Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2118
Denne serien er underrepresentert i form av hyllester her på forumet og dukker som oftest bare opp i listetråder.Jeg mener den fortjener i lik(les:større) grad som Lost og Prison Break en egen tråd.
Nå er det bare 3 dager igjen til sesong 3 er i gang, en stor anledning som bare juleaften kan konkurrere med når det gjelder forventinger og gleder.

Så, er det flere enn bare meg som endelig får mening i livet igjen om noen få dager?
Hvilke forventinger har dere til neste sesong?
Er dere skuffet over slutten på forrieg sesong og noe skeptisk til hvordan neste da blir?
Har dere sympati med og elsker hvert øyeblikk når Gaius Baltar er på skjermen eller blir dere bare frustret og erger dere over han?
Ahhh.. <3 Battlestar Galactica.
Gleder meg som en unge til nye sesongen. Kanskje den beste serien etter Firefly.
Synes slutten på forrige sesong var ganske bra. Ikke beste avslutningen av en sesong jeg har sett, men serien er generelt sett så bra at det ikke er noe problem. ^_^
Jeg er stor fa(e)n av Battlestar Galactica. Jeg har nettopp sett sesong 1 og 2 på nytt for å være klar til 6. oktober Jeg er helt enig om at denne serien ikke får nok oppmerksomhet, men det skal jo nevnes at den er begynt på NRK 2(?) også nå. DVS de sender første sesong for tiden.

Alle de 3 (!?) sesong avsluttningene har hatt enorme cliffhangers, og den siste var vel en høydare således. ( Sesong 2 ble delt i 2 for det amerikanske publikum).

Dersom vi ser litt kritisk på serien så er vel skuespillet litt under par, men historien og de veldig gode karakterene veier opp for dette. Synes dog skuespilleren som spiller Gaius Baltar er til tider genial, spesielt når han prater med nr. 6.

Jeg tør dog ikke spekulere i hvordan neste sesong blir, men selvfølgelig håper jeg den skal bli spennende og gjerne med noen veldig gode plottwists. (Men la oss for gudsskyld slippe flere sleeper agents).
Mener å ha sett noe om en minisere som gikk, men kun på webtv. Den var om perioden mellom det fatale presidentvalget/ny planet og slutten på sesong 2.
Sitat av meitemark
Mener å ha sett noe om en minisere som gikk, men kun på webtv. Den var om perioden mellom det fatale presidentvalget/ny planet og slutten på sesong 2.
Vis hele sitatet...
Piloten ble i sin tid sluppet som miniserie (http://www.play.com/DVD/DVD/4-/15776...a/Product.html), men dette var før presidentvalget. Bare av ren kurositet; hvor så du denne miniserien? Trodde jeg hadde fått med meg alt omkring Battlestar Galactica
Det er faktisk noen nye "web-episoder" ute, de er vel ca en vanlig episode tilsammen, bare delt opp i deler på 10min.
Problemet er at det er kun personer med amerikansk ip som kan streame disse episodene.
Noen av de ligger vel på usenet, men sist jeg sjekket så var det ikke alle delene.
BSG er faktisk min favoritt-serie blant ganske mange serier, ekstremt på de fleste punkter.
Sist endret av TheGEEK; 3. oktober 2006 kl. 19:02.
Kan noen komme med et kjappt sammendrag om hva det handler om? Høres kult ut
Sitat av |fatman|
Piloten ble i sin tid sluppet som miniserie (http://www.play.com/DVD/DVD/4-/15776...a/Product.html), men dette var før presidentvalget. Bare av ren kurositet; hvor så du denne miniserien? Trodde jeg hadde fått med meg alt omkring Battlestar Galactica
Vis hele sitatet...
Finnes på bl.a. Torrentleech. Har lasta den ned. Tror det er 8 episoder. Ekstremt korte dog. Tar for seg tiden mellom s2 og s3. Jeg synes de var for korte til å få noe utbytte av dem, men smaken er som baken.
Er episodene nye? Eller er det gamle episoder sendt på nytt? Sitter på arbeid så jeg får ikke gjort så mye søking at det gjør noe .

Edit: Svaret kom mens jeg skrev ....

