Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3442
Jeg spinner herved i gang en konkurranse via Freakforum.nu.

Jeg lager en del låter selv, og skulle gjerne hatt en video eller to å slenge opp på YouTube, men ettersom jeg er komplett idiot når det kommer til film så vil jeg gjerne se hva DU er god for

Låtene mine finner du til gratis nedlasting her: www.madskymre.com

I hovedsak er det "Sweet Lies" og "All That You Want" jeg først og fremst kunne tenkt meg videoer til.

Send ditt videoforslag til mailadresse "video@madskymre.com" eller post en link til videoen her i tråden.

Jeg avgjør selv hvilke av videoene jeg ønsker å bruke, men de videoene som blir brukt premieres med et gavekort pålydende 2000 kr. enten i Rockshop.no eller Funteez.no, er medeier i begge disse så du kan selv velge hvilken butikk du vil handle fra.

Har ikke råd å betale 5 sifrede beløp for å få produsert en video, så derfor tester jeg denne u-utprøvde metoden. Håper administratorene lar tråden leve
Jeg hiver meg på!
Er det en innleveringsfrist?
Jeg er også med, kan bli gøy

Vil også vite når det er innleveringsfrist, og er det mulig å få lyrics? I tilfelle vi skal ha noen som synger på videoen.
Sist endret av Defqon; 13. mars 2009 kl. 10:29.
Har du noen tanker om hvordan du kunne tenke deg filmen? Eller får vi "frie tøyler" til å gjøre hva vi vil og du bare sjekker sluttresultatet mot hverandre og finner den du liker best?
Slenger jeg på meg og! Kunne det vært interessant med en enkel animasjons video? Jeg kunne gjerne også tenkt meg lyrics til de låtene du vil bruke.
Trådstarter
Sitat av t33zr Vis innlegg
Jeg hiver meg på!
Er det en innleveringsfrist?
Vis hele sitatet...
Hei, har ikke satt noen frist men må vel nesten gjøre det... si slutten av Mars da.. 14 dager fram i tid

Sitat av Defqon Vis innlegg
Jeg er også med, kan bli gøy

Vil også vite når det er innleveringsfrist, og er det mulig å få lyrics? I tilfelle vi skal ha noen som synger på videoen.
Vis hele sitatet...
Skal ordne med opplasting av lyrics på hjemmesiden i kveld, så gir jeg beskjed så snart de er på plass.
Sist endret av MadSky; 13. mars 2009 kl. 13:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av GoodGod Vis innlegg
Hei, har ikke satt noen frist men må vel nesten gjøre det... si slutten av Mars da.. 14 dager fram i tid



Skal ordne med opplasting av lyrics på hjemmesiden i kveld, så gir jeg beskjed så snart de er på plass.
Vis hele sitatet...
Dritbra!

Har du noen ideer til hvordan du vil ha det? En glad video? Dyster? Eller har du ingen innspill å komme med, og vi bestemmer 100% selv?
Trådstarter
Sitat av Clr Vis innlegg
Har du noen tanker om hvordan du kunne tenke deg filmen? Eller får vi "frie tøyler" til å gjøre hva vi vil og du bare sjekker sluttresultatet mot hverandre og finner den du liker best?
Vis hele sitatet...
I utgangspunktet helt frie tøyler.. har små ideer selv, men aner ikke hvordan man skulle utført dem på film eller hva det koster å produsere dem, derfor vil jeg heller at dere som har peiling skal komme med deres forslag

Sitat av Chikara Vis innlegg
Slenger jeg på meg og! Kunne det vært interessant med en enkel animasjons video? Jeg kunne gjerne også tenkt meg lyrics til de låtene du vil bruke.
Vis hele sitatet...
Animasjoner tar jeg gjerne, men det er viktig at videoene som lages ikke inneholder copyright materiale, altså utdrag fra allerede produserte filmer... vil helst ikke ha et søksmål på meg

Sitat av Defqon Vis innlegg
Dritbra!

