Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 655
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Holder på å spille inn i Cubase med BOSS GT-10 brett, men jeg merker at det er litt delay når jeg spiller inn. Jeg bruker både trommetracket og "Click" lydene for å spille etter. Jeg spiller helt synca med gitaren. Men når jeg hører på det i Cubase så merker jeg at det er delay. Noen som vet hvordan det kan fikses?

Takker for seriøse svar jeg har virkelig lyst til å finne ut av problemet
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Har selv hatt samme problem, men jeg satte bare på et filter under inserts og slo av frekvensen til delay.

Håper det hjelper.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Kan du forklare litt hvordan det gjøres?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Enten har du et trasig lydkort (av typen innebygget) som har elendig latency, eller så er tilkoblingenstypen du bruker full av latency (f.eks USB).

Uansett dersom du bruker via USB anbefaler jeg deg heller å installere ASIO4ALL-driverne, disse er bortimot latencyfrie.
Har du et megalol lydkort er det på tide å kjøpe seg noe mer vettig.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
http://bildr.no/view/638761
http://bildr.no/thumb/638761.jpeg

Hjelper dette?
Jeg tror jeg har ASIO tingene du snakker om, jeg trodde det gikk ann å bruke BOSS GT-10 brettet mitt som et lydkort?

Og ja jeg har innebygget lydkort i PCn, men når jeg har BOSS gt10 så skulle vel ikke det brukes?
Sist endret av RydEN; 1. mai 2010 kl. 17:07.
Jeg har stort sett god erfaring med ASIO4ALL-driver på vanlig lydkort. Litt knotete å sette seg inn for den typiske PnP-brukeren, men til gjengjeld <8ms latency - mao nesten ikke hørbart.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du har jo 46ms input latency, og flere minutter output latency, forklarer jo ganske mye.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Ja jeg vet jo det. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal få fikset det. Det jeg uploadet bilde for var for å vise f.eks. Asio duplex osv og hvordan dette kan gjøre noe
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg kjenner ikke config av cubase, men med min Line6 Pod XT Live og ASIO4ALL hadde jeg ingen latency dersom jeg valgte riktige in\output oppsett i Cakewalk.
Det samme skjedde meg. I mitt tilfelle var det lydkortet sin skyld. Dermed kjøpte jeg nytt, og nå funker det som bare rakkern
Hvis du åpner startmenyen og går til Cubase skal du finne en applikasjon som heter "ASIO DirectX Full Duplex Setup". Der kan du skru ned bufferstørrelse, velge lydkort for inn/ut osv. Setter du den for lavt vil du få knitring, så det gjelder å finne den rette størrelsen slik at du får minimalt med latency og likevel slipper ulyder.

Om det fortsatt er litt latency, kan du jo klippe litt etter du har spilt inn.