Edit2: Finner ingen ting om disse episodene på IMDB heller (http://www.imdb.com/title/tt0407362/episodes#year-2006)
Sist endret av |fatman|; 3. oktober 2006 kl. 19:12.
[OT]Fant ingen brukbare samlinger av alle 8 episodene i en pakke, men for å gjøre letingen enklere for folk, bruk søkeord som "webisode" og "resistance".[/OT]

Synes serien begynte bra, men ble tynnere etter hvert. Samtidig unngikk de å ødelegge showet helt, men håper absolutt de tar seg opp igjen.
Dette er IMO enda et eksempel på en serie som burde vært komprimert ned til en eller to sesonger (kanskje med en "oppklarende" film senere), men hvor melkebondeinstinktet hos produsenten ble for sterkt.
Uansett er serien definitivt verdt å følge med på.

EDIT: Mener også å huske at mengden logiske brister var noe høy..
Litt offtopic og jeg regner med at alle som er fan vet det alt; men episode 1 og 2 ligger nå ute på det store fæle bit torrent netverket. Løp og lei dersom du vil se hvordan det går med alle heltene i BG. ( Synes faktisk de kom seg godt i gang etter forrige sesongs cliffhanger)
Jeg er iallefall veldig fornøyd med de to første episodene.
Det er IGN også som gav de 10/10
Neste episode kan ikke komme fort nok etter avsluttningen på Precipice.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av TheGEEK
Det er faktisk noen nye "web-episoder" ute, de er vel ca en vanlig episode tilsammen, bare delt opp i deler på 10min.
Problemet er at det er kun personer med amerikansk ip som kan streame disse episodene.
Noen av de ligger vel på usenet, men sist jeg sjekket så var det ikke alle delene.
BSG er faktisk min favoritt-serie blant ganske mange serier, ekstremt på de fleste punkter.
Vis hele sitatet...
Ligger bl.a ute på trackere som TL.
Sitat av TL
Webisode 1[04m03s]
Tyrol and Tigh organize a resistance on Cylon-occupied New Caprica.

Webisode 2[02m35s]
Jammer balks when Tigh's latest order violates his moral code.

Webisode 3[03m27s]
Tigh and Tyrol hide weapons while Duck and his wife clash over religion.

Webisode 4[02m37s]
Cally and Nora visit the temple; a Cylon reprisal leads to tragedy.

Webisode 5[02m33s]
Duck grieves for Nora and blames Tigh for hiding guns in the temple.

Webisode 6[02m12s]
Tigh and Jammer debate the ethics of endangering innocents during wartime.

Webisode 7[02m37s]
Jammer is brought to a mysterious private meeting with the Cylon Doral.

Webisode 8[04m37s]
Doral talks to Jammer about the attack on the temple and makes him an offer.

Webisode 9[03m45s]
Jammer is released from detention; Duck grieves for his wife.

Webisode 10[05m13s]
Jammer and Duck make fateful decisions about their futures on New Caprica.

All 10 Webisodes in one pack..ENJOY!! U can choose which one u're missing, or download the whole pack
Vis hele sitatet...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Litt gammel tråd nå, men uansett nå er man kommet til sesong 3, episode 4. Og jeg er mektig imponert over hvordan serien er kommet i gang. Faktisk en av de bedre "comeback'ene" jeg har sett. De 2 første episodene var desidert en "høydare". De spørsmål som ble tatt opp i serien var ikke slike jeg hadde forventet av en slik serie!

La oss bare håpe at dette fortsetter med samme manus forfattere og i samme stil ...
herregud, "fikk tak i" de 2 første sesongene nå. Ble så hekta at jeg satt i 2 dager etterhverandre bak låkt dør å så på dem. Sett også de 4 episodene i sesong 3 og jeg kan ikke få satt ord på hvor latterlig bra denne serien er for sci-fi fan iallefall
Leste et intervju på tv.com av Jamie Bamber aka. Lee Adama, der han sa at 3. sesong kanskje var den beste utav de alle. Siden jeg er en mektig scifi geek, så elsker jeg egentlig når det meste av handlingen skjer "in space" og sikler på skjermen når vi vitner store space battles. Dette er noe jeg synes BSG har klart veldig bra, og det som kanskje gjør serien så kul rent cinematisk er hvordan alt er "filmet". Dvs. måten de zoomer inn og ut før de treffer objektet som skal være i fokus.

