Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 923
Har seg sånn,

Har kjøpt domene på dyndns.com, og lurer på om det er mulig og hoste domenet selv via evt Server 08 e.l / Hvordan hoste det?
Last ned wamp/xampp - åpne port 80 via routeren din. Skift så DNS hos dyndns til IP-adressen din.
Sist endret av Lacost33; 28. februar 2012 kl. 19:19.
Sikkerhetsklarert
Hva mener du med å hoste et domenet? Tenker du på en webside?
I såfall, ja det kan du hoste hjemme selv. Skal du basere siden på php så er det enklere for deg å gjøre det med en "lamp" (linux apache mysql php) server. Men du kan også bruke Windows Server 2008 R2, men der må php installeres som et tillegg til IIS.
Hvis du har Windows, anbefaler jeg deg å installere IIS. Du kan også bruke XAMPP, men det anbefaler jeg IKKE for 'offentlige' sider!
Domenet vil være fysisk lagret hos dyndns.com til en hver tid, men selve hostingen må du finne løsning på.

Enten der er med apache/whatever hjemme hos deg eller via en tilbyder som e.g. site5.com
Hva er IIS egentlig?
Internet Information Server (IIS)

Jeg finner ingen artikkel på norsk, men du kan lese om teknologien her.
Sikkerhetsklarert
IIS er webserveren til Microsoft, den følger med i SBS serverene deres. Det er denne som ligger til grunn for Owa, sharepoint osv.