Har du noen ideer til hvordan du vil ha det? En glad video? Dyster? Eller har du ingen innspill å komme med, og vi bestemmer 100% selv?
Vis hele sitatet...
Jeg har selv vært inne på tanken om en "Point Of View" video, ettersom det er det jeg mest sannsynlig kunne klart å lage selv, eller noe alla "bittersweet symphony" av the verve, men igjen.. det er dere selv som kan dette, og poenget er at ikke skal koste en krone, bare litt tid, så jeg gir dere 100% frie tøyler.
Sist endret av MadSky; 13. mars 2009 kl. 13:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Må man bruke en av de to låtene du nevnte eller er man fortsatt med om man skulle bruke en av de andre låtene? Har sendt deg en email på video-adressen din med mer detaljer ang. dette
Trådstarter
Sitat av Chikara Vis innlegg
Må man bruke en av de to låtene du nevnte eller er man fortsatt med om man skulle bruke en av de andre låtene? Har sendt deg en email på video-adressen din med mer detaljer ang. dette
Vis hele sitatet...
Heisann. Du lurte på om du kunne lage video til "Bad Fucking Hair Day". I og med at dette er en intro på 40 sekunder mer enn ei låt, så er den ikke noe jeg ønsker å promotere i større grad på YouTube, men om videoen blir bra så blir den brukt, og vil da premieres
blæh, nå skulle jeg ønske jeg hadde søkt medier og kommunikasjon. men skal prøve å lage noe
Ja, det blir "desverre" Bad Fucking Hair Day jeg lager animasjon til, siden det er såpass tidskrevende å få til noe særlig bra når det kommer til animasjon. Men til gjengjeld lager jeg den i svært bra kvalitet! Tror nok at absolutt du kommer til å like (og bruke) dette, hehe

Sitat av GoodGod Vis innlegg
Heisann. Du lurte på om du kunne lage video til "Bad Fucking Hair Day". I og med at dette er en intro på 40 sekunder mer enn ei låt, så er den ikke noe jeg ønsker å promotere i større grad på YouTube, men om videoen blir bra så blir den brukt, og vil da premieres
Vis hele sitatet...
Jeg liker tanken din GoodGod, det var et kult prosjekt.
Kanskje jeg slenger opp et forslag senere jeg også, men vi får se.
Er det lang tid igjen til fristen? Har fått lånt kamera nå, og har en ide på gang også.
Sist endret av Defqon; 17. mars 2009 kl. 11:49.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Sitat av Defqon Vis innlegg
Er det lang tid igjen til fristen? Har fått lånt kamera nå, og har en ide på gang også.
Vis hele sitatet...
Les hele posten....
Det er allerede blitt gitt en frist i slutten av mars!
Slenger opp mitt bidrag! http://www.youtube.com/watch?v=OteNeXsINnk
Bedre kvalitet kommer etterhvert... Har desverre ikke tid akkuratt nå.
skal se om jeg får lagd en videoi morgen, bare for morro
Sitat av Chikara Vis innlegg
Slenger opp mitt bidrag! http://www.youtube.com/watch?v=OteNeXsINnk
Bedre kvalitet kommer etterhvert... Har desverre ikke tid akkuratt nå.
Vis hele sitatet...
Dét var bad hair day ja. Veldig gøy.

Men var det ikke meningen at bidragene skulle leveres inn, og muligens (?) publiseres etter at en vinner er kåret og offentliggjort?
Sist endret av xtapolapocetl; 19. mars 2009 kl. 01:02. Grunn: typo
Trådstarter
Sitat av Chikara Vis innlegg
Slenger opp mitt bidrag! http://www.youtube.com/watch?v=OteNeXsINnk
Bedre kvalitet kommer etterhvert... Har desverre ikke tid akkuratt nå.
Vis hele sitatet...
Hehehe! jævlig bra! Definitivt verdt en billett i konkurransen! Men ja, er nødt å be om at alle bidrag sendes til ettersom jeg trenger tilgang til filene for å laste dem opp i framtiden.

Navn i end credits er fint, men i tittelen kommer jeg til å bruke "Mads Kymre - Tittel På Låta". I detaljert infofeltet vil det stå slik som Chikara har gjort det, musikktittel og creds til videoprodusent.
Sender deg fil senere idag GoodGod, håper ikke det gjør noe at klippet ligger ute på min egen youtube kanal så lenge. Her er forøvrig en bedre versjon: http://www.youtube.com/watch?v=SaE2G_Vy_HI
Lasta den opp på youtube sånn at folk på freakforum kan få sett den, ble dritdårlig kvalitet i forhold til det det egentlig skal være da, men så lenge dere ikke har fullskjerm så er det overlevende. Men var dritgøy å lage den!

