Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1124
Hei!
Jeg og 4 andre arrangerer et lan på skolen i dag.
Det er ment bare for 10. klasse. altså min klasse
Vi skal ha lanet i dag og har støtt på et STORT problem!
Vi har kjørt WoW og det funker perfekt, men vi prøvde Steam. og det funket ikke. Antageligvis pga proxy filtrering.

Er det noen som vet hvordan man kan få steam til å kjøre anyways?

Svar så fort som mulig vennligst!

Thanks BlueFrog
Tips: skriv ned hvordan alt er tilkoblet, og hvordan nettløsningen er for "hver enkelt".
vpn tunnel til utsiden der ting ikke er sperret.
eks vpn tunnel og kjøre alt over den. eller få en bruker som har lyse til og kjøre vpn server for dere. så router der alt mellom den.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Pro tips: Kontakt IT-admin i kommunen, så får dere ufiltrert nett.
Jeg vil anta at dere bruker elvnett i stedet for skolenett.
På elevnettet er nesten alt sperret, på skolenettet er alt åpent ut.

Det er ikke alle skoler som har skolenett, jeg er ikke sikker på om Rosenborg har det. Dette er noe skolen må bestille og betale for å få satt opp.

Vi brukte radiolink når vi arrangerte LAN på Rosenborg for noen år siden. Er dere heldig er det et punkt i tele-rommet der dere kan hente ut skolenett. Jeg vil anbefale at dere ringer IT-ansvarlig, han vet det. I verste fall er det ikke skolenett på skolen og da er det ikke mye å gjøre om dere ikke har tilgang på radiolinker.

Om dere har skolenett så er det kanskje noe feil ved måten dere har satt opp nettverket på. Er det Steam ut mot Internett som ikke fungerer, eller er det lokalt det er problemer? Hvordan er nettverket deres satt opp?
Sist endret av voldern; 20. mars 2009 kl. 14:33.
for og teste om det er skolen som sperrer så kan du bruke http://hotspotshield.com/
bamsetid's Avatar
Trådstarter
Takk for svar!
Fant ut hvordan man kan fikse det: ) kan forklare hvordan man fikser problemet slik at andre kan få hjelp av denne tråden.

Problemet var at man må f.eks for å komme på nett i Mozilla , internett explorer og landre nettlesere må man skrive inn en proxy adresse og port. Dette trenger man ikke i WoW men steam har ikke mulighet for å skrive inn proxy. jeg fant ut at det er oppstarten av steam som er problemet ikke å finne servers når man er på f .eks CSS. Det er bare å koble til steam i offline og og starte CSS. I CSS åpner din "find server" så kommer serven opp. Enkelt forklart Start i offline, og gjør som du vanlig vis ville ha gjort:P