Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1191
Sitter på en pc med XP og har bare en guest konto. Er en kompis sin pc og han har alle filmene sine på sin del, dvs C:\Documents and Settings\Administrator\+++. Er det mulig å få tilgang til de filene uten å cracke passordet hans etc?
Sitat av chaOs
Sitter på en pc med XP og har bare en guest konto. Er en kompis sin pc og han har alle filmene sine på sin del, dvs CDocuments and Settings\Administrator\+++. Er det mulig å få tilgang til de filene uten å cracke passordet hans etc?
Vis hele sitatet...
Ja. Du kan bruke en boot-cd for å starte opp fra bios, for deretter å flytte rundt på filene, se filene og gjøre hva du vil med dem. slike boot-cd'er er litt vanskelige å få tak i tror jeg, med mindre du vet hvor du skal finne dem.

Tror også du kan bruke XP-cd'en for å boote opp, og flytte filene til andre mapper i bios, men da må du nok ha passord til admin.
Sist endret av cyberlol; 27. oktober 2006 kl. 10:36.
Jeg anbefaler Hirem's boot cd. Kan download torrent på
http://thepiratebay.org/tor/3534349/...keyboard_patch
Det enkleste er vel å starte opp i sikkerhetsmodus og logge inn som admin og fjerne passordet på brukerkontoen hans, for å så logge inn på vennen din sin brukerkonto og se filmene etc. der?

I mine øre høres det lettere ut enn å begynne med forskjellige boot cd'er - og det er vel ikke "cracking" av passord heller.
MiniPE er også veldig bra, er i samme sjanger som Hiren's Boot CD. Tror forresten at de er gratis?

Eventuelt kan du bruke NT Recovery til å endre/fjerne passordet på admin-kontoen. Men spørs hva han kompisen din kommer til å si når han merker det...


Edit:
Pression, det ser da ut som om at han kompisen bruker admin-kontoen til å logge på til vanlig, hvis filene ligger under "C: \Documents and Settings\Administrator\" ...
Sist endret av jonarnev; 27. oktober 2006 kl. 11:39.