Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3057
Hei, startet å spille LoL for noen dager siden. Jeg begynner å lære meg de basice tingene, men vet det er enda mye mer å lære.
Har en liten liste med ting jeg lurer på.

1. For å lvle fort i battles, er det lurest å drepe minions?

2. Å drepe monstrene (de som er under hodeskalle-tegnet ) lønner det seg?

3. Er det noen taster på tastaturet som er lurt å bruke`? Som f.eks Shift+spell?

Det er noe jeg da lurer på. Hvis det er andre ting som er lurt å vite såhiv det mer en gjerne med !
Kan du ikke lese game manualen selv, isteden for at vi skal gjøre det for deg?
Last hits på minion er lurt, da du får gold av det.
jungling(hodeskalle) når du kan, det gir ekstra gold og exp. blå og rød buff er også lurt.
Det å drepe motspillern er så klart det beste du kan gjøre, da du får mye gold og exp.
Øvelse gjør mester. spill en champ du liker, så kommer det seg kjapt.
Jeg bruker aldri shift knappen. kun q,w,e,r.
Shady Banana
Quix's Avatar
1. For å lvle fort så er det lurt å være solo på lanen. Hvis ikke så deles XP'en på antall pers. som er der. Du vil også lvle fortere enn å drepe champions hvis det ikke er mye fighting på gang eller du dør mye i kampene. Da kan det være lurt å ''creepe'' litt for å få litt XP og cash.

2. Ja. Men det spørs på situasjonen. Hvis teamet ditt er i en heftig fight så er det kanskje ikke så lurt å stå i jungle og drepe mobs. Hvis det ikke er mye som skjer så kan du gjøre det men det er lurt at du klarer å gjøre det i et viss tempo slik at du ikke står der hele dagen. Hvis du klarer å gjøre deg unna med jungle mobsene kjapt så kan du cleare ut en hel skog mens du springer mellom forskjellige lanes.

3. Du kan bruke Alt+spell for å kaste den på den selv instantly istedenfor å targete deg selv. Dette kan være effektivt i kampens hete, men kommer ann på hva du føler deg komfortabel med.
Why so serious?
Jeg begynte å spille LoL for 2-3 uker siden. Fant fort min favoritt karakter (Caitlyn) Nå føler jeg meg ganske dreven.

http://www.mobafire.com/ - Her kan du finne ut mye nytting angående åssen ting du burde kjøpe osv.

Lykke til!
Trådstarter
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Kan du ikke lese game manualen selv, isteden for at vi skal gjøre det for deg?
Vis hele sitatet...
Altså, jeg føler ikke at manualen sier alt. Syntes det er bedre å høre fra folk som kan plukke ut det viktigste for meg. Og ja, jeg er en slapp liten jenteunge, det er sånn jeg ruller :P
Why so serious?
Hvem karakter bruker du? ^^
Trådstarter
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Jeg begynte å spille LoL for 2-3 uker siden. Fant fort min favoritt karakter (Caitlyn) Nå føler jeg meg ganske dreven.

http://www.mobafire.com/ - Her kan du finne ut mye nytting angående åssen ting du burde kjøpe osv.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Så gøy

Liker å spille med Garen og Nocturne. Men har ikke vært innom så mange champions enda, så mulig noe bedre dukker opp

Takk

Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Hvem karakter bruker du? ^^
Vis hele sitatet...
Spiller mest på Garen og Nocturne, men som sagt har jeg ikke vært innom så mange champions enda, så finner helt sikkert en jeg liker bedre
Det tar deg 2 minutter å Google deg til alle slike svar.
Shady Banana
Quix's Avatar
Folkens: Don't be hatin'. Han spurte om tips til å forbedre seg i spillet og hva han kunne gjøre. Selvfølgelig kunne han google det men han gjorde ikke det. Det er vell ganske mye her inne man faktisk kan google men ikke gjør. Hvis dere ikke har noe konstruktivt å komme med, ikke post.
Sist endret av Quix; 10. juni 2011 kl. 23:23.
Desto flere vi kan lære å Google, desto mindre ubrukelige tråder får vi her inne. Forumet har større potensialet enn å være en hjelpende venn.
Why so serious?
SkyMarshal: Han/hun spurte om Tips for å bli bedre i LoL, ikke å bli bedre til å google.
Trådstarter
Sitat av Powlair Vis innlegg
Folkens: Don't be hatin'. Han spurte om tips til å forbedre seg i spillet og hva han kunne gjøre. Selvfølgelig kunne han google det men han gjorde ikke det. Det er vell ganske mye her inne man faktisk kan google men ikke gjør. Hvis dere ikke har noe konstruktivt å komme med, ikke post.
Vis hele sitatet...
Takk

