Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1479
Er dette en god PC å bruke til gaming?

Har bestilt meg en PC med disse spesifikasjonene, og vil gjerne høre hva folk syns om den.
___________________________________

Strømforsyning:
Chieftec Super Series 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 140mm Vifte

Prosessor:
Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

Hovedkort:

ASUS P5Q SE2, P45, Socket-775 DDR2, ATX, GbLAN, ICH10, PCI-Ex(2.0)16

DDR2 minne:
Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 Kit w/2x 2GB XMS2-6400 dimm's, CL5-5-5-18, 800MHz

Skjermkort:

XFX Radeon HD 5750 512MB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 700MHz

Optisk leser/brenner blue-ray:
Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 SuperAllWrite, 24x8x16DVD+RW, SATA, Black

Harddisk:
Western Digital Caviar® GreenPower 750GB Sata 3 Gb/s, 32MB Cache

Operativsystem:
Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk Komplett, kun til PC produksjon

____________

Takk for svar!

PS: Jeg betalte ca. 7000 for denne pcn.
¨Synes den ser grei ut jeg, men vile tatt større psu for visst du ska oppgradere i fremtiden
Sånn med unntak av skjermkortet og smådeler, så er den maskinen noenlunde identisk med jeg sitter med nå, og du skal kunne spille det aller meste på full guffe uten noen problemer.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Sånn med unntak av skjermkortet og smådeler, så er den maskinen noenlunde identisk med jeg sitter med nå, og du skal kunne spille det aller meste på full guffe uten noen problemer.
Vis hele sitatet...
Åh, det høres bra ut ! Takk for svar.

Sitat av puster Vis innlegg
¨Synes den ser grei ut jeg, men vile tatt større psu for visst du ska oppgradere i fremtiden
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt hva psu er for noe jeg hehe
Sitat av Kebabegutten Vis innlegg
Åh, det høres bra ut ! Takk for svar.



Vet ikke helt hva psu er for noe jeg hehe
Vis hele sitatet...
PSU er strømforsyningen
DDR2 ram på en pc til 7000kr idag var jo ikke så veldig fremtidsrettet kanskje
Du får ikke brukt DDR3 med det hovedkortet og den prosessoren uansett.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Sånn med unntak av skjermkortet og smådeler, så er den maskinen noenlunde identisk med jeg sitter med nå, og du skal kunne spille det aller meste på full guffe uten noen problemer.
Vis hele sitatet...
Skal han skulle spille det meste på full guffe med 5750-kortet? Kanskje det yter mer enn det jeg trodde, men hva er det som utelukkes evt.? Testen til hardware.no.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Skal han skulle spille det meste på full guffe med 5750-kortet? Kanskje det yter mer enn det jeg trodde, men hva er det som utelukkes evt.? Testen til hardware.no.
Vis hele sitatet...
Vel, nå skal jeg ikke skryte på meg noen særlig peiling på ATI/AMD skjermkort, for det har jeg ikke, men jeg sitter med et nVidia 9800GTX. Ifølge reviews er 5750 litt bedre enn et nVidia 250 GT, og det igjen er litt bedre enn det jeg sitter med nå.

Så, etter hva jeg forstår har det kortet litt bedre ytelse enn mitt, og siden jeg ikke har noen problemer med noen spill, så...
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vel, nå skal jeg ikke skryte på meg noen særlig peiling på ATI/AMD skjermkort, for det har jeg ikke, men jeg sitter med et nVidia 9800GTX. Ifølge reviews er 5750 litt bedre enn et nVidia 250 GT, og det igjen er litt bedre enn det jeg sitter med nå.