Anyway, her er den: http://www.youtube.com/watch?v=IjHR1...e=channel_page

Sender deg en epost Goodgod, så får jeg sendt deg den med god kvalitet.
Fy faen Defqon! Den fimen din var rå! Skjønner at det var gøy og lage den
Trådstarter
Sitat av Defqon Vis innlegg
Lasta den opp på youtube sånn at folk på freakforum kan få sett den, ble dritdårlig kvalitet i forhold til det det egentlig skal være da, men så lenge dere ikke har fullskjerm så er det overlevende. Men var dritgøy å lage den!

Anyway, her er den: http://www.youtube.com/watch?v=IjHR1...e=channel_page

Sender deg en epost Goodgod, så får jeg sendt deg den med god kvalitet.
Vis hele sitatet...
Elsker ideen bak denne! men har et kjapt spørsmål... er det mulig å legge noen form for filter på denne type film i editeringsprogram for å redusere følelsen av håndholdt kamera? Liker måten dere har brukt klipping i takt med musikken i deler av låta, men skulle ønske det var enda mer klipping i de hardeste partiene for å få det hele til å virke mer kaotisk. Headbanginga og den desperate dansen er helt genial! Spesielt her ville jeg brukt mer klipping. Hvis dere hadde giddet å sende råfilene kunne jeg gitt det et forsøk selv. Skal jeg ikke kreve at dere gjør denne type pirkearbeid, det kan jeg bruke tid på selv. Dere vil uansett få all cred for videoen, og en premie hvis dere velger å sende meg råfilene så vil jeg bare si jævlig bra jobba!
Sitat av Chikara Vis innlegg
Sender deg fil senere idag GoodGod, håper ikke det gjør noe at klippet ligger ute på min egen youtube kanal så lenge. Her er forøvrig en bedre versjon: http://www.youtube.com/watch?v=SaE2G_Vy_HI
Vis hele sitatet...

Likte denne veldig godt, humoristisk og awesome! Fast and to the point.



10/10
Sitat av Chikara Vis innlegg
Slenger opp mitt bidrag! http://www.youtube.com/watch?v=OteNeXsINnk
Bedre kvalitet kommer etterhvert... Har desverre ikke tid akkuratt nå.
Vis hele sitatet...
Helt konge bidrag den er straight to the point, like intens som musikken og veldig passende, pluss animasjon er fett

Terningkast 6 på denne!
Defqon: Konge bidrag, så simpelt men likevel så artig og underholdene! Props!

Polmen & Tierra: Takk for deres hjertevarmende ord. Jeg hadde det også veldig morro med animasjonen.

GoodGod: Får jeg og premie, eller ? bare si fra om du ville hatt noe redigert litt anderledes, som f.eks slutt crediten eller noe sånn. (Det er 0 prob!)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da anser jeg konkurransen som ferdig, har fått inn 2 bidrag. Chikara sendte en morsom video på "Bad Fucking Hair Day" som vil bli brukt og premiert, og Defqon har mekket en video på Sweet Lies som skal modifiseres litt, men som også blir premiert Takker for filmene!
Sitat av GoodGod Vis innlegg
Da anser jeg konkurransen som ferdig, har fått inn 2 bidrag. Chikara sendte en morsom video på "Bad Fucking Hair Day" som vil bli brukt og premiert, og Defqon har mekket en video på Sweet Lies som skal modifiseres litt, men som også blir premiert Takker for filmene!
Vis hele sitatet...
Kule greier, bad fucking hair day var jævlig kul den
Hva er det egentlig du skal bruke videoene til?
Sitat av Defqon Vis innlegg
Kule greier, bad fucking hair day var jævlig kul den
Hva er det egentlig du skal bruke videoene til?
Vis hele sitatet...
Tanken er å laste dem opp på min egen YouTube konto og dele videoene der de kan deles for å få musikken ut til så mange som mulig.. YouTube er en kanal jeg enda ikke har brukt når det gjelder promotering av musikken, håper å kunne ta den også i bruk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
kule videoer, ser de er ute på Last.Fm også

Edit: det er kanskje bare Bad Fucking Hair Day som er der
Sist endret av olli408; 10. april 2009 kl. 15:53.