Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 971
Trodde jeg hadde fått taket på dette men.. nei!
Har tidligere vært activ, men så reinstallerte jeg XP og gjorde som før.
Har lest del 1 & 2 for å bli active

Har fylt ut hva som trengs i DC++ WANIP ( http://ip.fergusons.dk/ )


Har linksys WRT54G router - har sjekket nettsiden;

http://www.portforward.com/english/r...4G/default.htm


Har åpnet både UDP og TCP port - aktivert IP adresse på pc
Aktivert UPnP


Slått av windows xp brannmur.
Deaktivert Norton antivirus og brannmur.
Deaktivert brannmur i BIOS.

Har til og med prøvd å koble meg direkte fra modemet uten router uten å bli active. Kan det være innebygget brannmur i et modem?

DC++ fungerer i passive mode. Dette er ikke bra nok. (For de som skjønner).

Kan det ha seg at leverandøren sperrer for programmer?
Bruker Bluecom.
Nå har jeg lest og prøvd alle guider uten hell. Er det noen tips hva jeg kan ha glemt. Håper på hjelp selv om alt virker håpløst.
ADSL modemer fra Nextgentel og Telenor har innebygget router.
En kompis av meg hadde Bluecom før, og hans modem hadde IKKE integrert router.

Prøv å bytte port?
Hvilken port er det du forsøker å bruke?
bruk porter mellom 1412-1414
De skal funke i DC, hvis du har åpna dem i routeren..
Mulig årsak kan være at han f.eks. prøver å bruke en kjent trojan port, og at den derfor kan være sperret hos Bluecom.
Har du husket statisk ip? noen routere krever det.
jeg hadde et modem fra telenor (speedtouch) dær er det innebygd router, så når jeg kjøpte meg en trådløs router, måtte jeg "skru av" routerfungsjonen i modemet for router mot router går ikke...
yano's Avatar
Trådstarter
24 0
Merkelige greier!
Problemet kan ikke ligge i routeren, fordi jeg blir ikke activ selv om jeg kobler PCn direkte fra modemet. Jeg vet WAN adressen og IP adressen min, men det hjelper ikke. Har også prøvd flere typer porter. Er det best med høye eller lave porter. Har prøvd fra 900 til 1200.
Det rareste er at jeg får noen treff om jeg søker f.eks. madonna som normalt ville gi ca5000 treff i active mode. I passive mode får jeg over 1000 treff. Men i mitt tilfelle får jeg ca 10 - 20 treff i active mode. Noen flere ideer????
valg av porter tror jeg ikke har så mye med saken og gjøre.. så lenge de ikke er opptatt da... men altså du får noen svar, det synes jeg var lit rart.. satt inn samme porter i modemet som i dc da?
yano's Avatar
Trådstarter
24 0
Jeg prøver først å fremst å bli activ utenom routeren. Ved hjel av denne siden ( http://ip.fergusons.dk/ ) fant jeg min WAN adresse. Denne har jeg satt inn i alternativet "Firewall with manual port forwarding". Så har jeg åpnet for port 1412. Jeg bruker DC ++ 0.698. Hva betyr TLS, et nytt valg i DC++ ???
Transport Layer Security (TLS) ?
Jeg brukte DC før, og for å være "active bruker" trengte jeg ikke å fylle ut portnummer (tror programmet valgte en port som var ledig av seg selv da) og det virket fett for meg.
yano's Avatar
Trådstarter
24 0
Skrev et brev til Bluecom og spurte om de blokkerte noen porter, men dat gjorde de ikke. Det er ikke brannmur i deres modem. Så da er neste alternativ at det ligger en brannmur i BIOS eller et annet sted på maskinen som blokkerer. Vet ikke hvor.

Har i dag testet utorrent bare for å se om det er det samme med portene her. Koblet modem rett til PCn, og det samme skjedde ved test av porter. Får beskjed om at de er blokkert. Har ikke vært borti noe lignende har dere???????