Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1432
Hei!
saken er den at jeg har et vinkjøleskap som jeg bruke til å kjøle ned snus, brus +++
Problemet er det at siden det er til å holde vin passe kaldt går ikke temperaturen lavere enn 11°C. Jeg lurte derfor på om det var noen mulighet til å gjøre det kaldere? ville helst hatt den et sted rundt 0°C - 6°C, er dette mulig?

Takker for svar
Kan du ikke bare bruke en fryser?
Sitat av sum_user
Hei!
saken er den at jeg har et vinkjøleskap som jeg bruke til å kjøle ned snus, brus +++
Problemet er det at siden det er til å holde vin passe kaldt går ikke temperaturen lavere enn 11°C. Jeg lurte derfor på om det var noen mulighet til å gjøre det kaldere? ville helst hatt den et sted rundt 0°C - 6°C, er dette mulig?

Takker for svar
Vis hele sitatet...
Tror dette skal være ganske stress uten å måtte bytte kjølelementer, strømforsyning o.l. kanskje...Da er det lettere å kjøpe et billig kjøleskap
på finn eller lignende. Du får jo kjøleskap som kan komme ned i temperatuerene du beskriver.
Sist endret av Butchern; 11. mai 2008 kl. 02:41.
Trådstarter
Sitat av SvetteSokker
Kan du ikke bare bruke en fryser?
Vis hele sitatet...
Kunne jo gjort det
men jeg har den nede på rommet mitt, og grunnen til at jeg har det der er for at jeg ikke gidder å gå hele veien til fryseren(det er ihvertfall 20 m ) og jeg orker ikke å gå opp for å hente det i kjøleskapet

kall meg gjerne lat, men er det ingen som veit om noen måte å gjøre det kaldere på?

Sitat av TheButcher
Tror dette skal være ganske stress uten å måtte bytte kjølelementer, strømforsyning o.l. kanskje...Da er det lettere å kjøpe et billig kjøleskap
på finn eller lignende. Du får jo kjøleskap som kan komme ned i temperatuerene du beskriver.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo en mulighet.
men jeg er ikke avhengig av å ha det, men det er greit å ha.
Men jeg ville gjerne hatt det en del kaldere og skulle helst fått gjort det uten at det skulle kostet så mye penger
Sitat av sum_user
Ja, det er jo en mulighet.
men jeg er ikke avhengig av å ha det, men det er greit å ha.
Men jeg ville gjerne hatt det en del kaldere og skulle helst fått gjort det uten at det skulle kostet så mye penger
Vis hele sitatet...
Jeg liker holdningen din til å ikke orke gå 20 meter, støtter deg på det
Hvis du vil beholde vin-kjøleren så må du høre med noen som kan dette bra, for
det er ikke bare bare! Ellers så får du kjøleskap som selges for en 200-lapp, evt gis
bort mot henting hvis du følger litt med i huskelappen eller no sånt!

Btw, hilser så mye fra Ridabu
Trådstarter
Sitat av TheButcher
Jeg liker holdningen din til å ikke orke gå 20 meter, støtter deg på det
Hvis du vil beholde vin-kjøleren så må du høre med noen som kan dette bra, for
det er ikke bare bare! Ellers så får du kjøleskap som selges for en 200-lapp, evt gis
bort mot henting hvis du følger litt med i huskelappen eller no sånt!

Btw, hilser så mye fra Ridabu
Vis hele sitatet...
Haha
bra jeg tenkte det kunne vært kult å prøve å gjøre dette som et lite prosjekt, men om det er vanskelig da tror jeg heller at jeg lar det være
Hilse tilbake fra Ingeberg
Sitat av sum_user
Haha
bra jeg tenkte det kunne vært kult å prøve å gjøre dette som et lite prosjekt, men om det er vanskelig da tror jeg heller at jeg lar det være
Hilse tilbake fra Ingeberg
Vis hele sitatet...
Håper jeg ikke har ødelagt noe nå for deg, for det er sikkert absolutt mulig! Men du må sikkert høre med kompetente folk! Selv har jeg GK elektro bak meg så jeg tror neppe jeg er rette person!

Uansett, lykke til
Trådstarter
Sitat av TheButcher
Håper jeg ikke har ødelagt noe nå for deg, for det er sikkert absolutt mulig! Men du må sikkert høre med kompetente folk! Selv har jeg GK elektro bak meg så jeg tror neppe jeg er rette person!

Uansett, lykke til
Vis hele sitatet...
Okei
får vel bare legge prosjektet på is en stund til jeg eventuelt finner ut om dette er mulig og er ganske enkelt
kan gå å bare bytte ut termostaten til en som går lavere.
Fant et "minibar-skap" på finn.no til 500kr. Første jeg så på finn.no>torget>hvitevarer>kjøleskap
Trådstarter
Sitat av Fardin
Fant et "minibar-skap" på finn.no til 500kr. Første jeg så på finn.no>torget>hvitevarer>kjøleskap
Vis hele sitatet...
Jeg veit ikke om du leste posten min jeg, men jeg er ikke interessert i å kjøpe nytt, jeg bare tenkte å prøve å få det jeg allerede har litt kaldere.
Jojo, men tenkte jeg kunne nevne det for deg. Tror det blir billigere enn å mekke på det du allerede har.

Blir jo selvfølgelig morsommere og mer miljøvennelig da
Det kommer litt ann på hva slags vinkjøleskap du har.
Tro det eller ei, men ikke alle vinkjølere har kjøleelementer! Noen bare pumper ut all den varme luften, slik at det sjeldent blir noe særlig kaldt inni.
- Har du en slikt et så er det lite å gjøre med det.
Trådstarter
Sitat av GothQueen
Det kommer litt ann på hva slags vinkjøleskap du har.
Tro det eller ei, men ikke alle vinkjølere har kjøleelementer! Noen bare pumper ut all den varme luften, slik at det sjeldent blir noe særlig kaldt inni.
- Har du en slikt et så er det lite å gjøre med det.
Vis hele sitatet...
Det er jeg ikke sikker på
men om det er til noen nytte er det svart, ganske smalt, med display og det er plass til 8 flasker Ble kjøpt på europris for et par år siden
om det er noen som har lignende så veit dere sikkert hva jeg snakker om
[EDIT:]
http://cdn.overstock.com/images/products/L10272250.jpg
ser nesten slik ut, bare at det er display øverst og et hjul der du kan bestemme temperaturen
Sist endret av sum_user; 12. mai 2008 kl. 01:08.