Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3214
Hei, jeg sliter litt med internett her på min skole.
Lærerne stenger oss bestandig ute av nettet og det er veldig frustrerende. jeg lurer på om det er noen vei å lure seg unna. Lærerene bruker ett program som heter " IP Kontroll " og der velger de klasse og bang så er alle i klassen uten internet.
Men det er mulig å spille wow selv om nettet er stengt, samt å høre på radio 1 og slikt fungerer fint, men alle internett sider er stengt utenom itslearing.
Så lang vet jeg kun om 1 måte å lure seg unna sperren på. Det er å logge på brukeren til en elev som ikke er i klassen din, det fungerer så lenge læreren til den andre eleven ikke har stengt internett også.

Har lenge prøvd å gjøre noe med dette, prøvd mange programmer og slikt men det går ikke helt min vei.

Denne meldingen får jeg i internet explorer når jeg prøver å gå på internett når det er stengt.




Network Access Message: The page cannot be displayed

Explanation: There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.

Try the following:
Refresh page: Search for the page again by clicking the Refresh button. The timeout may have occurred due to Internet congestion.
Check spelling: Check that you typed the Web page address correctly. The address may have been mistyped.
Access from a link: If there is a link to the page you are looking for, try accessing the page from that link.
If you are still not able to view the requested page, try contacting your administrator or Helpdesk.



Technical Information (for support personnel)
Error Code: 502 Proxy Error. The ISA Server denied the specified Uniform Resource Locator (URL). (12202)
IP Address: 10.120.0.185
Date: 10.11.2009 09:44:25 [GMT]
Server: PED-02ISA.hfk.vgs.no
Source: proxy

--------------------------------------------------------------

da jeg bruker CMD Ipconfig comando får jeg følgende

Ethernet- kort lokal tilkobling;
Medietilstand ..... Frakoblet

Ethernet-kort Trådløs nettverkstilkobling;

Tilkoblingsspesifikt DNS Suffiks :hfk.vgs.no
Ip-adress.......10.119.193.46
nettverksmaske..... 255.255.255.0
Standad geeway .....10.199.193.1


Noen forsklag til hvordan jeg kan lure meg rundt denne sperren?
Takker for alle svar.
Proxien du kobler gjennom på skolen sperrer trafikk på port 80 antakelig. Med tanke på at WoW fungerer skal det ikke være værre en at du kobler deg til en annen proxy (kanskje en du setter opp hjemme), så bør du vel ha full tilgang igjen.
Sitat av Milligan Vis innlegg
Proxien du kobler gjennom på skolen sperrer trafikk på port 80 antakelig. Med tanke på at WoW fungerer skal det ikke være værre en at du kobler deg til en annen proxy (kanskje en du setter opp hjemme), så bør du vel ha full tilgang igjen.
Vis hele sitatet...
Ja du sier noe der. skal teste
skaff deg mobilt brebånd. Da gjør du som du vil, når du vil
Kjør Teamviewer på PC-en hjemme.
Koble til med samme programmet på skolen, til PC-en hjemme og bruk nettleseren der.

Voila.

Skype og IRC fungerer også uten Teamviewer.

Det optimale er selvsagt en slags tunnel som gjør at du overfører selve dataen og ikke skjermbildet, men det har jeg ikke giddet å prøve.
Sist endret av Ozma; 10. november 2009 kl. 14:18.
Nja, vist alt annet funker enn web-sider så er det nok port 80 som er blokket.
Men du kan fortsatt requeste web-sider gjennom en annen port
Men siden de fleste sider bruker standard 80 port, så er nok en annen proxy det lureste.

- Biz
Han sier jo at it's learning virker da?
It's Learning kjører vell SSL (HTTPS)? Det er port 443.
Sett opp your freedom til å bruke localhost på pcen din. Det ligger guide på forumet her, søk.
Det funker også læreren sperrer nettilgangen deres, men ikke hvis de fysisk skrur av nette (ofc).

Måtte nesten le litt når læreren sa: "Nå har jeg sperret nettet deres, er det noen som har nett?"
Og bakerst sitter jeg og Atec fra forumet her på facebook

For dere som ikke ser humoren i det, facebook er sperret på skolenettet.
Hei!
Da han som bor med meg (VLK på forumet) gikk på Tiller VGS ifjor, hadde de et system som sperra MAC-adressen fra å komme seg forbi ISA-serveren. Prøv å bytte MAC-adresse? Eller nei, du sier jo det fungerer om du logger på med en annen elev sitt brukernavn.. Hva med å lage en lokal brukerkonto på pcen?
Jeg sitter selv på HFK sine nett og vi har en Lærer som stenger internettet våres i hans timer veldig irriterende men jeg har bare brukt teamviewer i stedet... men hva med TeamViewers VPN tilkobling?

SSL fungerer ikke det var det første jeg kunne tenke på utenom Teamviewer..
Noen som har prøvd å bruke en SSH-tunell?
funker helt perfekt i alle mine forsøk på å forbigå alle type sperrer jeg har kommet borti.
Hva med typisk "Jeg hacker til meg gratis nett" Bruk et program til å peile fram noen pcer, gjerne en lærer pc. og hijack deg på den tilkoblinga, med å feike ip og mac adressa til pcn... Tror det skal virke.

Den Beste måten er å skaffe seg XXXX Trådløst Bredbånd. Men da betaler du jo... Å lærere kan ikke konfiskere den fordi det har de ingen rettigheter til. så hei hurrah, nett hele tiden og raskt... kinda.
proxyadressen må du bruke uansett for å surfe på skolens nett ellers hadde de ikke hatt det. det er isa-serveren "ped-02isa" som sperrer dere ute, og går utfra programmet IP kontroll gjør det lett for lærere og flytte dere rundt i gruppene på isa som sperrer brukerne. i isa server går det an å legge til sider som er lov uansett, som its learning. derfor virker det. prøv en annen fyr i en annen klasse sin konto / renn ned ped-02isa.
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Hei!
Da han som bor med meg (VLK på forumet) gikk på Tiller VGS ifjor, hadde de et system som sperra MAC-adressen fra å komme seg forbi ISA-serveren. Prøv å bytte MAC-adresse? Eller nei, du sier jo det fungerer om du logger på med en annen elev sitt brukernavn.. Hva med å lage en lokal brukerkonto på pcen?
Vis hele sitatet...
Høres ut som et bogus opplegg. Normal praksis for slik er å sette ISA-serveren som transparrent gateway, det finnes altså ingen route på utsiden av den. Og hvis de hadde implementert et slik mac-filter så hadde det nok vært motsatt, det vil si at du måtte bli lagt til i en liste for å kunne gå rundt den.