Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1456
Jeg har for liten plass på c disk til å gjøre noe.
kan jeg bruke partition magic til å forstørre c partisjonen ved å ta plass fra D?
Jeg har bare 5,5 mb ledig plasss der
og får dermed ikke gjort noe :/

Håper på et bra, og kjapt svar
Slette noe?
Har du xp kan du jo kjøre diskopprydding, etter "et pat minutter" får du opp ting som kan slettes eller komprimeres, kan være du f.eks har en diger haug midlertidige filer som ligger å breier seg på disken?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Du kan også installere crapcleaner, og regne med å fjerne en god del bare ved det enkle lille inngrepet den tar. Genialt program!

www.ccleaner.com

Du kan forstørre partisjonen med Partition Magic også, forutsett at begge partisjonene ligger på samme hardisk, fysisk. Ganske enkelt det også.
Sitat av TurboAciid
Du kan også installere crapcleaner, og regne med å fjerne en god del bare ved det enkle lille inngrepet den tar. Genialt program!

www.ccleaner.com

Du kan forstørre partisjonen med Partition Magic også, forutsett at begge partisjonene ligger på samme hardisk, fysisk. Ganske enkelt det også.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg tenkte på, det er samme harddisk, men kan noen vær så snill å si hva jeg må gjøre for å få c disken større.. veit det med diskopprydding, men må ha partisjonen større : p

Takk for alle svar
Du må så klart ha en annen harddisk/partisjon du kan stjele litt plass fra.
Har du det, er det bare å laste ned Partition Magic, og derfra er egentlig alt ganske selvforklarende.
Jeg har det, og prøvde å "stjele" litt plass men fikk det ikke til
noen som kan fortelle meg hvordan?
trnger hjelp her nå : p
heha
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Først må du resize D partisjonen din for å frigjøre plass. Deretter kan du legge denne plassen til på C partisjonen din.
Skjønte ikke det helt jeg..
Jeg resizet partisjon D, men jeg får ikke noe plass inn på C

Noen som vet hvordan man gjør dette ?
Sist endret av sum_user; 8. oktober 2006 kl. 02:36.
Prøv og Ccleaner
Ja, men jeg skal ikke ha diskopprydding, men jeg skal forstørre partisjonen med partition magic, eller andre programmer, men jeg vet ikke hvordan jeg får til det!!
men er det noen som vet hvordan?
Sitat av sum_user
Ja, men jeg skal ikke ha diskopprydding, men jeg skal forstørre partisjonen med partition magic, eller andre programmer, men jeg vet ikke hvordan jeg får til det!!
men er det noen som vet hvordan?
Vis hele sitatet...
Med Partition Magic må du rezize partisjon C, og ta plass fra D eller ubrukt plass hvis jeg husker rett.

OT: (Noen som vet hvordan man slår av "komprimer gamle filer") ?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Ok. Jeg har laget en visuell guide, for det høres ut som om du trenger det. Bildene ligger her:

http://home.no.net/startmod/PM/

Håper jeg var til hjelp.
▼ ... noen uker senere ... ▼
MS-DOS kommando-vindu, og skriv: format c:
Ordner alle problemer vettu:P
Sitat av sum_user
Jeg har for liten plass på c disk til å gjøre noe.
kan jeg bruke partition magic til å forstørre c partisjonen ved å ta plass fra D?
Jeg har bare 5,5 mb ledig plasss der
og får dermed ikke gjort noe :/

Håper på et bra, og kjapt svar
Vis hele sitatet...
du kan slå sammen harddiskene (ikke fysisk,bare ser sånn ut på pc'en) ved å bruke RAID. men hvis en av diskene dine blir ødelagt så mister du alle dokumentene dine.

det enkleste er vel kanskje å flytte noen GB over på en annen disk, eller som nevnt tidligere; slette noe??
Tror det letteste bare er å slette noen gamle unødvendige filer.