JA, jeg kunne googlet. Men jeg gjorde det ikke.
Jeg HAR lest på LoL's hovedside, så ikke kom her å tro at jeg ikke har prøvd å finne ut av meg selv. Jeg sliter med å lære meg ting når det er gjennom lange guider, jeg liker å få det litt punktvis. Og hvorfor lese en hel masse når jeg vet at det er noen her inne på forumet som kan det jeg spørr etter og lurer på, og kan poste det så lett som det.
Det Powlair sa ^^

Selv spiller jeg mest Mundo, jungler ikke i hele tatt før lvl 5-6
Ender som regel opp med at jeg blir tank/hybrid tank, setter dermed pris på begge buffs, blå med CD red = ulti hvert 40 sek..rød = syk dmg med mundo + masochism..

Blå buff = Cooldown reduction på spells/vill mana regen
Rød buff = mer AD dmg?, sikkert no mer men husker ikke i farta

Værste som fins er en Morgana(whatever squishy AP hero) som stjeler rød buff
Så pass på at du ikke jungler & tar buffs som andre på teamet ditt kanskje kan ha myye mer nytte av

Hvis du spiller 5vs5 så er det en liten drage(ikke Baron), i "det ene" vannet..
Prøv å få tatt livet av ham så ofte som mulig(trengs 1-2 teammates på low lvl), dette får dere(hele teamet) 190 ekstra g av + en shitload med XP =) Blir dette gjort riktig & kjapt så er teamet ditt hele tiden ett hakk forran når det gjelder XP/G

Spiller selv på US version, 500+ wins
Rop ut hvis noen er int i noen kamper =>
Helst 18+ år
Sist endret av Hightime; 10. juni 2011 kl. 23:32.
Trådstarter
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
SkyMarshal: Han/hun spurte om Tips for å bli bedre i LoL, ikke å bli bedre til å google.
Vis hele sitatet...
Hun

Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Desto flere vi kan lære å Google, desto mindre ubrukelige tråder får vi her inne. Forumet har større potensialet enn å være en hjelpende venn.
Vis hele sitatet...
Og hvis alle hadde kunne det å google, så hadde det kanskje ikke vært så mye aktivitet på forum?
Just sayin
Sitat av V3r0n1(4 Vis innlegg
Og hvis alle hadde kunne det å google, så hadde det kanskje ikke vært så mye aktivitet på forum?
Just sayin
Vis hele sitatet...
Forumet er til for å diskutere, ikke hjelpe andre med å google. Det bør man klare fint selv.
Sist endret av Hater_mordin; 10. juni 2011 kl. 23:37.
Trådstarter
Sitat av Hightime Vis innlegg
Det Powlair sa ^^

Selv spiller jeg mest Mundo, jungler ikke i hele tatt før lvl 5-6
Ender som regel opp med at jeg blir tank/hybrid tank, setter dermed pris på begge buffs, blå med CD red = ulti hvert 40 sek..rød = syk dmg med mundo + masochism..

Blå buff = Cooldown reduction på spells/vill mana regen
Rød buff = mer AD dmg?, sikkert no mer men husker ikke i farta
Vis hele sitatet...
Så buff får man når man dreper mods om jeg forstår riktig`?

Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Forumet er til for å diskutere, ikke hjelpe andre med å google. Det bør man klare fint selv.
Vis hele sitatet...
Jeg begynner å lure på hvorfor du bruker tid inne på denne tråden, når du syntes det er så unødvendig og bortkastet. For å repetere at jeg må bruke google ?
Det er vel mitt valg. Var sikker på at det var noen her inne som kunne hjelpe meg mer en det google kan, og jeg hadde rett.


