Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1967
Hallo. Skal i millitæret til sommeren og lurer på når sånn ca jeg burde slutte å røyke, for å være helt safe på å ikke bli kastet ut Er ingen hardbanket stoner, mer 2-3 ganger i uka


Så lurer jeg på en ting til. Når jeg røyker b eller g, så får jeg nesten hele tiden utrolig hjertebank. Sånn som at hjerte og hjenen nesten lager samme lyd rett etterhverandre. Begynner å bli litt rart :P Hva tror dere jeg kan gjøre for å forhindre dette?
Slutt å røyk nå, og begynn å trene.
Røyk litt mindre hvis du alltid får hjertebank
Sitat av x-ray123 Vis innlegg
Så lurer jeg på en ting til. Når jeg røyker b eller g, så får jeg nesten hele tiden utrolig hjertebank. Sånn som at hjerte og hjenen nesten lager samme lyd rett etterhverandre. Begynner å bli litt rart :P Hva tror dere jeg kan gjøre for å forhindre dette?
Vis hele sitatet...
Opplever det samme selv, dette er helt vanlig å oppleve på hasj-rus. Det er veldig mange som utvikler angst etter å ha ryket hasj, dog for det meste de kun legger merke til angsten under selve rusen. Det er detsverre ingen annen måte å bli kvitt dette på enn å klare å overbevise kropp og sjel om at hasjen ikke er farlig og at du ikke skal oppleve hjertebank når du røyker, lettere sagt enn gjort. Anbefaler deg til å slutte å røyke om du føler at du ikke får så mye ut av det og at fokuset under rusen blir rettet mot hjertebanken. Selv gikk jeg fra å røyke hver dag til å røyke noen få ganger i halvåret, gjerne ved spesielle anledninger =)

Edit; Et bra tips er å starte opp veldig rolig, altså at du røyker veldig veldig lite på det første trekket, så øker du sakte men sikkert dosen. Dette får kroppen til å venne seg litt på rusen etterhvert som den merker den mer og mer. Funker iallefall ganske bra for meg.

Edit 2; Om du røyker, la oss si, en gang i uken så vil det ta ca. to uker før du er ren. Dette er ikke et fasit-svar da vi alle er oppbygd på forskjellige måter. Selv ville jeg ha tatt pause en mnd. før jeg skulle inn i militæret om jeg røyket en gang i uken.
Sist endret av SoppVandreren; 20. januar 2016 kl. 16:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er ingen fasitsvar på når du er ren, cannabis er også det som sitter lengs i Urinen. Internasjonalt sett sies dette:

Studier sier at en vanerøyker skal klare å bli ren på 10 dager, hva som legges i vanerøyker nevnes ikke, jeg som røkte hver dag måtte opp i 4 uker før jeg ble ren, det er også avhengig av metabolisme og kroppsbygning.

Hjertebank er en bivirkning man kan få, man får alltid høyere puls av Cannabis men det er ikke alltid man legger merke til det i form av hjertebank. Dette vil jo også påvirke deg psykisk i en feedback loop: Du blir redd for hjertet, som gjør at pulsen øker mer som gjør at du merker hjertebanken enda mer. Det eneste du kan gjøre er å lære deg å ta det med ro, mulighetene er mange her, meditasjon etc. Eller så kan du slutte å røyke.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er ingen fasitsvar på når du er ren, cannabis er også det som sitter lengs i Urinen. Internasjonalt sett sies dette:

Studier sier at en vanerøyker skal klare å bli ren på 10 dager, hva som legges i vanerøyker nevnes ikke, jeg som røkte hver dag måtte opp i 4 uker før jeg ble ren, det er også avhengig av metabolisme og kroppsbygning.

Hjertebank er en bivirkning man kan få, man får alltid høyere puls av Cannabis men det er ikke alltid man legger merke til det i form av hjertebank. Dette vil jo også påvirke deg psykisk i en feedback loop: Du blir redd for hjertet, som gjør at pulsen øker mer som gjør at du merker hjertebanken enda mer. Det eneste du kan gjøre er å lære deg å ta det med ro, mulighetene er mange her, meditasjon etc. Eller så kan du slutte å røyke.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært borti å måtte vente i over 2 mnd før jeg ble ren, ikke feit engang, trente nesten daglig også...
Sist endret av fjellape; 20. januar 2016 kl. 18:45.
ESM
Lazy Generation
Jeg ville slutta 90 dager før du skal inn.
Angående hjertebanken vil jeg tipse deg til å ikke røyke med tobakk. Tobakk gir hvertfall meg en heftig hjerterytme, og det blir ganske ubehagelig med cannabisrusen oppå det.
Røyk reint på pipe eller bong, det er knall

Hvis du ikke vil kutte tobakken, prøv å røyk litt mindre om gangen. Hjelper med god ventilasjon og frisk luft også. Unngå å røyke inne og luft ut godt dersom dere gjør det.
For sikkerhetsskyld ville jeg sluttet MINST 1 måned før du skal inn. Om du ikke har noe serlig god kondis eller mye muskler burde du begynne å trene nå også.
God ettermiddag. Jeg skulle inn i militæret i mars 2013. Det jeg gjorde var at jeg tok min siste Jonas natt til første januar. Kom igjennom innrykk og fullførte hele tjenesten.

Mitt tips til deg er og slutte å røyke 3 måneder før du skal inn. Da har du en fin margin vis ikke det skulle gå ut på en måned, som er standard tiden for en som røyker daglig.

Til innrykket ville jeg også kjøpt meg nytt antrekk, eventuelt bruke klær som du vet at ikke har vært i kontakt med cannabis, samme gjelder mobil,lommebok osv. Kjipt å bli markert av hunden, men så lenge du er clean tror jeg det ikke spiller noen rolle.

Militæret synes jeg var en morsom tid, så håper du kommer inn og får en god opplevelse