Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 859
Kan jeg som privatperson holde en fest til sommeren, og kalle denne "Trance Energy 08". Leie et lokale med myndige vakter, et lokale som har blitt brukt mange ganger før i fest sammenheng med opp til 300 stk. Og deretter ta 100 kr i inngangs penger, uten at dette medfører noen problemer? Ingen skjenkebevilling eller noe som helst, men tydelig berusede personer blir bortfør fra arrangementet. Noen som tror dette kan by på noen problemer? Er jo bursdager hver eneste helg der 200-300 personer kommer og betaler 100 kr i inngangs penger.
Vi slengte i stand et slikt arrangement i russetida. Du kan, som privatperson, ikke arrangere happenings der det nytes alkohol, og ta penger for det. Det du må gjøre er å kalle det "lukket arrangement", der det selges billetter/invitasjoner for 100,- stykket. Kall det et spleiselag, om onkel politi skulle bry seg med det. Ta kontakt med politiet på forhånd og legg fram saken for dem, de er sikkert medgjørlige, men så lenge det er et lukket arrangement så har de ingenting de skulle sagt, så lenge det ikke går over styr, og de må gripe inn uansett.
hvorfor skulle det vært et problem? bare fordi du kaller det trance ntss ntss ntss så skulle jo ikke det ha noe å si
Trance Energy er vel forsåvidt et allerede eksisterende arrangement i Holland? Bør kanskje velge et annet navn i såtilfelle.
Har ikke noen som helst planer om å kalle det Trance Energy - et eksempel bare. Det jeg lurer på er hva jeg må passe på når jeg som privatperson arrangerer dette lukkede arrangementet, det skal ikke selges alkohol der inne, men folk kan fritt få ta med alkohol selv.

Si at jeg slenger opp dette arangementet på facebook, og folk blir invitert til å joine gruppen via meg og andre sentrale personer jeg er i kontakt med, alle som velger "Attending" på RSVP'n blir satt opp på gjestelista, og må betale 100 kr i døra og får stempel. Da er alt i orden med andre ord?
Det var iallefall sånn vi gjorde det i russetida ( minus facebook ) og da gikk alt helt topp. Men igjen, jeg anbefaler å kontakte politiet. De er så snille atte! Det blir jo nesten som du sier i første post, som en bursdagsfeiring, der folk kommer med 100 spenn i "gave". Kjør på!
Takk for den informative informasjonen, skal ned en tur på stasjonen og finne en hyggelig kontordame.
Har vært med på en god del fester lignende dette her i det siste, 50-100kr i døren, "lukket" arrangement, ingen problemer med politiet. Minus trancen dog, men det er jo smak og behag.