Når det kommer til skuespiller prestasjoner, så er det noen som jeg synes er emmy verdig, mens andre kan bare drømme. Commander Adama er en utav de som klarer å skape gåsehud når han holder sterke taler med den mørke stemme. Har lest flere steder der folk sammenligner seriens nye skuespillere med seriens gamle, dette kan jeg ikke gjøre siden jeg ikke har sett den første versjonen, men veldig mange klager over Starbuck.

Ble lit bekymret når jeg så første episode av sesong 3, der Lee "Apollo" Adama var blitt feit som en gris, men var vist et story point. Takk gud.

Har hørt rykter om at (ex)president Gaius Baltar kanskje er en Cylon ? Noen som kan avkrefte eller bekrefte ryktene ?

Til slutt, her er et lite copy paste ifra tv.com til de av dere som kanskje tenker at dette er yet another crappy scifi series :

"The first regular season premiered to excellent viewer numbers and critical acclaim. After the midseason break in Season Two, the show received widespread recognition from the mainstream media, including several outlets not always known for their interest in science fiction. As mentioned above, Time Magazine named BSG the best show on television for 2005. Rolling Stone Magazine and New York Newsday also named BSG the best show of the year. Many other publications like the New York Times and the Chicago Tribune lavished praise on the series."

Nei folkens, se heller BSG enn den crappy mainstream serien prison break som hadde stort potensial de første 5 episodene men som krasjet stort og stygt.

En liten edit og offtopic:
Er det blitt en klisje at nyere serier med stort potensial og originalitet blir drept som en følge av at de blir dratt ut for å melke seertallkua, og flyte på hypen ? Tenker på lost og prison break, kan sikkert nevne flere, men synes disse to er fine eksempler.
Sist endret av SalkiN; 22. oktober 2006 kl. 05:06.
Sitat av SalkiN
Når det kommer til skuespiller prestasjoner, så er det noen som jeg synes er emmy verdig, mens andre kan bare drømme. Commander Adama er en utav de som klarer å skape gåsehud når han holder sterke taler med den mørke stemme. Har lest flere steder der folk sammenligner seriens nye skuespillere med seriens gamle, dette kan jeg ikke gjøre siden jeg ikke har sett den første versjonen, men veldig mange klager over Starbuck.
Vis hele sitatet...
For å sette ting litt på spissen så er Starbuck omtrent en like god skuespiller som de som innehar roller i Hotel Cæsar.

Sitat av SalkiN
Ble lit bekymret når jeg så første episode av sesong 3, der Lee "Apollo" Adama var blitt feit som en gris, men var vist et story point. Takk gud.
Vis hele sitatet...
Må ikke komme her å prøve å si noe galt om sesong 3! Da kommer sender vi Nr. 6 etter deg :P

Sitat av SalkiN
Har hørt rykter om at (ex)president Gaius Baltar kanskje er en Cylon ? Noen som kan avkrefte eller bekrefte ryktene ?
Vis hele sitatet...
La oss nå holde tråden fri for mange spoilers i og med at jeg tviler på at alle har fått øynene opp for denne serien enda, men dersom du er veldig nyskjerrig: Sjekk episoden der Cylonene sitter i kantina på Caprica så får du deg kanskje en liten overraskelse.

Nei folkens, se heller BSG enn den crappy mainstream serien prison break som hadde stort potensial de første 5 episodene men som krasjet stort og stygt.

Sitat av SalkiN
En liten edit og offtopic:
Er det blitt en klisje at nyere serier med stort potensial og originalitet blir drept som en følge av at de blir dratt ut for å melke seertallkua, og flyte på hypen ? Tenker på lost og prison break, kan sikkert nevne flere, men synes disse to er fine eksempler.
Vis hele sitatet...
Så enig så enig. Som jeg prøvde å si i min siste post sesong 3 åpneren (dvs disse første 4 episodene) har satt meg i en sjokktilstand. Har ikke sett bedre sesong åpning siden Jack Bauer kommer med et hode i en veske, men så gikk jo bare serien nedover etter det punktet da.
|fatman|: Caprica-scenen du refererer til, klarer du å rote frem nummeret på episoden? Vil nødig måtte "anskaffe" halve sesong 2 på nytt.
Sitat av bread
|fatman|: Caprica-scenen du refererer til, klarer du å rote frem nummeret på episoden? Vil nødig måtte "anskaffe" halve sesong 2 på nytt.
Vis hele sitatet...
Enig, ble nå veldig nyskjerrig på om han sitter der.
Episode 18 sesong 2.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sjekk episoden der Cylonene sitter i kantina på Caprica så får du deg kanskje en liten overraskelse.
Vis hele sitatet...
Sjekket nå akkurat den aktuelle scenen.. Og Fatman, jeg tror du har misforstått scenen totalt, da riktignok Baltar er tilstede i scenen... Som nr. 6 sin "usynlige venn". Akkurat som Baltar har nr. 6 som sin, til tider plagsomme fantasi venn.
...Spoiler warning...

