Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3007
Jeg satt idag og gjorde som jeg pleide å gjøre, sitte å surfe, msn, bruke Daemon Tools å se på litt filmer etc. Men etter jeg gikk ut i fineværet og slo av dataen. Og noen timer senere kom tilbake, da var CD-rommen borte i min datamaskin.

Jeg kjører en Vista Business 32 bits. Og sjekket enhetsbehandling, der viste det seg at enheten var der. Men med en liten feilmelding
"Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39)

Klikk Søk etter løsninger for å sende data om denne enheten til Microsoft og finne ut om en løsning finnes."

Klikker man søk etter løsninger kommer standard Vista bull, og den finner ingenting. Oppdatere driver går heller ikke an, og autofirmware oppgradering fra produsenter går ikke an nettopp fordi den ikke finner enheten i Min Datamaskin.

Jeg har sjekket SATA kabelen, strømkabelen og CD-rommen ser akkurat ut som den skal. Hva kan være problemet?
Krisku's Avatar
Trådstarter
Nei, jeg har CD rommen. Men den dukker ikke opp i Min Datamaskin. Den har alle de nyeste driverne, men når jeg putter inn en CD skjer det ingenting...
Kanskje noen har sabotert SATA kablene når du var liten unge!
Jeg må nok si meg enig med proudfoot her ja. Helt klart sabotasje!
Sitat av ProudFoot
Kanskje noen har sabotert SATA kablene når du var liten unge!
Vis hele sitatet...
Hvordan et slikt innlegg klarer å få KP, klarer jeg ikke fatte.
Krisku's Avatar
Trådstarter
Guud, denne tråden var hjelpsom..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Mitt heitaste tips er faktisk å avinstallere deamon tools, fjerne CD-ROMen fra enhetsbehandling, reboote, og legge den til på nytt. Det er et generelt trick som *rimelig* ofte fungerer.

Ellers kan du finne ut kva filnavn som inneholder driveren, og overskrive den manuelt og ta en reboot. Det er godt mulig du må boote i safemode for å få overskrive den.
Krisku's Avatar
Trådstarter
Takk slashdot. Men en annen sendte meg en PM med løsningen. Btw, tøft at du skriver nynorsk