Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 685
Har tenkt til å modifisere enn Xbox360, og da har jeg blitt anbefalt iExtreme, noen anbefaler da v5.3 og andre v1.4


Etter hva jeg forstår så er 5.3 nyere? Så hvorfor velge v1.4 fremfor v5.3? Hva er forskjellen?

Og er det slik at med en modifisert Xbox360 så kan én spille nedlastede spill?
Eller kan én bare spille av spill mann selv tar backup av?

Vil for eksempel en spill jeg laster ned fra TPB.org og brenner ut på en Dual-Layer DVD fungere på en Xbox360 som er modifisert med iExtreme firmware?


Og liker Xbox360 helst + eller - disker?
Det finnes to forskjellige firmware; iXtreme og Xtreme

Xtreme er den eldste, og den siste versjonen utgitt var 5.3 som ble utgitt for omtrent 1 år siden

iXtreme er den nyeste firmwaren, og i denne følger det med en del prosesser som hindre X360 din å bli bannet fra Live. Den siste versjonen her er 1.4, untatt for BenQ som er 1.4.1.

For å spille spill med iXtreme må spillet med være patchet med diverse sikkerhetsmekanismer som følger med på orginalplaten. Dersom disse sikkerhetsmekanismene ikke er på den brente platen vil du ikke kunne spille det.
Xtreme firmwaren trenger derimot ikke disse sikkerhetsmekanismene, men dersom en bruker en slik plate er sjansen for å bli bannet SVÆRT stor. Derfor bruker de fleste/alle som ikke er bannet på Live iXtreme istedet for den eldre Xtreme.

En flashet X360 kan spille nedlastedet spill, så sant plate er som beksrevet over. En pleier å kjøre image filen igjennom et program som heter XdvdMulleter for å sjekke at palten er lik orgrinalen. Det programmet gjør er å sjekke platen mot en online database over verifiserte spill, og mater imagen med all den rette daten slik at den blir mest mulig lik en orginalplate.

Det går altså an å laste ned spill og spille dem på en flashet xbox, men jeg vil uansett anbefalle deg å kjøpe dem ettersom det alltid føles ekstra godt å ha spillet i orginalcover i hyllen Du kan også ta backup av dine egene spill for å spare på orginalplaten, og dette kan du lese om her

Anngående disker, så funker vel på + og - disker, men jeg vil anbefalle deg + disker. Grunnen til det er at en da kan sette DVD typen som DVD-ROM, som øker sjansen for at X360 skal lese disken ettersom den da tror du har satt inn en orginalplate, og ikke en brent DVD+R DL plate. Ville anbefalle deg Verbatim plater ettersom en kan få problemer med lesefeil på andre plater. Det kan godt hende du finner en annen type som det er ingen probelmer med, men jeg og alle de jeg kjenner bruker nå Verbatim og har ikke hatt et eneste problem.

Mvh. Enzone
Sist endret av eNzONE; 11. mai 2008 kl. 17:35.