Det kan være, men jeg er også farget av det faktum at jeg har sett den første serien. Den fra omtrent attenhundreogbrødmangel. Og der er Balter en av de som kan beskrives som en ikke akkurat sympatisk person som forråder menneskeheten for selv å kunne komme i kontroll over de 12 koloniene.

Mange spekulerer i om Baltar i denne serien også er en "badguy" eller ikke. For å være 100 % ærlig tror jeg ikke de som lager serien har bestemt seg ordentlig heller. Derfor henger dette som et lite "spøkelse" over oss hele tiden.
Sist endret av |fatman|; 5. november 2006 kl. 00:56.
Baltar er kansje en av de mest spennende personene i serien, selv om jeg holder med old man Adama som den absolutte kongen i BSG...

fatman: jeg kan ikke huske å ha sett noenting som antyder at Baltar hadde noen plan om å ta makt over de 12 koloniene før angrepet, sikkerhetssystemet hans var vel godt ment, ha lot bare feil person fikle med det :P
Hvor så du dette? mini-seriene?

Angående sleeper agents, så tok serien en brilliant tvist ved at "Boomer" fikk tilbake vingene sine imo, men skal si meg enig i at flere sleeper agents ikke trengs, men det er jo 5 ukjente, så litt av hvert kan jo forventes
Det er ingen rykter om at Baltar er en sleeper agent, han får en vond følelse av at han kan være en av de 5 ukjente i ep. 5 av sesong 3 (eller var det 6?), men når du tenker over hva de sier;
"Jeg kan forestille meg, uansett hvor jeg er, at jeg er et annet sted, som nå, er jeg i en skog" nr. 6 sier det, og det morsomme er at i scenene hvor Baltar er på caprica med nr. 6 i tankene sine, gjør han akkurat det samme...
Sitat av Robe
fatman: jeg kan ikke huske å ha sett noenting som antyder at Baltar hadde noen plan om å ta makt over de 12 koloniene før angrepet, sikkerhetssystemet hans var vel godt ment, ha lot bare feil person fikle med det :P
Hvor så du dette? mini-seriene?
Vis hele sitatet...
Denne serien som går nå bygger på en gammel, skikkelig gammel faktisk, TV-serie fra slutten av 70-tallet. Dessverre ikke noe man finner overalt, men jeg kjøpte den på VHS for en god del årtilbake. Serien er etter dagens standard overhode ikke bra, men ideene er der, og ikke minst tanken bak det hele var såpass bra at jeg valgte å bruke noen av pengene min på serien.

Anbefaler dog ingen å gjøre det samme såfremst dere ikke vil plage dere selv igjennom timer med elendig skuespill og hysterisk dårlige effekter.
Som den BSG-entusiasten jeg er så lastet jeg ned hele den originale serien...og slettet driten etter å ha sett en og en halv episode. Takke meg til den nye som er tusen ganger bedre.

Og Baltar er bare søt. Finnes ikke ond.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har lastet ned sesong 1 og 2 av Battlestar Galactica. Når jeg setter på episode 1, sesong 1, åpnes denne med å fortelle hva som har skjedd tidligere i BSG. Ideelt sett så skal det vil ikke ha skjedd noe som helst før episode 1? Etter dette begynner det med å filme ansiktet til en mann, samtidig som en klokke tikker i bakgrunnen. Noen som vet hvilken episode det er?