Så, etter hva jeg forstår har det kortet litt bedre ytelse enn mitt, og siden jeg ikke har noen problemer med noen spill, så...
Vis hele sitatet...
5750 er billig kort som ikke er beregnet for gamere. Det er et kort som gjører HD media bra og klarer de fleste spill på nogenlunde bra instillinger. Skal du game anbefaler jeg 4890/5850/5870/5970.
Sist endret av SemiColon; 2. januar 2010 kl. 21:15.
4850 drar de fleste spill også, det er billig.
Sitat av staM Vis innlegg
4850 drar de fleste spill også, det er billig.
Vis hele sitatet...
er med på den, jeg har 2X HD 4850 i crossfire, og jeg drar ALT på fullt!

jeg har også testet et av kortene alene, og det ene alene dro Crysis på fullt! har 512MB versjonen
Pcn du skal bygge er er bra.
Jeg drar det meste med min og jeg har en e6850 og 4850 i crossfireX.
Eneste jeg har hatt trøbbel med er Crysis og Crysis Warhead, men det er noe med AMD kortene mine. For jeg fikk bedre resultater både med 8600gts og 8800gt, med 2gb mindre ram enn idag.
Når jeg iløpet av året bytter maskin vil jeg nok gå for en i7 prossesor, da core 2 duo er virkelig på vei ut.
Sitat av staM Vis innlegg
4850 drar de fleste spill også, det er billig.
Vis hele sitatet...
4850 er en lettere gaming version av 4000-serien, så kommer 4870 som gaming kort, 4890 og 4870X2 som entusiast kort.
Sist endret av SemiColon; 2. januar 2010 kl. 22:11.
Sitat av Kebabegutten Vis innlegg
Er dette en god PC å bruke til gaming?

Har bestilt meg en PC med disse spesifikasjonene, og vil gjerne høre hva folk syns om den.
___________________________________

Strømforsyning:
Chieftec Super Series 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 140mm Vifte

Prosessor:
Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

Hovedkort:

ASUS P5Q SE2, P45, Socket-775 DDR2, ATX, GbLAN, ICH10, PCI-Ex(2.0)16

DDR2 minne:
Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 Kit w/2x 2GB XMS2-6400 dimm's, CL5-5-5-18, 800MHz

Skjermkort:

XFX Radeon HD 5750 512MB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 700MHz

Optisk leser/brenner blue-ray:
Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 SuperAllWrite, 24x8x16DVD+RW, SATA, Black

Harddisk:
Western Digital Caviar® GreenPower 750GB Sata 3 Gb/s, 32MB Cache

Operativsystem:
Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk Komplett, kun til PC produksjon

____________

Takk for svar!

PS: Jeg betalte ca. 7000 for denne pcn.
Vis hele sitatet...
psu: tror chieftek er ok. har hatt gode kabinetter og alt i mange år.
cpu: har samme selv. klokk den litt og kansje fyr op en større vifte er el denne en av de beste på gaming?
hk: Har samme. ai tweaker må manuelt på for å klokke. ram brikkene er jo også kjent for å være nice

er litt skuffet over skjermkortvalg og hdd. skjermkortet tror jeg ikke er så særlig i forhold til hvor mye mer et feks 5780 5850 osv f.eks koster. men med cpuen vil det gå unna

green powers greiene vil jeg holdt med unna. 5400 rpm de er eller? ville kunne brukt de til mp3 lagring, men en vanlig spinpoint ville funket mye raskere.

edit: det jeg kommer på nå er jo at et i7 system hadde vært bedre.. men det koster sjorta.. HKene og 920én koster jo flesk!!
Sist endret av MoFo; 2. januar 2010 kl. 22:49.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Personlig hvis jeg skulle kjøpt meg noe idag ville det vært i7 (DDR3 triplechannel) basert og trolig gått for et HD4890 (best value for money).
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Personlig hvis jeg skulle kjøpt meg noe idag ville det vært i7 (DDR3 triplechannel) basert og trolig gått for et HD4890 (best value for money).
Vis hele sitatet...
Men i7 bør på det sterkeste vurderes etter bruk, da du kan kjøpe AMD 965 hvis du skal drive på med gaming. Har selv AMD Phenom II X4 965, Asus Crosshair III Formula, Corsair 1666mhz 2x2GB CL8 og et Asus 5870 og kjører GTA IV på maks (med unntak av View Distance som ble stoppet av for lite GPU minne, men kan lett fikses med en liten minne mod), Crysis Warhead, COD MW2(100-150FPS), Borderlands og Left 4 Dead 2. Er vel bare GTA IV og Crysis Warhead som er litt krevende spill, men ligger på 35-60 FPS i de.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Men i7 bør på det sterkeste vurderes etter bruk, da du kan kjøpe AMD 965 hvis du skal drive på med gaming. Har selv AMD Phenom II X4 965, Asus Crosshair III Formula, Corsair 1666mhz 2x2GB CL8 og et Asus 5870 og kjører GTA IV på maks (med unntak av View Distance som ble stoppet av for lite GPU minne, men kan lett fikses med en liten minne mod), Crysis Warhead, COD MW2(100-150FPS), Borderlands og Left 4 Dead 2. Er vel bare GTA IV og Crysis Warhead som er litt krevende spill, men ligger på 35-60 FPS i de.
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg tar nok heller selvmord før jeg kjøper AMD og gaming er stort sett bare 3% av det jeg gjør idag.
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
er med på den, jeg har 2X HD 4850 i crossfire, og jeg drar ALT på fullt!

