Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2178
Jeg var ute en dag og fant en mobiltelefon med et sim-kort i og jeg kunne naturligvis ikke pin-koden. Så jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med en metode for å få tak i "fortapt" pin-kode.
har du tilgang til simkortleser er alt mulig, ellers blir det heller vanskelig..
Leverer du den så får du mest sannsynlig penger. Du vet at hvis du bruker den, så er det stjeling?!
Du har 3 forsøk før kortet blir sperret, og krever PUK-kode.
Dette betyr at det ikke er noe vits i å gjette koden. Gjør som cokeloop sier, kjøp deg en kortleser, så får du tilgang til kortet uten PIN-kode.
Dessuten er det en stor sjanse for at kortet er sperret av TelefonOperatør.

Men orker du alt dette? Blir mye billigere, og mer moralsk å bare levere den inn til politiet. Eieren blir sikkert glad for å vite at en snill person fant mobilen, og var så hyggelig å levere den inn. Du kommer sikkert til å føle deg bedre etterpå!

Men du gjør som du ønsker, betal for en kortleser, for muligens å finne SIM-kortet sperret, eller lever den inn.

Lykke til!
1) finn ut nanvet det er registrert på.
2)ring telenor eller hvem det nå er det er registrert på.
3) si: "hei, det er ole peder rotvollhaug(eller lignende) som ringer. det har opstått et problem. jeg pleier ikke å ha simsperre på kortet mitt, men nå har følgende skjedd, at jeg satte det på i forrige uke, for jeg tenkte det var lurt. og så nå da, når jeg skulle slå på telefonen min, så var det pinkontroll. jeg husker ikke pinkoden min, og det arket der puk står ligger hjemme hos mor, og så er det sånn at jeg er i (sett inn stedsnavn) nå , og det er litt vanskelig å få tak i arket, og så tenkte jeg at dere kunne hjelpe."
4) håp at det virker. det funka for en som heter hans-erik som jeg kjenner, og das kan det jaggu funke for deg og. (men hans erik var ærlig og prøvde på sitt eget kort da.)
Ehm, tror nok dem sender et brev med pin/puk-kode til personen simkortet er registrert på.
Det gjorde dem når jeg hadde mista koden min engang, det begynner å bli veldig lenge siden riktignok.

Btw. hvor var det du fant telefonen?
Mer sannsynlig at de sender brev ja..
Lever tilbake du gutt. Jeg ble iværtfall veldig glad når jeg gikk ned på lensmanskontoret for og spørre om de hadde fått inn mobilen min og de hadde den. Ærlighet for alle pengan. Du har sikkert mobil fra før av uansett
Ærlighet varer lengst! Er du heldig får du finnerlønn...

F.eks. hvis det viser seg at du har funnet lommeboka til en relativt velstående person! sier ikke mer..
Du får faktisk puk-koden med en gang via telefon, men da må du oppgi telefonnummeret. Men det er det vel ikke så vanskelig å finne det, siden det står bakpå kortet.. Men dette skjedde med et NetCom-abonnement da, aner ikke hvordan andre selskap gjør det samme.

Men forresten; Er denne mobilen verdt å ta vare på, framfor å levere den inn? Hvilken type er det?
Sitat av pho
1) finn ut nanvet det er registrert på.
Vis hele sitatet...
Blir ikke det litt vanskelig å finne ut hvem det er registrert på hvis man ikke har tilgang på simkortet og ikke kan ringe ut for å finne nr.!

Eller er det bare jeg som kuker nå...
Sitat av el_bamso
Blir ikke det litt vanskelig å finne ut hvem det er registrert på hvis man ikke har tilgang på simkortet og ikke kan ringe ut for å finne nr.!

Eller er det bare jeg som kuker nå...
Vis hele sitatet...
Telefonnummeret står bakpå SIM-kortet, så deretter er det vel bare å bruke gulesider, der man finner navnet, og senere ringe operatørens service-telefon.

