Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 862
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Ukjent topic i dette forum vil jeg tro?

Men here goes:

Jeg har et problem med min Acer Aspire 5610z Med Vista home på.
Skjermen, den fryser i udnerkanten av et sekund med et par sekunders mellomrom.
Hva som skyldes dette aner jeg ikke, men når jeg deaktiverer Driveren til skjermen - Nvidia GeForce Go 7600 så slutter lagginga. Tenkte da så smart som jeg er at driveren til skjermen var feil/utdatert. Så jeg har avinstalert, reinstalert og oppdatert den driveren uten at lagginga har gitt seg.

Har også reinstalert OS og formatert, også uten videre hell.

Sitter nå på pcen med en oppløsning på 600*800 og prøver og finne ut av problemet ...


Kan vel dog nevne at rett etter reinstalering av OS så får jeg beskjed fra windows: ''Compatibility issue between memory card/memory card reader and Windows'' og blir gitt en link til nedlastning av oppdatering. Når den er instalert så sier ikke Windows ifra noe mer, men lagginga er der enda.

Hvordan kan jeg fiksa opp i dette? Eller hva i huleste forårsaker problemet i første omgang?
Da er det vel Acer sin support du burde henvende deg til, om de har levert et produkt som gir interne konflikter.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
pcen er snart 2 år gammel den da. Problemet oppstod etter formatering

var nettopp i kontakt med acer. og de sa at pcen måtte leveres inn.

Mest pga av at de ikke skjønte feilen over tlf tror jeg

(og det er noe jeg har veldig lite lyst til)
Sist endret av Bombasa; 25. mars 2009 kl. 14:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres ut som at RAM'en din har tatt kvelden.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
njah.. pcen fungerer den. den jobber som den aldri har gjort før. Eneste den sliter med er skjermen da ....

Momory jobber atm på 700 mb av 2gb
Sist endret av Bombasa; 25. mars 2009 kl. 14:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Momory jobber atm på 700 mb av 2gb
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner problemet *kremt*

Sitter med en arbeids PC med Win2k, et wünderwerk med hele 128 MB minne. Med 4x åpne nettlesere av typen internet explorer, excel, outlook og telefonklienten vår må jeg til tider minimere vinduer for å spare på minnebruket.

Har funnet ut at 2 av IE vinduene kan spares opp til 8 MB minne ved minimering. DET hjelper godt på når det arbeides!


Det jeg vil frem til her er at du ikke har store problemer ved at maskinen bruker 700 av de 2000 MINNEBYTENE dine.

Ha en fin dag : >
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Skulle vel bare frem til at rammen ikke var problemet her da


Nice med 128 mb ram da. Kanskje på tide og bytte ut pcen med en fra dette årtusenet?
Til lykke og all informasjon får jeg en ny arbeidstasjon i neste uke (etter vel mye mas og klager - selv avdelingslederen har stillt seg spørsmål i hvordan jeg har klart å arbeide med dette 'vidunderet').

Uansett - lykke til med å finne problemene : >


Se med Process Explorer - den sier fra om det er "Hardware interrupts".
Sitat av Dragoon Vis innlegg
Høres ut som at RAM'en din har tatt kvelden.
Vis hele sitatet...
For noe sprøyt!

Hvis du har oppdatert til siste versjon av driveren, kan du også gjerne prøve med noen eldre typer. Dette vil sannsynlighvis fikse problemet.
Sist endret av Fiskn; 25. mars 2009 kl. 15:18.
Forsøk å laste ned en av disse driverene og prøv igjen :
http://www.tweakforce.com/modules.ph...ownload&cid=16

(32bit hvis du kjører 32bit OS, eller 64bit om du kjører det.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fiskn Vis innlegg
For noe sprøyt!

Hvis du har oppdatert til siste versjon av driveren, kan du også gjerne prøve med noen eldre typer. Dette vil sannsynlighvis fikse problemet.
Vis hele sitatet...
Den driveren som automatisk ble lagt inn etter formatering var fra 2006. Den driveren jeg har hatt i alle år og som til nå, har fungert utmerket. Fikk beskjed fra diverse ''driver finding'' programmer at denne driveren var håpløst utdatert. Derfor oppdaterte jeg den uten og verken forbedre eller forverre problemet
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Den driveren som automatisk ble lagt inn etter formatering var fra 2006. Den driveren jeg har hatt i alle år og som til nå, har fungert utmerket. Fikk beskjed fra diverse ''driver finding'' programmer at denne driveren var håpløst utdatert. Derfor oppdaterte jeg den uten og verken forbedre eller forverre problemet
Vis hele sitatet...
Ja, da har du prøvd 2 stk.
Dette høres ut som driverproblem da du ikke merker noe til det uten driver.
Så vil anbefale deg å prøve litt diverse drivere.
F.eks
http://www.laptopvideo2go.com/
http://www.omegadrivers.net/
Er nettsider der du kan finne nvidia drivere du kan teste med.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fiskn Vis innlegg
Ja, da har du prøvd 2 stk.
Dette høres ut som driverproblem da du ikke merker noe til det uten driver.
Så vil anbefale deg å prøve litt diverse drivere.
F.eks
http://www.laptopvideo2go.com/
http://www.omegadrivers.net/
Er nettsider der du kan finne nvidia drivere du kan teste med.
Vis hele sitatet...
Skjermdriveren som var litt loco ja. Problemet fiksa