Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1236
Hallo,
Kunne godt tenke meg litt feedback til min nye hjemmeside!

Har prøvd å mekke et noenlunde enkelt design som samtidig er stilfullt. Ikke så lett, hehe. Har i alle fall prøvd å være nøye med koding (og css), så siden er helt fin uten styles.

http://www.magnusengo.net/

(Ja, sikkert noen som ikke liker intro-sider, men det er meningen at det skal bli noen forskjellige valg der senere, så vis nåde)

Takk!
Sist endret av Mex; 1. juni 2006 kl. 22:51.
Stilren side, men trenger du splashen på første siden?
Var en lett leselig side, med nøytrale farger.
Fin side men likte ikke introen din nei :P
Menyen synes jeg du kunne gjort noe med da, men det er jo bare min mening..
Men eller fin (Y)
Personlig så liker jeg menyen litt mer samla....

Men eller så var det en fin side...
Fargene passet å var avsleppende å se på
Denne så veldig "wordpress" ut..

Men om det ikke er det, har du gjort en god jobb med å lage en avslappende og stilren side. Det skal du ha
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Veldig fin. Men du skulle kanskje hatt litt avstand mellom menyene og teksten, samt at teksten skulle vært litt smalere og samlet på midten. Og dropp splashen.
Den var litt "wordpress - bare pen" hvis du skjønner. Bra jobba!
Jeg likte siden fine farger, god meny rett å slett bra side.
+ Dette var veldig pent!
- "Written by Magnus Engø, 31. may 2006" var så lys at det var på grensen til uleselig
- Når jeg maksimerer sin side, får hovedteksten din veldig lange linjer. Slike lange linjer kan være tungvindt å lese pga at du "mister tråden" når du skal hoppe ned på neste linje.
- splash-side er unødvendig når du bare har et valg. Har du f.eks. en flash-side og en html-side, så har splash-siden sin funksjon. Eller hvis du driver med oppdateringer/vedlikehold - da kan du smekke inn splash-siden med en "snart tilbake"-melding. Den var fin, så ikke kast den om du dropper den.
Ganske greit og pent. Enkelte detaljer kunne vert forandret på
Er det bare på min skjerm teksten "Written by Magnus Engø..." blir nesten umulig å lese? Forsåvidt bare en fillesak, men om du skal ha den infoen der bør den vel være leselig, eller?

Ellers var siden veldig pen, men når den bruker full bredde og man har litt oppløsning på skjermen (1600*1200) så var det litt uoversiktelig med menyene...

Utover det flisespikkeriet så var det en meget pen side som behaget øynene
Meget pen side! Liker fargebruken din! Menyen blei kanskje litt "tynn" ? Syntes den sklei litt ut i forhold til Submenyen. Men ellers ganske så bra Mye skryt der jah!

Det som jeg personlig ikke liker sånn generelt sett som gjelder alle sider nesten, er sider som har egen svær spalte me linker til slikt som "VG" "Google" osv, Personlig syntes jeg dette gir en følelse av "Vi fyller ut siden me ett eller annet fordi jeg ikke har noe å tilføye enda", eller "vet ikke hva jeg skal ha på siden min, så jeg slenger ut en del linker jeg". Dette er kun er personlig mening jeg har, men kanskje du kan tenke på det?

Menne alt i alt var hjemmesiden din ganske bra! Må gi ekstra skryt på fargebruken din! Nydelig Keep ut the good work!
Cikey: Nei, "Written by Magnus..." er veldig utydelig, bør gjøres litt mørkere.

Og som sagt før menyen til venstre bør kanskje flyttes litt lenger fra selve skriften, ellers er det en stilig side. Du kan jo kanskje linke til freakforum ? Eller til sider som
http://maddox.xmission.com/ , bare et tips.
Sist endret av Zepplin; 2. juni 2006 kl. 13:44.
Så litt på koden din og den er vel litt feil?

Kode

<p>
<a href="?page=news">News</a><br>
<a href="?page=about">About</a><br>

<a href="?page=links">Links</a><br>
</p>
En meny er for det første ingen paragraf, og for det andre skal en meny være ordnet i en liste.
Jeg hater splashintroen. (vil inn på sida med en gang jeg går inn på en link).
Ville hatt menyen mer til venstre, men ellers bra. Godt fargevalg også.
Mex
Mex's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for masse tilbakemeldinger, jeg tar hintet og skal fjerne splashen (og dra nytte av tipset til cavey om å bruke den i tilfelle siden må ned i en periode).

Skal gjøre "Written by" mørkere, grunnen til at jeg valgte den lys fra starten av er rett og slett fordi infoen er ikke viktig for meg, hehe.

Menyen er jeg rett og slett ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre med enda, er enig at den kanskje blir litt stusselig som den er nå.

Og til slutt, som noen hintet til, ja det er litt lite info på siden (linker osv er mer eller mindre der for å fylle på litt), men det skal komme mer! Og skal slenge på en link til FF!

P.S Dette er ikke wordpress, har skrevet alt selv. "Publiseringssystemet" er ennå ikke ferdig.

Takk igjen. Jeg setter stor pris på alle tilbakemeldinger.
Sitat av Stein Ove
Så litt på koden din og den er vel litt feil?

Kode

<p>
<a href="?page=news">News</a><br>
<a href="?page=about">About</a><br>

<a href="?page=links">Links</a><br>
</p>
En meny er for det første ingen paragraf, og for det andre skal en meny være ordnet i en liste.
Vis hele sitatet...
Altså, det er ingenting som sier at en meny skal være i en liste, det er bare veldig praktisk
den var nice ganske avslappende design..men som folk har sakt tideligere, kutt ut den splashen

edit: så du hadde fjerna den ja:P
Sist endret av holta; 2. juni 2006 kl. 18:49.
Mex
Mex's Avatar
Trådstarter
Da ble menyen en liste også, hehe