jeg har også testet et av kortene alene, og det ene alene dro Crysis på fullt! har 512MB versjonen
Vis hele sitatet...
Jeg drar også Crysis lett på fullt, 1 Gb
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Beklager, jeg tar nok heller selvmord før jeg kjøper AMD og gaming er stort sett bare 3% av det jeg gjør idag.
Vis hele sitatet...
Mente ikke at du skulle kjøpe det, men nevnte det til trådstarter. Trangsynte Intel fanboys gidder jeg ikke å diskutere med
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Beklager, jeg tar nok heller selvmord før jeg kjøper AMD og gaming er stort sett bare 3% av det jeg gjør idag.
Vis hele sitatet...
Årets. 3 x 2 i triple channel eller 6 x 2 i triple channel på en oc i920 er NICE. men dyrt. og da er e8500 det beste mener jeg på 775. amd kan henge seg (....) syk ytelse på 12gb 4 ghz 920.

er veldig skeptisk til adm / ti kortene pga catalyst, og liker mye bedre menyene til nvidia. men ati har mest bang for bucks nå. tror jeg hadde kjøpt et 285 siden jeg er fanboy, men går utfra 5870, 5850 osv... koster litt mindre men er bedre.

Sitat av SemiColon Vis innlegg
Men i7 bør på det sterkeste vurderes etter bruk, da du kan kjøpe AMD 965 hvis du skal drive på med gaming. Har selv AMD Phenom II X4 965, Asus Crosshair III Formula, Corsair 1666mhz 2x2GB CL8 og et Asus 5870 og kjører GTA IV på maks (med unntak av View Distance som ble stoppet av for lite GPU minne, men kan lett fikses med en liten minne mod), Crysis Warhead, COD MW2(100-150FPS), Borderlands og Left 4 Dead 2. Er vel bare GTA IV og Crysis Warhead som er litt krevende spill, men ligger på 35-60 FPS i de.
Vis hele sitatet...
AMD 965... ikke bra altså. en e8400 småklokket driver den lang vekk. er et bra heftig skjermkort du har med HK men tror faktisk cpuen din er flaskehalsen i view distance greiene. 5870en vil kunne klart det med mer cpu går eg ut fra.
Sist endret av MoFo; 3. januar 2010 kl. 00:53.
Sitat av MoFo Vis innlegg
Årets. 3 x 2 i triple channel eller 6 x 2 i triple channel på en oc i920 er NICE. men dyrt. og da er e8500 det beste mener jeg på 775. amd kan henge seg (....) syk ytelse på 12gb 4 ghz 920.

er veldig skeptisk til adm / ti kortene pga catalyst, og liker mye bedre menyene til nvidia. men ati har mest bang for bucks nå. tror jeg hadde kjøpt et 285 siden jeg er fanboy, men går utfra 5870, 5850 osv... koster litt mindre men er bedre.



