Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1178
Hei!

Jeg skal på sesjon førstkommende fredag, og jeg har noen spørsmål vedrørende dette.
Det har seg sånn at jeg har hatt moderate til store problemer med ryggen de siste årene. Jeg har gått til både fysio og osteopat litt over et år nå. Behandlingen har vært velykket og ryggen min har vært stabil og bra de siste månedene.
Pr. dags dato er jeg veldig motivert til å gjennomføre førstegangstjeneste, med et mål om å oppnå en internasjonal tjeneste senere.
Jeg kommer derfor ikke til å nevne noe om mine tidligere ryggplager, og jeg er ganske sikker på at jeg kommer meg igjennom helsesjekken.
Nå til mitt spørsmål:

Vil dette ha konsekvenser, hvis jeg ikke nevner noe om dette, og hva skjer hvis ryggen plutselig låser seg under førstegangstjenesten? Vil det føre til at jeg ikke forblir tjenestedyktig å må reise hjem, eller vil de finne en kontorjobb til meg resten av året? I så tillfell;, kan jeg bli dimmet hvis jeg får en legeerklæring på ryggen min?

Og har dere noen tips om hvilken avdeling jeg bør søke på, hvis det å tjenestegjøre i utlandet er en del av målet? Har sett på panserbataljonen, men ikke funnet noe mer enn det...

Det skal sies at jeg går på toppidrett vgs og trener fotball 8 ganger i uken, så jeg anser meg som ganske godt trent.

Takk på forhånd!