Deretter lurer jeg på om det er korrekt at sesong 1 og 2 består av henholdsvis 13 og 20 episoder?
Finnes en "mini-serie" på to deler som tar for seg handlingen før episode 1, denne er imho veldig bra, absolutt på nivå med mange andre store filmer og er et must for alle bsg-fans.
Og ja, såvidt jeg vet er sesong 1 og 2 henholdsvis 13 og 20 episoder.
Sist endret av TheGEEK; 27. november 2006 kl. 16:23.
Sitat av TheGEEK
Finnes en "mini-serie" på to deler som tar for seg handlingen før episode 1, denne er imho veldig bra, absolutt på nivå med mange andre store filmer og er et must for alle bsg-fans.
Og ja, såvidt jeg vet er sesong 1 og 2 henholdsvis 13 og 20 episoder.
Vis hele sitatet...
Mini-serien er nesten et must, den forklarer liksom det meste som har skjedd til nå, det vil si til starten av sesong 1, og mini'en er latterlig billig fra play.com så løp ... .ehh... vel kjøp: http://www.play.com/DVD/DVD/4-/15776...a/Product.html
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Mantus's Avatar
Trådstarter
Sesong 3 er nå ferdig og vi oppsummerer:
Beste serie noensinne. Lost sliter i sin tredje sesong, Prison Break klarer ikke å levere i sin andre men Battlestar Galactica er fortsatt konge. Sesongen hadde kanskje noen episoder som ikke når helt opp men etter å ha sett sesongavsluttningen så er det helt glemt.
At det er hele 10 måneder til sesong 4 virker ganske umenneskelig fra sci-fi channel sin side, men i høst sender de en dobbeltepisode/film som går rett til DVD og skal visstnok omhandle Battlestar Pegasus.
▼ ... over en måned senere ... ▼
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Mens vi venter, venter og venter på sesong 4 så kan dere alle hygge dere med følgende kremlåt som har sampla fra themelåten til BSG:
State of Mind & Chris SU - Deeper. (sample på Chris SU sin Myspace)

Det er min favorittlåt for tiden, og blir spilt noen ganger dagen med subben på naboplagingsnivå

Løp og kjøp!
Siste episode var hvertfall helt sinnsyk. Et mesterverk av en episode. Kanskje den beste episoden jeg har sett noensinne, uansett hvilken serie.

nso: Chill låt. Skal lastes ned.
Sist endret av Sinister; 8. mai 2007 kl. 22:38.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Je, bestilte den nettopp på vinyl selv. Så da er det bare å vente på posten

Forøvrig veldig enig anngående siste episode. Episk TV.
Sitat av Sinister
Siste episode var hvertfall helt sinnsyk. Et mesterverk av en episode. Kanskje den beste episoden jeg har sett noensinne, uansett hvilken serie.
Vis hele sitatet...
Det er det som er blitt så bra med BSG. Jeg sa etter de 3 første episodene denne sesongen at nå har jeg sett det beste innen serier. Det kan ikke bli bedre enn dette, og lenge så det faktisk ut som om jeg skulle få rett, men dette er århundrets beste sesongavslutning.

Det er bare å glede seg til neste sesong. Og selv om låten var bra NSO, så klarer den ikke å stilne abstinensene jeg har nå. Må nok se hele seriene igjen i løpet av sommeren slik at jeg er klar til sesong start igjen.
Sier dette for å gradere meg.

Ikke gi ut spoilere her uten å "skjule" dem (farge tekst osv), da jeg nå er helt oppslukt av serien og gleder meg til avslutninge på sesong 2 som jeg skal ta i løpet av dagen.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av duxo
Sier dette for å gradere meg.

Ikke gi ut spoilere her uten å "skjule" dem (farge tekst osv), da jeg nå er helt oppslukt av serien og gleder meg til avslutninge på sesong 2 som jeg skal ta i løpet av dagen.
Vis hele sitatet...
Daleks selvreplikerer og tar over galaksen, men doktoren har nok noen triks opp i ermet eller i tidsmaskinen sin skal du se!
Hah! Den funka ikke! Jeg vet ikke hvem Dalek er! Men nå føler jeg at jeg vet om en over-scilon jeg ikke ville vite om enda. Din nazi! Tvinger på meg informasjon jeg ikke vil ha!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Her har du et bilde av to Daleks, men som du ser så har doktoren full kontroll slik at du slipper å være redd.

http://www.postalheritage.org.uk/exhibitions/movingthemail/images/postbusimages/Daleks-Postbus-500.jpg
Sitat av duxo
Sier dette for å gradere meg.

Ikke gi ut spoilere her uten å "skjule" dem (farge tekst osv), da jeg nå er helt oppslukt av serien og gleder meg til avslutninge på sesong 2 som jeg skal ta i løpet av dagen.
Vis hele sitatet...
Farget tekst virker dårlig da dette forumet har flere fargeoppsett. Du får mase på noen av de som styrer forumet etter en [spolier] tag.