Edit: Okei, jeg kan ikke dette. Det er feil. Ikke hør på meg.
Sist endret av random8173; 30. mars 2005 kl. 21:02.
Vær grei! En stakkar som har mistet mobilen sin. Lever den inn å få bedre samvittighet
Sitat av marjuice
Telefonnummeret står bakpå SIM-kortet, så deretter er det vel bare å bruke gulesider, der man finner navnet, og senere ringe operatørens service-telefon.
Vis hele sitatet...

Sist jeg sjekka var ikke mitt tlf. nummer 15008612*1*

tok bort 2 siffer jeg! Aner ikke hva alle her på FF er kapable til å gjøre..
Hva i svarte..?! Hvorfor har jeg tatt feil?
Okei, glem alt jeg har sagt, det er nesten garantert feil..!
Unnskyld dumheten.. (:
marjuice: Det går bra... ingen er sinna på deg! Husk det...
Heldigvis, det..
Men nå får noen andre hjelpe deg, ettersom at jeg dreit meg loddrett ut..
Lykke til, da.

Edit: Samme hvem som trenger hjelp.
Sist endret av random8173; 30. mars 2005 kl. 21:06.
Jeg skal ikke ha hjelp... tror det er noen andre som skal ha det, men han/hun er sikkert borte! Så det er vi to som sitter å diskuterer ingenting.. jess.. da var jeg ferdig på jobb og drar hjem!
Dette ble jo saklig til slutt, tror jeg uansett ville ha levert mobilen og spart meg for bryet...
One of the good guys
2rs1's Avatar
Spar moralen a, finner du en telefon så tar du fram kortleseren (evt. tar en tur til en kamerat som har), og har litt underholdning med det. Er telefon bedre enn din egen, bruk den og selg din gamle. Sinnsykt gøy og levere den tilbake og "takk, det var hyggelig". Er jo forsåvidt mulig at telefon blir sperra av polti, men sjeldent.. Siden folk må anmelde tilfellet for at politiet skal gjøre dette.

Så drit i all moralen, ny telefon er moro, aldri noen som har levert tilbake dem jeg har mista
Sitat av Maddy
Spar moralen a, finner du en telefon så tar du fram kortleseren (evt. tar en tur til en kamerat som har), og har litt underholdning med det. Er telefon bedre enn din egen, bruk den og selg din gamle. Sinnsykt gøy og levere den tilbake og "takk, det var hyggelig". Er jo forsåvidt mulig at telefon blir sperra av polti, men sjeldent.. Siden folk må anmelde tilfellet for at politiet skal gjøre dette.

Så drit i all moralen, ny telefon er moro, aldri noen som har levert tilbake dem jeg har mista
Vis hele sitatet...
Etter å lese din post vil ikke jeg spare på moralen. Det er akkurat det jeg vil gjøre: Man leverer tilbake noe man finner.. Man tar det ikke selv. Skummelt nok så tar veldig mange ting de finner selv om eieren kan være rett rundt hjørnet.. (lommebok på gaten f.eks).. "Sinnsykt gøy å levere den tilbake," sier du ironisk. Tenk om du mistet din, og noen leverte den til deg... Du hadde hatt det "gøy" da.. Ikke alle tenker som deg. SPAR umoralen.
Sitat av Maddy
Så drit i all moralen, ny telefon er moro, aldri noen som har levert tilbake dem jeg har mista
Vis hele sitatet...
Hva om noen hadde levert en av mobilene du hadde mista, hadde det vært ålreit for deg, eller kjipt? Hva tror du?!
Men dette er ikke en tråd om moral, er det vel?
Nei, duden som starta tråden ville ha hjelp til å få tak i pin-koden, så moralen der er vel lost allerede..
One of the good guys
2rs1's Avatar
Men det er to måter å finne pin-koden på, ene er å bruke en kortleser. Den andre er å gjette tre ganger.

Og hadde jeg mista mobilen min, så seff hadde det vært deilig å få den tilbake.. men en gratis ny og hipp telefon er bedre.