet...
Du skjønner har ikke filmen på pc, har den kun på den dvd plata, jeg fikk den sendt i posten fra tyskland.
Virker andre dvd plater på pc'n?
Og hva heter den cd/dvd spilleren din?
Har du prøvd et annet avspillingsprogram? VLC fungerer på så og si alt. Hvilket avspillingsprogram bruker du?
Sitat av Zagge Vis innlegg
Virker andre dvd plater på pc'n?
Og hva heter den cd/dvd spilleren din?
Vis hele sitatet...

Alt annet funker ja, dvd spiller min er fra samsung.

Sitat av Caracalla Vis innlegg
Har du prøvd et annet avspillingsprogram? VLC fungerer på så og si alt. Hvilket avspillingsprogram bruker du?
Vis hele sitatet...
Om du har lest hele tråden, så er det slik at jeg ikke får opp noenting, alltså ingen fil eller noe.
Sist endret av FaLcOn; 7. desember 2008 kl. 18:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Heisan.
Idag fikk jeg en ny dvd av min onkel som funker på dvd men ikke på pc, akkurat samme som den tidligere dvd som er tatt opp lengre opp i diskusjonen.
Hva er grunden til dette?

Det er ett plagsomt problem fordi det er viktig dvd som jeg er nødt til å se på nå.
Sist endret av FaLcOn; 6. januar 2009 kl. 21:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Velger å stjele denne tråden ettersom jeg har akkurat samme problem.
Leide akkurat Engler og Demoner og tenkte å se på den, når jeg satt dvd-platen i dataen så vil ikke dataen reagere, det skjer ingenting. Noen som har noen alternativ til hva jeg kan gjøre?
Sitat av Dotten Vis innlegg
Velger å stjele denne tråden ettersom jeg har akkurat samme problem.
Leide akkurat Engler og Demoner og tenkte å se på den, når jeg satt dvd-platen i dataen så vil ikke dataen reagere, det skjer ingenting. Noen som har noen alternativ til hva jeg kan gjøre?
Vis hele sitatet...
Trykk play i DVD-spilleprogrammet ditt? Sitter du og venter på autoplay kan det hende du må vente lenge.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Trykk play i DVD-spilleprogrammet ditt? Sitter du og venter på autoplay kan det hende du må vente lenge.
Vis hele sitatet...
Gikk dessverre ikke, tror ikke dataen klarer å lese dvd. Det fungerte perfekt før, og har sett mange filmer på det, så det er litt merklig at den ikke fungerer akkurat nå.

Må levere tilbake filmen imorgen og har dessverre ikke fått sett den enda.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Velger å slenge meg inn her med liknende problem.
Har en Acer Aspire 5920G med dvd brenner "TSSTcorp TS-L632D".
Kjører Vista Home Premium OEM.
Har prøvd ut alt mulig av tips i diverse fora, inkludert å slette upper- og lowerfilters. Jeg har prøvd å finne driver, men det eksisterer visst ikke. Jeg har prøvd å finne ny firmware, men det eksisterer visst ikke det heller. Og når jeg googler navnet på brenneren, finner jeg hundrevis av forumposter med liknende problemer.
Etter ca et år med sporadiske søk etter løsninger får jeg nå endelig jeg brenneren opp i både device manager og explorer, og den leser lyd-cd, data-cd fra Komputer for alle, og brente data-cd'er. Men den påstår at ingen plate sitter i når jeg slenger inn en brent data-dvd eller dvd video.
I sikkermodus har jeg imidlertid fått dvd video til å virke, men data-dvd ser den ikke.
Jeg har prøvd å avinstallere brennerprogrammer, og installere nye brennerprogrammer.. Nå får jeg en feilmelding fra iTunes hver gang den starter om at det mangler noe i registeret for noen av cd funksjonene.

Lurer derfor på om noen her har noen mulige tips. Er møkk lei av å ikke kunne brenne, se film, eller installere fra dvd.
Sist endret av DoktorKven; 3. august 2010 kl. 19:01. Grunn: glemte noe
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nå har det seg slik at ikke alle spillere spiller DVD+ og DVD- like bra, har du prøvd med begge formatene ?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nå har det seg slik at ikke alle spillere spiller DVD+ og DVD- like bra, har du prøvd med begge formatene ?
Vis hele sitatet...
Det må jeg ærlig talt si jeg ikke har tenkt på. Alle platene jeg finner for øyeblikket er merket "DVD -R". Eneste "+R"-plata jeg har er en dvd video-plate, og den oppfører seg helt likt.
Men de fleste dvd-platene jeg har er brent ut nettopp den samme pcen. Og samtlige plater har fungert tidligere.
Og hvorfor den leser filmer kun i sikkermodus har jeg ikke greid å finne ut.

PS: Når platene ikke vil spille av eller dukke opp i explorer lager de unormale lyder. Etter at den normale oppstarts"hviningen" avbrytes tidligere enn normalt, lager de klikkelyder i et mønster:
3 klikk, 2 klikk, 1 klikk, 2 klikk, 3 klikk, 3 klikk, 2 klikk, 1 klikk, 2 klikk, 3 klikk, 3 klikk. Og sånn går det helt til jeg tar ut plata.
Håper det var noenlunde forståelig.
Sist endret av DoktorKven; 3. august 2010 kl. 21:23.