Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1981
Veit mange har det gøy med helium

men hva med sulfur hexafluoride høres mye gøyere ut..

noen som veit om det er farlig og trekke sulfur hexafluoride ned?

og eventuelt hvor man får kjøpt dette.

http://www.youtube.com/watch?v=V2FR6-gEwjU sulfur hexafluoride Film.
Sist endret av stec0; 7. november 2009 kl. 23:43.
Jeg skal ikke si noe for sikkert, men iogmed at han sier han drar det ned i lungene - Og det blir liggende der (derfor varer det lengre enn helium) så tror jeg ikke det er noe farlig.
Gassen er i utgangspunktet ikke farlig. Du skal dog være obs på at når man trekker ned en gass i lungene får man ikke oksygen med så pass på å ta en pause etter hvert trekk hvor du puster vanlig luft...
vel, siden det er så tungt fortrenger det vel oksygenet du helst vil ha i lungene dine, med andre ord er denne gassen ikke noe du har lyst til å ha liggende så lenge

hallgeir slo meg på målstreken (eller, 3 minutter mellomrom da ))
Sist endret av VivaLatrina; 8. november 2009 kl. 00:26.
Sitat av stec0 Vis innlegg
noen som veit om det er farlig og trekke sulfur hexafluoride ned?

og eventuelt hvor man får kjøpt dette.
Vis hele sitatet...
Har tittet litt rundt for informasjon. (Utrolig hva man finner på nettet, bare man tar seg tid til å lete)

Det som er farlig med å innhalere dette, er at sulfur hexafluoride erstatter både oksygen og co2, noe som gjør det vanskelig å puste ut. Dette legger du merke til i videoen og.
Denne gassen er også veldig tung for lungene, da det er 5 ganger så tyngre enn Helium.
Dog, et lite drag av dette stoffet har muligens ikke noen betydning for helsa di, men du bør være forsiktig med å innhalere denne gassen.
Vel, det er noen sider man kan kjøpe dette på, men kan desverre ikke nevne disse, da det ikke er lov.
Men jeg vil annta at dette ikke akkurat er en billig gass, og med tanke på at du må frakte dette også, vil det ikke bli en behagelig regning.

Håper dette hjalp litt..
5 ganger tyngre en oksygen om jeg ikke tar helt feil, helium er vel på minusvekt.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
som en av kommentarene i videoen påpeker, er denne gassen potensielt farlig da man kan besvime pga. mangel på oksygen.
å besvime i seg selv er igrunn ikke farlig, men gassen vil fortsatt være i lungene dine når du er bevisstløs, og muligheten for å kveles er høyst tilstede.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Dette vil jeg ha til muntlig eksamen!!!
haha Sio

Aldri innhaler for mye! Jeg prøvde "bare" med helium innhalerte sykt mye. blei helt svimmel og blå i trynet på grunn av for lite oksygen. det er ikke morsomt det!
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jeg lagde en tråd om det for rundt 2 år siden: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=121077
Står hvor man får tak i der
Hadde tenkt til å kjøpe, helt til jeg fant ut at det var en ekstra null på prislappen jeg hadde blingsa på...
Fungerer akkurat som og puste inn Xenon gass, bare xenon gass er dyrt dyrt..
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Fungerer akkurat som og puste inn Xenon gass, bare xenon gass er dyrt dyrt..
Vis hele sitatet...
Ja, virker på samme måte...
http://www.youtube.com/watch?v=hwnLiXK-v5U&feature=fvw
Film av noen som inhalerer xenon.