Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1163
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Prøv deg på denne testen for å se om du takler alle apostrof-reglene på engelsk!

Jeg fikk 100%. Men det er bare fint og flott, for jeg laget testen :P
Jeg fikk:
"Better than half...
You have 71 % apostrophy awareness!"
Vis hele sitatet...
Kan ha noe med at klokka er nesten halv tre på natta. Har vanligvis grei peiling på slikt som apostrof. Kan prøve igjen imorgen
The Rhymenocerous
polle's Avatar
79%
Men jeg har rimelig dårlig tålmod når det gjelder slike tester. så synes det ble for mange spørsmål Men uansett fin fin test.
Fikk 91%, men så etterpå at jeg hadde en idiotisk slurvefeil med "didnt" fremfor "didn't". Er blitt alt for vant til å lese forum-innlegg av slappe briter og amerikanere.
nei, jeg er ikke god i engelsk. Derfor er jeg godt fornøyd med 67%, hehe
PERFECTION!
You have 93 % apostrophy awareness!
Ah! Allow me to cordially invite you to a hug, a fine cigar and a bottle of bubbly! You made it to the top 10% of the test result - what can I say? Very well done, pat yourself on the back, and realise that you are a cunning linguist indeed. Either that, or you are Lynne Truss, and you are trying to find faults in my test ;-)



My test tracked 1 variable How you compared to other people your age and gender:


You scored higher than 99% on apostrophiness

Tror jeg kan dette, jeg. Spesielt siden jeg får bare 1 feil når klokka er halv tre på natta.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Norskinger gjør det stort sett MYE bedre enn briter og amerikanere.

Når du lærer språket fra scratch gjør man i alle fall ikke too / two / to og your / you're og there / they're / their feil...
master namer
elodin's Avatar
Better than half...
You have 75 % apostrophy awareness!
Vis hele sitatet...
Bedre enn forventet.
Er ikke spesielt stødig i engelsk.
Sist endret av elodin; 12. mars 2005 kl. 02:42.
Jeg hadde 75%, men faen, jeg er da ikke 18... Også er det sent. Og sånn...
You have 70 % apostrophy awareness!

hehe, bedre enn forventet vertfall
I like turtles
Skyfex's Avatar
You have 81 % apostrophy awareness!

Edit: Når de fleste har tatt testen, kan du legge ut svarene her? Ihvertfall på de vanskeligste.. i tillegg til begrunnelse. Så kan vi lære litt bedre engelsk
Sist endret av Skyfex; 12. mars 2005 kl. 03:00.
Sitat av SharQ
Norskinger gjør det stort sett MYE bedre enn briter og amerikanere.

Når du lærer språket fra scratch gjør man i alle fall ikke too / two / to og your / you're og there / they're / their feil...
Vis hele sitatet...
Interessant. Har også sett at mange amerikanere konsekvent skriver "then" der det skal være "than".
Better than half
You have 75 % apostrophy awareness!

Well, you got more than half the questions right - that's a prett good start! Apostrophes are a dying art, but you seem to master the little buggers - at least to a certain degree. Perhaps it's time to go to a library and pick up a copy of Lynne Truss' book "Eat Shoots and Leaves" - the tome of everything Apostrophy-related! Failing that, try googling "Apostrophe", and you will find a lot of interesting reading material.


Ikke verst da jeg er full:P
One of the good guys
2rs1's Avatar
Nae bad!
You have 36 % apostrophy awareness!
Vis hele sitatet...
Annonserer at jeg skal ta denne imorra også, I edru tillstand denne gangen. Også annonserers det at når jeg hadde svart seriøst på halvparten av spørsmålene reloadet siden seg og alle svara ble mullstillt. SÅ, alle under 36%, ta et koselig engelskkurs på kveldstid, jeg rokker med tipping i fylla nemlig!
Peace out!
Well done!
You have 86 % apostrophy awareness!

Bah, er overtrøtt. ble stående på nr.18 i 15min.
Bruker aldri slike forkortelser når jeg skriver engelsk dog så det får bli min unnskyldning