Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1227
Spurte i en annen tråd men fikk ingen respons så jeg lurer på om microsoft har fikset problemet med "red ring of death" på den nye Arcade versjonen?
Både ja og nei...
Tror ikke helt fixet men vet at min elite er fixet.
Det står en hvit liten lapp på siden av eska, hvis det står 175 Watt så er det den versionen som er fixet.
takk for hurtig svar
Nå som det er opprettet en fersk tråd spør jeg. Fins det noe JEG kan gjøre som ikke er midlertidig annet enn å sende den inn? Noe hardware som er fucked, eller er det en bug i "OS"et til xboxen?
Vil bare påpeke at noe så enkelt som å la Xbox'n stå å kjøle seg ned i 15 min. kan fikse "RROD".

Her er en video av en Xbox 360 som først blir varmet opp til den får en "RROD", og som deretter kjøles ned i 15 min. og starter perfekt.

Kompisen min hadde "RROD" jevnlig, så han kjøpte seg et ekstra "cooling kit" med ekstra vifter etc.
Siden har an aldri hatt det, og han spiller _mye_ og _ofte_.
Så du mener feilen kommer av overoppheting?

Har jo hørt om håndkletrikset, men har ikke funnet noe andre bra triks som er permanent. Jeg skal prøve dette turbo, takk for tips.
Red Ring of Death kommer av overoppheting ja. Er noen brikker på hovedkortet som blir for varm, og resulterer i disse 3 blinkende røde lysene.

Slikt som "håndkletrikset" er bare noe tull som ikke fungerer over tid, men det sier jo egentlig seg selv. Tenk deg, hvor godt kan det hjelpe å pakke xboxen inn i et håndkle for å dekke alle luftinntak, noe som garantert fører til ytterlig overoppheting, når selve problemet faktisk kommer av overoppheting. Det kan hende det virker en stund, men mest sannsynlig vil problemet komme tilbake.

Det finnnes imidlertidig en annen måte å fikse, og forbygge RRoD som faktisk funker. Se denne videoen
RRoD kommer av at det blir for mye varmeutviklikng i xboxen.
Når dette skjer så har hovedkortet lett for å slå seg litt om skruene på x-clamp (den som holder kjøleribbe på både prosessr og gpu) sitter for hardt, noe som igjen gjør at kjøleribbene mister litt av kontakten til prosessor og gpu og du får overoppheting.
Overopphetingen igjen gjør loddingen på prosessor og gpu sprø sånn at de kan sprekke og skape dårlig kontakt. Towel trick gjør at man overoppheter xboxen enda mer for å få loddetinnet under prosessor til å smelte sammen igjen, og det er virkelig ikke å anbefale da man kan risikere å ødelegge xboxen enda mer enn den allerede er. Siden du da ikke bare varmer opp loddetinnet under prosessor, men også overoppheter selve prosessoren så kan den ta skade av det.

Det er flere typer RRoD, jeg har bare forklart en type her.

Det beste, om man ikke har åpnet den og/eller ikke har tilgang på avansert loddeutstyr, er å sende den tilbake til microsoft. Desverre.
Sist endret av n00man; 11. mai 2008 kl. 14:56.