Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1620
Er det noen som har peil på om det er noen program som gjør så man kan bruke mobilen som fjernkontroll til tven via IR utgangen? Eller om det i det heletatt er mulig? Hadde vært kjekt å ha.
bruttern fortalte om en kompis av ham som hadde brukt k700i som fjernkontroll til tv og dvd og greier.. men med t630 vet jeg ikke helt
det vil nok ikke gå, pga sendestyrken på IR på mobiler er så vannvittig sva i forhold til en fjernkontroll.

et annet hinder er jo at IR er ikke no standar, de fleste IR devicer oppererer under forskjellige ...."premisser" derfor er det ganske sjeldent at de er kompaktible.

dog. Du kan bruke noen pda maskiner som fjernkontroll, IPAQ fungerer vistnok glimrende til dette.

Håper du fikk svar på det du lurte på.
-papa
Dette har blitt tatt opp før. søk.

Og forresten, jeg har brukt Nokia 6600 som fjernkontroll, med programmet IRremote.
ElroY's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av B3ndx
Dette har blitt tatt opp før. søk.
Vis hele sitatet...
Jeg søkte, og fant ut at det hadde blitt tatt opp før. Men da var det hovedspørsmål om å styre pc via Bluetooth, ikke IR. Så tenkte kanskje noen hadde noe ny info om dette nå.


paparoach: Takk, det oppklarte mye. Men om noen vet om noe, så er det interesant og prøve det alikevell. MEn takk.
Total irRemote heter programmet og fra det kan du styre det meste om du klarer å få det inn i mobilen... jeg styrte dvd spillern på skolen med det...
Opprinnelig postet av zero0
Total irRemote heter programmet og fra det kan du styre det meste om du klarer å få det inn i mobilen... jeg styrte dvd spillern på skolen med det...
Vis hele sitatet...
Det minner om den dagen jeg og en kamerat gjorde en religions time til et helvete for læreren med irRemote. Vi skulle se en film som ingen ville se og plutselig så gikk TVen og videoen berskjerk.
Vi brukte N6600, det funka med 5m avstand fra TV/video.
Det er ikke mulig å bruke T630 som fjernkontrolll til TV. Ikke glem at IR'n kun har 30-50cm rekkevidde. Det hadde derimot vært mulig hvis du hadde programert et programm som forlenger rekkevidden på IR'n. Med tanke på at java støtten på T630 er ganske så dårlig,gjør dette det vanskelig. Det eneste måtte være gjennom morphun, og de vil neppe gi lisens til programmer.

Så nei, ikke mulig ElroY.
med mindre du har en symbian telefon kan du ikke bruke ir remote, så da må du styre ting med bluetooth (unntaket er kanskje k700i). men har du en bluetooth-adapter på maskinene du kan du bruke dette programmet. Har ikke prøvd det selv, men skal visstnok funke fint
Det er ikke no program som gjør det murlig og bruke K700i som fjærnkontroll til tv-en heller..
ezkild: Stemmer. Det er fullt mulig å styre TVen gjennom en datamaskin, så lenge maskina har TV-OUT kort.
Funka ikke på t630 min d derre romeo progamme ezkild.. men er d noe spesielt du må gjøre får å få d innpå kanskje?
Du kan bruke t630 til å styre datan, vis det er intresangt

google: floats mobile agent
Effect funker det via ir?
Hei!

Her har du en innlegg hvor en person har lagd en javabasert fjernkontroll til t610/t630/z600

http://forum.sonyericsson.no/viewtopic.php?t=2165
Holder på å lage heter det.

Jeg kommer til å forhåpentligvis ha det klar til alle SE telefoner som støtter Java innen høsten - den første versionen kommer bare til å støtte Sony sine TV-er og DVD-spillere.
Vis hele sitatet...
Han har lagd den da, men er bare beta så han ikke har lagd den ut.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Romeo funker kun på Mac.. Dersom du har PC kan du bruke dette programmet. Jeg bruker det hjemme og det funker rå bra. Dersom du har en IR utgang med litt lang ledning kan du peke den mot TV'n og skrive noen pluggins til fma (har egent scripte framework).

http://fma.sourceforge.net

Scha
jeg hadde faktisk ei klokke som jeg kunne bruke som fjernkontroll, var jævlig gøy å fucke opp skoletimene med den, men den er ødelagt for lengst, noen som vet hvor en kan kjøpe en slik? fikk den av en kompis som hadde kjøpt den i utlandet..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av ozon
bruttern fortalte om en kompis av ham som hadde brukt k700i som fjernkontroll til tv og dvd og greier.. men med t630 vet jeg ikke helt
Vis hele sitatet...
Hvordan fikk han til det med k700i?
Opprinnelig postet av Freeloader
Effect funker det via ir?
Vis hele sitatet...
Kan være men da må du jo sitte rett med datan?
Innen 30-50cm rekkevidde.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Rekkevidden ville ikke være noe problem, ettersom styrken på IR-dioden kan økes etter behov. Grunnen til at signalstyrken er så svar som den er, er for å hindre at telefonene skal ødelegge/støye for andre IR-devices.

Hovedproblemet her, folkens, ligger i SE sin java-software. SE-telefonene gir ikke java kontroll over IR. Så derfor er det dessverre umulig på SE-telefoner å lage java-program som kan sende eller motta over IR.