Og tusen takk til de som poster nyttige svar
Spill alltid defensivt hvis du er nybegynner! Det er ofte nødvendig å spille mer defensivt enn du tror, da feeding taper matcher. Prøv å last hit mange minions, og harass motspilleren så ofte som mulig (angrip med diverse spells/abilities). Prøv å hold deg i lane så lenge som mulig, men trekk vekk hvis du begynner å bli low, så du slipper å bli et easy kill. Ellers er det bare å spille mye, og få erfaring. Runes hjelper også på, men IKKE kjøp runes før level 20, da får du tier3 runes, di er meget dyre.
Trådstarter
Sitat av KeithFlint Vis innlegg
Spill alltid defensivt hvis du er nybegynner! Det er ofte nødvendig å spille mer defensivt enn du tror, da feeding taper matcher. Prøv å last hit mange minions, og harass motspilleren så ofte som mulig (angrip med diverse spells/abilities). Prøv å hold deg i lane så lenge som mulig, men trekk vekk hvis du begynner å bli low, så du slipper å bli et easy kill. Ellers er det bare å spille mye, og få erfaring. Runes hjelper også på, men IKKE kjøp runes før level 20, da får du tier3 runes, di er meget dyre.
Vis hele sitatet...
Har merket det å spile defensivt kan være smart ja. Hadde ofte ca 10 deaths når de andre hadde 2-3.

Runer. UPS sier jeg bare, har vel kjøpt 5 stk. Merket etterpå at det var totalt bortkasta. Men da vet jeg det til videre, takk
Sist endret av V3r0n1(4; 10. juni 2011 kl. 23:52.
Sitat av V3r0n1(4 Vis innlegg
Så buff får man når man dreper mods om jeg forstår riktig`?
Vis hele sitatet...
bufs får du kun når du dreper spesielle mobs, fins 3 av de på 5vs5 mapet
Baron(største "dragen" i det ene vannet") + rød/blå lizzard

Ta en "prac match" mot boter, så får du utforska mapet litt =)
Rød/blå buff ligger omtrent midt inne i skogen mellom mid/top lane & mid/bot lane

Enkelte heroes kan ta disse på lvl 1(Shaco, ww), mens andre igjen bør helst vente til de er lvl 5-6, så her må du bare prøve deg fremm =)

Edit - Keithflint sa noe meget sant, gi en lang beng i runer før lvl 20..De gir såpass lite at om man uansett er nybegynner blir dette bare waste av IP/RP
Fremm til lvl 20 så lek/lær deg spillet skikkelig, hvilke heroes du best liker etc
Når du så vet dette, så vet man også hvilke runer man trenger/er smart til den heroen man spiller mest
Kjipt og kaste bort en hel masse IP/RP på runer til en hero man aldri spiller lenger
Sist endret av Hightime; 10. juni 2011 kl. 23:56.
Trådstarter
Sitat av Hightime Vis innlegg
bufs får du kun når du dreper spesielle mobs, fins 3 av de på 5vs5 mapet
Baron(største "dragen" i det ene vannet") + rød/blå lizzard

Ta en "prac match" mot boter, så får du utforska mapet litt =)
Rød/blå buff ligger omtrent midt inne i skogen mellom mid/top lane & mid/bot lane

Enkelte heroes kan ta disse på lvl 1(Shaco, ww), mens andre igjen bør helst vente til de er lvl 5-6, så her må du bare prøve deg fremm =)
Vis hele sitatet...
Ja,ok! Kan også ta å google hen de mobsa er på mappene
Why so serious?
Får å ta den største dragen, burde alle på laget gå på den og nesten alle burde være lvl 18.
Side med gode guides: http://www.solomid.net/ Vil si de har et bedre nivå på flertallet av guidene enn leaguecraft og mobafire.
Beste måten å bli god på er jo selvsagt å spille mye, og gjerne prøve de fleste champions så du vet din champions styrke og svakheter mot andre champions.
Da lærer du fort hva du bør kjøpe for å kontre motstanderen sitt lag.

1. Du bør farme lane eller jungle når det ikke skjer noe spesielt, som ganks du kan hjelpe til på, pushe tårn eller ta drage.
Men når noe skjer så lønner det seg mye mer å få et tårn eller en gank om det er mulig enn å heller stå i lane å farme.

2. I begynnelsen er det ofte vanlig at en champion som kan ta alle monstrene i jungelen fra lvl 1 gjør det og kommer innom i lanes for å ganke. Dette gjør at en til player får være sololane og får mer xp og potensielle last hits. Senere i gamet tar gjerne alle litt av jungelen om det er for risky å farme creeps pga. høyt pushede lanes. I tillegg er det alltid bra å ha buff på en i laget når det er mulig.

3. Space for å få kamera på championen min. Men det vet vel de fleste om.

Noe jeg selv lærte litt seint var at angriper du en fiendtlig champion med tower, så vill du få aggro fra det selv om du har creeps der. Og du kan se når players og creeps targeter deg. Da får de et oransje omris rundt seg.
Trådstarter
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Får å ta den største dragen, burde alle på laget gå på den og nesten alle burde være lvl 18.
Vis hele sitatet...