AMD 965... ikke bra altså. en e8400 småklokket driver den lang vekk. er et bra heftig skjermkort du har med HK men tror faktisk cpuen din er flaskehalsen i view distance greiene. 5870en vil kunne klart det med mer cpu går eg ut fra.
Vis hele sitatet...
AMD 965 er ikke en flaskehals, faktisk så er det den som klarer å presse mest mulig ut av et 5870, og ja jeg har bevis. Ligger info i et innlegg jeg har skrevet her tidligere. Hadde E8400 før og vil si meg mer fornøyd med AMD oppsettet mitt. View Distance er begrenset av minnet. GTA IV har en slik funksjon slik at du ser hvor mye minne du har brukt opp, men denne er nok bullshit. Klarer å sette opp View Distance på maks på 1920x1200.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
AMD 965 er ikke en flaskehals, faktisk så er det den som klarer å presse mest mulig ut av et 5870, og ja jeg har bevis. Ligger info i et innlegg jeg har skrevet her tidligere. Hadde E8400 før og vil si meg mer fornøyd med AMD oppsettet mitt. View Distance er begrenset av minnet. GTA IV har en slik funksjon slik at du ser hvor mye minne du har brukt opp, men denne er nok bullshit. Klarer å sette opp View Distance på maks på 1920x1200.
Vis hele sitatet...
nja kan være enig i at en 965 knuser litt tal men en e84/500 på 4ghz?
det view distance probleet: går det på RAM eller rammen på skjermkortet ditt?
Sitat av MoFo Vis innlegg
nja kan være enig i at en 965 knuser litt tal men en e84/500 på 4ghz?
det view distance probleet: går det på RAM eller rammen på skjermkortet ditt?
Vis hele sitatet...
RAMen på skjermkortet, men har ALT på maks på GTA IV nå og ligger på min FPS på rundt 28 og til 45, hadde jeg hatt 8GB RAM istedet for 4GB hadde jeg ligget på 35-55 tipper jeg. Dette vil jeg si at er bra ettersom GTA IV er det dårligste spillet som er portet til PC. AMD er undervurdert. Hva er galt med Catalyst? Catalyst fungerer strålende og er også lett å klokke med. Kan si deg at jeg når 3,8Ghz når jeg bruker AMD Overdrive uten å øke vCore.

E8400/E8500 på 4Ghz? Neppe, den jeg hadde var vanskelig å overklokke. Kan være at det var min første CPU som jeg klokket, men følte at det var tungvindt og jævlig. AMD 965 klokker som en drøm med den nye C3 steppingen.
E8400 er en drøm å overklokke, bare smalt den på 4ghz og satt spenningen på 1.15v. testet det og har aldri hatt noen problemer. Fordi jeg har satt den på så lav spenning blir den ikke nevneverdig varm heller.
Jeg bruker god DDR2 8500 ram med kjøleribber på.

PC opsettet til trådstarter er bra sammensatt, skjermkortet er skikkelig mye for pengene og drar "alt" på medium-high grafikk på høy oppløsning.

Strømforsyningen trenger da absolutt ingen oppgradering. Den er vel heller litt overdimensjonert.
Hadde ikke fullt utnyttet en 650w PSU med quad prosessor og dobbelt skjermkort engang.

Datan går ikke fortere med 1000w strøm. Strømregninga blir antagelig større da det er for lav belastning på PSU, effektivt område (80+ % utnyttet strøm) ligger gjerne fra 300-800w (på en 1kw PSU). "JAMEN min pc bruker jo mer enn 300W" tenker du kansje: selv ganske ekstreme pcer bruker sjelden over 500w ved full load, de fleste har verken en ekstrem pc eller kjører pcen på full load døgnet rundt.

Typisk forbruk er ofte rundt 150w, da vil de fleste kraftige PSU kaste bort 30% av strømmen.
Sist endret av random13798; 3. januar 2010 kl. 01:26.
12 sata disker, cd rom, 4 rambrikker og asus 8600gt funker bra på no-name 550w psu :-) trenger vel bare de største til sli.
Sitat av mikkello Vis innlegg
Du får ikke brukt DDR3 med det hovedkortet og den prosessoren uansett.
Vis hele sitatet...
Nettopp hva jeg mente. Heller kjøpt en pc som støtter DDR3