Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1372
Jeg så "Ungdommens råskap" her om dagen. Vil si jeg syns det var en bra film og tiden gikk ganske fort under forestillingen.

Hva jeg syns blir litt feil da, er at "bøller" osv liker å tiltrekke seg oppmerksomhet (kom kanskje ut litt feil, men håper dere skjønner hva jeg mener).. Blir det ikke litt feil å lage en dokumentar om de da, og om hvordan hverdagen (skolen) er for de? På slutten av filmen sto det at de hadde 120 timers råmateriale, noe som viser at kameraene hadde stått og gått GANSKE lenge! Da oppnår jo "bøllene" akkurat det de prøver å oppnå, og skjønner da at det funker slik de ville, noe som kan inspirere dem enda mer..

Jeg sier ikke det ER sånn, dermed basta, men var noe som streifa meg etter jeg hadde sett filmen
Synes filmen var god underholdning, ikke noe annet.
tviler nå ikke akkuratt på at de "bøllene" gjør seg ekstra tøffe foran kameraet.. nettopp fordi kameraet er der...
Noen som har denne filmen? skulle gjerne ha sett den=)
Opprinnelig postet av eatme
Noen som har denne filmen? skulle gjerne ha sett den=)
Vis hele sitatet...
Den hadde jo premiere for noen uker sia

Uansett så kjenner jeg samtlige av de som spilte i filmen, og av 120 timer råmateriale har de dratt ut de 2 verste timene fra den verste klassen (med verste mener jeg da den klassen som statistisk sett lager mest bråk, motorklassen).
Det er ingen som "spiller", nesten i hvert fall, men de har ikke vist de gode sidene ved folkene. Med vilje.

Men når du har kamera i trynet er det selvfølgelig ukomfortabelt, men etter ett år med kamera opp i trynet så blir du temmelig lei.

Er ikke rart det står på VG og sånn at de blir stempla som problembarn.

SD
Hey SD bor du i nærheten eller siden du kjenner de gutta? Kjenner selv en del av de folka, og ja bor ikke så langt unna hauketo
<--- kjenner kazim fra filmen *skryte*
HaZnO's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av andjoha
tviler nå ikke akkuratt på at de "bøllene" gjør seg ekstra tøffe foran kameraet.. nettopp fordi kameraet er der...
Vis hele sitatet...
At det er kameraer der, gjør at de får den oppmerksomheten de prøver å få ved å være bråkmakere (antar jeg), og det hjelper ikke akkurat på å gjøre de MINDRE bråkmakere ved å lage en film av dem, og gi dem all den oppmerksomheten pga de oppfører seg på den måten de gjør.
Underholdning fra start til slutt. Veldig morsomt, og et interessant innblikk i Oslo's getto-skolemiljø. Utrolig nært og vakkert, helt usensurert. Anbefaler denne filmen til en avveksling fra Julen's tragisk klassikere. Bra filmmusikk i tillegg.
Opprinnelig postet av SD

Men når du har kamera i trynet er det selvfølgelig ukomfortabelt, men etter ett år med kamera opp i trynet så blir du temmelig lei.
Vis hele sitatet...
Nå var det ikke et helt år de filmet da men
Har lenge hatt lyst å se denne dokumentaren, men har aldri kommet så langt som å bestille kinobillett :P
Litt offtopic, men: Er han karen som spiller "hovedrollen" ( skinny kis med svart hår, er med i Gatas videoen også ) gjort noe annet TV eller film opplegg? Det er noe sinnsykt kjent med han! Jeg har ikke sett filmen, så for alt jeg vet kan han være linselus av natur og lillebroren til en av Gatas gutta :P
Gatas Paralment laga filmmusikken for filmen, så de er nok med i den ja.
Filmmusikk??? Er ikke dette en "dogumentar", altså en dokumentar som følger dogmereglene? Filmmusikk burde jo i så måte være bannlyst?
Opprinnelig postet av Dionysos
Filmmusikk??? Er ikke dette en "dogumentar", altså en dokumentar som følger dogmereglene? Filmmusikk burde jo i så måte være bannlyst?
Vis hele sitatet...
Alt for å tjene penger.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tildels enig med deg, det er jo basic psykologisk struktur, vi ser det hos dyr og vi ser det hos mennesker:

Hannene hopper rundt og viser seg, dytter på de svakere hannene for å vise hvem som er sjefen, rivalisering skjer, kanskje noe slossing også..

Den setningen kan brukes om alle hanner i alle raser, eneste forskjellen er at noen av artene har utviklet fjerpryd/farger for å imponere hunnene istedet for å vise muskler.

Veldig artig å sammenlikne egentlig, vi ser på oss så godt utviklet og greier, mens vi i bunn og grunn er i høy grad er kontrollert av lyster & instinkter som vi finner igjen overalt.