Ah, ok. Da tror jeg ikke jeg skal prøve meg på den med det første
Sist endret av V3r0n1(4; 11. juni 2011 kl. 00:02.
Sitat av V3r0n1(4 Vis innlegg
Ja,ok! Kan også ta å google hen de mobsa er på mappene
Vis hele sitatet...
Vell, hva mer mente du at jeg sku forklare ?
mapet er vell ikke så saabla stort, det er heller ikke flust med mobs inne i de skogene...Hvis du forventa at jeg sku google fremm no bilder av de mobsa for deg, sry :/

Som sagt, ta 1-2 prac matcher mot boter så burde du ha kontroll på mapet & hvor bufs er

Sorry hvis jeg tolka posten din litt feil, bare virka som du så til de grader ville ha ting med teskje/rett i fanget :/

Mobafire.com, som en annen nevnte
Er btw er veldig kjekk side, de har lvling/item/jungling/whatever guides
Ta en titt der inne så finner du fort ut hva som funker best til den heroen du spiller =)
Sist endret av Hightime; 11. juni 2011 kl. 00:05.
Trådstarter
Sitat av torla Vis innlegg
Side med gode guides: [url]

Noe jeg selv lærte litt seint var at angriper du en fiendtlig champion med tower, så vill du få aggro fra det selv om du har creeps der. Og du kan se når players og creeps targeter deg. Da får de et oransje omris rundt seg.
Vis hele sitatet...
Masse nyttig der Thaaanks.

Hehe, ja. Har en erfaring med det. En dude kalte meg "fucking idiot" når jeg begynte å angripe minions/champion når jeg først angrep en turret.
Så forklarte han det til meg, tror aldri jeg har følt meg så noob

Sitat av Hightime Vis innlegg
Sorry hvis jeg tolka posten din litt feil, bare virka som du så til de grader ville ha ting med teskje/rett i fanget :/
Vis hele sitatet...
Haha, unnskyld! Det var ikke det jeg mente! Huff, at du skulle google det for meg forventet jeg absolutt ikke, er du gal :P Skjønner at du reagerer.
Shady Banana
Quix's Avatar
''Last resort taktikker''

Ser at noen skriver at for å ta Baron (det røde skjelett-hodet i elva mellom top og mid) så burde man være hele laget og 18. Dette er veldig viktig å huske på når du er nybegynner. Noen champs KAN soloe Baron men da skal de være ganske feeda både på champs og mobs. Noen nevneverdige er Nocturne, Warwick (Warwick, også kjent som WW, kan faktisk ta Baron i lvl 16 men det er skjeldent) og Jax. Dette er ikke noe du trenger å bekymre deg over nå men kan være lurt å ha i bakhodet når du har mye erfaring og er relativt god. Her er det lurt å ha en god balanse mellom dmg, attackspeed og life-steal.
Dette kan gjøres hvis dere taper. Hvis det andre laget er i gang med et fullt angrep så kan du stikke av fra kampen (uten at noen fiender ser deg) og ta Baron for laget ditt. Dette kan snu en game HELT. Selvfølgelig, hvis det er så ille at dere bare dør med en gang så er ikke dette lurt, bare hvis teamet ditt klarer å stå i mot en liten stund.

En annen teknikk du kan bruke som noen ser på som veldig ''cheap'' er backdooring. Dette betyr at mens det andre laget er opptatt med å sloss mot ditt lag så kan du (hvis du har MASSE dmg og attackspeed) forlate kampen (igjenn) og gå rett for en av turretene deres. Det beste er å gå for den lanen hvor flest turrets er allered ødelagt. Hvis du har det som trengs for å gjøre det så skal du klare å ødelegge en turret uten å måtte ha mobs med deg, altså gå rett for turreten. Dette vil gjøre det andre laget ukonsentrert og få dem til å sende 1 eller 2 personer (eller hele laget) for å drepe deg. Mange synes at dette er en billig teknikk men det er bare deres skyld for å ikke passe på basen sin. Igjenn: Ikke gjør dette med mindre teamet ditt klarer å stå i mot det andre laget 4v5. Noen som er flinke til dette er egentlig alle som fokuserer dmg og attackspeed. F.eks: Twisted Fate (TF), Tristana, Nocturne, Master Yi, Caitlyn, Shaco (ja faktisk) og Twitch.

