Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 734
Hei

Fikk tidligere en figur av en bekjent (legger ved et bilde) :

http://bildr.no/view/913834

Det jeg lurte på var om denne figuren har en religiøs tilknytning av noen slag ?

eller om det rett og slett bare er en random figur ?

anyways hadde vert kjekt om dere har noen innslag.. Ved første øyekast tenker jeg mere på afrika og litt sånn jammaican style ?!
Er ikke det typisk afrikansk kunst? Tror ikke det er noe religiøst bak det..
Vedder på at det er en form for voodoo dukke som kompisen din har fått av en gammel trollkjerring i afrika!
Den er helt sikkert kastet dårlig magi over, og den bringer uten tvil ulykke!
Kast den!

Men tilbake til topic, tviler på at det er noe særlig spesielt med den. Er vel som han over her sa, typisk afrikansk kunst! :P
Har btw en sånn selv, kjøpte den i Tunisia! :P
Ser ut som noe random som er kjøpt på sånn Black Design Shop.
Hobby Filosof
Når jeg så søylen bak, så tenkte jeg: Maaata feet Boonge ! Og andre som slo meg, Den skal jeg faen meg prøve!
- Back to topic, kan ikke si noe mer en det de over har sagt ..
ser litt ut som en homunculus
Har en lignende gubbe selv, husker ikke hvor den er fra, men eneste forskjellen er at den er oppreist. Same face og klær osv.

For meg virker det som typisk turistkunst. Tviler på at det har noen som helst religiøs betydning.
Ser ut som noe som ofte primitive innfødte bruker til å hedre gudene sine o.l. Er vel typisk noe som turister kjøper som souvenir.

EpicSnusBox var visst litt raskere enn meg. Var ikke meningen å kopiere "turist-forslaget".
Sist endret av MrVictor; 25. juni 2011 kl. 00:56.