Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2326
well here it goes Jeg har sølt cola/snus/aske i tastaturet så noen knapper funker ikke menne det so er prolemet er att jeg ikke får rukt passord tryllestaven eller hva faen det heter pga knappene så er det noen annen åte å få til det? kinda sucks når jeg ikke husker password på nettsider og sånt


so dere ser angler jeg halve tastaturet

forresten så ruker jeg opera
Sist endret av StaiN; 19. august 2006 kl. 23:38.
Finnes noe som heter skjermtastatur, tror det blir instalert med xp.
Du kan prøve det, ikke sikker på om det løser problemet ditt med tryllestaven men verdt et forsøk.
I Opera kan du jo bare trykke Wand-knappen med musa. Hos meg er den til venstre for adresselinja. Eller du kan endre hvilke knapper du vil bruke på [alt]+[p] -> shortcuts.

Btw: knappene er ctrl+enter, hvordan klarer du deg uten disse til vanlig?
Sist endret av Zepur; 19. august 2006 kl. 23:48.
Trådstarter
takker og ukker for hjelpa =D enne hvordan får jeg sletta cookiesa til opera?
[alt]+[p] -> cookies -> manage cookies ?
Kan du ikke skrive bedre norsk?
Sitat av LordPalo
Kan du ikke skrive bedre norsk?
Vis hele sitatet...
Han har jo problemer med tastaturet
Tydeligvis så sliter både u, b og m!
Skriv inn "osk" i kjør/run for å få opp on-screen-keyboard.
Utifra topicen trodde jeg du hadde problemer med kokain avhengighet.
Liker ikke å leke politi, men FOR THE LOVE OF GOD; skriv en descent topic som gjør det lettere
for oss å hjelpe deg.
Sitat av Grimdoc
Skriv inn "osk" i kjør/run for å få opp on-screen-keyboard.
Vis hele sitatet...
Der var det jeg snakket om lenger oppe ja.
Men hva gjør man om o'en, s'en, k'en eller hele tastaturet ikke funker da?
kjøper nytt tastatur?
Tro det eller ei, men de fleste keyboard uten masse elektronikk tåler en del. Selv har jeg sølt sjokolademelk og cola i mitt. Jeg holdt det under rennende vann i vasken og skylte vekk alt dritet, deretter lot jeg tastaturet stå i solen ca 2 dager.

Eller bare kjøp et nytt et... Du har vel råd til 2-300kr?
Sitat av Henriken
Der var det jeg snakket om lenger oppe ja.
Men hva gjør man om o'en, s'en, k'en eller hele tastaturet ikke funker da?
Vis hele sitatet...
Bruker muspekeren til å kopiere o, s og k og limer det inn slik at man får gjort det man skal.

Eventuelt går under start->alle programmer->tilbehør->tilgjengelighet->skjermtastatur

(i mitt tilfelle ville jeg bare lene meg litt til høyre og plukke opp et nytt tastatur, nappe ut det gamle og sette i det nye)
Lurer på om mitt tastatur slutter å fungere snart? Mye ekle greier nedi her når jeg først ser etter. *Et fantastisk syn*
En venn sølte øl på tastaturet mitt - og alle knappene satt fast når man trykker på dem. Jeg måtte ta ut hver eneste knapp, og vasket dem. Så virket tastaturet like bra som et nytt et.
Vurderer sterkt å rense mitt eget, men tror i grunn det går raskere å bare bestille et nytt
Husker Manfred fresha opp tastaturet sitt i sin tid, kunne jo gjort noe av det samme.
Annbefaler deg å åpne tastaturet og rense det, det er ikke dermed sagt at tastaturet kan reddes.
Cola er som kjent ikke godt for noe, aller minst metaller evt tenner :P

Et par forhåndsregler som ekte geeks alltid har tatt;
1 Ha alltid mer enn 1 tastatur
2 ha alltid mer enn 1 mus
3 ha alltid mer enn 1 musmatte
4 har du glemt noen av de overståendes så er www.komplett.no eller nærmeste elektro butikk nødløsningen.

Men siden en ekte geek skyr dags lys har han selvfølgelig tatt disse forhåndsreglene seriøst for å slippe å stå opp tidlig dagen etter. Det er jo også typisk at man ødlegger noe midt på natten før man har tenkt til å legge seg.
For å åpne skjermtastatur: Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Tilgjengelighet -> Skjermtastatur!!
Sitat av MorPHeuZ
Cola er som kjent ikke godt for noe, aller minst metaller evt tenner :P
Vis hele sitatet...
Joda, Cola er bra for f.eks rustne skruer fjerner rust. skal det vist gjøre da.. aldri prøvd selv.
Sitat av Robin1705
Joda, Cola er bra for f.eks rustne skruer fjerner rust. skal det vist gjøre da.. aldri prøvd selv.
Vis hele sitatet...
[offtopic] Brukte cola i en påhengsmotor som hadde vert under vann, og ingenting bevegte seg. Hellte cola i sylinderene, og så smurte jeg. Motoren går rundt. [/offtopic]
Sitat av MorPHeuZ
Annbefaler deg å åpne tastaturet og rense det, det er ikke dermed sagt at tastaturet kan reddes.
Cola er som kjent ikke godt for noe, aller minst metaller evt tenner :P

Et par forhåndsregler som ekte geeks alltid har tatt;
1 Ha alltid mer enn 1 tastatur
2 ha alltid mer enn 1 mus
3 ha alltid mer enn 1 musmatte
4 har du glemt noen av de overståendes så er www.komplett.no eller nærmeste elektro butikk nødløsningen.

Men siden en ekte geek skyr dags lys har han selvfølgelig tatt disse forhåndsreglene seriøst for å slippe å stå opp tidlig dagen etter. Det er jo også typisk at man ødlegger noe midt på natten før man har tenkt til å legge seg.
Vis hele sitatet...
offtopic:
jeg har 4 tastatur og 3 mus
sikkerheten først, sola er farlig....
men hva skal man med musematte, de blir ikke ødelagt av cola
Sitat av Xeno
men hva skal man med musematte, de blir ikke ødelagt av cola
Vis hele sitatet...
Den blir fort litt klissete og ekkel å bruke etter et colasøl, kjekt med en tørr en i reserve da.
Forøvrig bruker jeg to musematter samtidig fortiden, har musen på den ene(ikke tenk koffert nå )og armen på den andre.
Har nemlig en litt spiss bordplate og da er det kjekt å hvile armen på noe mykt