Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1096
Hallååå


Jeg skal bestille 1 nytt skjermkort idag.
men lurer på hva forskjellen er på disse 2:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=394062
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=426202


Takker
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
285 er et høyere modellnummer enn 280.

Men skal du kjøpe nytt skjermkort ville jeg heller anbefale deg å gå for Radeon 4870 av en eller annen type.
Trådstarter
Koster ikke mer enn 1600 da ? Er det no bra skjermkort? (jeg har GeForce 9800 gtx + nå)
HD4870 er bra kort ja..
Trådstarter
Er det dårligere enn 285 / 280 ??
Trådstarter
Har ikke 4000 til det, skal ha ram til rundt 700 også! noe rundt en 1000 kr tenker jeg
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av vista223 Vis innlegg
Har ikke 4000 til det, skal ha ram til rundt 700 også! noe rundt en 1000 kr tenker jeg
Vis hele sitatet...
Så hvorfor i helvete poster du to skjermkort i over 3000,- klassen til å begynne med ?
Trådstarter
det ene koster 3100 og det andre 3700 Tror ikke det som koster 3700 blir noe av:P

Eller skal jeg kjøpe et GeForce 9800 gtx+ som jeg har fra før og bruke SLI ? er det bedre ?

Mente 3000 ikke 1000 xD
Sist endret av vista223; 19. mars 2009 kl. 15:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Å bruke SLI er et billig alternativ, og gir rimelig grei ytelse også. Selv med 2x8800GT klarte jeg å dra Crysis på max settings @ 1680*1050 (Ikke fullt xAA tho). Så ja, du vil dra de aller fleste spill greit med 2x9800GTX.

Jeg ville per dags dato ikke ha kjøpt noe kort til 3000,- ettersom du får dobbelt så mye kraft for 4000,- (ATI 4870X2) og omtrendt like god til 2000,- (ATI 4870).
Sist endret av Restyle; 19. mars 2009 kl. 15:41.
Trådstarter
hva burde jeg kjøpe da?
Har ikke du et hovedkort med crossfire på? Det er ikke det samme som SLI.
Crossfire = ATI
SLI = nVidia

Hvis du har crossfire kan du gå for to HD4870, for eksempel.

Men siden du aldri sier noe om hva du skal bruke det til, eller hva du spiller, så det er jo faktisk komplett fuckings umulig for oss å gjette!
Sist endret av hedningen; 19. mars 2009 kl. 17:29.
Trådstarter
Jeg spiller cod4! litt bilde og film redigering ja, har crossfire, glemte det.. sry. Men send et skjermkort som er bra til gaming.. Noe som er bedre enn 9800 gtx+

takk

Hva anbefaler dere??
Sist endret av vista223; 19. mars 2009 kl. 18:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
bilde og film redigerin krever "ingenting".
CoD4 krever også relatift lite, du greier deg lenge med et HD4870.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Evelen2 Vis innlegg
bilde og film redigerin krever "ingenting".
CoD4 krever også relatift lite, du greier deg lenge med et HD4870.
Vis hele sitatet...
Tja, sannhet med modifikasjoner, mange video\bilderedigeringsprogrammer utnytter GPU.

Og desto kjappere GPU du har, desto kjappere går renderingen.
F.eks Adobe CS4 skal vist ha blitt mye bedre til å benytte seg av GPU.
Trådstarter
Tenker ogsa pa de nye spillene som kommer ut da som krever ganske mye mer (pa full grafikk)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av vista223 Vis innlegg
Tenker ogsa pa de nye spillene som kommer ut da som krever ganske mye mer (pa full grafikk)
Vis hele sitatet...
Hvis du alltid skal spille på full grafikk må du bytte skjermkort hver tredje måned, so good luck on that one.
Trådstarter
okey xD men et bra skjermkort na, som jeg burde kjøpe som deere anbefaler