Dette er som sagt ikke noe du trenger å bekymre deg om nå men jeg la det bare ut slik at du kan komme tilbake senere når du er blitt bedre og føler deg trygg nokk. En viktig ting er å ikke stresse deg selv i å bli god, det kommer etter hvert. (Selv om jeg kanskje kan ha stresset deg litt nå Som sagt IKKE tenk på dette riktig enda så skal du se at det kommer seg

Off... Langt innlegg...
Powlair
Sist endret av Quix; 11. juni 2011 kl. 00:28.
Trådstarter
Sitat av Powlair Vis innlegg
Off... Langt innlegg...
Powlair
Vis hele sitatet...
Nyttig innlegg
Takk ^^
Noe annet du like gjerne kan begynne å bli vant med, som folk ikke er veldig flink til i begynnelsen, er å kjøpe wards. Alltid nyttig, og etter 25min bør dere begynne å warde baron. Og ellers i gamet er elven, dragen, utenfor lanes, buffs og plasser du vet det pleier å gå folk gode plasser å sette ned en ward. Map kontroll har veldig mye å si på om du vinner eller ikke.
Sitat av V3r0n1(4 Vis innlegg
Hei, startet å spille LoL for noen dager siden. Jeg begynner å lære meg de basice tingene, men vet det er enda mye mer å lære.
Har en liten liste med ting jeg lurer på.

1. For å lvle fort i battles, er det lurest å drepe minions?

2. Å drepe monstrene (de som er under hodeskalle-tegnet ) lønner det seg?

3. Er det noen taster på tastaturet som er lurt å bruke`? Som f.eks Shift+spell?

Det er noe jeg da lurer på. Hvis det er andre ting som er lurt å vite såhiv det mer en gjerne med !
Vis hele sitatet...
1.

Det er flere forskjellige ting du kan gjøre i løpet av "laning phase". Du har laning, noe som vanligvis har 2-1-1 setup, der bot har to personer for ekstra dragon control. Jo færre det er i en lane, jo mer experience får du. Med andre ord får mid og top mest experience. I lanes skal man last hitte for å få gull (ta å slå minionen når den har litt HP igjen slik at du dreper den, det er sånn du får gull.) Man kan også jungle og roame. Når du jungler dreper du jungle creeps, altså de som er ved skjeletthodene. Da er målet å få map control, og å hjelpe andre lanes ved å legge press på lanes og eller drepe eller drive fienden ut av lanen. Roaming går ut på å la bot være en solo lane, for så å gå rundt og hjelpe mid og solo top ved å sette up til kills. Både roaming og jungling er "advanced strategies" og du burde egentlig bare holde deg til lanes. Mest sannsynlig så møter du på 2-1-2 setups siden få klarer å jungle optimalt på lavere nivåer.

2.

Ja, det lønner seg å drepe hodeskallemonstre. Det er derfor man bruker junglers, for ved å drepe de maksimerer man mengden med gull og experience man får i løpet av laning phasen. Blue og red buff (Golem og lizard) gir to potente buffs. Blue gir deg prosentvis mana regeneration og ~23% CDR, red gir deg slow på auto-attacks og en DoT som ticker to ganger. Disse gjør at man blir mye mer farlig siden man får økt damage output, og at man kan bruke abilities konstant. Det er viktig å la buffsene gå til de på laget som trenger de mest.

Dragon og baron er de to nøytrale monstrene som er de største map objectivsene i hele spillet. Dragon gir 190 til hver spiller som er på laget som fikk det siste slaget, noe som betyr at man får totalt 950 gull spredt på laget. Det kan gi en god early game advantage. I tillegg får de som står innenfor en viss rekkevidde en god del experience noe som også hjelper en del. Baron spawner etter at det har gått femten minutter. Som regel er det ikke vanlig å prøve å drepe den så tidlig, men det er enkelte champions som har nok damage til at det er mulig, for eksempel Karthus, Warwick med Madreds, Shaco, Heimerdinger, Nasus, Kog'maw. Baron, som forøvrig er den røde hodeskallen, gir 300g gull til hver spiller, pluss en buff som gir HP regen, mana regen, 40 AP og AD. Dette gjør at man for en massiv fordel tidlig i spillet.

3.

Skift-spell er veldig bra hvis du spiller champions som krever høy APM som Ezreal, Cassiopeia og Vladimir. Det å måtte trykke på heroen hver gang du skal bruke et spell med lav cooldown kan bli ganske tungvindt og frustrende, og derfor lønner deg seg å "smartcaste" som det kalles. Ellers må du alltid huske på å bruke hotkeys, og aldri trykke på spellene.
Sist endret av Filosofen; 11. juni 2011 kl. 19:44.
Why so serious?
Hotkeys <3