Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 501
Heisann

Jeg har vært rusfri fra c og amf i over 8 uker. Følges ved ruspol. De er sterk mistanke om ADHD, noe jeg har visst i alle år. Problemet er at de har begynt å snakke om helvetes mange urinprøver eller alternativt utredningsopphold på slutten av året. Jeg kjenner at dette blir for mye for meg.

Spørsmålet mitt er om en privatpraktiserende psykiater kan kreve eller har tilgang til min kjernejournal hvor det avsløres at jeg har et rusproblem? Kan jeg lyve ved privat utredning og si at jeg ikke bruker rusmidler?
Du må likevel gjennom prøver, det er et krav.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Du må likevel gjennom prøver, det er et krav.
Vis hele sitatet...
Ikke om man ikke har rushistorikk.
Trådstarter
3 0
Så hvis jeg sier til privat utreder at jeg ikke har rushistorie - tar de dette for god fisk og unnlater å sjekke kjernejournal?
Jeg tok utredning privat og spurte først fastlegen om jeg kunne starte på blanke ark ved at han som utreda meg ikke hadde tilgang til journalen min. Fikk beskjed om at det gikk greit og at han ikke kunne se i den men etter utredninga tyder mye på at det var pissprat. Ganske sikker på han hadde tilgang til den.
Trådstarter
3 0
Det er skrekken
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Ikke om man ikke har rushistorikk.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke rushistorikk og fikk beskjed at urinprøve var obligatorisk. Jeg har diagnosen fra ung alder og skal forsøke medikamenter igjen.

I papirene fra DPS er også prøvene nevnt.

I følge fastlegen min kom det nye prosedyrer i fjor sommer. Det er ingen grunn til at hun skal snakke usant og hun er en svært flink lege og anerkjent her hvor jeg bor.

Ts: anta at du må ta prøver.
Sist endret av loppetrusa; 1 uke siden kl. 16:00.
Sitat av loppetrusa Vis innlegg
Jeg har ikke rushistorikk og fikk beskjed at urinprøve var obligatorisk. Jeg har diagnosen fra ung alder og skal forsøke medikamenter igjen.

I papirene fra DPS er også prøvene nevnt.

I følge fastlegen min kom det nye prosedyrer i fjor sommer. Det er ingen grunn til at hun skal snakke usant og hun er en svært flink lege og anerkjent her hvor jeg bor.

Ts: anta at du må ta prøver.
Vis hele sitatet...
Ja urinprøver må man ofte ta, men sjekker de for rus hos alle? Vet av en person som ble utreda i fjor og starta fra etter 3 mnd fra start var vedkommende satt opp på medisin uten rusprøver, kun blod å urin.
2pac alive in serbia
Jeg tok blodprøve for leververdier, men måtte ikke pisse.
Tok utredning privat, og måtte levere dokumentasjon på urinprøve for rus fra fastlege. Selv om jeg ikke har noen historie med rus og fremstår som en relativt straight fyr. Måtte tilbake for ny test siden jeg visstnok hadde drukket for mye vann ved første test.

Men jeg ser ikke helt problemet med å ta en urinprøve dersom du ikke har noe rusproblem.
Sist endret av Zimzimba; 1 uke siden kl. 18:15.